Wel van pittige vrouwen met een pittig kapsel?quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:00 schreef Markster het volgende:
Nee, dankje. Ik hou al niet eens van heel pittig eten.
Ook dat nietquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:12 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Wel van pittige vrouwen met een pittig kapsel?
Dat dus...quote:
quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:39 schreef Sam-x het volgende:
Ik kan er niet tegen, zelfs de lichtere sambal is al te veel!
Van zo'n figuur hebben we bij mij thuis dus geleerd sambal te makenquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:44 schreef TwenteFC het volgende:
Ik ken ze die gewoon een potje sambal pakken en voor de tv zo'n hele pot leeg lepelen.. is voor iedereen verschillend maar je kan het ook aanleren.
Beter lees je trouwens het origineel dan deze slechte computervertaling: http://www.lifemojo.com/l(...)ttig-eten-9682300/enquote:Op woensdag 29 juni 2011 22:52 schreef RoW_0 het volgende:
http://www.lifemojo.com/l(...)ttig-eten-9682300/nl
Het pikantste deel zijn de zaadlijsten, de witte randen waaraan de zaden vastzitten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:02 schreef MaximusTG het volgende:
Dus ik neem vervolgens een grote hap (inclusief zaden en zaadlijsten). Man wat heet. Echt erg. Maar dus totaal niks in het vruchtvlees. Komt dat vaak voor? Want bij andere pepers is het vruchtvlees toch ook vaak pittig..
Nog nooit van gehoord. Was het niet gewoon een langzame peper? Dat ie pas laat begon te werken?quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:02 schreef MaximusTG het volgende:
Maar dus totaal niks in het vruchtvlees. Komt dat vaak voor? Want bij andere pepers is het vruchtvlees toch ook vaak pittig..
Dat recept ziet er lekker uit.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:39 schreef simmu het volgende:
ik vind het zoooo lekker![]()
helaas de rest van mijn gezin niet
simmu's kip met pepers:
2 kipfiletjes in blokjes
10 kleine rode pepertjes in stukjes
10 kleine groene pepertjes in stukjes
10 spaanse pepers in stukjes
1 flinke ui in stukjes
2 tenen knoflook in stukjes
1 rode paprika in stukjes
2 eetlepels maizena
ketjap naar smaak
maizena aanmaken met 2 eetlepels water en de kipblokjes ervoor roeren. de ui en knoflook even wokken. kip erbij, als de kip wit is de groenten erbij. afblussen met kethap naar smaak (ik vind veel lekker). lekker met notenrijst
Rawitsquote:Op donderdag 30 juni 2011 15:00 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb soms recepten waar bijvoorbeeld 10 chilipepers in moeten.
Ik proef ook altijd eerst het puntje en bepaal dan hoeveel ik erin doe.
Als ik rawits heb doe ik er vaak iets minder in.
Zou leuke verrassing worden als ik die pepers van jou zou gebruiken.
Dat is van vroeger, om te verdoezelen dat het vlees soms van niet al te beste kwaliteit was. En om eetlust op te wekken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 01:06 schreef golfer het volgende:
Alleen pittig of scherp heeft geen enkele functie in eten.
Sjesus, is dat xenofobe broodje aap nou nog de wereld niet uit?quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:39 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dat is van vroeger, om te verdoezelen dat het vlees soms van niet al te beste kwaliteit was.
Dat het een broodje aap is, ontken ik niet, maar wat is daar xenofoob aan?quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:12 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Sjesus, is dat xenofobe broodje aap nou nog de wereld niet uit?
Niet echt Hollands he, chilipeper door je eten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:45 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dat het een broodje aap is, ontken ik niet, maar wat is daar xenofoob aan?
Mwah, ik hou er niet zo van als ik de hele nacht klaarwakker lig omdat ik te pittig gegeten heb... Maar door de capsaïcine in de peper komt er endorfine in het lichaam vrij, wat een euforisch gevoel veroorzaakt, misschien ben je daaraan verslaafd. Pepers zijn trouwens wel stukken goedkoper dan cocaïne en ook nog eens legaal. Dat scheelt dus weer.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:47 schreef RoW_0 het volgende:
Ik dus wel hé,
Ik geniet er echt van wanneer mijn tong, mijn maag gewoonweg in de fik staan. Als ik me helemaal kapot zweet en in mijn hoofd helemaal lichtjes voel. Ja, ik krijg er echt een kick van. Het is pijnlijk - maar aan de andere kant is het ook wel weer lekker.
http://www.break.com/index/ceo-eats-worlds-hottest-pepper-2077195
Deze meneer heeft gewoonweg 15 minuten pijn met de heetste pepper ooit. Alhoewel ik zeker geïnteresseerd ben om 'm keer op te eten
Zijn er meerdere mensen die zijn soep helemaal volstouwen met sambal, de gifgroene pepers afzoekt en die lekker in de nacht kei en kei hard moeten schijten vanwege the spicyness?
Meld maar!
ligt eraaan waar je woont. ik hier ben allang blij spaanse pepers te kunnen krijgenquote:Op zondag 3 juli 2011 21:41 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Is dat echt spicy?
Wat is trouwens the hottest shit wat je kunt krijgen hier in nederland?
Piri-piri kan behoorlijk spicy zijn hoorquote:
Jalapenos zijn fucking koning.quote:
Jalapenos zijn idd wel mild maar wel fucking lekker, sorry dat ik niet 100% ontopic wasquote:Op zondag 10 juli 2011 21:21 schreef loonytik het volgende:
Jalapenos is gewoon paprika!![]()
piri-piri kan van 50.000-125.000 scoville gaan dus kan wel redelijk pittig zijn.
Habanero peper kan zon 100.000-350.000 scoville zijn ter vergelijking,...
Ik heb 1x boodschappen bij de Jumbo in Kortenhoef gedaan, die hadden toen madame jeanettes, hier in Spakenburg bij de Jumbo heb ik ze alleen bij de opening gezien, samen met nog een heel assortiment exotische dingen, maar helaas is dat er niet meer.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:03 schreef simmu het volgende:
[..]
ligt eraaan waar je woont. ik hier ben allang blij spaanse pepers te kunnen krijgen![]()
als ik een madamme jeanette wil, moet ik daar vrij moeilijk voor doen.
holy maagpijn!quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:39 schreef simmu het volgende:
ik vind het zoooo lekker![]()
helaas de rest van mijn gezin niet
simmu's kip met pepers:
2 kipfiletjes in blokjes
10 kleine rode pepertjes in stukjes
10 kleine groene pepertjes in stukjes
10 spaanse pepers in stukjes
1 flinke ui in stukjes
2 tenen knoflook in stukjes
1 rode paprika in stukjes
2 eetlepels maizena
ketjap naar smaak
maizena aanmaken met 2 eetlepels water en de kipblokjes ervoor roeren. de ui en knoflook even wokken. kip erbij, als de kip wit is de groenten erbij. afblussen met kethap naar smaak (ik vind veel lekker). lekker met notenrijst
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |