abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:39:06 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98843633
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:40:30 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98843734
XM gaat het weer zoveel slechter?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:40:40 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98843744
Weltrusten dus.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_98843755
quote:
5s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Welke onderdelen vind jij rampzalig, waarom, en waarom koos je ervoor dat te eten?
De reep chocola - ik ging vanochtend vanaf Baardmans naar school en was gister vergeten om eten in te pakken, dus tegen deze tijd had ik al aardig trek. Daarnaast vond ik mezelf instant zielig toen ik vanochtend weer ongesteld bleek...
Brioche - wit deeg, met chocoladestukjes ook nog. Maar het lachte me zo toe in de supermarkt.
Pizza - derde pizza in twee weken. Ik schijn steeds op plekken te belanden waar pizza's gegeten worden. Kan geen pizza meer zien. :').

Het voelt ook slecht vanwege het gebrek aan ritme, denk ik. Ik realiseer me de laatste tijd regelmatig om een uur of twee dat ik helemaal nog niet geluncht heb, of zo.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_98843758
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Weltrusten dus.
truste :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:41:44 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98843814
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:40 schreef uniekhoorn het volgende:
XM gaat het weer zoveel slechter?
Ja. Pijn is volledig terug. Alsof het niet weg is geweest. En ik ben boos / verdrietig / kwaad / gefrustreerd / moe / chagrijnig / beu.

Dus ik ga maar slapen. Poging tot althans.
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 22:41:53 #7
70532 loveli
N
pi_98843819
Goede nacht en een verkwikkende rust, XM.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 22:42:58 #8
70532 loveli
N
pi_98843890
De helpdesk van een internetprovider krijgt een zware kluif. M'n ouders gaan bellen _O-
crap in = crap out
pi_98844129
Ik kruip mijn bed in met een aflevering true blood, en dan lekker slapennnn. :Y)
Ik heb "zin" in morgen en ik ga niet eens iets bijzonders doen. Is dat gek? :')
pi_98844298
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:41 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja. Pijn is volledig terug. Alsof het niet weg is geweest. En ik ben boos / verdrietig / kwaad / gefrustreerd / moe / chagrijnig / beu.

Dus ik ga maar slapen. Poging tot althans.
Hopelijk voel je je morgen beter..
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:50:12 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98844362
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:42 schreef loveli het volgende:
De helpdesk van een internetprovider krijgt een zware kluif. M'n ouders gaan bellen _O-
Ze weten waar ze het over hebben of dringt er niks door? :P

Hoop dat je lekker slaapt XM... wat een klotezooi!

Siral, je bent toe aan verandering, dus de 'zin' is te verklaren :)
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 22:50:44 #12
70532 loveli
N
pi_98844407
In reactie op de broek maat 34 van DaD heb ik m'n eigen referentiebroek uit de kast gehaald. Eind middelbare school had ik het in m'n hoofd gehaald dat ik wel een strakke broek kon kopen ("extra slim". Wanneer paste die? Nou, als de rits dicht ging.

Maatje 27 ging net dicht. Het enige dat nu bij me opkwam bij het zien van m'n spiegelbeeld was "oh my, wat heb ik voor paal gelopen toen".
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 22:53:23 #13
70532 loveli
N
pi_98844593
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:50 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn ouders snappen het verschil tussen internet en een browser niet helemaal. 'Nuf said.
crap in = crap out
pi_98844599
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:50 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Hoop dat je lekker slaapt XM... wat een klotezooi!

Siral, je bent toe aan verandering, dus de 'zin' is te verklaren :)
Klinkt logisch opzich :)

Ik wil ook echt veranderen. Vanmiddag voelde ik me echt ff 10x klote, maar nu echt totaal omgekeerd, komt natuurlijk ook door het sporten, dan voel ik me altijd stukken beter. Daarom werkt blijven sporten ook enorm motiverend om te eten voor mij op dit moment. :) En slechter zal het niet worden, want ik sportte al enorm vaak. Nu sport ik nog enorm vaak (zelfs minder de afgelopen 2 weken) en eet ik beter. Dus vooruitgang alom imo! :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:56:58 #15
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98844789
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:53 schreef loveli het volgende:

[..]

Mijn ouders snappen het verschil tussen internet en een browser niet helemaal. 'Nuf said.
Mijn moeder wil niet haar computer laten opschonen want dan is misschien haar ' hyves' weg.. I feel your pain :D
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:57:17 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98844806
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:43 schreef V1z0R het volgende:
Sorry Maria! Is heul wel een net lijstje hoor. :Y
Vond alleen de tegenstelling zo opvallend, je dacht erover om lowcarb te doen (is plan Jatje geworden) terwijl je lijstje nu voornamelijk carbs is.
Er is een tussenweg dus :)
Wou je niet verdrietig maken :@ :'(

No problemo! O+ Ik was ietwat teleurgesteld omdat ik me zorgen maakte over mijn lijstjes-beoordelingsvermogen _O- Maar valt dus wel mee O+ En de enige reden dat ik low carb zou willen is vanwege de veel kilo's afvallen oO< :+ Dus tja. Nu ga ik gewoon voor gezond, semi-gevarieerd en lekker *)

Veel plezier bij het Sport en Speelpaleis :D

Oh en discussieren met een semi-PVVer is best deprimerend soms :') "Jamaar ze moeten gewoon oprotten dan!" Boeh en haar vind ik aardig, dus dan vind ik het jammer dat ze zo denkt :@ :') Volgens mij was ze niet erg onder de indruk van mijn Gumbaya-zienswijze oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_98844836
Aurum, thx voor het smoothie'recept' :) Heb geen staafmixer/blender, maar die ga ik dit weekend wel halen :)

Heb altijd al zo'n ding willen hebben, nu heb ik eindelijk een goed excuus! :D Met hulpstukken enzo, yay \o/

En nu naar bed. Slaap lekker allen. <3
pi_98844866
Ik ga nog ff kliekjes broccoli opeten van vanavond :'D

zie mij gaan.
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:58:52 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98844893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
Aurum, thx voor het smoothie'recept' :) Heb geen staafmixer/blender, maar die ga ik dit weekend wel halen :)

Heb altijd al zo'n ding willen hebben, nu heb ik eindelijk een goed excuus! :D Met hulpstukken enzo, yay \o/

En nu naar bed. Slaap lekker allen. <3
Smoothies! O+ Ik had vanmiddag ook een lekkere dus! Met banaan, avocado, yoghurt, scheutje vruchtensap en wat munt! :9

En die die je toen bij mij had was gewoon aardbeien, banaan en yoghurt! c_/ Dacht ik!
pi_98844971
Uniek, die spiegel is wel confronterend als je nietsvermoedend de douche uit stapt ja :D . Is die oogafwijking toch nog ergens goed voor :* .

XM, ik kan me goed voorstellen dat je er compleet doorheen zit. Hopelijk kan je goed slapen. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98845038
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:58 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Smoothies! O+ Ik had vanmiddag ook een lekkere dus! Met banaan, avocado, yoghurt, scheutje vruchtensap en wat munt! :9

En die die je toen bij mij had was gewoon aardbeien, banaan en yoghurt! c_/ Dacht ik!
Aye, en die was omnomnom <3
pi_98845041
He bah, XM. Ik hoop dat je lekker slaapt. :*.

Niet boos worden Jag, ik ga offtopic!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:01:18 #23
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98845055
Grrr XMert :* slaap lekker en nogmaals beterschap!

Club Battle was relaxed trouwens, heb de lucht om me heen helemaal aan gort gemept/getrapt :9
pi_98845112
Tof DaD!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98845288
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:58 schreef Siral het volgende:
Ik ga nog ff kliekjes broccoli opeten van vanavond :'D

zie mij gaan.
Goed bezig! :)

Wat leuk DaD! *O* Wat voor iets en waar? Nu ik Groningen een beetje ken ben ik wel benieuwd. O-)
Know that while you sleep
Everything has changed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')