Ja, maar ik heb al voorbij horen komen een keer als argument dat je dan de verplichting hebt, en dan moet je elke dag op dezelfde tijd die dingen doen, en dat kan dan niet. blijkbaar. Ofzo.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:57 schreef Maanvis het volgende:
er is altijd genoeg te doen! kijk naar tekorten aan personeel in de zorg. al zou zo iemand alleen maar ff dagelijks de steunkousjes van bejaarden aan doen voor behoud van de bijstandsuitkering, dan help je daar zo ontzettend veel mensen mee!
Of diegene 'kan niet tegen authoriteit' , want tja, iemand die je verteld wat je moet doen voor je geld is heel moeilijk te verwerken ofzo.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb al voorbij horen komen een keer als argument dat je dan de verplichting hebt, en dan moet je elke dag op dezelfde tijd die dingen doen, en dat kan dan niet. blijkbaar. Ofzo.
Waarom zou het niet kunnen?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb al voorbij horen komen een keer als argument dat je dan de verplichting hebt, en dan moet je elke dag op dezelfde tijd die dingen doen, en dat kan dan niet. blijkbaar. Ofzo.
Ik zeg niet dat het niet zou kunnen. Ik zeg dat ik die reden al voorbij heb horen komen. Want dan wordt die activiteit een verplichting. En vandaag gaat het goed, maar morgen kan het helemaal niet goed gaan, en dan kan zo iemand dus niet aan het werk om die steunkousen te helpen aan doen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom zou het niet kunnen?
Het enige probleem is misschien als mensen moedwillig de steunkousen verkeerd aan doen ofzo of bejaarden gaan treiteren.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit zou een baantje zijn met weinig verantwoordelijkheid op laag niveau. Dit moet toch wel te doen zijn? Bovendien geeft zoiets enig structuur in je leven, daar wordt iedereen beter van. (ik kan het weten, ik heb tijdens mijn studie en daarna nog erg lang thuis gezeten. Gelukkig verdiende ik wat geld met wat internet handel)quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet zou kunnen. Ik zeg dat ik die reden al voorbij heb horen komen. Want dan wordt die activiteit een verplichting. En vandaag gaat het goed, maar morgen kan het helemaal niet goed gaan, en dan kan zo iemand dus niet aan het werk om die steunkousen te helpen aan doen.
Ja, dat zou ik ook zeggen, dat dat te doen moet zijn, maar schijnbaar dus niet. Net als dat voorbeeld waar ik weet niet hoe lang over gepraat is, de hond uitlaten. Thuis zitten, want werken kan niet, maar dingen als naar de winkel of de hond uitlaten, dat kan wel.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:19 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dit zou een baantje zijn met weinig verantwoordelijkheid op laag niveau. Dit moet toch wel te doen zijn? Bovendien geeft zoiets enig structuur in je leven, daar wordt iedereen beter van. (ik kan het weten, ik heb tijdens mijn studie en daarna nog erg lang thuis gezeten. Gelukkig verdiende ik wat geld met wat internet handel)
Als ik aan wajongers denk denk ik vooral vaak aan blowers die daardoor niet willen werken of psychische klachten creeeren.
Doeltreffend bericht vandaag'Helft in de bijstand kan werken'
Dat flippen en afknappen is jammergenoeg in 90% van de gevallen in scene gezet. De 10% die daadwerkelijk niets kan lijdt daaronder.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:21 schreef Scorpie het volgende:
Er zijn mensen die bij de minste verwachtingspatronen al helemaal flippen en mentaal afknappen, heb ik horen zeggen.
Mja, dat is een vrij...boude uitspraak. Waar is die 90% op gebaseerd?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat flippen en afknappen is jammergenoeg in 90% van de gevallen in scene gezet. De 10% die daadwerkelijk niets kan lijdt daaronder.
Ik heb ervaring met het werken met mensen in de sociale werkvoorziening. Een bepaald SW-bedrijf deed inpakwerk voor mijn toenmalige werkgever. Toen diverse excuses voorbij zien komen waarom niet op tijd of volgens kwaliteitsnormen geleverd kon worden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, dat is een vrij...boude uitspraak. Waar is die 90% op gebaseerd?
Precies, voor het overgrote deel van de Wajongers houden zich voor dat ze het niet kunnen, waardoor ze zichzelf in een steeds diepere put lullen. En op die manier de 'werken' boot van zich af houden. Want mensen met echte hele zware psychische klachten kunnen niet eens naar de supermarkt of de hond uit laten, aangezien je ook daar sociale interactie mee kunt krijgen. Ik vind het dus vooral erg voor de mensen die ECHT een Wajong nodig hebben om te overleven, die worden door de mensen die niet willen werken erg benadeeld.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik ook zeggen, dat dat te doen moet zijn, maar schijnbaar dus niet. Net als dat voorbeeld waar ik weet niet hoe lang over gepraat is, de hond uitlaten. Thuis zitten, want werken kan niet, maar dingen als naar de winkel of de hond uitlaten, dat kan wel.
Maar blijkbaar niet altijd, want de dag er na kun je zo moe zijn ofzo dat je de hond niet kunt uitlaten. Nou, das dezelfde redenering.
Overigens werd er wel door iemand geroepen dat men wel dan naar de winkel kon gaan om boodschappen te doen 'want ja, je moet toch eten'.
Ja, zo kan ik ook redeneren dat je ook moet werken, want je moet toch geld hebben, anders valt er weinig te eten.
Ik verzin het niet hoor, zijn gewoon dingen die voorbij zijn gekomen in deze reeks.
Dat klopt ja ja mag ongeveer 150 a 200 euro per maand bijverdienen met een uitkering....toch ietsquote:Op donderdag 30 juni 2011 23:39 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb overigens gehoord dat wanneer je naast je uitkering werkt, wel op vooruit gaat.
Veel succes!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:07 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik ga officieel een reintegratietraject doen
en dan hopelijk binnenkort aan het werk *duimt*
Het zijn niet direct mensen die toneel spelen, het zijn grotendeels mensen die, dankzij negatieve reacties van keuringsartsen en omgeving, en hun eigen negativiteit, niet meer geloven dat ze een produktief bestaan kunnen leiden. In de praktijk blijken ze dat heel goed te kunnen. Wat goed is voor hun zelfvertrouwen. Je moet ze alleen ff onder druk zetten om zich dat te laten realiseren.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:03 schreef seasushi het volgende:
Denk je nou echt dat keuringsartsen 90% van de mensen met psychische klachten niet doorhebben, of dat ze iedereen maar graag met open armen de wajong f wia in willen krijgen?
Natuurlijk zullen er mensen zijn die er door heen glippen, maar 90 % mensen die toneel spelen?
Nee, leg eens uit, wat gebeurt er met mensen met psychische klachten die naar de supermarkt gaan? Heb je zelf dergelijke problemen? Zullen we je helpen om toch boodschappen in je huis te krijgen?quote:En weet jij hoe moeilijk het is voor veel mensen met psychische klachten om naar de supermarkt te gaan?
Ik vind niet dat iemand die zijn familie en vrienden niet wil belasten daarom maar een uitkering moet krijgen.quote:Helaas zitten velen in een sociaal isolement, willen vrienden en familie niet belasten en krijgen al helemaal geen hulp in de huishouding die ook nog eens boodschappen doen. Dus ze zullen wel moeten, willen ze overleven. Maar dat is niet te vergelijken, met "dan kun je ook wel werken"
Klopt, 20 procent van het minimumloon (in de oude regeling). Als je dan nog bij je ouders woont heb je een leuk bedrag.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:07 schreef Nonverbaal het volgende:
[..]
Dat klopt ja ja mag ongeveer 150 a 200 euro per maand bijverdienen met een uitkering....toch iets
Nou, ho ho, wacht even. Ik kan me best voorstellen dat mensen een aandoening hebben waarbij naar de supermarkt gaan (of welke plaats dan ook waar veel mensen zijn) gewoon 'op slot' gaan. Ik bedoel, natuurlijk zijn die er. Maar dat heeft niet iedereen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het zijn niet direct mensen die toneel spelen, het zijn grotendeels mensen die, dankzij negatieve reacties van keuringsartsen en omgeving, en hun eigen negativiteit, niet meer geloven dat ze een produktief bestaan kunnen leiden. In de praktijk blijken ze dat heel goed te kunnen. Wat goed is voor hun zelfvertrouwen. Je moet ze alleen ff onder druk zetten om zich dat te laten realiseren.
[..]
Nee, leg eens uit, wat gebeurt er met mensen met psychische klachten die naar de supermarkt gaan? Heb je zelf dergelijke problemen? Zullen we je helpen om toch boodschappen in je huis te krijgen?
[..]
Ik vind niet dat iemand die zijn familie en vrienden niet wil belasten daarom maar een uitkering moet krijgen.
En als je wel wat mag bijverdienen, (das ook regelmaat en weet ik veel wat) dan kun je dat ook de hele dag doen. Heb je nog een veel leuker bedrag, zelfs als je niet bij je ouders woont.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:16 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Klopt, 20 procent van het minimumloon (in de oude regeling). Als je dan nog bij je ouders woont heb je een leuk bedrag.
Misschien dat die wajong-ers nog nooit van http://www.albert.nl/ hebben gehoord?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ho ho, wacht even. Ik kan me best voorstellen dat mensen een aandoening hebben waarbij naar de supermarkt gaan (of welke plaats dan ook waar veel mensen zijn) gewoon 'op slot' gaan. Ik bedoel, natuurlijk zijn die er. Maar dat heeft niet iedereen.
Ik snap wel wat je achterliggende gedachte is, maar het is natuurlijk niet zo dat IEDERE persoon die een wajong heeft die onterecht heeft.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Misschien dat die wajong-ers nog nooit van http://www.albert.nl/ hebben gehoord?
Qua werk kun je dan bijvoorbeeld als boswachter of hovenier gaan werken. Da's lekker rustig. Dan hoef je ook geen wajong te hebben.
Dat valt nog tegen, dat je dan een veel leuker bedrag hebt:quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En als je wel wat mag bijverdienen, (das ook regelmaat en weet ik veel wat) dan kun je dat ook de hele dag doen. Heb je nog een veel leuker bedrag, zelfs als je niet bij je ouders woont.
Daar zit wel een deel van het probleem. Denk ook aan mensen die bij kleine veranderingen al helemaal hyper worden. Dat zit je bijvoorbeeld bij de combinatie autisme en ADHD. Misschien dat zo iemand op zich wel kan werken, maar welke werkgever zit daarop te wachten?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:21 schreef Scorpie het volgende:
Er zijn mensen die bij de minste verwachtingspatronen al helemaal flippen en mentaal afknappen, heb ik horen zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |