Veel, we zijn wel wat gewend hoor.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zou hier een hele grove opmerking kunnen plaatsenLaat ik het netjes zeggen: hoeveel merk je van de politiek?.
Natuurlijk is Italië dat. Het is een economie groter dan Spanje.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:56 schreef tony_clifton- het volgende:
Terug schuldenblues! Was Italië niet too big to bail? Ben benieuwd naar volgende week!
Ik vind het altijd leuk om dan te lezen wat ze in Italië zelf er van vinden. Dat kan tegenwoordig met internet en Google-translate erg gemakkelijk.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:33 schreef JimmyJames het volgende:
Tja het zat er min of meer aan te komen natuurlijk. Met dat gedoe in de Italiaanse regering, de hoge schuld van Italië (hoger dan Duitsland in totaal geloof ik) en de tegenvallende economische groei daar.
Ik moet nog zien of het beurssentiment hierdoor significant zal verslechteren. Een paar goede bedrijfscijfers van de beurslievelingen (volgende week o.a. Yum) en de rally zou wel eens gewoon door kunnen gaan.
Ongedekte calls schrijven dan! Wat let je?quote:Op maandag 11 juli 2011 15:37 schreef tony_clifton- het volgende:
Toevallig dat 't weer zo daalt nadat Griekenland 'gered' is. Ik ben er nog vaster van overtuigt dat 't vanaf hier geen significante stijging meer gaat geven.
quote:Op maandag 11 juli 2011 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het altijd leuk om dan te lezen wat ze in Italië zelf er van vinden. Dat kan tegenwoordig met internet en Google-translate erg gemakkelijk.
Conclusies:
1) De meeste Italiaanse kranten vinden ongeveer alles belangrijker dan dit nieuws
2) La Stampa zet het wel op de voorpagina. Maar "Italianen hebben veel ervaring met het beheren van hoge schulden, dus niks aan de handa".
Nee, de Euro blijft wel, maar er gaan landen gecontroleerd uitstappen daar ben ik van overtuigd, de Euro wordt een hele sterke munt en dan gaat men de uitstappers betalen met quantatief easing ofwel lekker 30% geld bijprintenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:44 schreef Burnie88 het volgende:
Tip voor jullie: volg Jan Kees de Jager via Twitter, bij tijd en wijle erg interessant.
OT: Luidt dit het einde van de euro in?
Uit principe schrijf ik geen ongedekte calls?quote:Op maandag 11 juli 2011 23:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ongedekte calls schrijven dan! Wat let je?
- update debeurs.nl:quote:As of 09:56 the broadcast for the AEX index, CAC 40 index, BEL 20 index and PSI 20 index has been stopped.
quote:Storing hindert AEX
AMSTERDAM (AFN) - Beursbedrijf NYSE Euronext is dinsdag opnieuw getroffen door een storing. Hierdoor is het niet mogelijk om een stand aan te geven voor onder meer de AEX-index. De handel in de aandelen uit de hoofdindex loopt wel door.
Ook de standen van de Parijse CAC40 en de BEL20 in Brussel staan sinds even voor 10.00 uur stil. Volgens een woordvoerster van het bedrijf werd de verspreiding van de indexstanden stilgelegd omdat er een vertraging optrad in de systemen.
Vorige maand werd de beurshandel bij NYSE Euronext ook al meerdere malen getroffen door een technische storing. Volgens de woordvoerster is het moeilijk te zeggen of deze storingen aan elkaar zijn gerelateerd.
quote:Technische storing legt Alex en Binck volledig plat
De websites van Binckbank en dochter alex.nl liggen al de hele ochtend volledig plat. Belggers kunnen niet bij hun portefeuille en kunnen niet handelen. Ook liggen alle telefoonlijnen van deze grote interbrokers eruit.
Alex is alleen bereikbaar via twitter. @beleggenbijalex schrijf om 10 uur:
Momenteel ondervinden wij hinder van een technische storing waardoor u geen orders kunt plaatsen. Wij houden u op de hoogte via Twitter.
Opvallend is dat ook gewone telefoonlijnen naar Alex en Binck platliggen. Zelfs mobiel krijgen we niemand aan de lijn.
Op internet wordt er volop geklaagd over Binck en Alex. Veel beleggers willen hun verlies beperken op deze bloedrode dag. Er wordt al gedreigd met schadeclaims.
Italië staat aan de wieg van het moderne bankwezen en van het boekhouden, dus enige expertise op die gebieden kan ze niet ontzegd worden. Maar dat is mogelijk juist wat het land zo gevaarlijk maakt..quote:Op maandag 11 juli 2011 23:21 schreef LXIV het volgende:
2) La Stampa zet het wel op de voorpagina. Maar "Italianen hebben veel ervaring met het beheren van hoge schulden, dus niks aan de handa".
Zet dat hoedje maar weer af. Euronext is een commercieel bedrijf dat meer omzet maakt, naarmate er meer gehandeld wordt. Zo'n storing kost hen miljoenen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:23 schreef Basp1 het volgende:
Alu hoedje op: zou het een echte storing zijn of juist een storing om geen paniek uit te laten breken.
Tsja, wat is gecontroleerd uitstappen. Normaal gesproken zal ze dat importtechnisch de kop kosten, maar export daarentegen.. Laat die gulden maar weer terugkomen, globalisering is op het gebied van valuta veel te gevaarlijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:49 schreef meth77 het volgende:
[..]
Nee, de Euro blijft wel, maar er gaan landen gecontroleerd uitstappen daar ben ik van overtuigd, de Euro wordt een hele sterke munt en dan gaat men de uitstappers betalen met quantatief easing ofwel lekker 30% geld bijprinten
ieder valuta koppeling in het verleden is altijd mislukt , overal aan ./ goud / olie / dollarquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:45 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Tsja, wat is gecontroleerd uitstappen. Normaal gesproken zal ze dat importtechnisch de kop kosten, maar export daarentegen.. Laat die gulden maar weer terugkomen, globalisering is op het gebied van valuta veel te gevaarlijk.
(bron)quote:The indices are broadcast again as from 13:35 CET.
Ja maar in hoeverre is het al op de schaal van de EURO gebeurd in het verleden? Dus die uitspraak is wel enigszins tricky. Ik denk overigens wel dat een economie beter draait op de eigen valuta hoor. Nederland kan zich dan weer bij uitstek gaan ontwikkelen als exportland / mainport van Europa.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:38 schreef meth77 het volgende:
[..]
ieder valuta koppeling in het verleden is altijd mislukt , overal aan ./ goud / olie / dollar
gaat altijd mis
Zodra die landen hun eigen valuta weer hebben dan gaat de economie weer draaien , ik hou niet van die bijstandslanden
Dat is één van de drie scenario's, de andere twee zijn (imho):quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:05 schreef LXIV het volgende:
Ik zie die hele eurocrisis nog eindigen in een soort fiscale/politieke unie in Europa. Dat lijkt goed, want als geheel staat de eurozone er natuurlijk helemaal niet zo slecht voor.
Het slechte is dat we dan voortaan permanent, verplicht en niet-transparant geld overdragen aan de zuidelijke EU-landen. Ik acht de kans hierop groter dan de kans dat de euro klapt.
Als dan de Bundestag het EU-parlement gaat vervangen dan heb ik er vrede mee, maar dat is niet wat de EUSSR regenten willenquote:Op woensdag 13 juli 2011 00:05 schreef LXIV het volgende:
Ik zie die hele eurocrisis nog eindigen in een soort fiscale/politieke unie in Europa. Dat lijkt goed, want als geheel staat de eurozone er natuurlijk helemaal niet zo slecht voor.
Het slechte is dat we dan voortaan permanent, verplicht en niet-transparant geld overdragen aan de zuidelijke EU-landen. Ik acht de kans hierop groter dan de kans dat de euro klapt.
Ik weet niet wat, maar duidelijk zijn er partijen die belang hebben. Maar wie heeft nou belang dat de hele boel hier in elkaar sodemietert? Ik denk niemand. Maar ze drukken het wel zo ver tot iedereen doodsbang is, en dan komt er weer lucht.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:11 schreef LXIV het volgende:
Misschien is het wel een complot om verregaande Europese eenwording door de strot te duwen.
Ne de euro blijft bestaan.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:15 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Dat is één van de drie scenario's, de andere twee zijn (imho):
- terug naar de gulden
- naar de neuro/zeuro
Hmm oke. Ja, het ergste zal waarschijnlijk al wel geweest zijn, maar waren toch een paar pittige dagen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:19 schreef LXIV het volgende:
Nee, ik zit niet zo diep meer in ING, al heb ik het wel in de porto. Maar staat toch nog op 7,60 ofzo? Dat is toch prima?
Het liefste zou ik zien dat Nederland samen met wat andere Noord-Europese landen gewoon een Bundesland werd. Stabiel, welvarend en toch groot genoeg om voor onze belangen op te komen. Hoeven we meteen niet dat parlement permanent te verhuizen, te vergaderen in 25 talen, corrupte Zuid-Europeanen te onderhouden et cetera.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als dan de Bundestag het EU-parlement gaat vervangen dan heb ik er vrede mee, maar dat is niet wat de EUSSR regenten willen
Dan zijn we echt zuur, maar voelen we het niet meer.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:21 schreef JimmyJames het volgende:
Is the european fiscal union becoming a realistic option?
http://pragcap.com/is-the(...)g-a-realistic-option
Omdat moodys, fitch etc. dat zeggen?quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:28 schreef TeringHenkie het volgende:
Het lijkt wel alsof we dieper in de shit zitten dan in 2008
Ik bedoel eigenlijk vanwege het mogelijke default van Griekenlandquote:Op woensdag 13 juli 2011 00:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Omdat moodys, fitch etc. dat zeggen?
Volgens mij is tegenwoordig de hele wereld hoogsensitief geworden. Welke farmaceut heeft _daar_ pilletjes tegen, die wil ik wel in portefeuille....
Het is natuurlijk wel goed dat men kritischer is op de afzonderlijke landen in de EU. Voor de crisis konden Duitsland en Griekenland tegen dezelfde rente lenen. Nu wordt er gedifferentieerd, omdat de Grieken op te grote voet hebben geleefd. Al zit er natuurlijk ook wel een hoop mediahype bij.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Volgens mij is tegenwoordig de hele wereld hoogsensitief geworden. Welke farmaceut heeft _daar_ pilletjes tegen, die wil ik wel in portefeuille....
Ik neem aan dat in India weinig te merken is van het pessimisme dat in het Westen heerst?quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zit ik niet meer, maar die hebben inderdaad wel andere dingen aan hun hoofdquote:Op woensdag 13 juli 2011 00:41 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik neem aan dat in India weinig te merken is van het pessimisme dat in het Westen heerst?
Dit is het scenario van Kees Vendrik dat begin dit jaar werd geschetst in de VPRO documentaire/reconstructie Het jaar dat de euro valt.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:05 schreef LXIV het volgende:
Ik zie die hele eurocrisis nog eindigen in een soort fiscale/politieke unie in Europa.
Tja, liever had ik dat niet gehad natuurlijk! Ik had KPN juist erin genomen voor rust in de porto, als een van de minst volatiele fondsen in de AEX.quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
oi LXIV, wat vind je van KPN nu die weer zo'n beetje na zijn post crash low is afgedaald?
Heb je nog een optiestrategie in het verschiet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |