Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum, en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van
zondag 20 februari 2011 22:04.
Wat is het?Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de
hiker en de
privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
HikerAls hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nlPrivéchauffeurAls privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nlWaarom studenten?Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
SollicitatieprocedureIn de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info,
hier.
Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je
hier.
KledingvoorschriftenEasyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragenOmdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-roadMensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricksNa een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
FilmpjesSPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.Website:
www.easyway.nlLogin:
www.easyway.nl/loginAantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en
meerHikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Overige chauffeursdiensten:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
About2Break1, hiker regio Rotterdam
Charlie511, hiker regio Rotterdam
CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fireblast, hiker regio Leiden
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
guru033, hiker regio Utrecht
hawk07, hiker regio Haarlem
irritatie100, hiker regio Rotterdam
joppie_saus, hiker regio Groningen
Jorian29, hiker regio Apeldoorn
Keuzer, hiker regio Tilburg
Lekiamh, hiker regio Den Haag
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Mallet, hiker regio Doetinchem
mcnick1, hiker regio Apeldoorn
Misterx333, hiker regio Rotterdam
MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
Obama, hiker regio Amsterdam
RTS91, hikere regio Groningen
Sobajo, hiker regio Eindhoven
Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topicsEen overzicht van alle voorgaande topics is
hier terug te vinden.
Deze OP is hier te vinden.[ Bericht 0% gewijzigd door Irritatie100 op 29-06-2011 15:35:38 ]
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 12:30 schreef Afhaalchinees het volgende:Hallo

Kan iemand mij wat meer vertellen over het OV gedeelte. Desnoods over PM
We hadden in de OP eerst een stukje met OV-verbindingen vanaf plekken waar je veel komt (lees: Meerkerk, Almere, Born, Breda, Houten en ongetwijfeld hadden we er nog een paar), dus daar heb jij toch nog niks aan

Tenzij je iets anders bedoelt natuurlijk
quote:
Wat voor Skoda
Heb een paar Octavia's gereden en dat reed prima!
Ik vind Skoda's ook prima auto's.
Afhaalchinees
Geen Chinees
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 12:32 schreef Irritatie100 het volgende:[..]
We hadden in de OP eerst een stukje met OV-verbindingen vanaf plekken waar je veel komt (lees: Meerkerk, Almere, Born, Breda, Houten en ongetwijfeld hadden we er nog een paar), dus daar heb jij toch nog niks aan

Tenzij je iets anders bedoelt natuurlijk
Oh, het lijkt een stuk spannender met geheimhoudingsregels
quote:
Als je het woord Meerkerk laat vallen weet iedereen waar je het over hebt hoor
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 12:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:Octavia station uit 2009, het leek net alsof de achteras er los onderhing. Hele tijd horizontaal schudden op de snelweg. En ik heb dit traject vaak gereden en daar ligt het niet aan.
Schadeauto wellicht? Heb ook wel eens auto's gehad die maar naar links bleven trekken, was ook niet fijn.
Gisteren trouwens een Peugeot 308, wat een waardeloze auto's zijn dat. Lijkt wel of ze geen stuurbekrachtiging hebben.
quote:
Wacht maar tot je aangenomen bent
Morgen weer 2 ritten. Gouda - Almere en haarlem - capelle. Ben nu al vanaf vorige week woensdag elke dag ingezet, ik word de 15de aardig blij denk ik.
Jeuj, de OP klopt eindelijk haha.
Ik heb al wel een idee voor een topictitel voor #37 :p
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Beter de OP op deze manier!
Ik zit heel hard te hopen dat ik morgen nog een flinke dag krijg. Net even de laatste paar uren bijschrijven. Ik zit nu op 70 uur voor deze maand.
@ Irritatie.. Kan je even die zin in kleine letters uit de OP weghalen? Over niet noemen van klantnamen? Die zin slaat namelijk nergens op, leasemaatschappijen zijn wel degelijk klanten!
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 15:22 schreef Mallet het volgende:Beter de OP op deze manier!
Ik zit heel hard te hopen dat ik morgen nog een flinke dag krijg. Net even de laatste paar uren bijschrijven. Ik zit nu op 70 uur voor deze maand.
@ Irritatie.. Kan je even die zin in kleine letters uit de OP weghalen? Over niet noemen van klantnamen? Die zin slaat namelijk nergens op, leasemaatschappijen zijn wel degelijk klanten!
Sure, vond het ook al een beetje vreemd
Ik zit nu op 9 gewerkte uren deze maand, dus ik kan wel een goede maandwissel gebruiken.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2011 15:49:41 ]
Ik zit deze maand op 96uur, met morgen erbij moet ik wel over de 100 heengaan:) kan het geld goed gebruiken voor m'n vakantie naar Albufeira over 3 weken:D
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 16:08 schreef joppie_saus het volgende:Met zoveel uren kun je ook redelijk wat naar de belastingdienst brengen, ongeacht wat je hebt aangekruist op je loonheffingsformulier. Volgens mij ligt die grens net onder de 600 euro.
Volgens mij gaat het om het jaarinkomen, maar ik zie het wel, zal er vast niet op achteruit zijn gegaan.
quote:
In principe is het morgen toch de laatste dag van de maand?
quote:
Ja, natuurlijk, maar de meeste ritten zijn dan nog altijd de eerste dag van de nieuwe maand?
Yes, heb nu ook zon antislipcursus via vakantieveilingen 'gewonnen', in Rosmalen. Anderen die dat ook gaan doen?
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 17:21 schreef Irritatie100 het volgende:[..]
Ja, natuurlijk, maar de meeste ritten zijn dan nog altijd de eerste dag van de nieuwe maand?
De laatste dag van de maand zijn er volgens mij vaak ook extra ritten.
Ik ben ook niet opgeroepen, wtf. Wellicht een spoedje morgen.
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 17:25 schreef Irritatie100 het volgende:Ik ben nog aangenomen voordat EW die slipcursus afschafte, dus ik hoop ooit nog eens via hun aan de beurt te komen

Valse hoop, knul.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 17:23 schreef Thrasyllus het volgende:Yes, heb nu ook zon antislipcursus via vakantieveilingen 'gewonnen', in Rosmalen. Anderen die dat ook gaan doen?
Ja, maar niet via Rosmalen. Wat heb je ervoor betaald?
#26 || Luciano da Silva
quote:
Ze zeiden dat ze het nog wel gingen doen voor degenen die voor die tijd zijn aangenomen
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:[..]
Ze zeiden dat ze het nog wel gingen doen voor degenen die voor die tijd zijn aangenomen

Heb jij het nu over het bericht daterende van 16-3-2010? Daar heb ik dat namelijk voor het laatst zien staan.
Ik zou er maar niet op rekenen als ik jou was. Hoe lang geleden ben je in dienst gekomen? M.a.w. die 50 vereiste ritten heb je toch allang gereden.
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 22:54 schreef Mallet het volgende:[..]
Heb jij het nu over het bericht daterende van 16-3-2010? Daar heb ik dat namelijk voor het laatst zien staan.
Ik zou er maar niet op rekenen als ik jou was. Hoe lang geleden ben je in dienst gekomen? M.a.w. die 50 vereiste ritten heb je toch allang gereden.
Zou zomaar kunnen dat het die datum was ja

Ik ben in dienst sinds oktober 2009 dus heb inderdaad al wel de 50 gehaald

Ik zag trouwens wel op die FB-pagina een bericht van iemand die EW "bedankte voor de slipcursus die ik vandaag gehad heb" en dat was een bericht van 2 maanden geleden ofzo. Dus er is nog hoop

Hoewel ik er niet op reken natuurlijk en het maakt me verder op weinig uit hoor
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 22:56 schreef Irritatie100 het volgende:[..]
Zou zomaar kunnen dat het die datum was ja

Ik ben in dienst sinds oktober 2009 dus heb inderdaad al wel de 50 gehaald

Ik zag trouwens wel op die FB-pagina een bericht van iemand die EW "bedankte voor de slipcursus die ik vandaag gehad heb" en dat was een bericht van 2 maanden geleden ofzo. Dus er is nog hoop

Hoewel ik er niet op reken natuurlijk en het maakt me verder op weinig uit hoor

Ik ben augustus 2009 in dienst gekomen. Ik heb zojuist even mijn mooie certi opgezocht.. Bewijs van deelname

. Ik heb die cursus 12 mei 2010 gedaan, ghehe.
enpe
n00b
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 22:58 schreef Mallet het volgende:[..]
Ik ben augustus 2009 in dienst gekomen. Ik heb zojuist even mijn mooie certi opgezocht.. Bewijs van deelname

. Ik heb die cursus 12 mei 2010 gedaan, ghehe.
Ah is dat al zolang geleden, zat net te denken wanneer dat ook alweer was maar heb dat hippe certificaat niet meer

.
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 23:08 schreef enpe het volgende:[..]
Ah is dat al zolang geleden, zat net te denken wanneer dat ook alweer was maar heb dat hippe certificaat niet meer

.
Nou jooooh! Dat hang je toch boven je bed man! Volgens mij heb ik juist die polo weg gepleurd. Ik heb het "geleerde" overigens nog nooit in de praktijk toe hoeven passen. Wel één keer een noodstop overigens.. En toen was ik toch wel blij dat ik het een keer geoefend had

.
enpe
n00b
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 23:11 schreef Mallet het volgende:[..]
Nou jooooh! Dat hang je toch boven je bed man! Volgens mij heb ik juist die polo weg gepleurd. Ik heb het "geleerde" overigens nog nooit in de praktijk toe hoeven passen. Wel één keer een noodstop overigens.. En toen was ik toch wel blij dat ik het een keer geoefend had

.
Hehe die polo heb ik 1x aan gehad en dat was tijdens de WK finale, geen idee waar dat ding terecht is gekomen

. Heb het "geleerde" ook nog niet toe hoeven passen maar vond het slippen zeker wel de moeite waard.
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 23:23 schreef joppie_saus het volgende:Noodstop oefenen? Gewoon vol die rem in en pas weer loslaten als het echt kan

Als je ABS hebt ja!
quote:
Rijd jij in veel nieuwe leaseauto's zonder ABS dan?
O, en doe mij 's een DM van die hyves!
Nee, maar privé wel.
quote:
Die slipcursus was zakelijk. Dat mag je niet privé gebruiken!