in Gouda donderde t ook heel evenquote:
quote:
Ja het waren een paar goeie klappen die heel dichtbij zaten. Enig idee hoe laat het was? Ik lag in bed en heb niet op de klok gekeken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:20 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een onweer vannacht in Delft. Niet heel veel, maar echt gigantisch harde klappen, die ook eens seconden lang duurde. Echt een heel ander soort onweer dan dinsdag leek het.
Ik werd rond 03:30 wakker van het onweer in Voorburg. Ligt praktisch naast Delft, zullen dezelfde klappen wel zijn geweestquote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:40 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ja het waren een paar goeie klappen die heel dichtbij zaten. Enig idee hoe laat het was? Ik lag in bed en heb niet op de klok gekeken.
Wikipedia heeft het meeste wel staan:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:58 schreef StateOfMind het volgende:
Wat een schitterende wolkenlucht hier in NijmegenVan die grote hoge wolken waar de zon mooi op schijnt zodat de structuur heel mooi uitkomt.
Wat is trouwens een goede site waarop 'weer' duidelijk wordt uitgelegd in voor leken begrijpelijke taal? Ik zie hier regelmatig termen als 'inflow tail' en 'back draft' enzo voorbij komen. Ik wil dat ook een beetje begrijpen.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:54 schreef mwaterl het volgende:
[..]
Ik werd rond 03:30 wakker van het onweer in Voorburg. Ligt praktisch naast Delft, zullen dezelfde klappen wel zijn geweest
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:04 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Wikipedia heeft het meeste wel staan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Supercell
stormtrack heeft ook veel uitleg.
http://www.stormtrack.org/forum/archive/index.php/t-18404.html
En dan je weerstation in 1000 stukkenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
Pffff doe hier ook eens onweerof een water/windhoos over mijn weerstation
Dit weerstation zou een normale windhoos aan moeten kunnen, anders is het een kut dingquote:
Gewoon fractus, thats allquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:10 schreef Disorder het volgende:
Bij de grote storm van een paar dagen geleden zag ik fractus aan de onderkant van de wolkenbasis vrij snel veranderen. Dit vondt plaatst aan de onderkant van het begin van de 'shelf'. Alsof het draaide en steeds dikker werd. Het werd nergens een funnel of kleine tornado. Wat was het dan wel?
Ja. En het dikte vrij snel aan.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit weerstation zou een normale windhoos aan moeten kunnen, anders is het een kut ding
[..]
Gewoon fractus, thats all![]()
Roteerde het ook?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |