Mooi hoosje..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:11 schreef IedeK. het volgende:
Hoosz(en) bij Urk boven het Ketelmeer vanochtend.
Niet mijn foto's. (via @jellebakker @wimstrik @Ookgoidag en @LubBarends)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Hier heb ik het ook gezien, kreeg er een beetje schrik vanquote:
Zo'n waterhoos is wel mooi om te zien, ondanks dat het regelmatig voorkomt, vooral in de waddenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:11 schreef IedeK. het volgende:
Hoosz(en) bij Urk boven het Ketelmeer vanochtend.
Niet mijn foto's. (via @jellebakker @wimstrik @Ookgoidag en @LubBarends)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mooi ook die weerspiegeling op de straat.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:50 schreef Burnie88 het volgende:
Nog wat mooie plaatjes van afgelopen dinsdag, gemaakt in mijn woonplaatske
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoor verhalen van vrienden uit Delft dat er bij minstens twee de bliksem (indirect?) is ingeslagen, waardoor de aardlekschakelaar is gesprongen. Moet best heftig geweest zijnquote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:40 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ja het waren een paar goeie klappen die heel dichtbij zaten. Enig idee hoe laat het was? Ik lag in bed en heb niet op de klok gekeken.
Tsja, 't is nog best wel benauwd weer. In de auto is het toch erg prettig om de airco aan te hebben, wat anders nooit eigenlijk nooit eceht nodig is.quote:
Hebben jullie nog meer goede, duidelijke en voor een leek begrijpelijke sites over weer in het algemeen, maar ook de verschillende soorten bewolking, stormen, multi- en supercellen, luchtstromingen en alles eigenlijk wel?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:04 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Wikipedia heeft het meeste wel staan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Supercell
stormtrack heeft ook veel uitleg.
http://www.stormtrack.org/forum/archive/index.php/t-18404.html
KNMI heeft Nederlandse info: http://www.knmi.nl/cms/content/27749/tornadoquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hebben jullie nog meer goede, duidelijke en voor een leek begrijpelijke sites over weer in het algemeen, maar ook de verschillende soorten bewolking, stormen, multi- en supercellen, luchtstromingen en alles eigenlijk wel?
Een soort 'Weer voor dummies' zeg maar. Bij voorkeur in het Nederlands en met duidelijke plaatjes bij de uitleg.
Ik ben eigenlijk altijd wel geïnteresseerd geweest in weer en zijn verschijnselen, maar ik wil eigenlijk wel wat kennis krijgen hierover.
Als je dat zou willen doen, graagquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:05 schreef kahaarin het volgende:
[..]
KNMI heeft Nederlandse info: http://www.knmi.nl/cms/content/27749/tornado
Voor de rest zal ik even moeten kijken, zal eens voor je gaan snuffelen.
Kijk hier eens, mooie begrippenlijst:quote:
Ik ben mijzelf nu http://www.keesfloor.nl/weerkunde/index.htm aan het inlezen, weet er namelijk ook nog niet zoveel van hoorquote:
Lol, komt vanzelf !quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik ben mijzelf nu http://www.keesfloor.nl/weerkunde/index.htm aan het inlezen, weet er namelijk ook nog niet zoveel van hoor
Haiquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:14 schreef flugeltje het volgende:
Oom_AgentWaar was je dinsdag? Yvonne miste je!
Waarom ben jij hier niet meer zo actief? We hebben je allemaal gemist hoorquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:13 schreef Oom_Agent het volgende:
Wat een heerlijk temperatuurtje van 15 graden hier in Nijmegen.
Helaas gaat er niet veel ontploffen deze week.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:12 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Kijk hier eens, mooie begrippenlijst:
http://wetenschap.infonu.(...)aat-een-tornado.html
Plaatje:
[ afbeelding ]
Bedankt damesquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik ben mijzelf nu http://www.keesfloor.nl/weerkunde/index.htm aan het inlezen, weet er namelijk ook nog niet zoveel van hoor
Ja druk druk !! Maar lees vaak mee ! En er is niet vaak meer echt weer geweest de laatste tijd!! Dinsdag was een leuk onweer, maar nog niet echt een 17 juli broertje.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Waarom ben jij hier niet meer zo actief? We hebben je allemaal gemist hoor![]()
Viel hier in Amsterdam nog best mee, zie mooiere beelden in 't topic over dinsdag en was best onder de indruk van de beelden die de Nederlandse stormchasers gemaakt hebben zoals gepost Cijfers, foto's, nieuws over onweer van 28 juni?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ah oke, tja qua weer begint het een beetje saai te wordenhopen dat we eens een extreem weertje krijgen
![]()
Maar euhm die van Dinsdag vond ik ook wel lekker hoor! Lang gelden dat ik deze onweer heb mee gemaakt
Hier wel idd maar heb je nog een aanvulling op tornado's?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ah oke, tja qua weer begint het een beetje saai te wordenhopen dat we eens een extreem weertje krijgen
![]()
Maar euhm die van Dinsdag vond ik ook wel lekker hoor! Lang gelden dat ik deze onweer heb mee gemaakt
Hier geen Tornado's gehadquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hier wel idd maar heb je nog een aanvulling op tornado's?Volgens mij heb ik nu zo ongeveer alles.
Oeh, wat is de cape? Nog kans op wat moois? Waterhoosje op je dak oid?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier geen Tornado's gehad![]()
Voor de rest ziet de pluim voor Leeuwarden er goed uit, 25 graden en later op de dag 15a20mm aan neerslag signaal![]()
Momenteel nog weinig over te zeggen natuurlijk maar er is wel een kleine cap van 500 a 1000kjg aanwezig.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeh, wat is de cape? Nog kans op wat moois? Waterhoosje op je dak oid?![]()
Hmm, het kan dus vriezen of dooien, afwachten dan maar.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Momenteel nog weinig over te zeggen natuurlijk maar er is wel een kleine cap van 500 a 1000kjg aanwezig.
Lol, in Groningen was het overzichtelijker, bijna de hele dag (mot) regen...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:36 schreef Drassss het volgende:
Hoi, was een vaag dagje eigenlijk hier in het zuiden met al die kleine buitjes
Ja hier ook, even naar wierum geweest, daar mooi overzicht op een bui gehad boven Lauewersoogquote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:36 schreef Drassss het volgende:
Hoi, was een vaag dagje eigenlijk hier in het zuiden met al die kleine buitjes
Inderdaad we moeten het maar even bekijkenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, het kan dus vriezen of dooien, afwachten dan maar.
[..]
Lol, in Groningen was het overzichtelijker, bijna de hele dag (mot) regen...![]()
Jups, Michael Stanga is de man die mooie wolken in beeld heeft.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:44 schreef Drassss het volgende:
Er zijn trouwens wat tornado's in de USA en ik zag al wat leuke beelden voorbij komen, gewoon een tipje. Ik zal het even melden in het tornado topic
Misschien krijgen we wel wat heftiger dan dinsdagquote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:49 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Jups, Michael Stanga is de man die mooie wolken in beeld heeft.http://www.news9.com/category/167025/weather-storm-tracker
@Speedy: Woensdag is idd de dag met eventueel een mooi perspectief, 25 graden en dan kans op veel neerslag. Wie weet wel spontaan warmteonweer.
Idd, de potentie is er, eens zien of we in de binnenstad van Groningen weer kunnen pootjebaden.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Misschien krijgen we wel wat heftiger dan dinsdag![]()
Maar ik denk niet dat het tot zover gaat komendat zou wat zijn zeg.
Maar goed, neerslag is duidelijk aanwezig, 15/20mm oef reken maar op een aantal fikse onweersbuien![]()
Ik ga nu eens even de foto's van Dinsdag bekijken die ik op de dijk heb gemaaktdat heb ik nog niet eens gedaan, en dan die van vandaag er nog even bij
misschien dat ik nog een paar kan uploaden
Lol, audio bij filmpjes vind ik altijd wel lachen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:05 schreef Drassss het volgende:
Die van mij waren een drama en mijn filmpjes heb ik zelf vernaaid door er als een klein kind doorheen te lullen![]()
Ik vond het ook iets te leip om in een weiland te gaan staan, teveel onweer... Volgende keer toch maar even met de auto als er weinig hagel in de buien zit
Had één goede totdat ik een mega flits zag + wat rotatie en als een 5 jarig jochie de tekst uitkraamde " Wowwwwwwwwwwwww "quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, audio bij filmpjes vind ik altijd wel lachen.In een weiland staan met zoveel ontladingen p/m, hmmm, dan kun je net zo goed een paraplu met stalen knop meenemen idd.
Lol, noh, die had je toch best kunnen doen, geluid eronder weghalen?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:10 schreef Drassss het volgende:
[..]
Had één goede totdat ik een mega flits zag + wat rotatie en als een 5 jarig jochie de tekst uitkraamde " Wowwwwwwwwwwwww "filmpje meteen in de prullenbak hahahahaahaha.
2 linker handen..quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, noh, die had je toch best kunnen doen, geluid eronder weghalen?
Hahah dat hebben we hier nou niet zo vaak helaasquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:03 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Idd, de potentie is er, eens zien of we in de binnenstad van Groningen weer kunnen pootjebaden.
Pics, altijd leuk, mijn camera had honger helaas, en die !@#$%*( batterijen verstoppen zich altijd als je ze snel moet hebben.
Jawel, in windows7 is zoiets zelfs ingebouwd.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hmm is er geen photobucket app voor windows? Dat zou het uploaden een stuk makkelijker maken, ik heb wel die van FF
Maar ik heb vistaquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:20 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Jawel, in windows7 is zoiets zelfs ingebouwd.Knippen, uppen en posten, zo gedaan.
Hmm, is je PC niet traag? Ik ben superblij met 7, Vista is bagger.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |