Opzich een goed plan, vlieger in de hens en ik blijf zelf leven. Kan flink wat hits op youtube opleveren.quote:
Nopes, vastleggen en op youtube zetten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:46 schreef BELASTING het volgende:
Wat ben je er mee van plan TS? Bewaren in een potje?
TS doet alles voor zijn 15 minutes of fame. Zelfs dood gaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:47 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Nopes, vastleggen en op youtube zetten.
Wat ik wil vastleggen is een sitautie waarbij de bliksem inslaat op iets dat ik vasthoud. Dat ik de geschiedenis inga als de bliksemvanger.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:05 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Als je doel is de bliksem op beeld vast te leggen, kun je een bliksemdetector bouwen en deze aan je camera koppelen. Heb al meerdere van zulke projecten voorbij zien komen op circuitsonline.net; lijkt me ooit nog eens een leuk project om te doen!
quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:14 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Wat ik wil vastleggen is een sitautie waarbij de bliksem inslaat op iets dat ik vasthoud. Dat ik de geschiedenis inga als de bliksemvanger.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:14 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Wat ik wil vastleggen is een sitautie waarbij de bliksem inslaat op iets dat ik vasthoud. Dat ik de geschiedenis inga als de bliksemvanger. die ene idioot met een Darwin award.
TS bewaren in een potjequote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:46 schreef BELASTING het volgende:
Wat ben je er mee van plan TS? Bewaren in een potje?
Soms denk je, god bestaat, en het is een eikelquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:33 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Ongeveer een maand geleden circuleerde een filmpje op het internet van een man die 2 keer achter elkaar getroffen werd door de bliksem, en het overleefde. Hij werd getroffen, stond op en werd meteen weer getroffen
edit: heb m al gevonden
Nep.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:33 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Ongeveer een maand geleden circuleerde een filmpje op het internet van een man die 2 keer achter elkaar getroffen werd door de bliksem, en het overleefde. Hij werd getroffen, stond op en werd meteen weer getroffen
edit: heb m al gevonden
Wat ik wel erg indrukwekkend zou vinden is als je een bolbliksem tussen je handen gevangen weet te houden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:14 schreef PierreBetfair het volgende:
Wat ik wil vastleggen is een sitautie waarbij de bliksem inslaat op iets dat ik vasthoud. Dat ik de geschiedenis inga als de bliksemvanger.
quote:Het hoogste punt
Vrijwel alle dingen geleiden stroom beter dan lucht dat doet. Daarom zal de bliksem bij voorkeur via bijvoorbeeld bomen en hoge gebouwen stromen. Ook ijzeren hekwerken zijn goede geleiders.
De blikseminslag veroorzaakt echter ook een gevaar door het potentiaalverschil in de grond. Alle geleidende voorwerpen, zoals een metalen hek maar ook een menselijk lichaam, nemen de stroom uit de grond op en geven hem verderop weer af, doordat ze beter geleiden dan de grond zelf.
Als vuistregel geldt dat de bliksem door een hoog object wordt "aangetrokken" in een gebied met een straal van ca. 1/3 van de hoogte van het object.
In een woestijn zal de bliksem het laagste punt opzoeken. Het zand is namelijk een zeer goede isolator, en de bliksem zal dus het punt opzoeken waar zo min mogelijk zand hoeft te worden doorkruist om bij het grondwater te komen. In een zandwoestijn kan men daardoor in de dalen zeldzame glazen fulgurieten vinden daar waar de stroom van een bliksem door het zand is gegaan.
Probeer het uit... Jij moet zo snel mogelijk uit de genenpoel gehaald worden... Met een beetje geluk krijg je er nog een prijs (posthuum) voor.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:53 schreef PierreBetfair het volgende:
Op wiki pagina staat wel nuttige informatie. Het zou helemaal stoer zijn als ik de bliksem doorgeef aan een ander object bijv. een ijzeren hek, en dat ik zelf ongedeerd blijf. Dat ik even een paar tellen blauw oplicht, en dan vrolijk verder loop.
[..]
Inderdaad. Als je dat filmpje 2 keer kijkt zie je, zelfs als je er niet op let, dat er geen hol van klopt.quote:
Leg eens uit dan...... Je gaat vast iets over de schaduwen vertellen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:09 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je dat filmpje 2 keer kijkt zie je, zelfs als je er niet op let, dat er geen hol van klopt.
Dat was waarschijnlijk een ontlading (=stroom) van een hoeveelheid geladen lucht. De laag plastic werkte als isolator waardoor zich een hoeveelheid lading boven dat plastic kon ophopen, waarschijnlijk afkomstig uit de onweerswolk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:31 schreef The_stranger het volgende:
Even wat anders, en toch weer niet, afgelopen "storm" wat meegemaakt waarvan ik me afvraag wat het was.
In onze tuin lag een stuk plastic wat nat geworden was door de regen. Tijdens een onweersbui zag mijn vriendin een kleine bliksemschicht beginnen een anderhalve meter boven het plastic en gaande richting dat plastic. Daar aangekomen "verspreidt" de schicht zich in vele kleine schichtjes die zich over het plastic verspreiden..
Dit onder begeleiding van een knisperend/knetterend geluid.
Achteraf geen schade te zien aan tuin dan wel plastic.
Was dit een leader, een onafhankelijke ontlading van het plastic?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |