Het meest absurde is nog dat de vrijheid van godsdienst/levensovertuiging de basis is van dat artikel en de rest pas later is toegevoegd ..quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:13 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Deze wet gaat in de eerste kamer sneuvelen, en anders in Straatsburg. Enig probleem is dat het dan inmiddels een paar jaar verder is, met alle economische gevolgen van dien voor de benadeelde slachthuizen.
Idioot trouwens: Nederlandse rechter mag wet niet toetsen aan grondwet (zoals in de VS), maar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens schijnt dat wel te mogen.
Jij gaat ook dood, wil je je adres pm-en, ik wil nog wat onaardig dingen doen, zonder verdoving natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Het belang van het welzijn van het dier dat toch sterft weegt zwaarder dan het welzijn van de mensen die volgens hun religie alleen maar halal/kosjer vlees mogen eten. Welkom in Nederland.
Wat verbieden ze morgen? Het eten van krab, mosselen en slakken.
Random woord: brinta²
Ondernemingsrisico.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:13 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Deze wet gaat in de eerste kamer sneuvelen, en anders in Straatsburg. Enig probleem is dat het dan inmiddels een paar jaar verder is, met alle economische gevolgen van dien voor de benadeelde slachthuizen.
Idioot trouwens: Nederlandse rechter mag wet niet toetsen aan grondwet (zoals in de VS), maar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens schijnt dat wel te mogen.
Er zit nogal een verschil in beredenering.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:54 schreef timmmmm het volgende:
Wat en boel mensen die zeggen dat de gelovigen zich maar aan moeten passen.
En ik weet al wat er te horen is als onder leiding van het CDA de koopzondagen teruggeschroefd worden. Dan worden ze boos, terecht, dat zij zich niet de wet moeten laten voorschrijven op basis van wat gelovigen uit hun sprookjesboek halen.
Als jullie het niet pikken je aan gelovigen aan te passen, waarom staan jullie dan nu in de rij om te complimenteren dat andere mensen zich naar jullie aan moeten passen?
Pure hypocrisie, als het jou overkomt is het land te klein, maar als het een ander gebeurt, wordt het toegejuicht.
Nee, onbetrouwbare overheid. Het valt niet onder ondernemingsrisico dat het parlement opeens besluit de grondwet te negeren. Daar moet je op kunnen vertrouwen.quote:
Volgens de bijbel moet je een vrouw die een man in de ballen knijpt of slaat haar hand afhakken. Valt dat ook onder godsdienstvrijheid?quote:Op woensdag 29 juni 2011 07:11 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
dat het parlement opeens besluit de grondwet te negeren.
In een aantal landen is dat geen slecht idee.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af waarom de vrouwen zich altijd moeten bedekken om geile gedachtes bij de mannen te voorkomen. Zou het niet simpeler zijn om de mannen te blinddoeken?
Op het moment dat je me wilt slachten om een verfijnde delicatesse van me te maken zal ik me niet druk maken of je dit met of zonder verdoving doet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 01:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Jij gaat ook dood, wil je je adres pm-en, ik wil nog wat onaardig dingen doen, zonder verdoving natuurlijk.
Duidelijk dat je geen verstand hebt van de slacht. Middeleeuwenquote:Op woensdag 29 juni 2011 07:54 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Volgens de bijbel moet je een vrouw die een man in de ballen knijpt of slaat haar hand afhakken. Valt dat ook onder godsdienstvrijheid?
Iemand die zijn ouders vervloekt moet doodgemaakt worden. Evenals koppige kinderen. Iemand die verkracht wordt moet met de verkrachter trouwen. Werken op de rustdag? Doodstraf. Sex wanneer je vrouw ongesteld is? Verbanning.
En dan nog alle straffen voor het eten van garnalen, het dragen van twee verschillende stoffen en het eten van dieren die niet de juiste poten hebben enz.
Godsdienstvrijheid betekent niet dat je al je geschifte primitieve gebruiken maar ongehinderd mag botvieren. Dieren op een walgelijke doden doe je maar lekker in de middeleeuwen. Of Israel.
Laat ze genieten van het moment. Het is natuurlijk ook mooi als je eerste initiatiefwet wordt aangenomen. De teleurstelling zal des te groter zijn als de wet uiteindelijk sneuvelt of niet wordt uitgevoerd door het kabinet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 08:35 schreef Scorpie het volgende:
Ik vond die muppet van de PvdD wel een beetje overdreven reageren en in de armen van haar mede-fractielid vallenleek nogal op toneel.
Een dier dat sterft aan de dierenmishandeling mag je per definitie niet opeten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:53 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, dat je het vlees wel mag eten. Maar dat wat er gedaan wordt binnen de bio-industrie verboden is. In andere woorden, de dierenmishandeling binnen de bio-industrie hoeft niet per definitie te betekenen dat het vlees verboden is om het op te eten.
Maar dat soort regels gelden niet voor onze moreel-superieure seculiere landgenoten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een dier dat sterft aan de dierenmishandeling mag je per definitie niet opeten.
QFT!quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:19 schreef Monidique het volgende:
Van mij hoeven beestjes helemaal niet onnodig te lijden, maar ik vind deze maatregel wat excessief. Miljoenen kuikentjes en biggetjes en weet ik veel wat worden jaarlijks vernietigd. Miljoenen worden volgestopt met eten, vastgeketend aan hekken, zwanger gemaakt, en gebruikt voor melk. Jagers hebben een dolle dag als ze weer eens zwijnen mogen afschieten. Nu heb je een paar duizenden gelovigen die graag een paar keer per jaar zo'n beest willen afmaken op een manier die volgens sommigen iets pijnlijker is dan meteen verstikken of een pen, en dat moet dan weer niet mogen, dát is wreed. Kom zeg. Ik vind zo'n maatregel niet in verhouding staan tot de werkelijkheid.
Dat. De verhoudingen zijn volledig zoek. Symboolpolitiek en en masse blijft Nederland aan de Kiloknallers. Maar gelukkig mogen die lieve beestjes niet meer met een meshaal worden gedood ...quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:19 schreef Monidique het volgende:
Van mij hoeven beestjes helemaal niet onnodig te lijden, maar ik vind deze maatregel wat excessief. Miljoenen kuikentjes en biggetjes en weet ik veel wat worden jaarlijks vernietigd. Miljoenen worden volgestopt met eten, vastgeketend aan hekken, zwanger gemaakt, en gebruikt voor melk. Jagers hebben een dolle dag als ze weer eens zwijnen mogen afschieten. Nu heb je een paar duizenden gelovigen die graag een paar keer per jaar zo'n beest willen afmaken op een manier die volgens sommigen iets pijnlijker is dan meteen verstikken of een pen, en dat moet dan weer niet mogen, dát is wreed. Kom zeg. Ik vind zo'n maatregel niet in verhouding staan tot de werkelijkheid.
Het was ook wel handige politiek van Thieme, om nu met een anti-religieus wetsvoorstel te komen. Een verbod op jagen, mega stallen of iets wat 'Henk en Ingrid' treft zit er niet in natuurlijk.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:38 schreef Copycat het volgende:
Dat. De verhoudingen zijn volledig zoek. Symboolpolitiek en en masse blijft Nederland aan de Kiloknallers. Maar gelukkig mogen die lieve beestjes niet meer met een meshaal worden gedood ...
Het is bijna lachwekkend.
Anti-islamitisch. En dat is ook de enige reden dat het erdoor is gekomen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:39 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het was ook wel handige politiek van Thieme, om nu met een anti-religieus wetsvoorstel te komen. Een verbod op jagen, mega stallen of iets wat 'Henk en Ingrid' treft zit er niet in natuurlijk.
Dit.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:05 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Weer een hypocriete, xenofobe, domme wet waar we als hypocriet, xenofoob en dom volkje trots op kunnen zijn
Alle beetjes helpen natuurlijk. Uiteraard, maar dit minieme beetje aan het einde van de rit valt compleet in het niet met de rest van het dierenleed traject. Het feit dat daar met geen woord over wordt gerept, geeft al aan dat het het helemaal niet om de dieren of het slachten zelf gaat. Het is dat de Joodse minderheid enorm klein is, maar ik durf te wedden dat als 5% van de bevolking van Joodse komaf was, deze regelgeving er niet door was gekomen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:38 schreef SicSicSics het volgende:
Alle bee(s)tjes helpen natuurlijk!
En in principe mag het nog steeds, als je kunt aantonen dat het beest niet meer lijdt dan bij een 'verdoofde' slachting.
Tevens moet het nog door de 1e kamer en ik vraag me af of dat gaat lukken.
Schuldig tot anders bewezen??? Zo zit ons rechtsstelsel niet in elkaar. Ik heb vooralsnog vertrouwen erin dat de eerste kamer deze farce zal stoppen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:38 schreef SicSicSics het volgende:
Alle bee(s)tjes helpen natuurlijk!
En in principe mag het nog steeds, als je kunt aantonen dat het beest niet meer lijdt dan bij een 'verdoofde' slachting.
Tevens moet het nog door de 1e kamer en ik vraag me af of dat gaat lukken.
Volgens mij gebeurt het vaker. Vooral met vergunning aanvragen e.d. Jij, als vergunning aanvrager, moet aantonen dat je iets volgens de wet doet = vergunning. Dat is helemaal geen ongebruikelijk traject.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:42 schreef PhysicsRules het volgende:
Schuldig tot anders bewezen??? Zo zit ons rechtsstelsel niet in elkaar. Ik heb vooralsnog vertrouwen erin dat de eerste kamer deze farce zal stoppen.
Maar dat is toch nooit een goed argument. Wij mishandelen dieren veroorzaken dierenleed, maar anderen mishandelen ze ook veroorzaken veel meer dierenleed dus ga eerst die maar aanpakken!quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:41 schreef Mutant01 het volgende:
Alle beetjes helpen natuurlijk. Uiteraard, maar dit minieme beetje aan het einde van de rit valt compleet in het niet met de rest van het dierenleed traject. Het feit dat daar met geen woord over wordt gerept, geeft al aan dat het het helemaal niet om de dieren of het slachten zelf gaat. Het is dat de Joodse minderheid enorm klein is, maar ik durf te wedden dat als 5% van de bevolking van Joodse komaf was, deze regelgeving er niet door was gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |