abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98802124
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 00:13 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Deze wet gaat in de eerste kamer sneuvelen, en anders in Straatsburg. Enig probleem is dat het dan inmiddels een paar jaar verder is, met alle economische gevolgen van dien voor de benadeelde slachthuizen.

Idioot trouwens: Nederlandse rechter mag wet niet toetsen aan grondwet (zoals in de VS), maar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens schijnt dat wel te mogen.
Het meest absurde is nog dat de vrijheid van godsdienst/levensovertuiging de basis is van dat artikel en de rest pas later is toegevoegd ..

wie zijn geschiedenis niet kent?
pleased to meet you
  woensdag 29 juni 2011 @ 01:17:09 #177
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98803705
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Het belang van het welzijn van het dier dat toch sterft weegt zwaarder dan het welzijn van de mensen die volgens hun religie alleen maar halal/kosjer vlees mogen eten. Welkom in Nederland. :')

Wat verbieden ze morgen? Het eten van krab, mosselen en slakken. :')

Random woord: brinta :{

:{²
Jij gaat ook dood, wil je je adres pm-en, ik wil nog wat onaardig dingen doen, zonder verdoving natuurlijk.
  woensdag 29 juni 2011 @ 01:17:58 #178
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98803732
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 00:13 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Deze wet gaat in de eerste kamer sneuvelen, en anders in Straatsburg. Enig probleem is dat het dan inmiddels een paar jaar verder is, met alle economische gevolgen van dien voor de benadeelde slachthuizen.

Idioot trouwens: Nederlandse rechter mag wet niet toetsen aan grondwet (zoals in de VS), maar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens schijnt dat wel te mogen.
Ondernemingsrisico.
  woensdag 29 juni 2011 @ 01:39:51 #179
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_98804324
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:54 schreef timmmmm het volgende:
Wat en boel mensen die zeggen dat de gelovigen zich maar aan moeten passen.
En ik weet al wat er te horen is als onder leiding van het CDA de koopzondagen teruggeschroefd worden. Dan worden ze boos, terecht, dat zij zich niet de wet moeten laten voorschrijven op basis van wat gelovigen uit hun sprookjesboek halen.

Als jullie het niet pikken je aan gelovigen aan te passen, waarom staan jullie dan nu in de rij om te complimenteren dat andere mensen zich naar jullie aan moeten passen?

Pure hypocrisie, als het jou overkomt is het land te klein, maar als het een ander gebeurt, wordt het toegejuicht.
Er zit nogal een verschil in beredenering.

Wetgeving is iets wat groeit en beweegt naar aanpassing aan veranderende tijden, voortschrijdend inzicht enz. Wetten worden opgesteld op basis van de dan geldende sociale omgangsvormen, wetenschappelijke inzichten enzovoorts. Een meerderheid is vervolgens nodig om vast te stellen dat deze wet daadwerkelijk een afspiegeling is van de huidige stand van zake.

Religie neemt haar mening aan als enige juiste waarheid en gebruikt een duizenden jaren geleden verzonnen sprookjesboek als legitimatie voor te voeren wetten. Religie neemt hierbij vaak een uitzonderingspositie in; ondanks dat zij een minderheid vormen meent men op basis van eerdergenoemd sprookjesboek af te mogen wijken van de algemeen geldende omgangsvormen.

Vrijheid van godsdienst is iets wat in mijn ogen BINNEN DE KADERS VAN DE WET prima is.
En als die wetten je niet bevallen, moet je zorgen dat die wetten veranderen, of er maar mee leren leven. Geen wet die je in de weg zit als jij om 12:00 's middags wil bidden. Wel een wet die jou in de weg zit als je om 12:00 's middags midden op de vluchtstrook je auto stil zet om te gaan bidden.

We zijn nu op een punt beland wat men inziet dat de religieuze manier van slachten inhumaan en niet van deze tijd is, net zoals wij ingezien hebben dat eerwraak en lijfstraffen inhumaan en niet van deze tijd zijn. Als jij er zo van overtuigd bent dat deze onderdelen van je religie zo belangrijk zijn dat het afschaffen hiervan Nederland onleefbaar maken, zoek dan een land op waar het nog wel kan.

Wanneer mensen religie als legitimatie voor hun daden mogen gebruiken, kan ik morgen mijn eigen sekte oprichten die volgens de leefregels van het whiteguyisme moeten leven. En die schrijft nou eenmaal voor dat je verplicht 5 bier moet drinken voordat je een auto in stapt.
Kan ik dan ook onder de noemer 'vrijheid van godsdienst' een uitzonderingspositie krijgen bij een blaastest ?
  woensdag 29 juni 2011 @ 07:11:19 #180
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98806223
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:17 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ondernemingsrisico.
Nee, onbetrouwbare overheid. Het valt niet onder ondernemingsrisico dat het parlement opeens besluit de grondwet te negeren. Daar moet je op kunnen vertrouwen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  † In Memoriam † woensdag 29 juni 2011 @ 07:54:29 #181
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_98806502
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 07:11 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

dat het parlement opeens besluit de grondwet te negeren.
Volgens de bijbel moet je een vrouw die een man in de ballen knijpt of slaat haar hand afhakken. Valt dat ook onder godsdienstvrijheid?

Iemand die zijn ouders vervloekt moet doodgemaakt worden. Evenals koppige kinderen. Iemand die verkracht wordt moet met de verkrachter trouwen. Werken op de rustdag? Doodstraf. Sex wanneer je vrouw ongesteld is? Verbanning.

En dan nog alle straffen voor het eten van garnalen, het dragen van twee verschillende stoffen en het eten van dieren die niet de juiste poten hebben enz.

Godsdienstvrijheid betekent niet dat je al je geschifte primitieve gebruiken maar ongehinderd mag botvieren. Dieren op een walgelijke doden doe je maar lekker in de middeleeuwen. Of Israel.
pi_98806533
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af waarom de vrouwen zich altijd moeten bedekken om geile gedachtes bij de mannen te voorkomen. Zou het niet simpeler zijn om de mannen te blinddoeken?
In een aantal landen is dat geen slecht idee.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 29 juni 2011 @ 08:13:51 #183
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_98806790
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:17 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Jij gaat ook dood, wil je je adres pm-en, ik wil nog wat onaardig dingen doen, zonder verdoving natuurlijk.
Op het moment dat je me wilt slachten om een verfijnde delicatesse van me te maken zal ik me niet druk maken of je dit met of zonder verdoving doet. :{

Maar ik waardeer je dreigement. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 29 juni 2011 @ 08:34:46 #184
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98807055
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 07:54 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Volgens de bijbel moet je een vrouw die een man in de ballen knijpt of slaat haar hand afhakken. Valt dat ook onder godsdienstvrijheid?

Iemand die zijn ouders vervloekt moet doodgemaakt worden. Evenals koppige kinderen. Iemand die verkracht wordt moet met de verkrachter trouwen. Werken op de rustdag? Doodstraf. Sex wanneer je vrouw ongesteld is? Verbanning.

En dan nog alle straffen voor het eten van garnalen, het dragen van twee verschillende stoffen en het eten van dieren die niet de juiste poten hebben enz.

Godsdienstvrijheid betekent niet dat je al je geschifte primitieve gebruiken maar ongehinderd mag botvieren. Dieren op een walgelijke doden doe je maar lekker in de middeleeuwen. Of Israel.
Duidelijk dat je geen verstand hebt van de slacht. Middeleeuwen :') . Heb je teveel naar Dion Graus geluisterd of zo?

De wetenschap waar de PvdD zich op baseert is niet eens eenduidig of er echt meer lijden voor dieren is bij de traditionele joodse slacht, laat staan dat deze significant is.

Maar het heeft nu geen zin deze discussie opnieuw te voeren, de vraag in de eerste kamer zal vooral zijn of,
1. De veronderstelde verbetering in dierenwelzijn opweegt tegen de godsdienstvrijheid
2. Of de amendementen uitvoerbaar zijn (wat ze niet zijn, dus daar kunnen ze snel klaar mee zijn).

en wat betreft je voorbeelden, ik hoop toch echt dat je verschil zelf ook wel begrijpt. :{
bron
pi_98807064
Ik vond die muppet van de PvdD wel een beetje overdreven reageren en in de armen van haar mede-fractielid vallen :') leek nogal op toneel.
  woensdag 29 juni 2011 @ 08:40:15 #186
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98807138
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 08:35 schreef Scorpie het volgende:
Ik vond die muppet van de PvdD wel een beetje overdreven reageren en in de armen van haar mede-fractielid vallen :') leek nogal op toneel.
Laat ze genieten van het moment. Het is natuurlijk ook mooi als je eerste initiatiefwet wordt aangenomen. De teleurstelling zal des te groter zijn als de wet uiteindelijk sneuvelt of niet wordt uitgevoerd door het kabinet. :z
bron
pi_98807609
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:53 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, dat je het vlees wel mag eten. Maar dat wat er gedaan wordt binnen de bio-industrie verboden is. In andere woorden, de dierenmishandeling binnen de bio-industrie hoeft niet per definitie te betekenen dat het vlees verboden is om het op te eten.
Een dier dat sterft aan de dierenmishandeling mag je per definitie niet opeten.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 29 juni 2011 @ 09:13:08 #188
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98807703
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een dier dat sterft aan de dierenmishandeling mag je per definitie niet opeten.
Maar dat soort regels gelden niet voor onze moreel-superieure seculiere landgenoten.
bron
pi_98807856
Van mij hoeven beestjes helemaal niet onnodig te lijden, maar ik vind deze maatregel wat excessief. Miljoenen kuikentjes en biggetjes en weet ik veel wat worden jaarlijks vernietigd. Miljoenen worden volgestopt met eten, vastgeketend aan hekken, zwanger gemaakt, en gebruikt voor melk. Jagers hebben een dolle dag als ze weer eens zwijnen mogen afschieten. Nu heb je een paar duizenden gelovigen die graag een paar keer per jaar zo'n beest willen afmaken op een manier die volgens sommigen iets pijnlijker is dan meteen verstikken of een pen, en dat moet dan weer niet mogen, dát is wreed. Kom zeg. Ik vind zo'n maatregel niet in verhouding staan tot de werkelijkheid.
  woensdag 29 juni 2011 @ 09:33:13 #190
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98808105
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:19 schreef Monidique het volgende:
Van mij hoeven beestjes helemaal niet onnodig te lijden, maar ik vind deze maatregel wat excessief. Miljoenen kuikentjes en biggetjes en weet ik veel wat worden jaarlijks vernietigd. Miljoenen worden volgestopt met eten, vastgeketend aan hekken, zwanger gemaakt, en gebruikt voor melk. Jagers hebben een dolle dag als ze weer eens zwijnen mogen afschieten. Nu heb je een paar duizenden gelovigen die graag een paar keer per jaar zo'n beest willen afmaken op een manier die volgens sommigen iets pijnlijker is dan meteen verstikken of een pen, en dat moet dan weer niet mogen, dát is wreed. Kom zeg. Ik vind zo'n maatregel niet in verhouding staan tot de werkelijkheid.
QFT!
bron
  woensdag 29 juni 2011 @ 09:38:08 #191
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_98808215
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:19 schreef Monidique het volgende:
Dat. De verhoudingen zijn volledig zoek. Symboolpolitiek en en masse blijft Nederland aan de Kiloknallers. Maar gelukkig mogen die lieve beestjes niet meer met een meshaal worden gedood ...
Het is bijna lachwekkend.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 29 juni 2011 @ 09:38:43 #192
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_98808226
Alle bee(s)tjes helpen natuurlijk! :P
En in principe mag het nog steeds, als je kunt aantonen dat het beest niet meer lijdt dan bij een 'verdoofde' slachting.

Tevens moet het nog door de 1e kamer en ik vraag me af of dat gaat lukken.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 29 juni 2011 @ 09:39:55 #193
116015 SicSicSics
pi_98808239
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:38 schreef Copycat het volgende:
Dat. De verhoudingen zijn volledig zoek. Symboolpolitiek en en masse blijft Nederland aan de Kiloknallers. Maar gelukkig mogen die lieve beestjes niet meer met een meshaal worden gedood ...
Het is bijna lachwekkend.
Het was ook wel handige politiek van Thieme, om nu met een anti-religieus wetsvoorstel te komen. Een verbod op jagen, mega stallen of iets wat 'Henk en Ingrid' treft zit er niet in natuurlijk.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_98808252
En nog irritanter is het: zal ik jou dan ritueel slachten argument.

Zal ik jouw baby eens in de versnipperraar gooien? Zak ik jouw kind eens vetmesten tot ie niet meer kan lopen en daarna volspuiten met antiobiotica en vervolgens zijn vlees verkopen als kiloknaller?
Zal ik jou eens een buis door je strot douwen en daar voedsel doorheen proppen of een jager op je huis sturen om je dood te schieten.

Er moet nog zoveel gebeuren wat meer prioriteit heeft. Maar helaas lijkt de enige prioriteit in dit land moslims pesten tegenwoordig. En de linkse partijen doen er aan mee ook.
Spetterpieterpater
pi_98808268
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het was ook wel handige politiek van Thieme, om nu met een anti-religieus wetsvoorstel te komen. Een verbod op jagen, mega stallen of iets wat 'Henk en Ingrid' treft zit er niet in natuurlijk.
Anti-islamitisch. En dat is ook de enige reden dat het erdoor is gekomen.
Spetterpieterpater
  woensdag 29 juni 2011 @ 09:40:53 #196
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_98808270
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:05 schreef Sicstus het volgende:

[..]

*O* Weer een hypocriete, xenofobe, domme wet waar we als hypocriet, xenofoob en dom volkje trots op kunnen zijn ^O^
Dit.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_98808286
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:38 schreef SicSicSics het volgende:
En in principe mag het nog steeds, als je kunt aantonen dat het beest niet meer lijdt dan bij een 'verdoofde' slachting.

Alle beetjes helpen natuurlijk. Uiteraard, maar dit minieme beetje aan het einde van de rit valt compleet in het niet met de rest van het dierenleed traject. Het feit dat daar met geen woord over wordt gerept, geeft al aan dat het het helemaal niet om de dieren of het slachten zelf gaat. Het is dat de Joodse minderheid enorm klein is, maar ik durf te wedden dat als 5% van de bevolking van Joodse komaf was, deze regelgeving er niet door was gekomen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 29 juni 2011 @ 09:42:16 #198
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98808297
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:38 schreef SicSicSics het volgende:

Schuldig tot anders bewezen??? Zo zit ons rechtsstelsel niet in elkaar. Ik heb vooralsnog vertrouwen erin dat de eerste kamer deze farce zal stoppen.
bron
  woensdag 29 juni 2011 @ 09:52:57 #199
116015 SicSicSics
pi_98808537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:42 schreef PhysicsRules het volgende:
Schuldig tot anders bewezen??? Zo zit ons rechtsstelsel niet in elkaar. Ik heb vooralsnog vertrouwen erin dat de eerste kamer deze farce zal stoppen.
Volgens mij gebeurt het vaker. Vooral met vergunning aanvragen e.d. Jij, als vergunning aanvrager, moet aantonen dat je iets volgens de wet doet = vergunning. Dat is helemaal geen ongebruikelijk traject. :N

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:41 schreef Mutant01 het volgende:
Alle beetjes helpen natuurlijk. Uiteraard, maar dit minieme beetje aan het einde van de rit valt compleet in het niet met de rest van het dierenleed traject. Het feit dat daar met geen woord over wordt gerept, geeft al aan dat het het helemaal niet om de dieren of het slachten zelf gaat. Het is dat de Joodse minderheid enorm klein is, maar ik durf te wedden dat als 5% van de bevolking van Joodse komaf was, deze regelgeving er niet door was gekomen.
Maar dat is toch nooit een goed argument. Wij mishandelen dieren veroorzaken dierenleed, maar anderen mishandelen ze ook veroorzaken veel meer dierenleed dus ga eerst die maar aanpakken! :) Ik denk inderdaad dat het huidige politieke klimaat ervoor gezorgd heeft dat deze maatregel erdoor is gekomen zoals ik al zei. Of dat aan het anti-religieuze sentiment ligt of aan de kleinere vertegenwoordiging van een minderheid... Dat weet ik niet.

Je zou dit ook als een kans kunnen zien. Als Islamitisch of Joods slachter kun je nu de hele keten, wij doen het beter dan ieder ander, ook als argument gebruiken om zo een slachtvergunning te krijgen en het goede voorbeeld te geven. Als je dit handig aanpakt kun je een mooi staats gesteund monopoly creëren en bakken met geld verdienen! O+
Fine, fuck you then!
  woensdag 29 juni 2011 @ 09:55:23 #200
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_98808591
Mishandelen vind ik zo'n buitenproportioneel woord voor een juiste halalslachtmethode. Alsof een pin door de kop raakhandelen is. Pas als het mis gaat, is het mishandelen. Gaat het goed is het doden, wat toch ook echt de opzet is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')