abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98778652
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:39 schreef Dagonet het volgende:
En begrijp me goed, prima dat ze dit aan banden willen leggen maar richt je eerst op de grote zaken waar je veel winst kan halen in plaats van zoveel tijd en geld te besteden aan geneuzel in de marge. De rituele slacht beslaat 10% van het geheel.
10% zoveel? Dat valt me nog mee. Ik dacht dat het minder was.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:44:32 #27
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_98778684
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:44 schreef freako het volgende:
Tegen:
CDA
CU
SGP
Celik, Eijsink en Jadnanansing (PvdA)
Kortenoeven.(PVV)

Voor:
De andere partijen
Opvallend.
AFC AJAX
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:45:36 #28
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_98778758
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:44 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

10% zoveel? Dat valt me nog mee. Ik dacht dat het minder was.
Nou ja, dat is waar de vergunning voor verleend zijn, het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk lager. En het is een behoorlijke exportmarkt geweest de laatste jaren.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:46:24 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_98778798
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:44 schreef msnk het volgende:

[..]

Opvallend.
Neuh, de christelijke partijen zijn tegen de inperking van vrijheid van geloof en de pvda'ers waren het geloof ik niet eens met het uitzonderingsamendement (als ik het goed heb gehoord op de radio).
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:47:03 #30
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_98778832
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Neuh, de christelijke partijen zijn tegen de inperking van vrijheid van geloof en de pvda'ers waren het geloof ik niet eens met het uitzonderingsamendement (als ik het goed heb gehoord op de radio).
Ik bedoelde meer dat het er máár 3 PvdAers zijn en er zelfs een PVVer tussen zit :P

Ik denk dat enkele voor-partijen onderschatten hoe belangrijk ritueel slachten is voor hun moslimachterban.
AFC AJAX
pi_98779046
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:47 schreef msnk het volgende:

[..]
Ik denk dat enkele voor-partijen onderschatten hoe belangrijk ritueel slachten is voor hun moslimachterban.
Maar, met alle respect overigens, de islamitische en de joodse achterban zijn toch niet heilig in een land waar beide groepen slechts 5% vd totale bevolking uitmaken? Je bent een minderheid...
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:51:48 #32
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_98779083
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Met de uitzondering dus dat het wel toegestaan is als er kan worden aangetoond dat het dier niet lijdt.
Reken maar dat joden en moslims die mogelijkheid volop zullen gaan aangrijpen. Desnoods laten ze zelf onderzoeken uitvoeren met resultaten die hen aanstaan.
Er zijn nog steeds 2 stappen te gaan voor het überhaupt van kracht wordt:
Het wetsvoorstel moet nog door de Eerste Kamer, en het moet nog ondertekend worden door de verantwoordelijke minister.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:52:04 #33
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_98779100
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar, met alle respect overigens, de islamitische en de joodse achterban is toch niet heilig in een land waar beide groepen slechts 5% vd totale bevolking uitmaken?
Voor mij niet nee :P Daarnaast, aan halal-vlees komen ze hoe dan ook toch wel.
AFC AJAX
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:52:43 #34
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_98779143
quote:
Je overschat hun invloed schromelijk. Als er alleen maar moslims (en dan ook allemaal, inclusief de niet stemgerechtigden) op de pvda zouden stemmen dan waren ze bij de vorige verkiezingen niet de één na grootste partij geworden maar diep onder het CDA geëindigd.
pi_98779173
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Het belang van het welzijn van het dier dat toch sterft weegt zwaarder dan het welzijn van de mensen die volgens hun religie alleen maar halal/kosjer vlees mogen eten. Welkom in Nederland. :')

Wat verbieden ze morgen? Het eten van krab, mosselen en slakken. :')

Random woord: brinta :{

:{²
Verhagen zegt dat het begrijpelijk is als ik bang van jou ben. Dat lijkt me ernstiger nieuws.
pi_98779193
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:52 schreef msnk het volgende:

[..]

Voor mij niet nee :P
Nou dan...waarom is er dan zoveel ophef over het verbieden van ritueel slachten?

Je bent een minderheid in een land. Dat betekent dat je je aanpast aan de (voortdurend veranderende) wetgeving van dat land. Als we voor elke religieuze groep uitzonderingen gaan maken, ken ik nog wel 4.000 religies waar je voor elke religie apart uitzonderingen kan/moet maken.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:54:04 #37
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_98779211
quote:

[..]

Ik bedoelde meer dat het er máár 3 PvdAers zijn en er zelfs een PVVer tussen zit :P

Die PVV'er was hiervoor medewerker van het CIDI. Als je denkt dat Wilders pro-Israelisch is: hij steekt bleekjes af tegen Kortenoeven op dat punt.
pi_98779228
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:52 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je overschat hun invloed schromelijk. Als er alleen maar moslims (en dan ook allemaal, inclusief de niet stemgerechtigden) op de pvda zouden stemmen dan waren ze bij de vorige verkiezingen niet de één na grootste partij geworden maar diep onder het CDA geëindigd.
Dit dus. Moslims en joden maken slechts 5% vd totale bevoling uit. Weinig invloed dus :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:55:06 #39
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_98779276
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:53 schreef Zienswijze het volgende:
Nou dan...waarom is er dan zoveel ophef over het verbieden van ritueel slachten?
Omdat er nogal wat gelovigen zijn in dit land en die vinden dit soort inperkingen geen prettig vooruitzicht.

quote:
Je bent een minderheid in een land. Dat betekent dat je je aanpast aan de (voortdurend veranderende) wetgeving van dat land.
Dat moet de meerderheid ook hoor, dat moet iedereen. :+.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:55:15 #40
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_98779284
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:52 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je leest mijn reactie verkeerd, ik zeg nergens dat ze (de partijen) bang moeten zijn. Het is alleen zo dat de PvdA veel waarde hecht aan de moslim-medemens en hiermee even flink uithalen en dat vind ik opvallend.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik ben geeneens een moslim of een jood, vraag het de andere miljoen :o
AFC AJAX
pi_98779381
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:55 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Omdat er nogal wat gelovigen zijn in dit land en die vinden dit soort inperkingen geen prettig vooruitzicht.
Moeten we voor elke religieuze groep uitzonderingen gaan maken dan? Ik ken nog wel 4.000 andere religieuze groepen die op grond daarvan dan ook uitzonderingen willen verkrijgen.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:57:46 #42
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_98779437
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:55 schreef msnk het volgende:

Je leest mijn reactie verkeerd, ik zeg nergens dat ze (de partijen) bang moeten zijn. Het is alleen zo dat de PvdA veel waarde hecht aan de moslim-medemens en hiermee even flink uithalen en dat vind ik opvallend.
Misschien hebben ze wel een grotere pleurishekel aan joden. :P.

Maar het is gewoon heel handig gebracht door Thieme waardoor tegenstemmen heel erg moeilijk is. Ik vind het zeer opvallend dat het CDA tegenstemt in het zware weer waar zij inzitten.
pi_98779455
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:55 schreef msnk het volgende:

[..]

Tsja, dan doen ze dat toch maar? Evenals de PVV de joodse achterban nu niet pleziert. Boeiend, beide minderheidsgroepen maken slechts 5% vd bevolking uit :)

quote:
Ik ben geeneens een moslim of een jood, vraag het de andere miljoen :o
Nee, daar doel ik ook niet op.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:01:04 #44
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_98779637
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:56 schreef Zienswijze het volgende:

Moeten we voor elke religieuze groep uitzonderingen gaan maken dan? Ik ken nog wel 4.000 andere religieuze groepen die op grond daarvan dan ook uitzonderingen willen verkrijgen.
Dat is natuurlijk afhankelijk van het aantal aanhangers van [geloof] in dit land. Die andere 4000 zijn misschien 10.000 man, die hebben geen invloed terwijl de joden uit alle windstreken van de wereld opperrabijnen lieten invliegen. En dat heeft al amper mogen baten (behalve het amendement dan, en het voorbehoud vanuit het kabinet (of is dat laatste wel van tafel?).
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:01:29 #45
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_98779665
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Tsja, dan doen ze dat toch maar? Evenals de PVV de joodse achterban nu niet pleziert. Boeiend, beide minderheidsgroepen maken slechts 5% vd bevolking uit :)
Als dat de beredenering is van de "knuffel"-partijen dan snap ik al het ophef rondom deze partijen in andere (relevante) discussies al helemaal niet. Waaronder posts van jou :P

Maar ik hou me mond want ik dwaal offtopic :+
AFC AJAX
pi_98779957
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk afhankelijk van het aantal aanhangers van [geloof] in dit land. Die andere 4000 zijn misschien 10.000 man, die hebben geen invloed terwijl de joden uit alle windstreken van de wereld opperrabijnen lieten invliegen.
Ja, laten praten, overleggen, maar je bent de baas over je eigen wetten. We zijn geen satellietstaat van Israel of iets dergelijks.

De politiek hoort overigens niet de ene religieuze minderheid over de andere religieuze minderheid te bevoordelen, ongeacht hoeveel aanhangers religie X heeft. Een ieder is, ongeacht religie, voor de wet gelijk en dient gelijkwaardig behandeld te worden. Religie A "voordeeltjes" gunnen, terwijl religie B niets bijzonders krijgt, komt gewoonweg op discriminatie neer. Derhalve is het toestaan van ritueel slachten speciaal voor joden en moslims gewoonweg discriminatie, want die andere 3.998 van de 4.000 religies krijgen geen "voordeeltjes".
pi_98780319
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja, laten praten, overleggen, maar je bent de baas over je eigen wetten. We zijn geen satellietstaat van Israel of iets dergelijks.

De politiek hoort overigens niet de ene religieuze minderheid over de andere religieuze minderheid te bevoordelen, ongeacht hoeveel aanhangers religie X heeft. Een ieder is, ongeacht religie, voor de wet gelijk en dient gelijkwaardig behandeld te worden. Religie A "voordeeltjes" gunnen, terwijl religie B niets bijzonders krijgt, komt gewoonweg op discriminatie neer.
Religie B heeft een riant aantal koopzondagen door de neus geboord van de nog grotere aantallen ongelovigen .. dus plz, hou op met die onzin argumenten. We zijn een beschaafd land met een grondwet die de rechten van minderheden beschermd .. gelijkheid voor de wet en gelijkwaardige behandeling betekent niet dat iedereen gelijk moet zijn maar ondanks de verschillen dezelfde rechten kan doen gelden.
pleased to meet you
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:18:18 #48
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_98780632
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:06 schreef Zienswijze het volgende:
De politiek hoort overigens niet de ene religieuze minderheid over de andere religieuze minderheid te bevoordelen, ongeacht hoeveel aanhangers religie X heeft. Een ieder is, ongeacht religie, voor de wet gelijk en dient gelijkwaardig behandeld te worden. Religie A "voordeeltjes" gunnen, terwijl religie B niets bijzonders krijgt, komt gewoonweg op discriminatie neer. Derhalve is het toestaan van ritueel slachten speciaal voor joden en moslims gewoonweg discriminatie, want die andere 3.998 van de 4.000 religies krijgen geen "voordeeltjes".
Ook hen is het toegestaan onverdoofd te slachten. Net zoals het ook voor jou legaal is (mits vergunning tot slachten natuurlijk). Het is namelijk niet ritueel slachten wat toegestaan is maar onverdoofd. Dat daar een ritueel sausje overheen zit doet er niet aan af. Door het onverdoofd slachten te verbieden belemmer je echter mensen in het belijden van hun godsdienst en daar knelt het dus inderdaad grondwettelijk.

quote:
Artikel 6.
• Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
• De wet kan ter zake van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Nergens staat in de grondwet dat de overheid beperkingen kan instellen hoe verder de geloofsvrijheid in te perken.

Als ik een slachterij was (en die zitten sowieso volgens mij redelijk vaak in de grensstreken) zou ik een vestiging openen bij de buren.
pi_98781004
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:18 schreef Dagonet het volgende:

Door het onverdoofd slachten te verbieden belemmer je echter mensen in het belijden van hun godsdienst en daar knelt het dus inderdaad grondwettelijk.
Ja, het beleiden van mijn godsdienst wordt eveneens belemmerd. Ben ik nu aan het klagen? Nee. 't Zou een mooie boel worden als aanhangers van elke religieuze minderheidsgroep voortdurend zou klagen omdat men niet 100% het geloof in een ander land zou kunnen belijden, niet?

Als religieuze minderheidsgroep pas je je aan aan de voortdurend veranderende wetten van het land waarin je woont aan. Je bent een minderheid en behoort je te gedragen. Zo niet, www.d-reizen.nl is je beste vriend. :s)
pi_98781108
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Het belang van het welzijn van het dier dat toch sterft weegt zwaarder dan het welzijn van de mensen die volgens hun religie alleen maar halal/kosjer vlees mogen eten. Welkom in Nederland. :')

Wat verbieden ze morgen? Het eten van krab, mosselen en slakken. :')

Random woord: brinta :{

:{²
Omdat wij 700 jaar voor lopen op die idiote cultuur van jullie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')