Elke mongool weet dat buien zich kunnen ontwikkelen, hoe komen ze er anders? Dus ook boven nederland.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:47 schreef Verbal het volgende:
[..]
Vergeef mij, ik ben slechts een gewone burger en geen meteorologie-godheid
V.
Idem hoor, lees ook hele dag al mee op m'n werk zonder me te ergeren aan wie dan ook. Deunt wurrie bie heppie dzjentulwoemenz en menz!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:43 schreef Infection het volgende:
Ik snap niet waar al die commotie hier over gaat. 90% praat on-topic, dus wat is het probleem?
Herman Finkersquote:
zet je auto bij de Hoogvlietquote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het is in Gouda weer zonnig en benauwd. Valt niet te studeren in dit weer.
Dit inderdaad. Maar sommigen kunnen er gewoon simpelweg niet tegen als er meer dan alleen de 'vaste bezoekers' in een bepaald topic zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:49 schreef Cat22 het volgende:
Goeie TT.![]()
Ik snap niet zo goed waarom mensen zich zo ergeren aan de extra bezoekers in DE. Verreweg het grootste deel post gewoon gezellig mee en leert veel van de kenners die hier zitten. Meer views, meer posts, niks mis mee toch?
Edoch weet ook iedere mongool dat buien over het land kunnen trekken, wat betekent dat je ze op buienradar aan kunt zien komen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:48 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Elke mongool weet dat buien zich kunnen ontwikkelen, hoe komen ze er anders? Dus ook boven nederland.
ff een uitlegquote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:38 schreef zoem het volgende:
Nog maar eens een CAPE kaartje:
[ afbeelding ]
Er zou in de OP wat extra info over CAPE e.d. kunnen staan, met bijvoorbeeld ook de natuurkundige achtergrond. Dan kan er naar de OP worden verwezen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:49 schreef Cat22 het volgende:
Goeie TT.![]()
Ik snap niet zo goed waarom mensen zich zo ergeren aan de extra bezoekers in DE. Verreweg het grootste deel post gewoon gezellig mee en leert veel van de kenners die hier zitten. Meer views, meer posts, niks mis mee toch?
Maar komt die deze kant op?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:51 schreef Jumparound het volgende:
http://wolken.buienradar.nl/default.aspx?region&i=1&ir=true
ter hoogte van zwitserland.. das een flinke vlek!
De hoogte van de CAPE geeft de potentiële energie in de atmosfeer aan uitgedrukt in J/kg.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:51 schreef seasushi het volgende:
[..]
ff een uitlegwat de verschillende kleuren betekenen?
Hoe hoger de CAPE, hoe groter de kans op onweer. Heel simpel gezegd is de CAPE volgens mij een graadmeter voor de instabiliteit van de lucht.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:51 schreef seasushi het volgende:
[..]
hoe paarser / rozer hoe meer potentie op zwaar weer.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:51 schreef seasushi het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:51 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Edoch weet ook iedere mongool dat buien over het land kunnen trekken, wat betekent dat je ze op buienradar aan kunt zien komen.
het lijkt er op.... maar kan ook boven belgie verbrandenquote:
CAPE staat voor convective available potential energy uitgedrukt in J/kg. In het kort geeft het een indicatie voor de instabiliteit van de atmosfeer.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:51 schreef seasushi het volgende:
[..]
dit wilde ik weten...... toch nog een kansje op onweer in de achterhoekquote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:52 schreef Jumparound het volgende:
[..]
hoe paarser / rozer hoe meer potentie op zwaar weer.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:51 schreef seasushi het volgende:
[..]
bron knmiquote:CAPE: Convective Available Potential Energy. CAPE is een maat voor energie die beschikbaar is voor (zware) convectie, welke vaak vergezeld gaat van onweer. De kans op onweer is daarmee sterk gekoppeld aan de hoeveelheid CAPE in de atmosfeer. Om een idee te krijgen: 2 KJ/Kg kan heftige convectie geven, 3 KJ/Kg zeer heftige convectie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |