oke, daar heb je wel een punt, maar probeer dat dan uit te leggen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar potentiele energie van de atmosfeer is ook vrij nietszeggend vind ik. Een maat voor de maximale verticale snelheid die in de atmosfeer kan ontstaanvind ik correcter.
Webcam Paris; weinig aan de hand:quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:02 schreef Drassss het volgende:
Niet zoveel trek om webcam foto's van Parijs hier op te knallen, maar daar is het inmiddels goed bewolkt
Godverdomme manquote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:02 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Hahaha! Hilarisch.. zit je nu gewoon de uitleg van een meteoroloog bij het KMI in België te bashen? Rot dan gewoon op. Je wilt uitleg, je krijgt uitleg, lezen kreng!
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:04 schreef Momo... het volgende:
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
Hier kun je zien dat er buien beginnen te ontstaan boven Frankrijk.
OP even aangepast voor de CAPE-vragersquote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:00 schreef Momo... het volgende:
Kan dat niet in de volgende OP dan? uitleg van de CAPE en dat de buien die ons gaan terroriseren nog moeten ontstaan en dus niet op buienradar.nl te zien zijn
Je ziet de buien in de verte niet?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:04 schreef kavorka het volgende:
[..]
Webcam Paris; weinig aan de hand:
http://www.camvista.com/w(...)treaming_webcam.html
Ik laat die mongool-opmerking even schieten voor de lieve vrede. Maar volgens Buienradar gebruiken ze ook extrapolatie en prognoses van diverse weerstations.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:48 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Elke mongool weet dat buien zich kunnen ontwikkelen, hoe komen ze er anders? Dus ook boven nederland.
Ja, snap ik. Een lekenuitleg voor CAPE is gewoon ook lastig, je kan moeilijk met formules gaan strooien.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:04 schreef Jumparound het volgende:
[..]
oke, daar heb je wel een punt, maar probeer dat dan uit te leggen.
wat is CAPE
Een maat voor de maximale verticale snelheid die in de atmosfeer kan ontstaan
Waarom is dit belangrijk
De maximale verticale snelheid heeft invloed op blablabla.
Hoe kan je dit zien op een kaart?
De volgende kaar is van 28 juni, heel nederland heeft ene hoge cape (2000+) en wat een noodweer hebben we gehad die nacht, ongelofelijk, zelfs yvonne was er stil van.
Maar de cape is geen wondermiddel, want er spelen ook andere factoren mee, zoals de luchtvochtigheid van het binnenkomende warmte ebied.
kaarje erbij, klaar
Nu, met raam open.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:07 schreef tralalala het volgende:
Dilemma:
Of nu in een zwarte auto zonder airco van de Veluwe naar Friesland, of aan het eind van de avond en kans hebben op zwaar noodweer.
Beetje raar, of is FOK-nieuws gewoon traag van begrip?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:06 schreef zoem het volgende:
ANWB waarschuwt voor zware spits
Oh nu opeens weer wel. Ik dacht dat ze het in hadden getrokken?
Is ook zo;quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:06 schreef zoem het volgende:
twitter:ANWBverkeer twitterde op dinsdag 28-06-2011 om 16:11:34Buien komen later, ANWB trekt waarschuwing in. http://ow.ly/5rZ84 reageer retweet
ik zal er als leek even over denken, ga nu de trein inquote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Een lekenuitleg voor CAPE is gewoon ook lastig, je kan moeilijk met formules gaan strooien.Daarnaast is het ook lastig uit te leggen dat een hoge CAPE niet altijd betekent dat er zwaar onweer is.
Ik probeer dan een semi-lekenuitleg te geven, maar dat werkt ook niet echt.
Volgens mij loopt FP in dit geval achter de feiten aan. Eigenlijk zouden ze de tijd er bij moeten zetten dat het ANP het oorspronkelijke bericht heeft uitgegeven, dat is veel duidelijker.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:06 schreef zoem het volgende:
Hangt er vanaf waar je op deze aardbol zitquote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:08 schreef marcb1974 het volgende:
Het gaat niet meer gebeuren he? Alle paniek voor niets?
Hier in omgeving Amersfoort ook al verschrikkelijk benauwd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:09 schreef tralalala het volgende:
Wat een verschil trouwens tussen Utrecht en Ede.
In Utrecht is het warm maar in Ede is echt zwaar benauwd.
Dat was gewoon een typfoutje. Dat kan die supercomputer ook niet oplossen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:09 schreef Infection het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)t-supercomputer.html
Werd tijd, na die zoveelste faal die ze vandaag hadden.
Die zag ik ook, zag er wel indrukwekkend uitquote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:05 schreef -CRASH- het volgende:
PFFFF was ff met de hond uit... die wind warmer kan niet
Maar dat klamme daar merkte ik niks van totdat ik de deur van de flat opendeed.
En ten ZO-O schijnt zich een donderkop te ontwikkelen. Maar die blijft in Duitsland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |