Iedereen die boven de 25 is, heeft vast nog warme gevoelens voor dit programma, dat in Nederland helaas maar kort te zien is geweest. In Frankrijk is het al 20 jaar een succes, dus ben benieuwd naar een nieuwe Nederlandse versie.quote:Het is zeer aannemelijk dat De Sleutels van Fort Boyard terugkeert op televisie! Het programma, dat in 1991 en 1992 is uitgezonden bij de Avro heeft een bijna legendarische status bij veel tv-kijkers. In de 2011-versie is het de bedoeling om Fort Boyard te spelen met BN’ers, die momenteel volop worden gepolst voor hun beschikbaarheid. Volgende maand zouden de opnames al plaats moeten vinden op Fort Boyard, voor de kust van Frankrijk.
In het programma is het de bedoeling om zoveel mogelijk sleutels te verzamelen in de verschillende kamers en ruimtes van het fort. Door opdrachten uit te voeren en raadseltjes op te lossen konden sleutels worden verdiend of juist verloren. Het team met de meeste sleutels mocht het eindspel spelen, waarbij veel geld kon worden verdiend. In het eindspel moesten de kandidaten door volgelopen gangen zwemmen naar een kooi met een schatkist. Ze mochten zoveel muntstukken uit de schatkist meenemen als ze konden dragen. Ze moesten echter wel op tijd de kooi verlaten, voordat deze dichtging en de tijgers binnenkwamen.
De Sleutels van Fort Boyard was in de jaren ’90 ongekend duur om te maken, de Avro betaalde destijds 350.000 gulden per aflevering. Het format is internationaal uitgerold en dat is in sommige landen gepaard gegaan met ongelukken. Toch is De Sleutels van Fort Boyard nog in verschillende landen te zien.
Zodiak heeft het format in zijn portefeuille, wat impliceert dat in Nederland Palm Plus de productie voor zijn rekening neemt. Het is mij niet bekend welke omroep De Sleutels van Fort Boyard voor zijn rekening gaat nemen. Het zou een mooie aanwinst zijn voor het weekend van SBS 6. Hoe dan ook: wat ontzettend cool dat dit nostalgische en spectaculaire programma weer terugkeert!
Dit. De Sleutels Van Fort Boyard was een geniaal programma, maar dan moet dat programma wel in die vorm terug op TV komen. Als ze er nu een of andere opgepimpte versie van gaan terug brengen dan zou ik dat kut vinden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:35 schreef Scrummie het volgende:
HUEL gaaf! Als ze maar vasthouden aan het programma en geen onzin erbij verzinnen
daarom zou het idd wel weer floppen. een Beau of Valerio zou het wel gaan presenteren en dat zuigt nu al hard.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:54 schreef kawa4 het volgende:
en natuurlijk die midgets,
[ afbeelding ]
mooi programma was dat toen ja,
alleen niet te hopen dat ze daar dus patty brard voor gaan vragen.![]()
Dat is dan ook de franse versie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:30 schreef Svlad_Cjelli het volgende:
TV5 zend het nog uit.
Wel in het frans....
Die zender hebben ze hier uit het pakket gehaald, vroeger keek ik ook altijd nog de Franse versie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:30 schreef Svlad_Cjelli het volgende:
TV5 zend het nog uit.
Wel in het frans....
Inderdaad. Horlogequote:Op woensdag 29 juni 2011 09:30 schreef maarten1803 het volgende:
Hoe zei die ouwe geit het ook alweer?
"Horloge" of zoiets toch. Dat was de aanvang van de zandloper.
Ben zelf nu 26 maar keek die vroeger ALTIJD met me broers en moeder. Goede herinneringen aan. Nu inderdaad maar hopen dat de formule goed uitgewerkt wordt.
Ik kijk al jaren geen tv meer, maar hiervoor wil ik me tv-aansluiting wel weer even aansluiten. (kijk overigens wel films en series via computer
)
Was dat dan de herhaling? Want ik kan me alleen herinneren dat het zondagavond werd uitgezonden tijdens/net na etenstijd???quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inderdaad. HorlogeIk keek dit ook altijd. Ik woonde vlakbij mijn basisschool, dus tussen de middag had je 'pauze' van 12 tot half 2, en dan was ik thuis. Mijn moeder bakte dan wentelteefjes, en ik zat die voor de TV op te eten, want, om die tijd was Fort Boyard op tv
Ja, dat was de herhaling inderdaad.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:07 schreef maarten1803 het volgende:
[..]
Was dat dan de herhaling? Want ik kan me alleen herinneren dat het zondagavond werd uitgezonden tijdens/net na etenstijd???
Ik in 1981, dus ik ben net iets ouder, maar ik keek dat echt al-tijd ja. Man man man wat vond ik dat mooi. En dan op het eind met die tijgers en zo. Zo gaafquote:Op woensdag 29 juni 2011 10:15 schreef maarten1803 het volgende:
HAHA. Kan je nagaan wat voor impact de show op me heeft gehad. Ben geboren in 1985 en zo goed geheugen heb ik niet haha
ja klopt, die sleutels moest je verzamelen. In elke kamer lag zo'n sleutel, en was er een hindernis in de kamer om bij die sleutel te komen. Je moest de sleutel pakken EN terug buiten voor de tijd op was, anders werd je opgesloten in de kamer, had je geen sleutel en 1 teamlid minder.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:26 schreef maarten1803 het volgende:
Zeker. En hoe minder sleutels je had hoe moeilijker het was om de opdracht te voltooien. Toch? Of laat me geheugen me toch een klein beetje in de steek.
Maar ik sluit me aan bij vele anderen hier in deze thread ; GEEN BNN'ers AUB !
Als ik "bekende" nederlanders wil zien zet ik mijn tv wel aan op Irene en Carlo
Juist wel en dat ze dan te laat door het hek is zodat ze opgesloten zit met de Tijgersquote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:54 schreef kawa4 het volgende:
en natuurlijk die midgets,
[ afbeelding ]
mooi programma was dat toen ja,
Nou ja, als die in een kooi achterblijft met die leeuwen, is dat het kijken wel waardquote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:54 schreef kawa4 het volgende:
Bij welke tv aanbieder zit je dan? Sinds korte tijd is TV5Monde weer bij UPC digitaal te zien (kanaal 757) en in sommige gemeentes ook analoge kabel. En heeft bij veel programma's ook Nederlandse ondertiteling.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Die zender hebben ze hier uit het pakket gehaald, vroeger keek ik ook altijd nog de Franse versie.
Ligt eraan hoe ze het nu gaan uitwerken inderdaad.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:12 schreef Wouter2006 het volgende:
Waarschijnlijk is de herinnering veel mooier dan dat je het nu weer gaat kijken.
Ik heb UPC, analoog. Ik weet dat ik wel een Franse zender heb, misschien dat het het toch weer die is. Het heet wel TV5Monde, op teletekst van die zender staat TV5Monde Europe, is dat dan de goede? Dan ga ik maandag kijken (of opnemen). De zender stond in de krochten van mijn tv, op nummer 26quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:56 schreef funrider het volgende:
[..]
Bij welke tv aanbieder zit je dan? Sinds korte tijd is TV5Monde weer bij UPC digitaal te zien (kanaal 757) en in sommige gemeentes ook analoge kabel. En heeft bij veel programma's ook Nederlandse ondertiteling.
Ik zie net dat op maandag 4 juli om 21.05 uur weer een aflevering is van Fort Boyard.
"Teams van vier deelnemers (twee vrouwen, twee mannen) proberen het Fort een deel van zijn legendarische schat te ontfutselen. De 1e manche bestaat uit duellen en individuele tests. Het team dat het meeste sleutels verzamelt kwalificeert zich voor de 2e manche, tegen de kampioenen van de voorgaande aflevering.
Presentatie: Olivier Minne."
Maar overigens leuk dat het ook weer op een Nederlandse (publieke) zender gaat komen.
Hmm van die teams wordt ik niet echt vrolijk. Zeker zo'n team van rappers met Lange Fransquote:Op zondag 28 augustus 2011 19:31 schreef Adolecens het volgende:
De teams
Team Musical
Kim-Lian van der Meij - Ron Link - Brigitte Heitzer - Tommie Christiaan
Team Wie is de Mol?
Edo Brunner - Inge Ipenburg - Hind Laroussi - Roeland Fernhout
Team Film
Jack Wouterse - Hugo Metsers jr. - Tim Oliehoek - Chris Tates
Team Mode
Rosalie van Breemen - Kim Kötter - Judith Osborn - Sylvia Geersen
Team GTST
Ruud Feltkamp - Ferry Doedens - Ferri Somogyi - Mark van Eeuwen
Team Rappers
Lange Frans - Kleine Viezerik - Negativ - Darryl
Ben benieuwd. Nog 1 weekje wachten.
Dat heb ik dus ook.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:21 schreef funrider het volgende:
Hmm van die teams wordt ik niet echt vrolijk. Zeker zo'n team van rappers met Lange Frans
Wel zin in het programma. Helaas ben ik maandag niet thuis. Dan maar opnemen op mijn analoge recordertje en even zoeken op nieuwsgroep/torrent. Iemand een idee of het ook in HD wordt opgenomen en uitgezonden?
twitter:artrooijakkers twitterde op zondag 04-09-2011 om 17:11:13Da's leuk: hoor net dat vanaf half 9 vanavond afl 1 van #FortBoyard al online te zien is op fortboyard.avro.nl. 24 uur later dus op #Ned3 reageer retweet
Kijk morgen wel, geluid en beeld raken geregeld uit sync.quote:Op zondag 4 september 2011 20:30 schreef Beaudelaire het volgende:
En hij staat online.
http://avro.nl/fortboyard/video/afl1.aspx
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |