Hallo,
allereerst: laat ik even uitleggen hoe ik in elkaar zit. Ik ben een jongen/man van 30 jaar, heb niet gigantisch veel ervaring in de liefde, maar ik heb een zachtaardig en sociaal karakter. Veel mensen kennen mij en maken ook graag een praatje met me.
Nu woont er al jaren een meisje van 18 jaar (dat is ze nu dan) in ons dorp. Pas sinds een jaartje heb ik haar beter leren kennen. Ze had toen nog een vriend en dan doe ik er ook niks mee. Wel SMSte ze me soms met standaardvraagjes van: hee, wat doe je van het weekend, wat ben je van plan? etc. Ook als ik haar bij uitgaansgelegenheden zie, ga ik er vaak bij staan en de laatste tijd kwam ze ook vaak naar mij toe vanuit het niets en begon ze me spontaan te zoenen. Niet op de mond uiteraard, haar vriend was erbij, maar hij keek soms wel een beetje moeilijk.
Ik leerde haar echt beter kennen. Ik wil niet zeggen dat ik verliefd op haar ben geworden in die tijd, maar ik vond haar zeker meer dan leuk. Je trekt gewoon vaak met iemand op en ze stuurde ook vaak berichten. Ook is ze ontzettend knap. Dat scheelt ook. Begrijp me trouwens niet verkeerd: ik begrijp dat het leeftijdsverschil erg groot is, maar ik ben het type dat haar gewoon altijd met respect zou behandelen, hoe naïef het ook mag klinken. Ik zou nooit misbruik van de situatie maken.
Enfin, sinds een paar weken is het uit met haar vriend. Heb haar aan een baan geholpen en ik stelde voor omdat op het terras in de stad te vieren. Dat vond ze een leuk idee en ik haalde haar op. Was heel erg gezellig. Ik maakte wat complimentjes, we praatten goed en hadden het gewoon naar ons zin. En dat liet ze ook weten! Nu komt het echter: ze is jong, 18, vrijgezel en daar is ze dus flink mee bezig. Na die date van me is ze ondertussen ook al weggegaan met 2 andere jongens (rond de 22/23, ik zie er zelf ook jonger uit voor mijn leeftijd trouwens). In een telefoongesprek liet ik weten dat ik het toch een beetje jammer vond om dat te horen, maar ze zei gewoon dat ze ook gerust met mij als meer dan vrienden op pad wil gaan en dat we wel een afspraakje konden maken.
Dat klonk dus perfect. Maar nu denk ik toch dat ik haar daarvoor iets te goed ken. Ik checkte de dagen daarna toevallig haar Hyves en ik zag toevallig dat ze bezig was met een paar anderen en ik had daar toch veel moeite mee. Is dat nu zo gek van me? Ik belde haar later op om voor te stellen om die date af te zeggen en de volgende keer gewoon weer leuk informeel in de stad af te spreken, zodat onze verwachtingen wat realistischer zijn. Dat laatste zei ik uiteraard niet, maar jullie snappen vast wat ik bedoel. Dat gesprek was trouwens zo licht mogelijk: wat grapjes gemaakt en vroeg nog wat ze van het weekend ging doen enzo.
Enfin, ondanks dat ze daar gewoon akkoord mee ging, merk ik dat de communicatie tussen ons niet meer zoals vroeger is. Als ik haar berichtjes via SMS of Hyves stuur (wat ik trouwens niet vaak doe hoor, zo eens in de halve week), dan krijg ik niet vaak een antwoord terug, terwijl dat vroeger toch meer was. Een paar dagen geleden had ik haar nog gebeld om te vragen of ze na haar vakantie, die ze met een paar vriendinnen in Blanes gaat vieren, zin heeft om nog eens met me op pad te gaan in de stad. "Ja, met z'n 2en? Das goed hoor!". Daarna nog wat leuk zitten praten.
Nu is ze sinds gisteravond op vakantie gegaan, maar ik twijfel over de hele situatie. Nogmaals, en ik kan dit niet vaak genoeg benadrukken: het leeftijdsverschil is groot, dat weet ik, maar ik respecteer haar op de goede manier en ben zelf ook nog jong van geest. Het komt erop neer dat ik het stiekem toch vervelend vind dat ze met anderen zo optrekt. Misschien dat ik na de vakantie dus met haar op pad kan gaan, maar dat gevoel van vroeger (dat ze bij het uitgaan naar me toe kwam of als ze me in het dorp zag) is toch weg. Wat wel jammer is.
Mijn vraag is: wat zouden jullie doen? Ik ben eerlijk: ik vind haar toch meer dan leuk. Maar aan de andere kant weet ik dat ze ook volop met anderen bezig is. Hoor het graag. Alstublieft normale antwoorden.
[ Bericht 100% gewijzigd door Daniel1976 op 28-06-2011 18:05:14 ]