abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98745310
Hier verder!

Vorige deel: De kunst van het loslaten van je ex #167

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

"Relationships are like glass. Sometimes it’s better to leave them broken than try to hurt yourself putting it back together."
pi_98745387
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:37 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Nee, ik ga nu met een ander.
Zit nu alweer in een relatie.. die vorige relatie was vast echte liefde. Je komt nogal kinderlijk over. :')
pi_98746283
foto?
pi_98747568
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:09 schreef DenWauwelaar het volgende:
Typisch geval van 'wow leuke jongen' en dan 'ownee toch niet'
Ja lekker dit dus :P

Ik denk zelf dat het inderdaad ook zo gaat, maar vraag me gewoon erg af waar het dan fout gaat... Ben niet autistisch oid, heb een relatie van 9 maanden achter de rug.. Niet super lang maar kennelijk kon ik die meid toch in ieder geval in de eerste maanden boeien...

Er gaat ergens iets verkeerd, maar ik vind het moeilijk om erachter te komen WAT precies... Ik denk dat ik er moeite mee heb om ''persoonlijk'' echt te klikken met een meid zeg maar...

Oppervlakkig vinden ze het denk ik best leuk, en zie er (al zeg ik het zelf) ook niet super lelijk uit dus idd misschien leuk voor even, maar echt zover komen dat er echt ''persoonlijk'' iets ontstaat dat lijk ik nooit voor elkaar te krijgen...

@ Mcchicken : Dat zou misschien handiger zijn ja, alleen de situatie om meiden te ontmoeten is toch vaak op feestjes enzo...
pi_98751991
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:44 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Zit nu alweer in een relatie.. die vorige relatie was vast echte liefde. Je komt nogal kinderlijk over. :')
Hmm moet ik dan een eeuwigheid rouwen omdat het uit is?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 08:35:43 #6
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98752847
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 00:27 schreef Bartinhoo het volgende:

[..]

Ja lekker dit dus :P

Ik denk zelf dat het inderdaad ook zo gaat, maar vraag me gewoon erg af waar het dan fout gaat... Ben niet autistisch oid, heb een relatie van 9 maanden achter de rug.. Niet super lang maar kennelijk kon ik die meid toch in ieder geval in de eerste maanden boeien...

Er gaat ergens iets verkeerd, maar ik vind het moeilijk om erachter te komen WAT precies... Ik denk dat ik er moeite mee heb om ''persoonlijk'' echt te klikken met een meid zeg maar...

Oppervlakkig vinden ze het denk ik best leuk, en zie er (al zeg ik het zelf) ook niet super lelijk uit dus idd misschien leuk voor even, maar echt zover komen dat er echt ''persoonlijk'' iets ontstaat dat lijk ik nooit voor elkaar te krijgen...

@ Mcchicken : Dat zou misschien handiger zijn ja, alleen de situatie om meiden te ontmoeten is toch vaak op feestjes enzo...
Je moet in elk geval ophouden met het zo verdomd persoonlijk te trekken. Weet je hoe klein de kans is dat het met iemand die je ontmoet klikt? Soms werkt het gewoon niet voor 1 van de partijen en meestal is er geen rationele reden voor, maar enkel een 'gevoel'.

Neem je tijd , er komt vanzelf iemand langs die de moeite waard is en dat ook van jou vindt.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_98753329
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:12 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Hmm moet ik dan een eeuwigheid rouwen omdat het uit is?
Nee alleen eerst loop je te vertellen dat je je ex wilt zien om het er over te hebben.. En nu wilt jou ex dat heb je een ander? Dan was je vast en zeker echt wel verliefd op je ex.. Not..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_98755299
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:58 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Nee alleen eerst loop je te vertellen dat je je ex wilt zien om het er over te hebben.. En nu wilt jou ex dat heb je een ander? Dan was je vast en zeker echt wel verliefd op je ex.. Not..
Mwah, ligt eraan.

@Snoepje5, hoe lang was het al uit met je ex voordat je een nieuwe relatie begon? :')
pi_98755971
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:04 schreef trekeennummertje het volgende:

[..]

Mwah, ligt eraan.

@Snoepje5, hoe lang was het al uit met je ex voordat je een nieuwe relatie begon? :')
Hoe bedoel je? ligt eraan?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_98771512
Iedereen wilt hun ex wel terug nadat het uit is? Als de ander de relatie verbroken heeft.

Een week of 3.

Mijn ex heeft zich als een malloot gedragen door die andere meid belachelijk te maken bij mij en tegen haar direct. Feit dat ze nu iedere zaterdag dronken is, ambieer ik ook niet.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:40:52 #11
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98772806
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:16 schreef Snoepje5 het volgende:
Iedereen wilt hun ex wel terug nadat het uit is? Als de ander de relatie verbroken heeft.

Een week of 3.

Mijn ex heeft zich als een malloot gedragen door die andere meid belachelijk te maken bij mij en tegen haar direct. Feit dat ze nu iedere zaterdag dronken is, ambieer ik ook niet.
Ik wel, en op de een of andere manier blijven mijn ex en ik naar elkaar toe trekken...
pi_98772833
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:58 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja, precies. Hij had echt 2 dagen liefdesverdriet ofzo en ze pasten zo goed bij elkaar. :'(

Sorry als ik nu te ver ga, maar dat neem ik niet echt serieus als je dan vervolgens 3 weken later al een nieuwe hebt.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:04:44 #13
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98774098
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:41 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Ja, precies. Hij had echt 2 dagen liefdesverdriet ofzo en ze pasten zo goed bij elkaar. :'(

Sorry als ik nu te ver ga, maar dat neem ik niet echt serieus als je dan vervolgens 3 weken later al een nieuwe hebt.
Het zou kunnen, maar dan moet die liefde voor die ander er al langer zijn. ;)
pi_98774650
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:04 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Het zou kunnen, maar dan moet die liefde voor die ander er al langer zijn. ;)
Tja. Op zich ontmoette mijn ex mij ook nadat het een maand uit was met de zijne.. maar toen gingen we nog niet officieel meteen en ik merktte ergens wel dat het nog pijnlijk was voor hem.

Hoe staan de zaken bij jou?
pi_98775693
Dromen over je ex blijft kut! Gewoon doorgaan, das het enige dat helpt. Moet er niet teveel bij stil blijven staan..
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:50:18 #16
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_98776104
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  woensdag 29 juni 2011 @ 00:31:19 #17
155616 Proximo
For god, king & country
pi_98802126
Ex die mij opbelt met verhalen over spijt, missen en weet ik het allemaal... :? Net nu ik er min of meer wel redelijk vanaf was met mijn gedachten :{

Vrouwen :|W
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_98802769
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 00:31 schreef Proximo het volgende:
Ex die mij opbelt met verhalen over spijt, missen en weet ik het allemaal... :? Net nu ik er min of meer wel redelijk vanaf was met mijn gedachten :{

Vrouwen :|W
Tja, als ze darmee beginnen (en jij er last van hebt) moet je het gesprek gewoon afkappen, tenzij je haar misschien nog terug wil nemen. Maar daar zou ik nog wel even goed over nadenken als ik jou was.
Terug van weggeweest!
pi_98803031
Verdomme, lang geleden dat ik de slaap niet kon vatten omwille van mijn ex, maar het is weer eens zover. Fijn, zo'n ex die in de buurt woont... Fijn, als ex-schoonma je familie tegenkomt en je er even achteloos op gewezen wordt... Doet me meer dan het eigenlijk zou moeten doen na 7 maanden.
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:20:37 #20
155616 Proximo
For god, king & country
pi_98823715
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 00:48 schreef ThaKiller het volgende:

[..]

Tja, als ze darmee beginnen (en jij er last van hebt) moet je het gesprek gewoon afkappen, tenzij je haar misschien nog terug wil nemen. Maar daar zou ik nog wel even goed over nadenken als ik jou was.
Mijn ex is er na 3,5 -4 jaar met een van mijn beste maten vandoor gegaan (terwijl we notabene vergevorderde plannen voor samenwonen hadden).
Dus de kans dat ik dat zou willen is min of meer afwezig ;)

Het stoort gewoon.... :{
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:36:07 #21
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_98830230
Een echte vriend dus, die maat van je. Eerlijk zullen we alles delen.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_98831560
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:16 schreef Snoepje5 het volgende:

Een week of 3.

Tja, 3 weekjes is wel wat snel imho. Echte pure rauwe liefdesverdriet zorgt er (als ik dat zo ook bij andere lees en kijk bij mezelf) voor dat je totaal geen zin hebt in nieuwe relaties omdat je de oude nog niet kwijt had willen hebben.

En je, ook al is er geen enkele hoop, nog steeds ergens gelooft dat het ooit weer goed komt, je vastklampend aan de nostalgische herinneringen van vroeger toen je nog samen was.

Dat dergelijke herinneringen slechts interpretaties zijn van een individu en daardoor opgehemeld worden, terwijl het in werkelijkheid (zonder roze bril) helemaal niks voorstelt, is wel moeilijk te overzien voor de meeste hier, voor jou blijkbaar niet :) Dus volgens mij viel het bij jou dus wel een beetje mee met het liefdesverdriet. :P
pi_98831743
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:36 schreef goofy_goober het volgende:
"'t Zaad van ne maat kan geen kwaad"... toch ? :D
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:21:08 #24
155616 Proximo
For god, king & country
pi_98832030
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:36 schreef goofy_goober het volgende:
Ik zal deze maar met een korreltje zout nemen ;)
  donderdag 30 juni 2011 @ 07:45:28 #25
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_98854856
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:14 schreef Octagon het volgende:

[..]

"'t Zaad van ne maat kan geen kwaad"... toch ? :D
Hij zegt niet vaak iets.... maar als ie wat zegt..... BAM meteen raak :)
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')