abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98733323
Ik hou niet van kant-en-klare rotzooi. Overal zit teveel suiker in. Overal zitten wazige toevoegingen in. Alles komt uit grote anonieme fabrieken en als je belt omdat je meer over hun product wilt weten, gooien ze de hoorn erop.

Maar sóms... kom je van die producten tegen die je hart sneller doen kloppen. O+

Zo kocht ik vandaag de 'belze mayoneis' van Ton. Ton maakt mosterd en mayonaise en daar is hij mee begonnen in de keuken van zijn moeder. En nu maakt Ton nog steeds mosterd en mayonaise en heeft hij zijn eigen fabriek. Ton wil er geen internationaal bedrijf van maken, want Ton wil gewoon op zijn vorkheftruck rijden en 's avonds zien hoeveel potjes mayonaise hij heeft gemaakt. _O_ De mayonaise die ik gekocht heb, is door Ton zelf gemaakt. Met vrije uitloop-eieren en volledig op zonne-energie. O+ En de teksten op Tons potjes, zijn door Ton zelf geschreven, dat weet ik zeker. :D

Voor meer info over Ton: http://www.tonsmosterd.com/

Vooral het filmpje (http://www.tonsmosterd.com/video.html) is de moeite waard. Als het niet werkt, moet je het even lokaal opslaan (rechts klikken, video opslaan als).

De Jumbo verkoopt een aantal van Tons producten.

Op welke ouderwets goede / mooie producten ben jij verliefd?
  maandag 27 juni 2011 @ 20:15:12 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98733774
Het Livar vlees
Varkensvlees van biologische limburgse varkens.

http://livar.nl/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 27 juni 2011 @ 20:16:59 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_98733882
Ik ben makkelijk, patat met Hellman mayonaise en ik ben helemaal in de zevende hemel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_98733942
quote:
99s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:16 schreef Karina het volgende:
Ik ben makkelijk, patat met Hellman mayonaise en ik ben helemaal in de zevende hemel.
Valt niet helemaal binnen wat ik bedoel met mijn topic. :P Het gaat me vooral om bijzondere producten, die weliswaar in de supermarkt liggen maar die niet afkomstig zijn van de Unilevers van deze wereld en die in tegenstelling tot de spullen van Unilever wél met veel liefde worden gemaakt. :P
  maandag 27 juni 2011 @ 20:25:35 #5
45206 Pietverdriet
pi_98734300
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:18 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Valt niet helemaal binnen wat ik bedoel met mijn topic. :P Het gaat me vooral om bijzondere producten, die weliswaar in de supermarkt liggen maar die niet afkomstig zijn van de Unilevers van deze wereld en die in tegenstelling tot de spullen van Unilever wél met veel liefde worden gemaakt. :P
Dit is Fok, hier ga je zometeen kroketten van Mora en coca cola gepost krijgen

[ Bericht % gewijzigd door Mirjam op 28-06-2011 11:46:16 ]
  Moderator maandag 27 juni 2011 @ 20:26:06 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_98734329
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:18 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik weet niet van welke fabrikant Hellman's is ;) Maar wat ik lekker vind (en wat met liefde is gemaakt) ligt niet in de supermarkt, de zelfgemaakte Pastrami en leverworst van de slager verderop bijvoorbeeld.

Ik had laatst wel hele lekkere piccalilly bij de AH gehaald, geen bekend merk, misschien dat, dat eronder valt, weet helaas de naam niet meer.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit is Fok, hier ga je zometeen kroketten van Mora en coca cola gepost krijgen
Waarheid als een koe.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_98735421
lady's blue blauwschimmelkaas :9~

http://www.dekruidenwei.nl/kaas/index.html#lady

en het lekkerste brood van nederland, uit de houtoven.... zo lekker

http://www.sallands-houtovenbrood.nl
pi_98735437
quote:
Die zijn ook lekker ja. Chips zonder E621 en met smaak! :)
  Licht Ontvlambaar maandag 27 juni 2011 @ 20:56:23 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_98735670
De vleeswaren van Keulen, een slager uit Hulsberg die aan veel supermarkten hier in Limburg gebakken pastei, Limburgse cervelaat en nog wat streekgebonden vleeswaren levert.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_98736949
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:51 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Die zijn ook lekker ja. Chips zonder E621 en met smaak! :)
Je moet alleen geen stukje in je oog krijgen.

Dat weet ik uit ervaring. :')
  maandag 27 juni 2011 @ 21:27:52 #12
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98737229
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:05 schreef Isegrim het volgende:
Ik hou niet van kant-en-klare rotzooi. Overal zit teveel suiker in. Overal zitten wazige toevoegingen in. Alles komt uit grote anonieme fabrieken en als je belt omdat je meer over hun product wilt weten, gooien ze de hoorn erop.

Maar sóms... kom je van die producten tegen die je hart sneller doen kloppen. O+

Zo kocht ik vandaag de 'belze mayoneis' van Ton. Ton maakt mosterd en mayonaise en daar is hij mee begonnen in de keuken van zijn moeder. En nu maakt Ton nog steeds mosterd en mayonaise en heeft hij zijn eigen fabriek. Ton wil er geen internationaal bedrijf van maken, want Ton wil gewoon op zijn vorkheftruck rijden en 's avonds zien hoeveel potjes mayonaise hij heeft gemaakt. _O_ De mayonaise die ik gekocht heb, is door Ton zelf gemaakt. Met vrije uitloop-eieren en volledig op zonne-energie. O+ En de teksten op Tons potjes, zijn door Ton zelf geschreven, dat weet ik zeker. :D

Vooral het filmpje (http://www.tonsmosterd.com/video.html) is de moeite waard. Als het niet werkt, moet je het even lokaal opslaan (rechts klikken, video opslaan als).

Sinds ik een pot daarvan heb ontdekt komt er bij mij geen andere mayonaise meer in huis. Een van de weinige zonder suiker en andere kutzooi erin.

Mijn plug, de kleinste soepfabriek:

http://www.kleinstesoepfabriek.nl/
pi_98737503
Oh ja, De Kleinste Soepfabriek is geweldig! Hun Palestijnse olijfoliesoep met linzen is goddelijk! Gisteren gehad. :)
pi_98742394
Grie Rozemarijn.. van Hansketien
http://www.hansketien.nl/

Die man is gewéldig, zo enthousiast over zn werk en alles..
  maandag 27 juni 2011 @ 23:07:33 #15
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98743467
Voor de mensen hier wel leuk, de Smaakplaatsenkaart van de KVW.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:09:38 #16
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_98743583
En al het lekkers van De Ridder in Laren / Bussum.

http://www.patisseriederidder.nl/
pi_98743839
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:27 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Sinds ik een pot daarvan heb ontdekt komt er bij mij geen andere mayonaise meer in huis. Een van de weinige zonder suiker en andere kutzooi erin.

Mijn plug, de kleinste soepfabriek:

http://www.kleinstesoepfabriek.nl/
Prima blik (pot) soepen inderdaad.

Moet alleen altijd wel glimlachen als ik de ingrediëntenlijst zie, zit nl gewoon de door velen (zeker die doelgroep) gewraakte e621 in. En dan verkocht worden in winkels waar de meeste klanten van het type "ohhhh hier krijg ik hoofdpijn van..." zijn :')
pi_98744029
In de soep die wij gisteren aten zat geen smaakversterker hoor. Ben dan wel erg benieuwd in welke varianten het wel zit.

Niks mis met dat spul an sich overigens, maar van mij hoeft niet alles naar Cupasoup te smaken. :P
pi_98745260
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:14 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Prima blik (pot) soepen inderdaad.

Moet alleen altijd wel glimlachen als ik de ingrediëntenlijst zie, zit nl gewoon de door velen (zeker die doelgroep) gewraakte e621 in. En dan verkocht worden in winkels waar de meeste klanten van het type "ohhhh hier krijg ik hoofdpijn van..." zijn :')
Zoek de ingredienten maar na op de site, er zit geen E61 in. Niet dat je daar hoofdpijn van krijgt, maar als ergens E621 in zit, betekend het imho dat ze er een duurder smaakvol ingredient mee hebben vervangen. Bijvoorbeeld kappertjes, kaas of zongedroogde tomaten.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_98745705
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zoek de ingredienten maar na op de site, er zit geen E61 in. Niet dat je daar hoofdpijn van krijgt, maar als ergens E621 in zit, betekend het imho dat ze er een duurder smaakvol ingredient mee hebben vervangen. Bijvoorbeeld kappertjes, kaas of zongedroogde tomaten.
gistextract, is gewoon een ander woordje voor mononatriumglutamaat ofwel e621
  dinsdag 28 juni 2011 @ 00:03:16 #21
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_98746384
de beste bonken haal ik hier bij een boertje en niet alleen veel groenten maar ook de beste eierroom die er bestaat. Wat je in de supermarkten ziet liggen gaat door voor gifgele advocaat en wat lichter als tokkelroom. Het is allemaal bagger. Zachte eierroom met zwarte vanillespikkels. Het boerke hier verkoopt het. O+ .

[ Bericht 46% gewijzigd door Mirjam op 28-06-2011 11:47:17 ]
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_98746659
Wat zijn 'bonken'?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 00:09:31 #23
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_98746710
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 00:08 schreef Isegrim het volgende:
Wat zijn 'bonken'?
Grote bint.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_98746838
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 00:09 schreef Staal het volgende:

[..]

Grote bint.
Aardappelen dus?

Ben ook erg fan van Brood van Menno. Zelfgebakken brood zonder dat je het zelf hoeft te bakken. :P
pi_98747067
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

gistextract, is gewoon een ander woordje voor mononatriumglutamaat ofwel e621
Gistextract bevat e621, net zoals (Zongedroogde)tomaten, kaas, kappertjes, en vrijwel alle andere hartige dingen.
pi_98747244
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 00:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Gistextract bevat e621, net zoals (Zongedroogde)tomaten, kaas, kappertjes, en vrijwel alle andere hartige dingen.
Klopt, maar of je het krijgt uit een 'kweekje' op zeewier of kaas, ansjovis oid is niet echt relevant. Heeft vrij weinig met hoogwaardiger te maken. Het is niet zo dat er een synthetische variant bestaat ofzo
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:12:21 #27
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_98757767
dit is niet meer te redden :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_98759117
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:12 schreef Mirjam het volgende:
dit is niet meer te redden :')
Ik was het net aan het doornemen en me op mijn hoofd aan het krabbelen wat ik hier nou weer mee moest. Goede conclusie _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:49:56 #29
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_98759222
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik was het net aan het doornemen en me op mijn hoofd aan het krabbelen wat ik hier nou weer mee moest. Goede conclusie _O-
kijk 's ff wat ik gedaan heb na een goed ontbijt :7

topic weer open dus, poging 2, en nee, dit is geen spam.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_98759368
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 00:21 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Klopt, maar of je het krijgt uit een 'kweekje' op zeewier of kaas, ansjovis oid is niet echt relevant. Heeft vrij weinig met hoogwaardiger te maken. Het is niet zo dat er een synthetische variant bestaat ofzo
Eens, de hoofdpijn en dergelijke zijn ook het punt niet zo. Het is meer dat ik liever een product heb waar werkelijk kaas of tomaat in zit, dan een product waar ze E621 als los ingredient aan hebben toegevoegd. Dat is lekkerder. Wat duurder, maar lekkerder.
pi_98760058
Overigens heeft Aldi ook een 'premium' chips waar geen smaakversterker in zit. Alleen aardappelen, olie, zout, kruiden. :)

Maar laten we hier geen E621-reltopic van maken. :P
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 juni 2011 @ 12:14:15 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_98760323
pi_98762443
Overigens gister kersen van "Gijs" gehad, van de Jumbo. Qua smaak niet anders dan andere kersen, maar wel erg leuk en goed dat een supermarkt keten tegenwoordig een lokaal streekproduct heeft. Dit komt van een kweker pakweg 15 kilometer verderop, en niet uit Zuid-Frankrijk of nog verder.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:27:09 #34
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98763358
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Overigens gister kersen van "Gijs" gehad, van de Jumbo. Qua smaak niet anders dan andere kersen, maar wel erg leuk en goed dat een supermarkt keten tegenwoordig een lokaal streekproduct heeft. Dit komt van een kweker pakweg 15 kilometer verderop, en niet uit Zuid-Frankrijk of nog verder.
Gijs kun je beter laten liggen in de schappen, waarom? Hierom. Als die kweker zo dichtbij is, waarom haal je ze niet daar? Krijgt hij er ook nog een goede prijs voor.
pi_98763583
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:27 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Gijs kun je beter laten liggen in de schappen, waarom? Hierom. Als die kweker zo dichtbij is, waarom haal je ze niet daar? Krijgt hij er ook nog een goede prijs voor.
Dit is niet het merk "Gijs", de naam en plaats van de boer staan op de verpakking vermeld, en meer niet :) Dus niet de Gijs van de soep :P
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:34:15 #36
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98763704
O dat was in linkje in die post :')
pi_98767263
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Eens, de hoofdpijn en dergelijke zijn ook het punt niet zo. Het is meer dat ik liever een product heb waar werkelijk kaas of tomaat in zit, dan een product waar ze E621 als los ingredient aan hebben toegevoegd. Dat is lekkerder. Wat duurder, maar lekkerder.
Maar dat is nu net het punt, als ze er bijv. ansjovis voor gebruiken staat er "ansovis" op de ingredientenlijst. En nu staat het als los ingredient gistextract.

Ik heb er verder ook geen problemen mee, Overtrokken gedoe :P
pi_98769676
Die Ton! Zo te zien maakt hij niet alleen de mosterd, maar ook zijn website zelf. :P

Ik ben wel fan van de Vocking leverworst, ook een "streekproduct" dat je hier bij de supermarkt kunt kopen (het is wel vrij bekend/populair, dus geen idee met hoeveel liefde het nog gemaakt wordt). Ook vind ik de "boerenzuivel" van Den Eelder die je bij sommige supermarkten (o.a. Jumbo) kunt kopen erg lekker.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:12:23 #39
45206 Pietverdriet
pi_98774449
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:17 schreef Isegrim het volgende:
In de soep die wij gisteren aten zat geen smaakversterker hoor. Ben dan wel erg benieuwd in welke varianten het wel zit.

Niks mis met dat spul an sich overigens, maar van mij hoeft niet alles naar Cupasoup te smaken. :P
Zelfs al trek jij je soep zelf dan zitten daar glutamaten in, wat jij smaakversterkers noemt, die maakt je eigen lichaam aan, zit in moedermelk, het is namelijk gewoon een afbraakproduct van eiwitten. Maar als het een E nummer heeft is het ineens eng?
pi_98774766
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zelfs al trek jij je soep zelf dan zitten daar glutamaten in, wat jij smaakversterkers noemt, die maakt je eigen lichaam aan, zit in moedermelk, het is namelijk gewoon een afbraakproduct van eiwitten. Maar als het een E nummer heeft is het ineens eng?
Het punt eerder gemaakt is dat het niet eng is, maar dat het een goedkope vervanging is van iets wat er eigenlijk in hoort. Soep hoort niet uit twee theelepels zout, een theelepel E621, een halve theelepel kleurstof en een liter water te bestaan. Niets concreet mis met E621, behalve dus de smaak.
pi_98777128
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:14 schreef Sjeen het volgende:
De Auw Stoof
[ afbeelding ]

Adriaan de Smaakmaker
[ afbeelding ]

Het gehaktbrood van Saveurs
[ afbeelding ]
Oe, de volgende keer als ik weer in M'tricht ben even bij Saveurs langs. Hoe zijn de kroketten?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 juni 2011 @ 19:04:58 #42
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_98779864
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:12 schreef n0a het volgende:

[..]

Oe, de volgende keer als ik weer in M'tricht ben even bij Saveurs langs. Hoe zijn de kroketten?
Zo lekker! Ik heb de livar kroket gehad en die met geitenkaas O+
pi_98780556
Appelsap van de appelboer in de polder hier. Je drinkt nooit meer dat prut uit de supermarkt. _O_
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:33:22 #44
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_98781566
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:17 schreef Document1 het volgende:
Appelsap van de appelboer in de polder hier. Je drinkt nooit meer dat prut uit de supermarkt. _O_
Van dat appelmoeswater? :r
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_98795813
:D
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:00:40 #46
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98797230
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:17 schreef Document1 het volgende:
Ideaal! Ik ga direct een polder in op zoek naar een boer!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98871936
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:05 schreef Isegrim het volgende:

Fantastisch product! Vandaag ook gekocht.. waar zit hier op fok de like button?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 23:28:56 #48
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_98966472
Kreeg als vakantiesouveniertje een pot honing van een hobby-imker *O*
En ik vind 't toch best kicken dat ik nu salades eet met sla, kruiden, tomaatjes en mini-komkommertjes die ik zelf heb gekweekt op m'n balkon. Heerlijk verse beloning voor `t vertroetelen O+
*Doorhalen wat niet van toepassing is
Are we part of the solution or we part of the pollution
pi_98967633
http://www.vanhulten.landwinkel.nl/?location=view_item&item_id=9
Die verkoopt zelfgemaakte aardbeiensiroop (aanlengspul, zeg maar) en die is zó lekker, smaakt echt naar vloeibare aardbei.
pi_98967817
Sounds yummie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')