Valt niet helemaal binnen wat ik bedoel met mijn topic.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:16 schreef Karina het volgende:
Ik ben makkelijk, patat met Hellman mayonaise en ik ben helemaal in de zevende hemel.
Dit is Fok, hier ga je zometeen kroketten van Mora en coca cola gepost krijgenquote:Op maandag 27 juni 2011 20:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Valt niet helemaal binnen wat ik bedoel met mijn topic.Het gaat me vooral om bijzondere producten, die weliswaar in de supermarkt liggen maar die niet afkomstig zijn van de Unilevers van deze wereld en die in tegenstelling tot de spullen van Unilever wél met veel liefde worden gemaakt.
Ik weet niet van welke fabrikant Hellman's isquote:Op maandag 27 juni 2011 20:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Valt niet helemaal binnen wat ik bedoel met mijn topic.Het gaat me vooral om bijzondere producten, die weliswaar in de supermarkt liggen maar die niet afkomstig zijn van de Unilevers van deze wereld en die in tegenstelling tot de spullen van Unilever wél met veel liefde worden gemaakt.
Waarheid als een koe.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit is Fok, hier ga je zometeen kroketten van Mora en coca cola gepost krijgen
Die zijn ook lekker ja. Chips zonder E621 en met smaak!quote:Op maandag 27 juni 2011 20:32 schreef Document1 het volgende:
http://www.ambachtelijkechips.nl/index.html
Je moet alleen geen stukje in je oog krijgen.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:51 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die zijn ook lekker ja. Chips zonder E621 en met smaak!
Sinds ik een pot daarvan heb ontdekt komt er bij mij geen andere mayonaise meer in huis. Een van de weinige zonder suiker en andere kutzooi erin.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:05 schreef Isegrim het volgende:
Ik hou niet van kant-en-klare rotzooi. Overal zit teveel suiker in. Overal zitten wazige toevoegingen in. Alles komt uit grote anonieme fabrieken en als je belt omdat je meer over hun product wilt weten, gooien ze de hoorn erop.
Maar sóms... kom je van die producten tegen die je hart sneller doen kloppen.
Zo kocht ik vandaag de 'belze mayoneis' van Ton. Ton maakt mosterd en mayonaise en daar is hij mee begonnen in de keuken van zijn moeder. En nu maakt Ton nog steeds mosterd en mayonaise en heeft hij zijn eigen fabriek. Ton wil er geen internationaal bedrijf van maken, want Ton wil gewoon op zijn vorkheftruck rijden en 's avonds zien hoeveel potjes mayonaise hij heeft gemaakt.De mayonaise die ik gekocht heb, is door Ton zelf gemaakt. Met vrije uitloop-eieren en volledig op zonne-energie.
En de teksten op Tons potjes, zijn door Ton zelf geschreven, dat weet ik zeker.
Voor meer info over Ton: http://www.tonsmosterd.com/
Vooral het filmpje (http://www.tonsmosterd.com/video.html) is de moeite waard. Als het niet werkt, moet je het even lokaal opslaan (rechts klikken, video opslaan als).
De Jumbo verkoopt een aantal van Tons producten.
Op welke ouderwets goede / mooie producten ben jij verliefd?
Prima blik (pot) soepen inderdaad.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:27 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Sinds ik een pot daarvan heb ontdekt komt er bij mij geen andere mayonaise meer in huis. Een van de weinige zonder suiker en andere kutzooi erin.
Mijn plug, de kleinste soepfabriek:
http://www.kleinstesoepfabriek.nl/
Zoek de ingredienten maar na op de site, er zit geen E61 in. Niet dat je daar hoofdpijn van krijgt, maar als ergens E621 in zit, betekend het imho dat ze er een duurder smaakvol ingredient mee hebben vervangen. Bijvoorbeeld kappertjes, kaas of zongedroogde tomaten.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Prima blik (pot) soepen inderdaad.
Moet alleen altijd wel glimlachen als ik de ingrediëntenlijst zie, zit nl gewoon de door velen (zeker die doelgroep) gewraakte e621 in. En dan verkocht worden in winkels waar de meeste klanten van het type "ohhhh hier krijg ik hoofdpijn van..." zijn
gistextract, is gewoon een ander woordje voor mononatriumglutamaat ofwel e621quote:Op maandag 27 juni 2011 23:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zoek de ingredienten maar na op de site, er zit geen E61 in. Niet dat je daar hoofdpijn van krijgt, maar als ergens E621 in zit, betekend het imho dat ze er een duurder smaakvol ingredient mee hebben vervangen. Bijvoorbeeld kappertjes, kaas of zongedroogde tomaten.
Grote bint.quote:
Aardappelen dus?quote:
Gistextract bevat e621, net zoals (Zongedroogde)tomaten, kaas, kappertjes, en vrijwel alle andere hartige dingen.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:49 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
gistextract, is gewoon een ander woordje voor mononatriumglutamaat ofwel e621
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |