het is niet een heel groot bedrijf, zeg maar klein. werken maar 13 mensen in totaal.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:39 schreef Tsunade het volgende:
Je moet toch wat? Ik zou dit liever doen dan op hoge poten een advocaat erbij halen, dat kan altijd nog. Misschien is er zo nog wat te redden.
Een advocaat erbij halen? TS heeft schijnbaar toch al een andere baan dus ik zou gewoon zonder er nog al te veel problemen over te maken vertrekken (als de werkgever wil dat hij per direct vertrekt uiteraard).quote:Op maandag 27 juni 2011 10:39 schreef Tsunade het volgende:
Je moet toch wat? Ik zou dit liever doen dan op hoge poten een advocaat erbij halen, dat kan altijd nog. Misschien is er zo nog wat te redden.
Waarom meteen advocaat erbij halen, ik wil me opzegtermijn best uitwerken, heb ik helemaal geen probleem mee. me baas stuurt mij zelf ook allemaal berichtjes via facebook dusjaaquote:Op maandag 27 juni 2011 10:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een advocaat erbij halen? TS heeft schijnbaar toch al een andere baan dus ik zou gewoon zonder er nog al te veel problemen over te maken vertrekken (als de werkgever wil dat hij per direct vertrekt uiteraard).
advocaat was maar een voorbeeld ;-) dat is hier ook niet nodig.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:51 schreef Scorensor het volgende:
[..]
Waarom meteen advocaat erbij halen, ik wil me opzegtermijn best uitwerken, heb ik helemaal geen probleem mee. me baas stuurt mij zelf ook allemaal berichtjes via facebook dusjaa
Ja, tegen vriendenquote:Op maandag 27 juni 2011 10:16 schreef Scorensor het volgende:
jullie zeggen dat soort dingen ook wel eens zonder dat je het echt meent?
Mocht het zover komen dan kun je je er wel aardig onderdoor lullen. Maar ik denk dat het nu voor de relatie funest is.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:39 schreef Boldface het volgende:
Ik heb de formulering van TS gelezen. Nergens blijkt expliciet dat het gaat om beroepsmatige collega's. De term "ik werk" is heel breed op te vatten. Kan ook gaan om een hobby, een bepaalde activiteit buiten werktijd, of wat dan ook.
Volgens mij heeft de baas van TS juridisch gezien niet echt een poot om op te staan, aangezien er niet expliciet een bedrijfsnaam is genoemd en evenmin expliciet naar collega's van dat bedrijf wordt gewezen.
Wel mongolen die TBC hebben dan.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:53 schreef Catch22- het volgende:
gewoon een lulverhaal ophangen dat je 's avonds helpt bij de scouting en dat je daar mongolen werkt...
Dat is toch niet meer zo relevant, want TS zit in een opzegtermijn en heeft al ander werk. Het gaat erom dat die (huidige) werkgever hem geen hak kan zetten, bijvoorbeeld ontslag op staande voet, of iets dergelijks.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mocht het zover komen dan kun je je er wel aardig onderdoor lullen. Maar ik denk dat het nu voor de relatie funest is.
Ik begin me af te vragen of TS niet écht in een sociale werkplaats, met 'mongolen' werktquote:Op maandag 27 juni 2011 13:29 schreef JeMoeder het volgende:
Ik neem aan dat typen geen deel uitmaakt van je dagelijkse werkzaamheden?
Bij de Jostiband is iedereen vriend van de dirigent!quote:Op maandag 27 juni 2011 14:15 schreef Nielsch het volgende:
Wie is er nou bevriend met zijn baas op Facebook?
Iedereen zegt wel eens dingen die hij niet meent, echter alleen idioten leggen dat voor altijd vast op het internet.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:16 schreef Scorensor het volgende:
[..]
jullie zeggen dat soort dingen ook wel eens zonder dat je het echt meent?
En ook -wel degelijk- strafbaarquote:
Oh, ik bestreid ook niet of het wel of niet strafbaar is. Ik denk dat het verwijtbaar werkloos hem alleen duur komt te staan door zo'n stomme fout.quote:Op woensdag 29 juni 2011 03:08 schreef r_one het volgende:
[..]
En ook -wel degelijk- strafbaar![]()
Ik zou niet weten op welke zinsnede uit 266 Sr de bewijsvoering struikelt. Dat een OvJ een dergelijke zaak hoogstwaarschijnlijk niet opportuun acht, doet overigens niets af aan de strafbaarheid.
Dit. En verder geen woorden meer aan vuil maken aangezien je weggaat daar.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:20 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat is toch niet meer zo relevant, want TS zit in een opzegtermijn en heeft al ander werk. Het gaat erom dat die (huidige) werkgever hem geen hak kan zetten, bijvoorbeeld ontslag op staande voet, of iets dergelijks.
TS moet zich gewoon verweren met de tekst: "Er staat nergens dat het om collega's van dit bedrijf gaat." Als de baas vraagt waar het dan wél over gaat: "Daarover ben ik u geen enkele verantwoording schuldig." - Einde discussie...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |