Gegeven antwoorden:quote:Op zondag 26 juni 2011 23:59 schreef tong80 het volgende:
Welk bedrag betaalde Barcelona aan Ajax bij de transfer van Cruijff ?
quote:
quote:
Mijn vraag staat nog open.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:10 schreef Tarado het volgende:
Welke International keepte van 1978-1981 voor Beerschot?
quote:
quote:Zijn medespelers ergerden zich hieraan en kozen Keizer opnieuw als aanvoerder, nadat de nieuwe trainer George Knobel in de voorbereiding op seizoen 1973/1974 hiervoor verkiezingen organiseerde. Kort daarna werd Cruijff voor 6 miljoen gulden verkocht aan FC Barcelona.
dat is fout maar om op jouw vraag terug te komen 4,5 miljoen gulden?quote:Op maandag 27 juni 2011 16:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn vraag staat nog open.
Maar ik gok op Kusters.
Preud'homme?quote:Op maandag 27 juni 2011 16:10 schreef Tarado het volgende:
Jean-Marie Pfaff?quote:Op maandag 27 juni 2011 16:10 schreef Tarado het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat het 3 miljoen was.quote:
Welke nationaliteit Tarado ?quote:Op maandag 27 juni 2011 16:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook niet, het is wel een international maar geen Belg
Dasaev?quote:Op maandag 27 juni 2011 16:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook niet, het is wel een international maar geen Belg
Inderdaadquote:Op maandag 27 juni 2011 18:45 schreef johannes_vermeer het volgende:
Is het nu de bedoeling dat ik een vraag bedenk omdat ik het goed had?
Wouters?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:04 schreef tong80 het volgende:
EC-2 Cup finale 1988 Ajax - KV Mechelen. Welke Ajacied kreeg rood ?
Den Piet den Boer?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:15 schreef tong80 het volgende:
Juist.
Weet je ook wie hij neerhaalde. Redelijk bekende speler.
sowieso Samp.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:20 schreef Tarado het volgende:
Trevor Francis heeft meer dan 50 interlands voor Engeland en maakte bij Nottingham Forest furore onder Brian Clough, bij welke Italiaanse clubs heeft hij ook gespeeld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juist.quote:
Ja. Zegt alles over dat toernooi.quote:
Yashin heet ook de Zwarte Octopus heb ik net nagezochtquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
de (zwarte) spin
Het gaat om een Zuid-Amerikaanse aanvaller die o.a. bij Parma speelde
Geen Argentijn of Braziliaanquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:24 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Yashin heet ook de Zwarte Octopus heb ik net nagezocht
Maar Batistuta?
neequote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Alvaro Recoba? Weet alleen niet of die bij Parma gespeeld heeft
Asprilla ?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
de (zwarte) spin
Het gaat om een Zuid-Amerikaanse aanvaller die o.a. bij Parma speelde
Zekerquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Asprilla ?
De zwrate spin was Cudicini.
Die noemen ze de Chinees vanwege zijn ogen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Alvaro Recoba? Weet alleen niet of die bij Parma gespeeld heeft
Helemaal goedquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:42 schreef ValHallen het volgende:
Die van Van Daele toch? Werd door de midden geschopt tijdens de wereldbeker finale tegen eh... Estudiantes?
Van Hanegem?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:19 schreef tong80 het volgende:
Wie huilde voor de camera bij Kees jansma omdat ie niet naar het WK-78 ging ?
Je kent je klassiekersquote:
OK had ik nooit eerder gezienquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:18 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Klopt.
http://www.dumpert.nl/med(...)erde_homo_weer_.html
Graham Arnold?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:38 schreef donroyco het volgende:
Welke speler heeft onder meer de volgende clubs in zijn paspoort staan?
• Adelaide United
• FC Basel
• Roda JC
• Tarxien Rainbows
Neequote:
Ook nietquote:
Juist rood wit bij Peru zwart wit bij FC Den Boschquote:Op woensdag 29 juni 2011 14:30 schreef Bos81 het volgende:
Niet alleen rood witte tenues, maar die diagonale streep doet het hem.
Shit weer vergeten maar was het niet 3 goals tegen Ajax?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:32 schreef tong80 het volgende:
Waardoor werd Wim van der Horst een cultheld ?
Juistquote:Op woensdag 29 juni 2011 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Shit weer vergeten maar was het niet 3 goals tegen Ajax?
Stel zelf eens een leuke vraag dan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:13 schreef Mark het volgende:
Die komt volgens mij iedere 3 topics wel weer langs
Zoiets jaquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:13 schreef Mark het volgende:
Die komt volgens mij iedere 3 topics wel weer langs
Yes!quote:
Clarke was een midelmatige voetballer volgens mij maakte ie 15 doelpunten uit een strafschop.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Yes!
Ray Clarke, topperik zal nooit die UEFA cup wedstrijd in 1978 tegen Athletic Bilbao vergeten die met 3-0 gewonnen moest worden en dat ook lukte, was misschien niet de beste wedstrijd ooit maar met de spanning etc in de Meer, Clarke maakte er toen 2
En wat voor 1quote:
Borussia Mönchengladbach?quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:13 schreef tong80 het volgende:
Welke club won ooit de UEFA-Cup na de eerste wedstrijd in de finale met 3-0 te hebben verloren ?
Hij was een topperquote:Op woensdag 29 juni 2011 17:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Clarke was een midelmatige voetballer volgens mij maakte ie 15 doelpunten uit een strafschop.
kut. die wist ik. (die ene die met die krullen.. Aargh!)quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:04 schreef tong80 het volgende:
Met wiens shirt veegde Ronald Koeman zijn reet af na de halve finale in 88 tegen West-Duitsland ?
Dan kan het zijn dat ik het verkeerd heb.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:06 schreef n00b13 het volgende:
[..]
kut. die wist ik. (die ene die met die krullen.. Aargh!)
EDIT: net opgezocht, die gozer had hetzelfde haar als ik toen ik klein was
Israel?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Wie speelde de meeste Europese duels voor Feyenoord?
Ja daarom van mij ook maar een 70er jaren gokjequote:Op donderdag 30 juni 2011 16:35 schreef tong80 het volgende:
Moet wel lang geleden zijn qua europa
Laseroms ?
Ik heb ook gezocht en heb toch een ander overzicht dan jij.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:10 schreef Mark het volgende:
FF opgezocht: Kromme staat op 3 en Wijnstekers op 4. De nummer 2 had ik ook even in mijn hoofd.
Israel, Laseroms en Bosvelt komen niet in de top 10 voor.
Dan zat ik er met Bosvelt toch niet zo ver van af, dacht ik al...quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:13 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik heb ook gezocht en heb toch een ander overzicht dan jij.
Kromme op 7 en Bosvelt op 3![]()
Jan Wouters?quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:23 schreef BusterPosey het volgende:
Daar had ik inderdaad niet direct aan gedacht, zelfs niet als Feyenoord supporter.
In dezelfde categorie:
Welke Nederlandse voetballer heeft de meeste EC2-duels achter zijn naam?
quote:Jan Wouters?
Die heeft een ander record.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:22 schreef n00b13 het volgende:
Ik dacht aan Lex Schoenmaker, maar ik heb het gecontroleerd en het klopt niet.
Ajax heeft 2 EC-2 finales gespeeld achter elkaar.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:23 schreef BusterPosey het volgende:
Daar had ik inderdaad niet direct aan gedacht, zelfs niet als Feyenoord supporter.
In dezelfde categorie:
Welke Nederlandse voetballer heeft de meeste EC2-duels achter zijn naam?
Daar kon je zomaar eens gelijk in hebben.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ajax heeft 2 EC-2 finales gespeeld achter elkaar.
Dus waarschijnlijk een Ajacied die ook bij een andere club speelde.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:31 schreef tong80 het volgende:
Richard Witschge ? Di8e heeft nog een finale gespeeld met Bordaux
Nee, ook niet.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:35 schreef tong80 het volgende:
Bergkamp kwam later Winter ook. Ik pijnig me suf.
Ga dus gokken op Blind.
Nee, naast Ajax speelde hij o.a. ook nog voor Feyenoord.quote:
Rob Wischge die is ouder dan zijn broer.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:47 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Nee, naast Ajax speelde hij o.a. ook nog voor Feyenoord.
Ja, dat is goed!quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Rob Wischge die is ouder dan zijn broer.
Samen met Rensenbrink.quote:
Misschien heeft Buster http://voetbalstats.nl/capssoortec.php?swid=2 daar gekeken. Dat is een overzicht van spelers voor enkel Nederlandse clubs, daar staat Rob Witschge wel bovenaan.quote:
Johanssen?quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:20 schreef n00b13 het volgende:
In 1987 speelde het toenmalige FC Den Haag in Bern, Zwitserland tegen BSC Young Boys voor de Winners Cup. In 1987 vond bij een wedstrijd van het Nederlands elftal een bomincident plaats, hierdoor dreigde uitsluiting voor het EK voor Nederland. De supporters van FC Den Haag kwamen op het idee om de toenmalige voorzitter van de UEFA een bloemetje aan te bieden om e.e.a. goed te maken. Helaas konden zij nergens een bos bloemen krijgen. In een laatste poging nog iets van hun idee aan te laten komen, plukten zij uit de tuin bij de UEFA bloemen, maakte daar een nette bos van en boden deze aan aan de voorzitter. Deze was uitermate blij met het bloemetje en niemand merkte dat deze bloemen eigenlijk uit eigen tuin afkomstig waren. De hele wereld sprak weer goed over Nederland en Nederland mocht toch nog mee doen met het EK.
Maar nu de vragen:
Tegen welke ploeg speelde het Nederlands elftal toen het bomincident plaats vond?
Wie was in 1987 voorzitter van de UEFA?
De uitgebreide wikipedia van het bomincindent plaats ik hier na antwoord op de vragen ;-)
JA!quote:
Havelange is dacht ik ook nooit baas van de UEFA geweest. Het is ook geen Europeaan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:33 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Ik ken alleen Avelanche of Havelanche of hoe je dat ook schrijft.
Was er niet ooit een Nederlander de baas?
Braziliaan, maar zoon van een Belgische vader.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:51 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Havelange is dacht ik ook nooit baas van de UEFA geweest. Het is ook geen Europeaan.
Natuurlijk.quote:
Die meets zijn eigenlijk altijd goedquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:14 schreef tong80 het volgende:
De opa van de user Kamargurka was voorzitter van de KNVB
Lou Brunt
Ik was naar een concert met hem samen met Treunhomo en Doc, de oud voetbal en Pol mod.
Lulden zo wat weg en kwam achter zijn achternaam. Ik dus gelijk vragen of ie familie was.
Doc die hem al 20 jaar kent was kwaad dat ie dat nooit gezegd had.
Mark zo'n band zien de meesten nietquote:
Hoeveel keer heeft het Nederlands Elftal een halve finale op een WK gespeeld?quote:
neequote:
Lijstje klopt niet.quote:
Inderdaad, dacht ik ook net aanquote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:57 schreef Mark het volgende:
Oh, wacht je bedoelt dat er soms een poule aan vooraf ging?
Instinker, dan zijn het er 2
Juist.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:57 schreef Mark het volgende:
Oh, wacht je bedoelt dat er soms een poule aan vooraf ging?
Instinker, dan zijn het er 2
Argentinië wist was ze de laatste wedstrijd moesten doen in 78. Omdat ze niet gelijktijdig werden gespeeld.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:58 schreef fanneke het volgende:
[..]
Juist.
In 1974 en 1978 speelde Nederland namelijk in de 2e ronde in poules. De winaars van die 2 poules speelden de finale. Er waren dus GEEN halve finales.
MIj willen ze niet naakt in de Playboyquote:
Dat vind ik zo mogelijk nog een slechtere vraagquote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:53 schreef Bos81 het volgende:
PI TOng PI.
Daarnaast vind ik vragen, als wie is de beste speler gewoon erg subjectief. Vragen die feitelijk bewezen kunnen worden zijn veel beter.
Maar goed wie ben ik.
Ik stel toch geen vraag?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 07:51 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat vind ik zo mogelijk nog een slechtere vraag
Ja okee, maar dat was niet zo bedoelt hequote:
Fontaine?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:14 schreef tong80 het volgende:
Welke speler scoorde in iedere wedstrijd op een WK tot en met de finale ?
Klopt.quote:
JOhn LInford?quote:Op zondag 3 juli 2011 00:45 schreef Paul-89 het volgende:
Welke Engelse oud-speler van Fc Utrecht brak zijn been door zijn eigen harde charge en ontving voor die charge ook de rode kaart ?
zijn vrouw?quote:Op zondag 3 juli 2011 18:48 schreef FireFox1 het volgende:
Wie sloeg "Gazza" in het gezicht in een vliegtuig wat hij vervolgens kort en klein sloeg?
quote:
Nope, een speler.quote:
Een slapende Gazza werd door een speler in het gezicht geslagen als een geintje. Vervolgens stond hij kokend van woede op, en ging op zoek naar de daderquote:Op zondag 3 juli 2011 19:03 schreef Bos81 het volgende:
Werd Gazza geslagen of sloeg Gazza iemand? Dat kan ik niet uit de vraag halen.
Ow haha. Dan was het Tony Adams.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:12 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Een slapende Gazza werd door een speler in het gezicht geslagen als een geintje. Vervolgens stond hij kokend van woede op, en ging op zoek naar de dader
Neequote:
Shearer?quote:Op zondag 3 juli 2011 19:48 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nee
Blackburn Rovers/ Newcastle United
Uiteraardquote:
Tijdens een interlandquote:Op zondag 3 juli 2011 20:01 schreef Bos81 het volgende:
Is eigenlijk ook wel iets voor Shearer zoiets, maar was dit tijdens een interland, of hebben ze nog samengespeeld bij Newcastle...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |