quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:44 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mijn zus en haar man wonen nu in het derde huis, tegenover nummer 2, en om de hoek van huis nummer 1. die zijn 2x verhuist binnnen een straal van ~250m. Mijn zus zelfs 3x, want ons ouderlijkhuis ligt ook binnen die straal van 250m.
Vermoedelijk dat een overheid, in dit geval de provincie, daar iets wil gaan doen als een weg/persriool/hoogspanningskabel/.... aanleggen. Maar het kan ook iets veel simpelers zijn dan dat, denk aan de kabels waarmee ze een sluisje op afstand kunnen bedienen, of weet ik wat. Het kan ook zijn dat ze binnenkort op moeten bokken voor een kernreactor.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat houdt die aantekening van zakelijk recht in?
antekening zakelijk recht moet bij het kadaster liggenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat houdt die aantekening van zakelijk recht in?
Hoi!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:38 schreef Terrorizer het volgende:
Even heel wat anders, weet iemand ook waar je kadaster informatie kan opzoeken van winkelpanden?
Edit:
Of is iedereen gebanned door rellen in FB.
Elk stukje Nederland is onderdeel van een kadastraal perceel, en dus op te vragen. Maar in het geval van winkelpanden kom je met wat publiekelijk op te vragen is, niet zoveel verder dan de standaard eigendomsgegevens, en dan is "robeco vastgoed XXV BV" niet echt info waar je veel mee op schiet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:38 schreef Terrorizer het volgende:
Even heel wat anders, weet iemand ook waar je kadaster informatie kan opzoeken van winkelpanden?
Edit:
Of is iedereen gebanned door rellen in FB.
Moet je opvragen via de betreffende gemeente.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:38 schreef Terrorizer het volgende:
Kadaster info vraag je op bij het kadaster? Waarom zou iemand zich dan tot de gemeente wenden?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:57 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Moet je opvragen via de betreffende gemeente.
Op de site van het kadaster betaal je met ideal 4.50 voor een uittreksel, waar zij doodleuk 10,50 voor vragen?!?! Da's handel.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:08 schreef Terrorizer het volgende:
Bedankt mensen, ik heb deze gasten gevonden op het internet:
http://www.kadasterservice.nl/index.php?page=aanvraag_standaard
Of zou het ook gratis kunnen?
Die zijn vaak de officiele balie voor het Kadaster en waarschijnlijk goedkoper dan die bovengenoemde commerciele partij.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:06 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Kadaster info vraag je op bij het kadaster? Waarom zou iemand zich dan tot de gemeente wenden?
Ze hebben de laatste 5 jaar hun prijzen voor digitale producten eigenlijk alleen maar verlaagd, dus dat is tegen de trend in. Overigens betaal je aan de balie 14 euro voor een papieren kaartje. En vergeet niet dat ze heel wat mensen en middelen nodig hebben om alles bij te houden en te vernieuwen. (ze leveren nog meer producten en diensten dan alleen kadasterkaartjes in pdf)quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:19 schreef Whuzz het volgende:
De prijzen op het kadaster vind ik wel redelijk, alhoewel 4.50 euro voor een digitaal document toch nog wat aan de hoge kant is. Is het kadaster geen overheidsorgaan? Zo ja, dan mogen ze dankzij de WOB niet meer dan wat verwerkingskosten (als in: kopieerkosten, enz enz) in rekening brengen voor hun informatie.
Ah ok, duidelijk. Naja, die 4,50 is natuurlijk ook best te overzienquote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:20 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ze hebben de laatste 5 jaar hun prijzen voor digitale producten eigenlijk alleen maar verlaagd, dus dat is tegen de trend in. Overigens betaal je aan de balie 14 euro voor een papieren kaartje. En vergeet niet dat ze heel wat mensen en middelen nodig hebben om alles bij te houden en te vernieuwen. (ze leveren nog meer producten en diensten dan alleen kadasterkaartjes in pdf)
De WOB is enkel voor documenten die betrekking hebben op bestuurlijke aangelegenheden, en normaliter niet in te zien zijn. Daar vallen kadasterkaartjes niet onder natuurlijk.
Op de zaak doen we er soms 1000 van per maand, en dan is het toch nog een fors bedrag hoor. Maar er zijn wel kwade gezichten in de markt, het kadaster werkt namelijk actief mee met die smsdienst "woning wizzard" en dat is voor sommige marktpartijen toch wat te veel van het goede, aangezien het een semi-overheidsinstelling met een monopolie op kadastrale gegevens betreft. Daar kan niemand tegenop, zelfs niet als je aanhaakt op hun realtime datadiensten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:30 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ah ok, duidelijk. Naja, die 4,50 is natuurlijk ook best te overzien
Da's net zoiets als die car-spot-sms diensten die hun gegevens van de RDW krijgen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:37 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Op de zaak doen we er soms 1000 van per maand, en dan is het toch nog een fors bedrag hoor. Maar er zijn wel kwade gezichten in de markt, het kadaster werkt namelijk actief mee met die smsdienst "woning wizzard" en dat is voor sommige marktpartijen toch wat te veel van het goede, aangezien het een semi-overheidsinstelling met een monopolie op kadastrale gegevens betreft. Daar kan niemand tegenop, zelfs niet als je aanhaakt op hun realtime datadiensten.
Dat is dan in ieder geval een slimme company.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:59 schreef Whuzz het volgende:
Da's net zoiets als die car-spot-sms diensten die hun gegevens van de RDW krijgen.
Zou me niets verbazen als die woning-wizard en car-track dinges van dezelfde company zijn?
Dat is toch die SMS dienst voor tokkies?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:59 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Da's net zoiets als die car-spot-sms diensten die hun gegevens van de RDW krijgen.
Zou me niets verbazen als die woning-wizard en car-track dinges van dezelfde company zijn?
ik weet het niet, de reklames komen wel behoorlijk tokkie over, maar volgens mij hoort dat bij sms-diensten. Ik heb iig nog nooit een tv-reklame gezien voor een sms-dienst die niet gericht leek op de gmiddelde flevoland inwonerquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is toch die SMS dienst voor tokkies?
quote:Weer daling vertrouwen in huizenmarkt
Volgens het ING Woonbericht is het vertrouwen van consumenten in de huizenmarkt nog verder gedaald. De Woonindex daalde vijf punten naar 93. Volgens de ING is er een gebrek aan vertrouwen door de dalende huizenprijzen, vastzittende woningmarkt en omdat men bang is dat de hypotheekrente wordt aangetast.
Huis kopen? Vergelijk hier hypotheken!
Amsterdam, 25 juni 2011
bron: www.fx.nlquote:Woningmarkt starters stort in
De woningmarkt voor starters is ingestort, dit concludeert het Wegwijs Kenniscentrum naar aanleiding van Kadaster cijfers over het aantal verkochte starterswoningen. De oorzaak ligt volgens hen bij de strengere overheids regels en het bankenbeleid voor het verstrekken van hypotheken.
Starters komen in de problemen door alle eisen, maar daardoor komt ook de hele woningmarkt in de knel. Een huis aankoop door een starter, leidt tot drie woningaankopen in duurdere segmenten. Worden starters niet gestimuleerd dan zorgt dit voor 25 duizend minder woningaankopen per jaar. In 2011 zijn er tot nu toe 28 procent minder huizen verkocht aan starters dan in 2010 en 2009.
Amsterdam, 1 juni 2011
Blijkbaar zit jij in een penibele situatie, want ik ken geen koper die niet noodgedwongen hoeft te verhuizen maar zich toch zo druk maakt om de huizenprijzen als jij.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:00 schreef PierreBetfair het volgende:
Niks aan de hand, onzinberichten. Topkopers hoeven zich geen zorgen te maken, gewoon lekker oud worden in je startershut, dan is er niks aan de hand.
Heel veel liefs,en dat je ooit nog boven Jan komt, BVZ.quote:Liefs,
Jullie mede huizenbezitter, Pierre
Er zijn heel veel mensen die niet noodgedwongen hoeven te verhuizen, maar wel zin hebben in een ander huis. Die groep kan dan dus niet gaan wonen waar ze zouden willen, terwijl dat in een stijgende woningmarkt veel makkelijk zou lukken.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Blijkbaar zit jij in een penibele situatie, want ik ken geen koper die niet noodgedwongen hoeft te verhuizen maar zich toch zo druk maakt om de huizenprijzen als jij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |