Gisteren tot de ontdekking gekomen dat mijn geplande, maar nog niet geboekte vakantie definitief gecanceld kan worden: de badkamer is lek.
De kitrand bij het afvoerpuntje (die 1 cm lager ligt dan de rest van de vloer) blijkt al tijden niet meer water dicht te zijn. Gevolg: water tussen de vloertegels en de waterdichte laag daaronder. (dat wil zeggen, ik ga er vanuit dat die laag waterdicht is, anders heeft de onderbuurman een probleem...)
Hier moet dus snel iets aan gebeuren en aangezien de rest van de badkamer ook kuren heeft (lekke kranen) en de boel na 25 jaar toch wat gedateerd is, moet eigenlijk alles maar.
Het ontwerp is simpel, een badkamer van 1.65x1.80 met en douche in hoek, een wasmachine in de andere hoek, een wastafel en een radiator. Alles blijft op dezelfde plek, maar als het even kan aan twee zijden een voorzet wand en een verlaagd plafond om het gros van de leidingen weg te werken. Meubels en sanitair hoeven niet bijzonder te zijn als het maar goed is.
Om de eenheid te bewaren willen we het toilet (1.30x0.70) ook gelijk meenemen. Een zwevend toilet is om diverse redenen niet mogelijk.
Vloeren van beide ruimtes in antraciet, de muren wit.
Wat kost zoiets nou eigenlijk?
Wat is makkelijk zelf te doen?
Slopen van de oude meuk is geen probleem natuurlijk. Het voorzetwandje plaatsen ook niet.
Maar dingen zoals het loodgieterswerk, is dat te doen (in feite hoeven alleen de leidingen vanuit de voorzetwand naar buiten gebracht te worden).
Het betegelen van de mure en vloeren is ook zoiets waar ik tegenop zie? Is dat zelf te doen en wat kost het als je het laat doen?
Sorry voor de vele vragen, maar ik heb echt geen idee wat ik hier mee aan moet...
Electra en andere kabels, behangen, verven, vloertje leggen, etc, dat kunnen we wel. Maar dit... Lijkt me toch andere koek.