abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juni 2011 @ 00:31:51 #1
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_98665118
Gisteren tot de ontdekking gekomen dat mijn geplande, maar nog niet geboekte vakantie definitief gecanceld kan worden: de badkamer is lek.

De kitrand bij het afvoerpuntje (die 1 cm lager ligt dan de rest van de vloer) blijkt al tijden niet meer water dicht te zijn. Gevolg: water tussen de vloertegels en de waterdichte laag daaronder. (dat wil zeggen, ik ga er vanuit dat die laag waterdicht is, anders heeft de onderbuurman een probleem...)
Hier moet dus snel iets aan gebeuren en aangezien de rest van de badkamer ook kuren heeft (lekke kranen) en de boel na 25 jaar toch wat gedateerd is, moet eigenlijk alles maar.

Het ontwerp is simpel, een badkamer van 1.65x1.80 met en douche in hoek, een wasmachine in de andere hoek, een wastafel en een radiator. Alles blijft op dezelfde plek, maar als het even kan aan twee zijden een voorzet wand en een verlaagd plafond om het gros van de leidingen weg te werken. Meubels en sanitair hoeven niet bijzonder te zijn als het maar goed is.
Om de eenheid te bewaren willen we het toilet (1.30x0.70) ook gelijk meenemen. Een zwevend toilet is om diverse redenen niet mogelijk.
Vloeren van beide ruimtes in antraciet, de muren wit.

Wat kost zoiets nou eigenlijk?
Wat is makkelijk zelf te doen?
Slopen van de oude meuk is geen probleem natuurlijk. Het voorzetwandje plaatsen ook niet.
Maar dingen zoals het loodgieterswerk, is dat te doen (in feite hoeven alleen de leidingen vanuit de voorzetwand naar buiten gebracht te worden).
Het betegelen van de mure en vloeren is ook zoiets waar ik tegenop zie? Is dat zelf te doen en wat kost het als je het laat doen?

Sorry voor de vele vragen, maar ik heb echt geen idee wat ik hier mee aan moet... :@
Electra en andere kabels, behangen, verven, vloertje leggen, etc, dat kunnen we wel. Maar dit... Lijkt me toch andere koek.
So we just called him Fred
  zondag 26 juni 2011 @ 01:32:33 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_98666960
Het belangrijkste is natuurlijk welke kwaliteit moet allles zijn want kwaliteit kost vaak geld.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_98670857
Plaats eens een opdracht op werkspot, dan krijg je een indicatie van de kosten voor het laten doen :) Wat sanitair kost kan je op verschillende online winkels opzoeken (Sanidirect, Badkamermarkt etc)
Klussen deel 1 en 2
pi_98670902
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 00:31 schreef FredvZ het volgende:

Het betegelen van de mure en vloeren is ook zoiets waar ik tegenop zie? Is dat zelf te doen en wat kost het als je het laat doen?

Dat hangt vooral van je eisen af. Moet het superstrak met miniatuurvoegjes of mag het een beetje levendig met zichtbare voegen?

Tegelen is niet ingewikkeld. Geen zwaar werk, leuk om te doen: je ziet snel resultaat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98683126
Sigme heeft gelijk, tegelen is inderdaad leuk om te doen. Ik heb mijn keuken zelf getegeld en na 5 jaar ziet het er nog steeds goed uit. Het kost je eventjes tijd, maar het is de moeite waard.
  zondag 26 juni 2011 @ 17:17:53 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_98683644
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 01:32 schreef Martijn_77 het volgende:
Het belangrijkste is natuurlijk welke kwaliteit moet allles zijn want kwaliteit kost vaak geld.
Dat hoeft niet bijzonder te zijn. Goedkoopste van het goedkoopste hoeft ook weer niet, net er boven zeg maar.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 09:40 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Plaats eens een opdracht op werkspot, dan krijg je een indicatie van de kosten voor het laten doen :) Wat sanitair kost kan je op verschillende online winkels opzoeken (Sanidirect, Badkamermarkt etc)
Mja.. Ik weet niet of ik zit te wachten op een aannemertje die ik zelf ook nog moet gaan aansturen. Heb liever één centraal aansprekpunt die én het materiaal levert én de mannetjes.

quote:
2s.gif Op zondag 26 juni 2011 09:44 schreef sigme het volgende:
Dat hangt vooral van je eisen af. Moet het superstrak met miniatuurvoegjes of mag het een beetje levendig met zichtbare voegen?
Zolang de tegels maar recht zitten, zal het mij een worst wezen hoe groot de voegen zijn.

Bij wijze van noodreparatie heb ik nu iig de kitlaag vervangen en daarbij heb ik geleerd dat kitten niets voor mij is...
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')