abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juni 2011 @ 10:36:17 #102
192683 AMDB
Visionair.
pi_98711043
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 02:40 schreef Merkie het volgende:
Dat is wel zo inderdaad, het is een redelijk tijdloos album. Ik vraag me af (dare I say) wat de richting van het volgende album wordt. Ze hebben nog nooit twee dezelfde albums gemaakt, maar als ik het tabelletje met de kolommen "langzaam en snel" afzet tegen de rijen "upbeat en downbeat", dan is 'ie helemaal vol :P . Dus what's next?
Ik ben ook heel erg benieuwd wat ze nu gaan maken. Er is weinig af te leiden uit wat er komen gaat, maar dat was vorige keren net zo. Verschil is wel dat SIAS wel een beetje voorgedefinieerd werd door nummers als Cornerstone, Catapult en Joining the Dots. Ik denk dat we af moeten wachten tot er extra (goede) b-sides komen of als we meer 'Enter Sandman' achtige riffjes uit de coulissen horen komen.

Het album is officieel pas 20 dagen uit, en we zitten alweer te filosoferen over de volgende. Man man man :P
  maandag 27 juni 2011 @ 10:50:48 #103
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_98711524
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 02:31 schreef Aisumasen het volgende:
Ze kijken als artiesten kritisch terug op een (volledig terecht) nog altijd massaal bejubeld werk wat ze in een paar maanden geschreven en opgenomen hebben als 20-jarigen. Ze kijken altijd vooruit, kunnen waarschijnlijk de 'simpelere' nummers "D Is For Dangerous", "Balaclava" en het cliché-voorbeeld "The Bad Thing" niet meer horen en doelen waarschijnlijk daarop met 'gehaast', en denken aan hoe ze gegroeid zijn. En geef ze eens ongelijk, ik zie geen enkele reden om zulke nummers ooit nog terug te laten komen.

Het lijkt me duidelijk dat ze heel erg trots zijn op de voor ons als 'donkere drieluik' bekend staande liedjes, plus natuurlijk de 2 singles die ze echt niet alleen als 'moet-jes' spelen. "Humbug" is een gepasseerd station, plus nummers die er in de huidige set gewoon niet in passen, en op het debuutalbum staan simpelweg meer nummers die ze al helemáál niet meer bij hun huidige richting vinden passen, is gebleken.
Als FOK! een "reputation" systeem voor posts hadden zoals IPB dat heeft, dan had ik er zeker op geklikt voor deze post ^O^ Helemaal mee eens.

Wat ik ook altijd zo fijn vind van concerten is hoe je ineens extra waardering krijgt voor bepaalde nummers. Vaak ga ik naar een concert van een artiest / band waarvan ik het muziek al een tijdje niet echt meer intensief luister, maar na een concert wel weer een tijdje bijna iedere dag opzet.
Nu is dat bij AM niet het geval want ze hebben sowieso pas een nieuw album, maar ik blijf ze toch met regelmatig opzetten ook als dat niet het geval is. Maar zo'n nummer als "Library Pictures", die ik voor Paradiso goed vond, vind ik nu nog beter geworden _O_ Beide keren als in het nummer 'de bom valt' (aan het begin en na het aftellen) krijg ik echt een enorme zin in / flashback naar het Paradiso-publiek die losgaat. Geweldig. En ook "Don't Sit Down..." kan ik nóg meer waarderen dan ik al deed, omdat het gewoon zo'n kick-ass nummer is, wat live nog meer bevestigd werd. "Black Treacle" vind ik nu ook nóg meer (L) terwijl ik dat van tevoren ook al vond. Allemaal dankzij het optreden.

Jullie?

En nog een vraag: wat is het meest epische Arctic Monkeys concert moment wat je meegemaakt hebt? Bijvoorbeeld Aisumasen zal er vast wel veel hebben die ook nog eens bijna niet te overtreffen zijn :P
Maar bij mij blijft het ondanks bepaalde momenten van Paradiso (o.a. sfeer tijdens "505" en bepaalde pit-nummers) toch het "Secret Door" confetti moment van HMH 2009. Ik wist dat het ging komen doordat ik het hier gelezen had, maar toch was ik het vergeten en stond ik helemaal 'starry-eyed' te kijken toen het eenmaal zover was (en ik van de schrik bekomen was).

Jullie?
  maandag 27 juni 2011 @ 11:03:28 #104
192683 AMDB
Visionair.
pi_98711989
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:50 schreef Xurk het volgende:

En nog een vraag: wat is het meest epische Arctic Monkeys concert moment wat je meegemaakt hebt? Bijvoorbeeld Aisumasen zal er vast wel veel hebben die ook nog eens bijna niet te overtreffen zijn :P
Maar bij mij blijft het ondanks bepaalde momenten van Paradiso (o.a. sfeer tijdens "505" en bepaalde pit-nummers) toch het "Secret Door" confetti moment van HMH 2009. Ik wist dat het ging komen doordat ik het hier gelezen had, maar toch was ik het vergeten en stond ik helemaal 'starry-eyed' te kijken toen het eenmaal zover was (en ik van de schrik bekomen was).

Jullie?
Was het confetti Secret Door moment vergeten, dat was inderdaad héél erg episch _O_

Verder de opkomst in HMH '07, met vreemd opkomstmuziekje, Sandtrap en This House is a Circus. Ik ben nog nooit zo dood gegaan.

Daarnaast was Paradiso voor mij ook echt geweldig in zijn geheel, de Library Pictures opkomst was errug goed, gelijk gevolgd door Brianstorm. En daarnaast de karatehandjes en Macarena van Alex. Daarnaast is natuurlijk elk moment dat ik naar Matt' z'n drumwerk sta te kijken heel erg epic. Dat blijft gewoon genieten.
pi_98713171
quote:

[..]

Jullie?
Dat zal altijd "If You've Found This It's Probably Too Late" in Tivoli in 2007 blijven. Het moment dat het orkestrale stukje stopt en de gitaren beginnen. De in de minuut daarvoor opgebouwde spanning komt vrij en ik sta in een keer een aantal meters verderop. Daarnaast staat het meezingen van élke riff die avond als episch in mijn geheugen. Als ik in de HMH en in Paradiso meer voorin had gestaan, was er waarschijnlijk zo'n herinnering bijgekomen.

Ook "Sandtrap" / "Circus" blijft episch.
Stay on my arm, you little charmer
pi_98713904
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 02:31 schreef Aisumasen het volgende:
Ze kijken als artiesten kritisch terug op een (volledig terecht) nog altijd massaal bejubeld werk wat ze in een paar maanden geschreven en opgenomen hebben als 20-jarigen. Ze kijken altijd vooruit, kunnen waarschijnlijk de 'simpelere' nummers "D Is For Dangerous", "Balaclava" en het cliché-voorbeeld "The Bad Thing" niet meer horen en doelen waarschijnlijk daarop met 'gehaast', en denken aan hoe ze gegroeid zijn. En geef ze eens ongelijk, ik zie geen enkele reden om zulke nummers ooit nog terug te laten komen.

Het lijkt me duidelijk dat ze heel erg trots zijn op de voor ons als 'donkere drieluik' bekend staande liedjes, plus natuurlijk de 2 singles die ze echt niet alleen als 'moet-jes' spelen. "Humbug" is een gepasseerd station, plus nummers die er in de huidige set gewoon niet in passen, en op het debuutalbum staan simpelweg meer nummers die ze al helemáál niet meer bij hun huidige richting vinden passen, is gebleken.
Niks mis met D is For Dangerous en Balaclava imo. Die mogen ze van mij wel weer een keertje in de setlist gooien. :P
  maandag 27 juni 2011 @ 12:23:14 #107
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_98714528
"D Is For Dangerous" is wel door de coupletten live een lekkere meezinger, afgezien van dat ik het nummer verder niet zo boeiend vind. Ik wil nog wel een keer "Ritz" live horen want het intro alleen al daarvan is echt heerlijk, ook om mee te zingen :~ De laatste keer was HMH '07 ;(
pi_98715634
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:23 schreef Xurk het volgende:
Ik wil nog wel een keer "Ritz" live horen want het intro alleen al daarvan is echt heerlijk, ook om mee te zingen :~ De laatste keer was HMH '07 ;(
Dat vind ik nog steeds een raar verhaal eigenlijk, ze hebben hem op de aller eerste gig van de SIAS tour gespeeld. Maar daarna is ie nooit meer terug gekomen :{
pi_98718481
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:03 schreef AMDB het volgende:

[..]

de opkomst in HMH '07, met vreemd opkomstmuziekje, Sandtrap en This House is a Circus. Ik ben nog nooit zo dood gegaan.
DIT! Ook Terror Pocket staat in mn geheugen gegrift omdat ik deze toen voor het eerst hoorde plus het nummer is natuurlijk nooit verschenen.
pi_98723131
quote:

[..]

Jullie?
Lowlands 2006, "When The Sun Goes Down". Done.
  maandag 27 juni 2011 @ 16:18:57 #111
159761 Arn0
Abbey Road
pi_98723542
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Toch niet meer episch dan Sheffield? ;(
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 27 juni 2011 @ 16:26:31 #112
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_98723892
Omg, nu op 3FM nu Spike van Di-Rect, die uitlegt hoe het tot stand is gekomen dat The Deaf persoonlijk door Arctic Monkeys als voorprogramma uitgenodigd is :')

[edit] En nu wordt dat 1973 liedje gedraaid. Damn, heeft vier dagen geduurd totdat ik die uit mijn hoofd kreeg na Paradiso :+
  maandag 27 juni 2011 @ 16:36:28 #113
192683 AMDB
Visionair.
pi_98724341
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:26 schreef Xurk het volgende:
Omg, nu op 3FM nu Spike van Di-Rect, die uitlegt hoe het tot stand is gekomen dat The Deaf persoonlijk door Arctic Monkeys als voorprogramma uitgenodigd is :')

Vertel :D
pi_98724512
Ik heb ze nog maar twee keer gezien, dus ik heb nog weinig epische momenten meegemaakt. Het afgelopen optreden had niet echt een moment dat er echt uitsprong, het was vrij constant. Het hele concert was gewoon een episch moment :9 . Van het afgelopen Lowlands optreden is "My Propeller" me het meeste bijgebleven: Het eerste Arctic Monkeys nummer dat ik ooit live hoorde. En ik vond hem ook wel errug vet. Die outro was tien keer zo powerful als die van de studio-versie. Het nummer zit daarom ook wel in mijn top 20 van Arctic Monkeys liedjes :).

Trouwens: Vinden de mensen die het optreden op Lowlands 2009 hebben gezien dat het slechtste optreden die ze tot nu toe hebben meegemaakt van de heren? Of is dat Pinkpop 2007?
pi_98725518
quote:

[edit] En nu wordt dat 1973 liedje gedraaid. Damn, heeft vier dagen geduurd totdat ik die uit mijn hoofd kreeg na Paradiso :+
Ben blij dat ik het gemist heb als ik al die reacties hoor :D.
pi_98727859
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Die moet er ook bij mij bij. Ik zag het weliswaar op tv, maar die uitvoering (met een stilte die volgens jou, Aisumasen, in het echt nog langer duurde, toch?) is de reden dat ik 'fan' was/ben. In een keer snapte ik het. Vanaf toen ben ik het album grijs gaan draaien. Het album dat ik al maanden op cd had maar zelden draaide, na maanden met (demo-)mp3's te hebben gedaan O+.

Maar ik was er dus niet bij.

Glastonbury 2007 was ook memorabel, maar: tv.
pi_98729840
Is er al iets bekend over het najaar trouwens? Normaal heb ik een band wel gezien als ik ze 3x in een paar weken gezien heb, maar nu dus niet :P Hopelijk komen ze nog een keer naar Nederland dan, dan zal ik er ook weer heen moeten :9
  maandag 27 juni 2011 @ 19:22:31 #118
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_98731327
De opkomst in HMH 07 was echt epic, vond ik. O+
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_98731334
Pfff, Don Valley Bowl shirts te koop in de online shop, wat is er gebeurd met exclusiviteit? :') :N

* Aisumasen streelt z'n US Tour 2011 shirt

pi_98731373
quote:

Nou, hoe dan?
pi_98731614
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:23 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Nou, hoe dan?
http://www.3fm.nl/gemist#(...)ragment/160733/24850

Sympathieke gozer, niets mis mee, en hij liegt ook niet, want het is een feit dat Arctic Monkeys altijd hun eigen voorprogramma's uitkiezen of in ieder geval de lokale bands persoonlijk 'screenen'.
pi_98733094
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:29 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

http://www.3fm.nl/gemist#(...)ragment/160733/24850

Sympathieke gozer, niets mis mee, en hij liegt ook niet, want het is een feit dat Arctic Monkeys altijd hun eigen voorprogramma's uitkiezen of in ieder geval de lokale bands persoonlijk 'screenen'.
Misschien was het wel een gevalletje: er was niks beters? ;)
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  maandag 27 juni 2011 @ 20:04:30 #123
53267 TC03
pi_98733297
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:00 schreef Griebus het volgende:

[..]

Misschien was het wel een gevalletje: er was niks beters? ;)
Hmm, kan ik denk ik niet echt, anders hadden ze niet tot zo laat gewacht. Als ze echt hadden gewild, hadden ze natuurlijk ook helemaal niemand kunnen kiezen.
pi_98733425
Ik vermoed dat de heren wel een paar keer gefotografeerd zijn door onze eigen Anton Corbijn afgelopen donderdag. Hij was er iig bij toen ze allemaal naar de kapper wilden :)
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  maandag 27 juni 2011 @ 23:05:47 #125
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_98743358
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:36 schreef AMDB het volgende:
Vertel :D
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:23 schreef Xrenity het volgende:
Nou, hoe dan?
quote:
Dat dus ;) Ik moet bekennen dat ik het niet 100% meegekregen had omdat ik laat inschakelde (iTunes was gecrasht op het werk dus switchte ik naar radio). Nu ik het terug hoor snap ik pas het hele verhaal :P

Maar op zich kan het best, Arctic Monkeys kent Spike en Di-Rect natuurlijk helemaal niet en weet niet dat er een beetje op neer wordt gekeken door de liefhebbers van goede muziek in Nederland ;) Dus waarschijnlijk luisterden ze gewoon 1973 of "I'm Alive" (zo heet het andere liedje toch?) en vonden ze het lekker klinken. Zoals ik vorige week al schreef klinkt het muzikaal gezien ook niet enorm slecht ofzo (al was de show wel af en toe tenenkrommend), een stuk beter dan Di-Rect. Maar het zelf opzetten? Nah.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:13:43 #126
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_98743809
Hèhè, het heeft zo ongeveer 20 dagen geduurd, maar ik heb zojuist besloten dat ik "Love Is A Laserquest" erg kan waarderen O+ Slow grower... Grappig dat ik het liedje wat ik bij de eerste luisterbeurt het meest aangenaam vond klinken ("She's Thunderstorms") nu kwalitatief tot de mindere liedjes op SIAS vind behoren.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 00:01:33 #127
53267 TC03
pi_98746310
Ik vind het gezeur op Di-Rect en Spike altijd enorm overdreven, het is niet mijn muziek maar qua uitstraling kan ik het 10x beter hebben dan bands als De Staat die vol zitten met pretenties. :)
pi_98750267
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:18 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Toch niet meer episch dan Sheffield? ;(
C'mon, wil je daar écht gaan, nee toch :P? Legendarisch moment in de oorspronkelijke tijd van de song...
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:37:55 #129
192683 AMDB
Visionair.
pi_98754475
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 00:01 schreef TC03 het volgende:
Ik vind het gezeur op Di-Rect en Spike altijd enorm overdreven, het is niet mijn muziek maar qua uitstraling kan ik het 10x beter hebben dan bands als De Staat die vol zitten met pretenties. :)
De Staat is juist geweldig :N Beste band in NL op dit moment.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:26:53 #130
53267 TC03
pi_98758333
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:37 schreef AMDB het volgende:

[..]

Daar verschillen de meningen dan over :P
pi_98758874
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:37 schreef AMDB het volgende:

[..]

ben het hier wel mee eens ja. Heb in ieder weinig pretenties kunnen ontdekken :)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_98761001
The Deaf is best tof moet ik zeggen. Ik zou zelf ook niet echt op het idee komen om het thuis op te zetten maar ze maken het live erg leuk om bij te zijn. Ik heb ze vorige zomer op Waterpop gezien, en in Rotown bij de bekendmaking van de namen voor Metropolis.
What Would Goku Do
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:42:41 #133
230345 conobram
is neit lam
pi_98767011
Gaat het nou nog steeds over dat voorprogramma? Of het nou De Staat, Di-rect of The Deaf was geweest, dan was het allemaal kut geweest. Alamo Race Track daarentegen *;
pi_98777482
MEGA!!! Ik zei al toen het concert gedoopt werd onder de '3FM presents'-vlag dat dit het enige positieve daaraan zou kúnnen zijn, en met de richtmicrofoons die avond wist ik het al zeker, maar nu is het bevestigd: morgenavond Arctic Monkeys special op 3FM. Tijdens MetMichiel een exclusief interview over het nieuwe album, en vanaf 22:00 wordt het "hele" Paradiso-concert uitgezonden. Wat in de praktijk 3 liedjes zal betekenen, maar dat is al meer dan je zou verwachten.

Ik ben er zelf niet, dus in godsnaam IEMAND doe een FM-opname, zodat we het niet met een crappy stream hoeven te doen.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:21:58 #135
159761 Arn0
Abbey Road
pi_98777562
Cool. Ben benieuwd of ze SIAS nummers gaan uitzenden!
pi_98777907
Tuurlijk, daar gaat het om. Keulen-optreden is trouwens ook opgenomen voor de radio en zal worden uitgezonden door 1LIVE, hetzelfde station die ons de opname uit augustus 2009 bracht uit dezelfde stad, maar daar is nog geen aankondiging van gedaan.
pi_98778515
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:20 schreef Aisumasen het volgende:
MEGA!!! Ik zei al toen het concert gedoopt werd onder de '3FM presents'-vlag dat dit het enige positieve daaraan zou kúnnen zijn, en met de richtmicrofoons die avond wist ik het al zeker, maar nu is het bevestigd: morgenavond Arctic Monkeys special op 3FM. Tijdens MetMichiel een exclusief interview over het nieuwe album, en vanaf 22:00 wordt het "hele" Paradiso-concert uitgezonden. Wat in de praktijk 3 liedjes zal betekenen, maar dat is al meer dan je zou verwachten.

Ik ben er zelf niet, dus in godsnaam IEMAND doe een FM-opname, zodat we het niet met een crappy stream hoeven te doen.
Cool! Als je mij uitlegt met welk programma ik een goede opname kan maken wil ik het best proberen :) ben toch thuis
pi_98779706
Vrees dat je daar de juiste kabels voor moet hebben, en een portable recorder-tje of in ieder geval een goede geluidskaart. Daar zit het hem de kunst eigenlijk in. Maar FM/kabel klinkt zo veel beter dan die stream helaas...
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:41:12 #139
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98782103
Tijd voor She's Thunderstorms.

Is bij jullie trouwens ook het punt bereikt dat Dancefloor en When The Sun Goes Down het veld mogen ruimen? Doe voor de gein gewoon eens You Probably Couldn't See For The Lights of Vampires. Of Ritz. Of Dancing Shoes. Lijkt me leuker ;( .

[ Bericht 85% gewijzigd door Merkie op 28-06-2011 20:06:20 ]
2000 light years from home
pi_98785052
Bij When The Sun Goes Down heb ik dat al lang. Dancefloor is nog wel leuk. Eerste wat ik van ze zag :)
pi_98785063
Dancefloor niet. Die vond ik echt vet laatst. Scummy wel.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 20:23:34 #142
159761 Arn0
Abbey Road
pi_98785135
Ik heb al wel meerdere keren gezegd dat ze Dancefloor mogen droppen maar elke keer als ik het nummer live meemaak vind ik het toch wel vet.
pi_98785463
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:41 schreef Merkie het volgende:

Is bij jullie trouwens ook het punt bereikt dat Dancefloor en When The Sun Goes Down het veld mogen ruimen? Doe voor de gein gewoon eens You Probably Couldn't See For The Lights of Vampires. Of Ritz. Of Dancing Shoes. Lijkt me leuker ;( .
Van mij mogen ze dat ook wel doen + Red Light Indicates Doors Are Secured.
pi_98786431
"When The Sun Goes Down" is nooit een favoriet van me geweest, maar dat kón gewoon niet toen ze die niet speelden :'). Nummer 1-hit, weet je nog :D? En telkens als ik hem live hoor vraag ik me af waarom het nooit een favoriet was...

"Dancefloor" heeft z'n impact al lange tijd verloren, maar ben allang blij dat ze die weer spelen met een beetje ziel.
pi_98786833
http://www.toazted.nl/pla(...)ys-in-Amsterdam.html

Interview uit 2005. Je hoort Jamie "all those pretty visitors" zeggen @ 0:47. Die zin gebruiken ze dus al langer. Vond het wel opvallend :P.
pi_98787095
Ok, dit heb ik lang niet gehoord. Leuk opgevallen! Goede binnenkomer van de interviewster ook wel, "ik heb nog nooit van jullie gehoord".
pi_98787505
quote:

Perhaps Vampires _O_
  dinsdag 28 juni 2011 @ 20:53:55 #148
53267 TC03
pi_98787543
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:45 schreef hallo-daar het volgende:
http://www.toazted.nl/pla(...)ys-in-Amsterdam.html

Interview uit 2005. Je hoort Jamie "all those pretty visitors" zeggen @ 0:47. Die zin gebruiken ze dus al langer. Vond het wel opvallend :P.
Volgens mij zegt hij "previous tours".
pi_98788146
Die vent praat ook zo onverstaanbaar.. Ik kon het al niet in de context plaatsen. Maar je hebt gelijk. Vind het nu sullig van mezelf dat ik het zo verstond :@.
pi_98788367
quote:

Dat vond ik vanaf 2009 tot Paradiso. Die twee nummers ("Dancefloor" iets minder) waren erg goed, vorige week, vind ik. Jij merkte geen verschil t.o.v. 2009? Maar ik zou ook liever een keer "Vampires" hebben, en ik verbaas me erover dat ze zoiets nooit doen. Ze zijn redelijk saai in hun keuze van nummers.

En "Balaclava" en "D Is For Dangerous" mogen ook zeker worden gespeeld. Eerste is lange tijd een favoriet van me geweest. Dat soort nummers ("Old Yellow Bricks" is er nog een) deden het erg goed in 2007.
pi_98788760
Luxe-probleem, zeker met een nieuw album uit. Komt wel weer aan het einde van de tour.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:08 schreef Aisumasen het volgende:
"Catapult" later die tour, wat een van de absolute live-hoogtepunten was. En daarna "Nettles" opnieuw, "Joining The Dots" toegevoegd, toen zaten ze ook weer/zelfs aan de 3/4/5 non-album tracks. [..]
En diepere tracks als "Fire and the Thud" in dezelfde set. Maar ik blijf er bij dat ik geen enkele reden zie om oude album-tracks van stal te halen, ze hebben beter en nieuwer materiaal. Ik zou het voor mezelf wel leuk vinden, maar saai kun je hun keuzes amper noemen. Rond de release van "Humbug", dat is waar ze zulke beslissingen maakten, en voor mij (ons?) was dat een verademing, maar de huidige set is zo veel vriendelijker voor de 90% (?) overige bezoekers. En juist door de "Humbug"-set, zijn de "Teddy Pickers"'s ook weer leuk voor ons.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 21:20:15 #152
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_98789669
"Old Yellow Bricks" zou ik ook weer live willen horen inderdaad, dat is nog steeds één van mijn favoriete FWN-nummers. Het zou helemaal mooi zijn als ze 'm samen met "Despair In The Departure Lounge" deden, gezien de context.

Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd wat ze op Lowlands gaan doen :9 Al zal dat natuurlijk bij lange na niet in de buurt van Paradiso gaan komen :+
pi_98798113
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:08 schreef Aisumasen het volgende:
Luxe-probleem, zeker met een nieuw album uit. Komt wel weer aan het einde van de tour.

[..]

En diepere tracks als "Fire and the Thud" in dezelfde set. Maar ik blijf er bij dat ik geen enkele reden zie om oude album-tracks van stal te halen, ze hebben beter en nieuwer materiaal. Ik zou het voor mezelf wel leuk vinden, maar saai kun je hun keuzes amper noemen. Rond de release van "Humbug", dat is waar ze zulke beslissingen maakten, en voor mij (ons?) was dat een verademing, maar de huidige set is zo veel vriendelijker voor de 90% (?) overige bezoekers. En juist door de "Humbug"-set, zijn de "Teddy Pickers"'s ook weer leuk voor ons.
Ik vond de set in Paradiso erg goed. Ik vind het bijzonder dat ze b-kanten (zoals "Catapult in 2009) en het 'donkere drieluik' spelen. Maar ik vind het saai dat ze altijd hun singles spelen, en "The View From The Afternoon" en "505" (OK, de enige andere perfecte afsluiter is "A Certain Romance") doen ze ook al jaren. "Riot Van" en "What If You Were Right The First Time?" nooit. Bepaalde nummers zijn misschien minder goed, maar ik zou het leuk vinden om verrast te worden met zulke nummers. En ik kan me voorstellen dat een band verveeld raakt door 6 jaar lang hetzelfde nummer ("Dancefloor") te spelen omdat dat van ze verwacht wordt. Een oude, minder goede albumtrack spelen houdt het 'fris'.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:17:44 #154
159761 Arn0
Abbey Road
pi_98798380
Ja, rustig momentje in de set met oa Despair en Riot Van aub :9
pi_98799661
Waarom is Potion Approaching zo zacht opgenomen... of ligt dat aan m'n rip lol? :')
pi_98802965
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:39 schreef Kijana het volgende:
Waarom is Potion Approaching zo zacht opgenomen... of ligt dat aan m'n rip lol? :')
Rip van de originele cd? Dan kan er weinig mis gaan lijkt me. Mijn versie is iig goed op volume. Je hebt het niet over een download toch?

Over Paradiso: ik was er ook bij. Sterker: het was mijn eerste Arctic Monkeys concert. Het werd voor mij een gedenkwaardige avond. Veel persoonlijke favorieten werden gespeeld: The View From The Afternoon, Crying Lightning, Teddy Picker, maar ook nieuwe nummers als She's Thunderstorms, Black Treacle, Library Pictures en All My Own Stunts. Niks te klagen over de setlist dus.

Ik zal velen van jullie vast gezien, geraakt of geroken hebben, want ik was ook vaak in de pit te vinden. Vaak genoeg ook er weer uit gegaan, omdat ik ook iets wilde meekrijgen van de band zelf.
Logisch, mijn eerste keer he..
pi_98807146
quote:
Nee, ik heb de CD en daar valt het me ook altijd op.
  woensdag 29 juni 2011 @ 09:16:56 #158
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_98807795
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 00:53 schreef TheView het volgende:
of geroken hebben
:D

Maar af en toe eventjes de pit uit om mee te krijgen wat er op het podium gebeurt is ook leuk inderdaad, heb ik ook regelmatig gedaan. Meestal pitte ik écht 30 seconden ofzo en deed ik daarna iets rustiger aan de rand van de pit omdat anders al je aandacht uitgaat naar het uitkijken dat je niet valt of tegen een elleboog aanloopt.
Zo heb ik toch nog vrij veel meegekregen, maar bijoorbeeld de knee-slide van Alex weer niet ;(

Ik snap trouwens nu dan ook eindelijk dat filmpje wat gepost werd een paar dagen terug :P Ik dacht dat één van die twee mannen een stukje tekst zeiden wat terugkomt in "Despair", maar kon het maar niet vinden, hoe goed ik ook luisterde. En vanochtend op de fiets kwam "Despair" langs toen ik naar de WTFAAM? EP luisterde en het kwartje viel eindelijk :')
  woensdag 29 juni 2011 @ 10:26:05 #159
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_98809376
Toevallig kwam ik net onderstaande [camera-phone] afbeelding tegen op mijn PC hier. Die maakte ik bij HMH 2009 toen ik mijn jas ging halen tijdens de encore omdat ik anders de laatste trein zou missen. Toen heb ik op het balkon nog even "505" gekeken en ik moet zeggen dat ik het beeld van zoveel mensen die losgingen ook wel indrukwekkend vond van boven. Helaas zie je dat losgaan niet echt terug op de foto.

http://imageshack.us/photo/my-images/804/arcticmonkeyshmh.jpg/ (copy/paste deze link)
pi_98817218
Voor zover ik weet speelde ze 505 niet. Ik meen me te herinneren dat ze toen afsloten met "If You Were There, Beware". Wel coole foto!
pi_98817450
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:56 schreef sander26 het volgende:
Voor zover ik weet speelde ze 505 niet. Ik meen me te herinneren dat ze toen afsloten met "If You Were There, Beware". Wel coole foto!
Nee hoor, HMH 2009 sloten ze 100 % zeker af met 505.
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:05:01 #162
192683 AMDB
Visionair.
pi_98817581
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:56 schreef sander26 het volgende:
Je haalt 07 en 09 door elkaar;-)
pi_98818453
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:05 schreef AMDB het volgende:

[..]

Je haalt 07 en 09 door elkaar;-)
Yep true, sorry verkeerd gelezen! Tijd voor koffie! :)
pi_98821272
quote:
Al is dit nummer net zoals elk ander nummer op elk album platgedrukt in de mastering, heb je helemaal gelijk dat de gitaar in het intro ontzettend zacht is gemixt.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:29:44 #165
159761 Arn0
Abbey Road
pi_98827500
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:46:16 #166
192683 AMDB
Visionair.
pi_98828671
Wanneer zullen ze trouwens ongeveer de nieuwe single releasen?
Kijk nu al uit naar een akoestische versie van The Hellcat O+
pi_98830670
Ik kom er na vijf jaar pas achter dat Chun Li's Spinning Bird Kick best wel vet is! Misschien komt dat omdat ik hem eindelijk 'es helemaal heb afgespeeld.
pi_98832491
That's not a shirt girl that's a sawn-off shotgun. And I can only hope you got it aimed for me.
What Would Goku Do
pi_98832740
quote:
17s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:32 schreef viagraap het volgende:
That's not a skirt girl that's a sawn-off shotgun. And I can only hope you got it aimed for me.
pi_98835023
Vanavond dus een opname van het concert van vorige week te beluisteren op 3fm na 10-en!

Edit: kan iemand het opnemen? Ik ga vroeg slapen ivm Rock Werchter morgen...

[ Bericht 33% gewijzigd door Bilvis op 29-06-2011 20:30:07 ]
pi_98837458
Missie: onopgemerkt verdwijnen op een feest om via een door urenlange vertraging geplaagd traject naar huis af te reizen voor een propere FM-rip van een Arctic Monkeys-concert. Instant fail.
pi_98837605
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:08 schreef Aisumasen het volgende:
Missie: onopgemerkt verdwijnen op een feest om via een door urenlange vertraging geplaagd traject naar huis af te reizen voor een propere FM-rip van een Arctic Monkeys-concert. Instant fail.
Haha, dan moet je opschieten _O-
pi_98838802
Hm ja, we zullen het concert moeten herinneren als een 96 kbps stream-rip, in plaats van een glorieuze hoge kwaliteitsopname.
pi_98839843
Nou, jullie enige redding is als het in uur 2 wordt uitgezonden. Was die MetMichiel-special wat?
pi_98841029
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:43 schreef Aisumasen het volgende:
Nou, jullie enige redding is als het in uur 2 wordt uitgezonden. Was die MetMichiel-special wat?
Dacht dat dat interview ook pas om 10 uur begon, maar niet dus. Naja ook niet heel erg dat ik dat gemist heb. Ben benieuwd wat ze gaan uitzenden :)
pi_98841648
Ze zeggen dat ze bijna het hele concert gaan uit zenden. Wel met dingen er tussen door natuurlijk :(
En nu Inhaler, welkome verrassing :D
pi_98841839
En nu onze favoriet, Muse _O_
pi_98841859
Godverredomme :).

Sub-klacht: niet eens radio hier :D.
pi_98841931
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:12 schreef Aisumasen het volgende:
Godverredomme :).

Sub-klacht: niet eens radio hier :D.
We houden je op de hoogte hoor ;)

De muziekkeuze is inderdaad zeker niet slecht :)
pi_98841959
Zolang de presentatrice d'r mond maar houd :r
pi_98842077
Koest houden, zij is van de muziekpolitie, en anders wordt AM helemáál nooit meer gedraaid ;).
pi_98842089
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:14 schreef Piles het volgende:
Zolang de presentatrice d'r mond maar houd :r
Ze zullen wel weer lekker door de introtjes heen blerren
pi_98842186
Weten jullie nog wat er gebeurde toen niemand een opname maakte van de radio-uitzending met de 10 songs van het TLSP-concert in Paradiso ;)...
pi_98842247
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:16 schreef Aisumasen het volgende:
Koest houden, zij is van de muziekpolitie, en anders wordt AM helemáál nooit meer gedraaid ;).
Muziekpolitie :r En ik mot 'r niet als dj :')
Gelukkig luister ik amper nog 3fm :P
pi_98842297
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:17 schreef Aisumasen het volgende:
Weten jullie nog wat er gebeurde toen niemand een opname maakte van de radio-uitzending met de 10 songs van het TLSP-concert in Paradiso ;)...
Vertel...
pi_98842354
...nooit meer wat van gehoord.

Om maar even in 3FM-stijl te blijven :D.
pi_98842437
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:20 schreef Aisumasen het volgende:
...nooit meer wat van gehoord.

Om maar even in 3FM-stijl te blijven :D.
Dat was ook het eerste wat ik dacht _O- :'(
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:32:41 #189
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98843208
Deze is voor jou.
pi_98843327
Daar gaan we :D!
pi_98843362
Brianstorm, When The Sun Goes Down en The Chair!
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:35:20 #192
159761 Arn0
Abbey Road
pi_98843389
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:35 schreef Jacobuspower het volgende:
Brianstorm, When The Sun Goes Down en The Chair!
Enige tracks die worden uitgezonden?
pi_98843422
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:35 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Enige tracks die worden uitgezonden?
Nee, komt nog meer. Maar nu in 1 stuk dit begreep ik :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:35:56 #194
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98843429
Dat is het eerste deel.
pi_98843436
Ok, nice, daar gaat de eerste SIAS zaal-gig in luisterbare kwaliteit... Arn0 draait zich om in z'n...ehhh bed? :P

edit: Ah, daar was-ie al.
pi_98843470
Ik wil er nu eigenlijk wel beeld bij ;( :@
pi_98843500
Neemt iemand het wel op trouwens :{ ? Ben echt slecht met dit soort dingen...
pi_98843586
Lekkere overgang van Brianstorm naar When The Sun :D En er wordt ook wel lekker meegezongen zeg
pi_98843596
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:36 schreef Jacobuspower het volgende:
Neemt iemand het wel op trouwens :{ ? Ben echt slecht met dit soort dingen...
Kijk, daar gaan we al :D.
pi_98843671
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:38 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Kijk, daar gaan we al :D.
:'( Maar je kan 3fm toch ook terug luisteren of niet ;(
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:39:48 #201
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98843694
Ze spelen wel bijna hetzelfde als op het album, ik hoor nauwelijks verschil met de studioversie :') . Alleen de zang klinkt wel wat anders, maar dat is logisch.
pi_98843800
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:39 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

:'( Maar je kan 3fm toch ook terug luisteren of niet ;(
Ik voel me schuldig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')