abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 27 juni 2011 @ 10:34:09 #101
192683 AMDB
Visionair.
pi_98710982
quote:
16s.gif Op maandag 27 juni 2011 01:05 schreef Arn0 het volgende:
That's Where You're Wrong is zóveel beter dan Reckless Serenade.
:N

Hopeloos geval deze jongen :N :P
  maandag 27 juni 2011 @ 10:36:17 #102
192683 AMDB
Visionair.
pi_98711043
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 02:40 schreef Merkie het volgende:
Dat is wel zo inderdaad, het is een redelijk tijdloos album. Ik vraag me af (dare I say) wat de richting van het volgende album wordt. Ze hebben nog nooit twee dezelfde albums gemaakt, maar als ik het tabelletje met de kolommen "langzaam en snel" afzet tegen de rijen "upbeat en downbeat", dan is 'ie helemaal vol :P . Dus what's next?
Ik ben ook heel erg benieuwd wat ze nu gaan maken. Er is weinig af te leiden uit wat er komen gaat, maar dat was vorige keren net zo. Verschil is wel dat SIAS wel een beetje voorgedefinieerd werd door nummers als Cornerstone, Catapult en Joining the Dots. Ik denk dat we af moeten wachten tot er extra (goede) b-sides komen of als we meer 'Enter Sandman' achtige riffjes uit de coulissen horen komen.

Het album is officieel pas 20 dagen uit, en we zitten alweer te filosoferen over de volgende. Man man man :P
  maandag 27 juni 2011 @ 10:50:48 #103
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_98711524
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 02:31 schreef Aisumasen het volgende:
Ze kijken als artiesten kritisch terug op een (volledig terecht) nog altijd massaal bejubeld werk wat ze in een paar maanden geschreven en opgenomen hebben als 20-jarigen. Ze kijken altijd vooruit, kunnen waarschijnlijk de 'simpelere' nummers "D Is For Dangerous", "Balaclava" en het cliché-voorbeeld "The Bad Thing" niet meer horen en doelen waarschijnlijk daarop met 'gehaast', en denken aan hoe ze gegroeid zijn. En geef ze eens ongelijk, ik zie geen enkele reden om zulke nummers ooit nog terug te laten komen.

Het lijkt me duidelijk dat ze heel erg trots zijn op de voor ons als 'donkere drieluik' bekend staande liedjes, plus natuurlijk de 2 singles die ze echt niet alleen als 'moet-jes' spelen. "Humbug" is een gepasseerd station, plus nummers die er in de huidige set gewoon niet in passen, en op het debuutalbum staan simpelweg meer nummers die ze al helemáál niet meer bij hun huidige richting vinden passen, is gebleken.
Als FOK! een "reputation" systeem voor posts hadden zoals IPB dat heeft, dan had ik er zeker op geklikt voor deze post ^O^ Helemaal mee eens.

Wat ik ook altijd zo fijn vind van concerten is hoe je ineens extra waardering krijgt voor bepaalde nummers. Vaak ga ik naar een concert van een artiest / band waarvan ik het muziek al een tijdje niet echt meer intensief luister, maar na een concert wel weer een tijdje bijna iedere dag opzet.
Nu is dat bij AM niet het geval want ze hebben sowieso pas een nieuw album, maar ik blijf ze toch met regelmatig opzetten ook als dat niet het geval is. Maar zo'n nummer als "Library Pictures", die ik voor Paradiso goed vond, vind ik nu nog beter geworden _O_ Beide keren als in het nummer 'de bom valt' (aan het begin en na het aftellen) krijg ik echt een enorme zin in / flashback naar het Paradiso-publiek die losgaat. Geweldig. En ook "Don't Sit Down..." kan ik nóg meer waarderen dan ik al deed, omdat het gewoon zo'n kick-ass nummer is, wat live nog meer bevestigd werd. "Black Treacle" vind ik nu ook nóg meer (L) terwijl ik dat van tevoren ook al vond. Allemaal dankzij het optreden.

Jullie?

En nog een vraag: wat is het meest epische Arctic Monkeys concert moment wat je meegemaakt hebt? Bijvoorbeeld Aisumasen zal er vast wel veel hebben die ook nog eens bijna niet te overtreffen zijn :P
Maar bij mij blijft het ondanks bepaalde momenten van Paradiso (o.a. sfeer tijdens "505" en bepaalde pit-nummers) toch het "Secret Door" confetti moment van HMH 2009. Ik wist dat het ging komen doordat ik het hier gelezen had, maar toch was ik het vergeten en stond ik helemaal 'starry-eyed' te kijken toen het eenmaal zover was (en ik van de schrik bekomen was).

Jullie?
  maandag 27 juni 2011 @ 11:03:28 #104
192683 AMDB
Visionair.
pi_98711989
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:50 schreef Xurk het volgende:

En nog een vraag: wat is het meest epische Arctic Monkeys concert moment wat je meegemaakt hebt? Bijvoorbeeld Aisumasen zal er vast wel veel hebben die ook nog eens bijna niet te overtreffen zijn :P
Maar bij mij blijft het ondanks bepaalde momenten van Paradiso (o.a. sfeer tijdens "505" en bepaalde pit-nummers) toch het "Secret Door" confetti moment van HMH 2009. Ik wist dat het ging komen doordat ik het hier gelezen had, maar toch was ik het vergeten en stond ik helemaal 'starry-eyed' te kijken toen het eenmaal zover was (en ik van de schrik bekomen was).

Jullie?
Was het confetti Secret Door moment vergeten, dat was inderdaad héél erg episch _O_

Verder de opkomst in HMH '07, met vreemd opkomstmuziekje, Sandtrap en This House is a Circus. Ik ben nog nooit zo dood gegaan.

Daarnaast was Paradiso voor mij ook echt geweldig in zijn geheel, de Library Pictures opkomst was errug goed, gelijk gevolgd door Brianstorm. En daarnaast de karatehandjes en Macarena van Alex. Daarnaast is natuurlijk elk moment dat ik naar Matt' z'n drumwerk sta te kijken heel erg epic. Dat blijft gewoon genieten.
pi_98713171
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:50 schreef Xurk het volgende:

[..]

En nog een vraag: wat is het meest epische Arctic Monkeys concert moment wat je meegemaakt hebt? Bijvoorbeeld Aisumasen zal er vast wel veel hebben die ook nog eens bijna niet te overtreffen zijn :P
Maar bij mij blijft het ondanks bepaalde momenten van Paradiso (o.a. sfeer tijdens "505" en bepaalde pit-nummers) toch het "Secret Door" confetti moment van HMH 2009. Ik wist dat het ging komen doordat ik het hier gelezen had, maar toch was ik het vergeten en stond ik helemaal 'starry-eyed' te kijken toen het eenmaal zover was (en ik van de schrik bekomen was).

Jullie?
Dat zal altijd "If You've Found This It's Probably Too Late" in Tivoli in 2007 blijven. Het moment dat het orkestrale stukje stopt en de gitaren beginnen. De in de minuut daarvoor opgebouwde spanning komt vrij en ik sta in een keer een aantal meters verderop. Daarnaast staat het meezingen van élke riff die avond als episch in mijn geheugen. Als ik in de HMH en in Paradiso meer voorin had gestaan, was er waarschijnlijk zo'n herinnering bijgekomen.

Ook "Sandtrap" / "Circus" blijft episch.
Stay on my arm, you little charmer
pi_98713904
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 02:31 schreef Aisumasen het volgende:
Ze kijken als artiesten kritisch terug op een (volledig terecht) nog altijd massaal bejubeld werk wat ze in een paar maanden geschreven en opgenomen hebben als 20-jarigen. Ze kijken altijd vooruit, kunnen waarschijnlijk de 'simpelere' nummers "D Is For Dangerous", "Balaclava" en het cliché-voorbeeld "The Bad Thing" niet meer horen en doelen waarschijnlijk daarop met 'gehaast', en denken aan hoe ze gegroeid zijn. En geef ze eens ongelijk, ik zie geen enkele reden om zulke nummers ooit nog terug te laten komen.

Het lijkt me duidelijk dat ze heel erg trots zijn op de voor ons als 'donkere drieluik' bekend staande liedjes, plus natuurlijk de 2 singles die ze echt niet alleen als 'moet-jes' spelen. "Humbug" is een gepasseerd station, plus nummers die er in de huidige set gewoon niet in passen, en op het debuutalbum staan simpelweg meer nummers die ze al helemáál niet meer bij hun huidige richting vinden passen, is gebleken.
Niks mis met D is For Dangerous en Balaclava imo. Die mogen ze van mij wel weer een keertje in de setlist gooien. :P
  maandag 27 juni 2011 @ 12:23:14 #107
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_98714528
"D Is For Dangerous" is wel door de coupletten live een lekkere meezinger, afgezien van dat ik het nummer verder niet zo boeiend vind. Ik wil nog wel een keer "Ritz" live horen want het intro alleen al daarvan is echt heerlijk, ook om mee te zingen :~ De laatste keer was HMH '07 ;(
pi_98715634
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:23 schreef Xurk het volgende:
Ik wil nog wel een keer "Ritz" live horen want het intro alleen al daarvan is echt heerlijk, ook om mee te zingen :~ De laatste keer was HMH '07 ;(
Dat vind ik nog steeds een raar verhaal eigenlijk, ze hebben hem op de aller eerste gig van de SIAS tour gespeeld. Maar daarna is ie nooit meer terug gekomen :{
pi_98718481
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:03 schreef AMDB het volgende:

[..]

de opkomst in HMH '07, met vreemd opkomstmuziekje, Sandtrap en This House is a Circus. Ik ben nog nooit zo dood gegaan.
DIT! Ook Terror Pocket staat in mn geheugen gegrift omdat ik deze toen voor het eerst hoorde plus het nummer is natuurlijk nooit verschenen.
pi_98723131
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:50 schreef Xurk het volgende:

[..]

En nog een vraag: wat is het meest epische Arctic Monkeys concert moment wat je meegemaakt hebt? Bijvoorbeeld Aisumasen zal er vast wel veel hebben die ook nog eens bijna niet te overtreffen zijn :P
Maar bij mij blijft het ondanks bepaalde momenten van Paradiso (o.a. sfeer tijdens "505" en bepaalde pit-nummers) toch het "Secret Door" confetti moment van HMH 2009. Ik wist dat het ging komen doordat ik het hier gelezen had, maar toch was ik het vergeten en stond ik helemaal 'starry-eyed' te kijken toen het eenmaal zover was (en ik van de schrik bekomen was).

Jullie?
Lowlands 2006, "When The Sun Goes Down". Done.
  maandag 27 juni 2011 @ 16:18:57 #111
159761 Arn0
Abbey Road
pi_98723542
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Lowlands 2006, "When The Sun Goes Down". Done.
Toch niet meer episch dan Sheffield? ;(
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 27 juni 2011 @ 16:26:31 #112
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_98723892
Omg, nu op 3FM nu Spike van Di-Rect, die uitlegt hoe het tot stand is gekomen dat The Deaf persoonlijk door Arctic Monkeys als voorprogramma uitgenodigd is :')

[edit] En nu wordt dat 1973 liedje gedraaid. Damn, heeft vier dagen geduurd totdat ik die uit mijn hoofd kreeg na Paradiso :+
  maandag 27 juni 2011 @ 16:36:28 #113
192683 AMDB
Visionair.
pi_98724341
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:26 schreef Xurk het volgende:
Omg, nu op 3FM nu Spike van Di-Rect, die uitlegt hoe het tot stand is gekomen dat The Deaf persoonlijk door Arctic Monkeys als voorprogramma uitgenodigd is :')

Vertel :D
pi_98724512
Ik heb ze nog maar twee keer gezien, dus ik heb nog weinig epische momenten meegemaakt. Het afgelopen optreden had niet echt een moment dat er echt uitsprong, het was vrij constant. Het hele concert was gewoon een episch moment :9 . Van het afgelopen Lowlands optreden is "My Propeller" me het meeste bijgebleven: Het eerste Arctic Monkeys nummer dat ik ooit live hoorde. En ik vond hem ook wel errug vet. Die outro was tien keer zo powerful als die van de studio-versie. Het nummer zit daarom ook wel in mijn top 20 van Arctic Monkeys liedjes :).

Trouwens: Vinden de mensen die het optreden op Lowlands 2009 hebben gezien dat het slechtste optreden die ze tot nu toe hebben meegemaakt van de heren? Of is dat Pinkpop 2007?
pi_98725518
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:26 schreef Xurk het volgende:
Omg, nu op 3FM nu Spike van Di-Rect, die uitlegt hoe het tot stand is gekomen dat The Deaf persoonlijk door Arctic Monkeys als voorprogramma uitgenodigd is :')

[edit] En nu wordt dat 1973 liedje gedraaid. Damn, heeft vier dagen geduurd totdat ik die uit mijn hoofd kreeg na Paradiso :+
Ben blij dat ik het gemist heb als ik al die reacties hoor :D.
pi_98727859
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Lowlands 2006, "When The Sun Goes Down". Done.
Die moet er ook bij mij bij. Ik zag het weliswaar op tv, maar die uitvoering (met een stilte die volgens jou, Aisumasen, in het echt nog langer duurde, toch?) is de reden dat ik 'fan' was/ben. In een keer snapte ik het. Vanaf toen ben ik het album grijs gaan draaien. Het album dat ik al maanden op cd had maar zelden draaide, na maanden met (demo-)mp3's te hebben gedaan O+.

Maar ik was er dus niet bij.

Glastonbury 2007 was ook memorabel, maar: tv.
Stay on my arm, you little charmer
pi_98729840
Is er al iets bekend over het najaar trouwens? Normaal heb ik een band wel gezien als ik ze 3x in een paar weken gezien heb, maar nu dus niet :P Hopelijk komen ze nog een keer naar Nederland dan, dan zal ik er ook weer heen moeten :9
  maandag 27 juni 2011 @ 19:22:31 #118
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_98731327
De opkomst in HMH 07 was echt epic, vond ik. O+
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_98731334
Pfff, Don Valley Bowl shirts te koop in de online shop, wat is er gebeurd met exclusiviteit? :') :N

* Aisumasen streelt z'n US Tour 2011 shirt

pi_98731373
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:26 schreef Xurk het volgende:
Omg, nu op 3FM nu Spike van Di-Rect, die uitlegt hoe het tot stand is gekomen dat The Deaf persoonlijk door Arctic Monkeys als voorprogramma uitgenodigd is :')

[edit] En nu wordt dat 1973 liedje gedraaid. Damn, heeft vier dagen geduurd totdat ik die uit mijn hoofd kreeg na Paradiso :+
Nou, hoe dan?
pi_98731614
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:23 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Nou, hoe dan?
http://www.3fm.nl/gemist#(...)ragment/160733/24850

Sympathieke gozer, niets mis mee, en hij liegt ook niet, want het is een feit dat Arctic Monkeys altijd hun eigen voorprogramma's uitkiezen of in ieder geval de lokale bands persoonlijk 'screenen'.
pi_98733094
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:29 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

http://www.3fm.nl/gemist#(...)ragment/160733/24850

Sympathieke gozer, niets mis mee, en hij liegt ook niet, want het is een feit dat Arctic Monkeys altijd hun eigen voorprogramma's uitkiezen of in ieder geval de lokale bands persoonlijk 'screenen'.
Misschien was het wel een gevalletje: er was niks beters? ;)
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  maandag 27 juni 2011 @ 20:04:30 #123
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_98733297
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:00 schreef Griebus het volgende:

[..]

Misschien was het wel een gevalletje: er was niks beters? ;)
Hmm, kan ik denk ik niet echt, anders hadden ze niet tot zo laat gewacht. Als ze echt hadden gewild, hadden ze natuurlijk ook helemaal niemand kunnen kiezen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_98733425
Ik vermoed dat de heren wel een paar keer gefotografeerd zijn door onze eigen Anton Corbijn afgelopen donderdag. Hij was er iig bij toen ze allemaal naar de kapper wilden :)
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  maandag 27 juni 2011 @ 23:05:47 #125
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_98743358
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:36 schreef AMDB het volgende:
Vertel :D
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:23 schreef Xrenity het volgende:
Nou, hoe dan?
quote:
Dat dus ;) Ik moet bekennen dat ik het niet 100% meegekregen had omdat ik laat inschakelde (iTunes was gecrasht op het werk dus switchte ik naar radio). Nu ik het terug hoor snap ik pas het hele verhaal :P

Maar op zich kan het best, Arctic Monkeys kent Spike en Di-Rect natuurlijk helemaal niet en weet niet dat er een beetje op neer wordt gekeken door de liefhebbers van goede muziek in Nederland ;) Dus waarschijnlijk luisterden ze gewoon 1973 of "I'm Alive" (zo heet het andere liedje toch?) en vonden ze het lekker klinken. Zoals ik vorige week al schreef klinkt het muzikaal gezien ook niet enorm slecht ofzo (al was de show wel af en toe tenenkrommend), een stuk beter dan Di-Rect. Maar het zelf opzetten? Nah.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')