Zo, wat een ongelovelijke kutdag heb ik gehad op mn werk! Eerst is het stervesdruk terwijl ik te weinig mensen heb (meer kassa's dan mensen is niet goed als er ook nog mensen met pauze moeten) en vervolgens gaan er een klant en een cassiere ruzie staan maken, gaat een andere kassiere zich ermee bemoeien waardoor het bijna knokken wordt. Heb ik uiteindelijk de klant rustig gekregen en is deze rustig op weg naar de uitgang, zie ik dat die tweede cassiere van haar kassa verdwenen is. Die komt vervolgens luid schreeuwend uit de kantine, smijt haar shirt tegen een muur met de mededeling dat ze niet meer terug komt en loopt gezellig met die boze klant naar buiten waarbij er flink heen en weer gescholden en zelfs gespuugd wordt

En vervolgens heeft de boze wegloopster direct mijn chef opgebeld om haar verhaal te doen en dat ze niet echt ontslag wilde nemen, en die belt vervolgens gelijk mij weer op om te vragen wat er allemaal gebeurd is, waar cassiere nummer 1 naast staat en ik dus niet voluit kan praten om geen twee cassieres te hebben die over de zeik zijn en helemaal een grote chaos te krijgen.
Het mooie is overigens dat de wegloopster dit al twee keer eerder geflikt heeft, beide keren was ik ook de enige leidinggevende die aanwezig was en mocht ze na een "foei" gewoon blijven. Ik mag hopen dat ze haar er dit keer toch echt de deur wijzen. En de cassiere die in eerste instantie de ruzie aan het maken was wordt klaargestoomd om mijn opvolger te worden... Ik mag hopen dat ze ook daar nog een keer goed over na gaan denken.
Maar nu is het weekend
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk