Auwquote:Op zaterdag 25 juni 2011 10:37 schreef Zeeland het volgende:
Hoi
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Uit de oude doos.
[ afbeelding ]
Gezellige discussie gehad over ritueel slachten?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:59 schreef du_ke het volgende:
Ik weet ook weer waarom ik geen discussies aanga met gelovigen
Over het ritueel afhakken van de voorhuidquote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gezellige discussie gehad over ritueel slachten?
Ach vanuit hygiënische argumenten in de warme landen waar de betreffende religies vandaan komen kan ik me er uit traditie best iets bij voorstellen. Maar die tijd zijn we toch wel voorbij leek me.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:11 schreef GSbrder het volgende:
God sprak:
Mijn schepping, in al haar integriteit en ongenaakbaarheid, zult gij verminken door een klein stukje van de penis af te snijden.
En hij zag dat het goed was.
Ik denk nog altijd dat ergens een sneue vertaalfout is gemaakt als het over besnijding gaat.
Tsja, met mensen die het Oude Testament serieus nemen valt sowieso weinig mee te praten.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Over het ritueel afhakken van de voorhuid
Het hele idee van traditie is natuurlijk juist dat je het niet verandert, ongeacht nieuwe omstandigheden.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach vanuit hygiënische argumenten in de warme landen waar de betreffende religies vandaan komen kan ik me er uit traditie best iets bij voorstellen. Maar die tijd zijn we toch wel voorbij leek me.
Ach er is met veel meer tradities gebroken.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:16 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Het hele idee van traditie is natuurlijk juist dat je het niet verandert, ongeacht nieuwe omstandigheden.
TS kan een note krijgen voor dit, zie ik nu pas.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |