abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98633268
Ik ben gestopt met mijn opleiding na 2 jaar ;(
Heb geen school meer of werk, ik voel mij nutteloos.

Ben 24 jaar, maar het voelt nu al alsof ik in een midlife-crisis zit.
Heb nergens zin meer in, libido is diep gezakt.
Het voelt alsof ik mijn ouders heb teleurgesteld

Ik weet niet hoe lang dit nog duurt, maar heb geen energie meer om iets te doen.
Om iets te ondernemen.
Ga ik dan toch uit, blijf ik stil, want er knaagt steeds iets aan mij, terwijl ik weet dat ik potentie heb.

Ik weet het niet meer, wanneer gaat dit gevoel over ;(
pi_98633306
Raap jezelf bij elkaar en zoek een baan, werk je op vanuit daar.
pi_98633344
Je username :')

Verder, wat wil je hier bereiken, want dit kun je ook in een dagboek schrijven.
Extremistisch gematigd.
pi_98633361
Dit subforum lijkt me daar niet de plaats voor. Sowieso vraag ik me af of het verstandig is om via internet een oplossing te zoeken. Wanneer je probleem serieus is raad ik je aan om het te zoeken in je familie- of vriendenkring, eventueel met professionele hulp indien het echt de spuigaten uitloopt. Maar hier kunnen we je niet helpen, zeker niet in F&L. Meldt je dan desnoods in 'psychologie en relaties'.
pi_98633415
Inderdaad, ik zie dat ik het heb geplaatst in de verkeerde subforum. Ik open er dan ook een daar en mods mogen dit sluiten.
pi_98633422
Ja je hebt het aardig verklooit. Congratulations.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_98634486
Sterkte

en zoek een baan
Huh?
pi_98636164
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 00:30 schreef TippieTop het volgende:

Ik weet niet hoe lang dit nog duurt, maar heb geen energie meer om iets te doen.
Om iets te ondernemen.
Ga ik dan toch uit, blijf ik stil, want er knaagt steeds iets aan mij, terwijl ik weet dat ik potentie heb.

Welkom in de wereld.

Overigens, als je je beter wilt voelen, kun je je beter niet naar de wijsbegeerte keren, tenzij je je gevoel van nutteloosheid wilt bevestigen.
"The discovery of truth is prevented more effectively, not by the false appearance things present and which mislead into error, not directly by weakness of the reasoning powers, but by preconceived opinion, by prejudice."
- Schopenhauer
pi_98647401
Hallo Tippie top, je doet je naam geen goed aan. Er zijn vele momenten in ieder zijn leven waar hij of zij zich niet zo goed voelt. Het is een periode waar je doorheen moet, je moet het vergelijken met bergen an dalen. Het is altijd moeillijk om een berg te beklimmen ( je kan er hulpen bij gebruiken ) zoals dit hier schrijven is een begin, je huisarts een vriend zelfs je ouders. Als je eenmaal de top hebt berijkt gaat het omlaag gaan weer wat makkelijker, dat is de tijd dat je je prettig voelt. Deze bergen en dalen zullen in je leven elkaar afwisselen, want als je geen tegenslag kent weet je ook niet wat voorspoed is.

Je bent pas 24 jaar en er zijn nog zoveel leuke en spannende dingen die in je leven gaan gebeuren.

Maak een begin met dagjes uit...... daar bedoel ik mee, plan een dagje orienteren in wat voor werk je leuk vind, of opleiding. Zoek het internet af naar posetieve side's, en dat kan van alles zijn, waar je intresses ook maar ligt.

Zelf positief eten helpt, ik bedoel gezond eten.

En zal ik je zeggen dat je je schuldig voelt naar je ouders toe niet nodig is, ik weet zeker dat zijn hier niet om vragen maar dat dat je eigen gevoel is. Je bent messchien nu in een crisis maar alles is van voorbij gaande aard, ook depressie.

Veel sucses met jou berg en geloof me je komt er echt doorheen. En blijf schrijven en blijf praten je bent niet alleen met deze gevoelens.
pi_98651013
quote:
Ik ben gestopt met mijn opleiding na 2 jaar ;( Heb geen school meer of werk, ik voel mij nutteloos.
Kies een beroep uit dat je graag zou doen, en waartoe je een korte, praktische opleiding kan volgen bij de werkloosheidsdienst; en doe in jouw gekozen beroep een stage. Vervolgens rol je wel verder, hoor.

Uiteindelijk verwerf je op de universiteit helemaal geen beroepskennis. Als je een beroep kent, en daarin evolueert, dan zul je na verloop van tijd beter af zijn dan heel wat mensen met diploma's, want geef nou toe, wie zou jij zelf aanwerven om timmerwerk-projecten te verkopen (of te managen, enzo): iemand met een brain-dead hbo diploma marketing, of iemand die zelf echt kan timmeren? Dat is maar een voorbeeld, hoor.

Een praktische opleiding is vaak een veel betere start van de carriere dan een diploma. Je kan dat diploma trouwens achteraf nog in avondschool of over het internet behalen, als je dat papiertje echt zo graag wil hebben.
pi_98661192
Misschien last van de quarterlife crisis?
ROBODEMONS..................|:(
pi_98661369
Probeer eens een lichte portie psychedelische truffels. (Wel over inlezen uiteraard, en zorgen dat je je goed voorbereidt.) Is een middel dat je echt inzichten kan geven over jezelf - en andere zaken - en je zo ook richting kan geven.
pi_98665570
In een ander topic in r en p gaf TS aan dat hij zich al een week zo voelt. Even ter relativering :')
Extremistisch gematigd.
  zondag 26 juni 2011 @ 00:56:32 #14
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_98665967
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_98667169
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:41 schreef Vagdavercustis het volgende:
Hallo Tippie top, je doet je naam geen goed aan. Er zijn vele momenten in ieder zijn leven waar hij of zij zich niet zo goed voelt. Het is een periode waar je doorheen moet, je moet het vergelijken met bergen an dalen. Het is altijd moeillijk om een berg te beklimmen ( je kan er hulpen bij gebruiken ) zoals dit hier schrijven is een begin, je huisarts een vriend zelfs je ouders. Als je eenmaal de top hebt berijkt gaat het omlaag gaan weer wat makkelijker, dat is de tijd dat je je prettig voelt. Deze bergen en dalen zullen in je leven elkaar afwisselen, want als je geen tegenslag kent weet je ook niet wat voorspoed is.

Je bent pas 24 jaar en er zijn nog zoveel leuke en spannende dingen die in je leven gaan gebeuren.

Maak een begin met dagjes uit...... daar bedoel ik mee, plan een dagje orienteren in wat voor werk je leuk vind, of opleiding. Zoek het internet af naar posetieve side's, en dat kan van alles zijn, waar je intresses ook maar ligt.

Zelf positief eten helpt, ik bedoel gezond eten.

En zal ik je zeggen dat je je schuldig voelt naar je ouders toe niet nodig is, ik weet zeker dat zijn hier niet om vragen maar dat dat je eigen gevoel is. Je bent messchien nu in een crisis maar alles is van voorbij gaande aard, ook depressie.

Veel sucses met jou berg en geloof me je komt er echt doorheen. En blijf schrijven en blijf praten je bent niet alleen met deze gevoelens.
Dank jewel, ik voel mij wat beter nu :s)
  zondag 26 juni 2011 @ 15:07:29 #16
344052 OmarKhayyam
Zendegi mikonam, lotfan.
pi_98678971
Ach TippieTop, - eigenlijk heb je volkomen gelijk:

Er is (hoogstwaarschijnlijk) geen God, geen leven-na-dood, geen hogere doel..
Of je nou een depressieve maniac was, of een groot, geliefd leider.. Het maakt allemaal in het eind niks uit..
Zelfs de mensheid als geheel is totaal insignificant in deze reusachtige universum.. Of je nou nu ff zelfmoord pleegt, of dat je je leven structuur geeft en succesvol wordt.. Who cares..

:)

Wellicht wil je zo een antwoord liever niet horen, maar tsja: De waarheid is hard.. :) "Iets" in ons zegt dat we gewoon moeten leven, eten, drinken, voortplanten, lol-maken etc.. En bij de meeste mensen spelen deze instincten een belangrijker rol dan na denken over de zin en doel van het leven, wat er eigenlijk niet is..

Succes verder ^O^
Democratie is dat twee wolven en een lammetjes beslissen wat te eten voor dinner.
  zondag 26 juni 2011 @ 15:58:40 #17
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_98680839
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:07 schreef OmarKhayyam het volgende:
Ach TippieTop, - eigenlijk heb je volkomen gelijk:

Er is (hoogstwaarschijnlijk) geen God, geen leven-na-dood, geen hogere doel..
Of je nou een depressieve maniac was, of een groot, geliefd leider.. Het maakt allemaal in het eind niks uit..
Zelfs de mensheid als geheel is totaal insignificant in deze reusachtige universum.. Of je nou nu ff zelfmoord pleegt, of dat je je leven structuur geeft en succesvol wordt.. Who cares..

:)

Wellicht wil je zo een antwoord liever niet horen, maar tsja: De waarheid is hard.. :) "Iets" in ons zegt dat we gewoon moeten leven, eten, drinken, voortplanten, lol-maken etc.. En bij de meeste mensen spelen deze instincten een belangrijker rol dan na denken over de zin en doel van het leven, wat er eigenlijk niet is..

Succes verder ^O^
Wat een gelul!
Wordt maar lekker een verkrachter, een moordenaar, een verslaafde of een pedofiel.
Who gives a shit toch. Dat zal de wereld goed doen.
pi_98682466
Schopje R&P. Topic is daar beter op zijn plaats.
  zondag 26 juni 2011 @ 20:13:46 #19
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_98689987
als doorgaan niet meer lukt, hulp inschakelen :)

bedenkt wel dat je uiteindelijk zelf iniatief moet nemen.

er is geen wonderdokter die jou er zonder moeite weer helemaal bovenop helpt
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_98699086
TS wellicht voor jou een leuk boek: De Mythe van Sisyphus van Albert Camus: Sisyphus is door de goden gedwongen om een steen naar boven op de berg te rollen, maar telkens als hij er bijna is zorgen de goden er weer voor dat de steen naar beneden gaat. Toch blijft Sisyphus doorgaan..

Wellicht kan je er wat goede spirit uithalen ;) Verder; probeer je er toch overheen te zetten, al was het maar omdat je over 50 jaar denk ik liever terugkijkt op iemand die de handen uit de mouwen stak en zich er overheen zette dan iemand die maar ging mokken. Sterkte!
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  maandag 27 juni 2011 @ 08:31:24 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98708385
doe deze test eens:
http://www.ggzdrenthe.nl/index.php?pageID=232
en laat ons weten wat er uit komt!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98712721
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 08:31 schreef Maanvis het volgende:
doe deze test eens:
http://www.ggzdrenthe.nl/index.php?pageID=232
en laat ons weten wat er uit komt!
De uitkomst:
U heeft waarschijnlijk geen depressie.

Woohoo :)
Ik voel mij zo af en toe wel down, dan sta ik op en zeg ik tegen mijzelf: je bent al 24 man, er zijn mensen die grammy awards, oscars en miljonairs zijn geworden toen ze niet eens zo oud als jij waren.

Wat maak je van je leven man? Wil je wel verder met wat je doet?
Vrienden met wie ik op de havo zat verdienen nu 3000 euro per maan nadat ze hun duale master hebben afgerond, ik heb mijn technische gekapt na 2 jaar omdat ik niets haalde en verdien geen moer ;(

Vrienden die wel de techniek zijn ingegaan verdienen een schamele 2200 ;(

Als ik hen vergelijk: techneuten, depressief, spijt van studiekeuze, werken alleen om hun depressie weg te werken.
Accountants: gelukkig, auto van de zaak, altijd een pak, genieten echt van het weekend.

Wat heb ik dan een spijt van mijn studiekeuze en dat ik na de Techniek niet de Accountancy/Business Management ben binnengegaan, ik had de kans gewoon om uiteindelijk toch die kant op te gaan en te doen wat ik echt leuk vind! 2 jaar verspild ;(

Ik zou het liefst direct naar LA/NYC willen gaan, castingbureaus binnenlopen en effe wat rollen bemachtigen, dat vind ik leuk :P

Maar dan ondervind ik hevige concurrentie, de kans om door te breken is bijna nihil, en dan mag ik kutwerk doen in jaren en mag ik daarna als loonslaaf verder gaan. Ik mag dan beginnen met een salaris van 2500 terwijl anderen het dubbele verdienen.

Bovendien mag ik niet eens zo lang daar verblijven, aankomende 2 jaar mag ik niet weg naar het buitenland van de reclassering :'(
  maandag 27 juni 2011 @ 11:31:34 #23
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_98712917
:') OMG.
Toptopic dit!
Ik heb een depressie! :(
Hier, een 3 vragen zelftest op internet.
Ik heb toch geen depressie! :D

Ik wil acteur worden! O+ In Hollywood werken! O+ Maar ik mag niet van de reclassering! :')

Anders zoek je een realistisch toekomstplan! :) Zoek werk en ga van daaruit kijken wat je leuk vindt en welke (avond) scholing je bij je baas kunt doen, of zelf kunt betalen. Haal daar je eigenwaarde uit. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 27 juni 2011 @ 11:34:35 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98713029
die test is meer dan 3 vragen afhankelijk van welke antwoorden je kiest, en van het GGZ dus weldegelijk serieus te nemen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98713103
Je plannen zijn nogal vaag en miss ook wat vergezocht.. Wie breekt er nou door in Hollywood. Nederlanders die dat hebben gedaan zijn op 1 hand te tellen. Ga in Nederland dan eerst bij een acteergroep ofzoiets. En een startsalaris van 2500 is erg hoog overgens. Sterker nog het is een modaal inkomen.
24 is opzich niet oud om weer aan een studie te beginnen.
pi_98715181
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:37 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Je plannen zijn nogal vaag en miss ook wat vergezocht.. Wie breekt er nou door in Hollywood. Nederlanders die dat hebben gedaan zijn op 1 hand te tellen. Ga in Nederland dan eerst bij een acteergroep ofzoiets. En een startsalaris van 2500 is erg hoog overgens. Sterker nog het is een modaal inkomen.
24 is opzich niet oud om weer aan een studie te beginnen.
Ik wil heel graag Business Administration doen, maar ik ben te laat met inschrijven, alhoewel ik heel wat businessvakken heb gehad in mijn Bachelor, heb een heel minor erin gevolgd.

Hoop dat het goedkomt en ik word toegelaten, ik stress al als ik eraan denk ;(
zou niet weten welk master ik anders zou moeten doen, ik wil in 2 jaar mijn master al hebben, ik heb de energie niet langer door te studeren!
  maandag 27 juni 2011 @ 12:51:54 #27
116015 SicSicSics
pi_98715370
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:45 schreef TippieTop het volgende:
ik heb de energie niet langer door te studeren!
Als je al zo begint kun je misschien beter meteen de WW in gaan. :') De tering, grow some balls! En pak eens een beetje ambitie op ergens.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_98717395
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als je al zo begint kun je misschien beter meteen de WW in gaan. :') De tering, grow some balls! En pak eens een beetje ambitie op ergens.
Ik heb DAGELIJKS spijt dat ik de techniek ben ingegaan. Kans op een goed salaris is 0,0%.
De master haal ik niet.

Ik wil nu switchen naar Business Administration, maar zelfs dat gaat heel moeilijk worden...

Down en depressief als de gek ;(
En dat allemaal omdat er werd verteld dat er heus wel goed te verdienen is in de techniek :r
Ik had nooit deze opleiding moeten doen, NOOIT! Die kutmensen op voorlichtingsdagen begrijpen niet hoe ze iemands leven zo kunnen ruïneren met hun vieze leugenachtige praatjes. :'(
  maandag 27 juni 2011 @ 13:52:35 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98717546
Als ik dit lees dan denk ik: jank niet zo :D.
Oh er loopt nog een soortgelijk topique van INTJ "Mijn leven in puin" misschien kun je daar tips op doen?
Een gedicht over Maanvis
  maandag 27 juni 2011 @ 13:54:52 #30
116015 SicSicSics
pi_98717637
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:48 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Ik heb DAGELIJKS spijt dat ik de techniek ben ingegaan. Kans op een goed salaris is 0,0%.
De master haal ik niet.

Ik wil nu switchen naar Business Administration, maar zelfs dat gaat heel moeilijk worden...

En dat allemaal omdat er werd verteld dat er heus wel goed te verdienen is in de techniek :r
Ik had nooit deze opleiding moeten doen, NOOIT! Die kutmensen op voorlichtingsdagen begrijpen niet hoe ze iemands leven zo kunnen ruïneren met hun vieze leugenachtige praatjes. :'(
Dat is het verhaal van elke opleiding die ik gevolgd heb, verder ben je er zelf ingetuind dus ach. Verman jezelf en ga wat leuks doen! O+
Fine, fuck you then!
pi_98743760
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:54 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is het verhaal van elke opleiding die ik gevolgd heb, verder ben je er zelf ingetuind dus ach. Verman jezelf en ga wat leuks doen! O+
Leuk wordt het pas vrijdagavond ;(
De rest van de wereld is loonslaaf :'(
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:53:00 #32
116015 SicSicSics
pi_98754951
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:12 schreef TippieTop het volgende:
Leuk wordt het pas vrijdagavond ;(
De rest van de wereld is loonslaaf :'(
Boe f*cking hoe! :')
Gelukkig ben jij geen loonslaaf en zit je op de top van je geluk terwijl de rest van de wereld depressief is. God, wat is het toch een drama om loonslaaf te zijn! ;)
Fine, fuck you then!
pi_98755040
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Boe f*cking hoe! :')
Gelukkig ben jij het niet en zit je op de top van je geluk terwijl de rest van de wereld depressief is. God, wat is het toch een drama om loonslaaf te zijn! ;)
Ik hekelde altijd het leven van een loonslaaf. Waarom verplicht werken :r
Maar nu ik zie dat men carriere maakt, al mijn vrienden werken, ik niets uit te geven heb en ik de hele dag thuis depressief aan het wezen ben, lijkt mij zo'n leven zo slecht nog niet.

Mensen jonger dan mij verdienen meer, terwijl ik ze zag als sukkels ;(
Hebben de juiste studiekeuze gemaakt en verdienen nu bakken met geld als accountants, terwijl ik opnieuw mag beginnen gaan zij voor hun RA :'(

En ik maar hier wezen terwijl ik niets te doen heb, mijn god was is het leven oneerlijk.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:07:46 #34
116015 SicSicSics
pi_98755400
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:55 schreef TippieTop het volgende:
Ik hekelde altijd het leven van een loonslaaf. Waarom verplicht werken :r
Maar nu ik zie dat men carriere maakt, al mijn vrienden werken, ik niets uit te geven heb en ik de hele dag thuis depressief aan het wezen ben, lijkt mij zo'n leven zo slecht nog niet.

Mensen jonger dan mij verdienen meer, terwijl ik ze zag als sukkels ;(
Hebben de juiste studiekeuze gemaakt en verdienen nu bakken met geld als accountants, terwijl ik opnieuw mag beginnen gaan zij voor hun RA :'(

En ik maar hier wezen terwijl ik niets te doen heb, mijn god was is het leven oneerlijk.
Aw-koetiekoetiekoetie! :')
Je hebt verkeerde keuzes gemaakt, so what? Doe er wat aan! O+
Fine, fuck you then!
pi_98755432
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je hebt verkeerde keuzes gemaakt, so what? Doe er wat aan! O+
Dat kan ik pas na de zomer doen, in de tussentijd ben ik down, geen werk, niemand om mij heen, buiten gaan in mijn uppie is ook niet leuk ;(
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:11:20 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98755523
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:08 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Dat kan ik pas na de zomer doen, in de tussentijd ben ik down, geen werk, niemand om mij heen, buiten gaan in mijn uppie is ook niet leuk ;(
woon je in de sahara dan, dat e rniemand om je heen is?
Een gedicht over Maanvis
pi_98755603
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

woon je in de sahara dan, dat e rniemand om je heen is?
Nee iedereen is loonslaaf... Alleen de vrijdagavond zie ik hen.

Nu snap ik waarom werklozen altijd blij zijn als het weekend is.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:15:09 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98755633
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:14 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Nee iedereen is loonslaaf... Alleen de vrijdagavond zie ik hen.

Nu snap ik waarom werklozen altijd blij zijn als het weekend is.
onzin door de weeks is er ook genoeg te doen. gisteren heb ik bijvoorbeeld nog lekker zitten zuipen bij de tennisclub :D. Vandaag eet ik bij mijn ouders, morgen is er een toernooitje waaraan ik meedoe, donderdag ga ik naar de kroeg en vrijdag en zaterdag weer. zaterdag en zondag doe ik ook nog een toernooitje, dus dan ben ik maandag die mensen om me heen wel weer ff zat.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:15:11 #39
116015 SicSicSics
pi_98755637
quote:

http://www.vrijwilligerswerk.nl/
http://www.randstad.nl/
http://www.tempo-team.nl/
http://neomax.nl/

Heb je geen ouders die je een schop onder je hol geven? :D
Fine, fuck you then!
pi_98755693
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:15 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

http://www.vrijwilligerswerk.nl/
http://www.randstad.nl/
http://www.tempo-team.nl/
http://neomax.nl/

Heb je geen ouders die je een schop onder je hol geven? :D
Jewel, maar als er geen werk is bij het uirtzendbureau, dan is erg een werk...
pi_98755700
Ha! Dat had ik laatst ook! De opleiding moest me niet meer en ik ben nu genoodzaakt zsm een baantje te scoren en te verkassen naar daar waar het beter is. Allemaal meuk die ik niet had voorzien en het voelt enorm kut, vooral omdat de academie zo'n toffe plek is.

Maar je doet er geen reet tegen. Met een dikke zak studieschuld ook nog. Ja balen man.
Ik heb geloof ik drie/vier weken voornamelijk in mn nest doorgebracht en een beetje gegamed en geslapen en echt nutteloos tijdverdrijf. Maar daar word je pas echt strontziek van.

Ik ben het zo gaan bekijken: Van af dit moment ben ik vrij om te gaan en staan waar ik wil. Ik kan overal gaan wonen en elk simpel baantje aannemen, ook in het buitenland. Je bent niet verloren, je hebt enkel je doel niet bereikt. Fucked up, maar kansen zat hoor!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:17:39 #42
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_98755710
quote:

[..]

Heb je die link bekeken die ik voor je heb geplaatst?
Misschien vind je daar wel daar een maatje.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:19:00 #43
116015 SicSicSics
pi_98755750
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:17 schreef TippieTop het volgende:
Geen werk? Waar woon je? Schiermonnikoog?
Fine, fuck you then!
pi_98755760
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:17 schreef Faazz het volgende:
Ha! Dat had ik laatst ook! De opleiding moest me niet meer en ik ben nu genoodzaakt zsm een baantje te scoren en te verkassen naar daar waar het beter is. Allemaal meuk die ik niet had voorzien en het voelt enorm kut, vooral omdat de academie zo'n toffe plek is.

Maar je doet er geen reet tegen. Met een dikke zak studieschuld ook nog. Ja balen man.
Ik heb geloof ik drie/vier weken voornamelijk in mn nest doorgebracht en een beetje gegamed en geslapen en echt nutteloos tijdverdrijf. Maar daar word je pas echt strontziek van.

Ik ben het zo gaan bekijken: Van af dit moment ben ik vrij om te gaan en staan waar ik wil. Ik kan overal gaan wonen en elk simpel baantje aannemen, ook in het buitenland. Je bent niet verloren, je hebt enkel je doel niet bereikt. Fucked up, maar kansen zat hoor!
Tnx bro, dit helpt mij wel :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:04:31 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98757507
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:17 schreef TippieTop het volgende:

[..]

jamaardit, jamaardat. je zoekt excuses om alleen te zijn :D. je gaat niet naar buiten want bladiebla. ik heb melij met je :D
Een gedicht over Maanvis
pi_98758203
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:48 schreef TippieTop het volgende:

[..]

De master haal ik niet.

Het klinkt alsof je voor een groot deel van plan bent je plezier te gaan halen uit je werk en een hoog salaris, ook vergelijk je jezelf veel met anderen, zijn dat de dingen waar het jou het meest om gaat?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_98758649
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:23 schreef Canillas het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je voor een groot deel van plan bent je plezier te gaan halen uit je werk en een hoog salaris, ook vergelijk je jezelf veel met anderen, zijn dat de dingen waar het jou het meest om gaat?
Klopt precies.
In de techniek heb ik nooit plezier beleefd. Ja met onderzoeken en berekenen vond ik wel leuk, maar programmeren :{ ontwerpen :{ hele dagen achter een kutontwerp :{

Ik wete niet hoe moeilijk Busienss Administration gaat worden, maar daar haal ik WEL mijn interesse uit als ik naar de vakken mag kijken. En inderdaad ik vergelijk mijzelf met anderen, maar dan in mijn eigen vriendengroep waar iedereen afstudeert/carrière maakt en ik alleen achterblijf ;(
pi_98760521
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:36 schreef TippieTop het volgende:
En inderdaad ik vergelijk mijzelf met anderen, maar dan in mijn eigen vriendengroep waar iedereen afstudeert/carrière maakt en ik alleen achterblijf ;(
Je blijft denk ik niet achter om zij afstuderen of carrière maken, je vergelijkt jezelf met hen en daardoor krijg je dat gevoel, terwijl jij hen niet bent en zij jou niet, volg je eigen pad en ga op zoek waar jij plezier uit haalt ;)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:20:31 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98760595
Conclusie: TS is niet depressief maar gewoon lui, dom en kansloos.
Hopelijk is dit de schop onder je reet die je nodig hebt om er toch nog wat van te gaan maken!
Een gedicht over Maanvis
pi_98760676
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:20 schreef Maanvis het volgende:
Conclusie: TS is niet depressief maar gewoon lui, dom en kansloos.
Hopelijk is dit de schop onder je reet die je nodig hebt om er toch nog wat van te gaan maken!
Nee, helpt niet :')
Ik ga nu wel echter naar de sportschool, effe mijzelf oppeppen.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:24:07 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98760719
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:22 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Ga daar dan contacten leggen. Genoeg vrijgezelle vrouwen daar.
Een gedicht over Maanvis
pi_98762984
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:22 schreef TippieTop het volgende:

[..]

TS, er zit wel wat achter. Stikken in medelijden is wel de laatste methode die handig is om uit je depressie te komen. Klinkt hard, maar heb het ook gehad. Je moet er zelf uitkomen, anderen gaan nu eenmaal geen hand uitsteken naar iemand die alleen maar cynisch is.

Ga dus dingen doen, ga inderdaad contacten leggen bij de sportschool of bij een andere club ofzo. Focus je op je nieuwe studie ipv op het verleden. En in godsnaam: vergeet dat gezeik over die loonslaven echt, want anders ga je de eerste jaren van je carriere nergens komen. En mensen die dromen over Hollywood worden over het algemeen ook nooit gelukkig, sterkte!
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_98765192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:19 schreef keste010 het volgende:

[..]

TS, er zit wel wat achter. Stikken in medelijden is wel de laatste methode die handig is om uit je depressie te komen. Klinkt hard, maar heb het ook gehad. Je moet er zelf uitkomen, anderen gaan nu eenmaal geen hand uitsteken naar iemand die alleen maar cynisch is.

Ga dus dingen doen, ga inderdaad contacten leggen bij de sportschool of bij een andere club ofzo. Focus je op je nieuwe studie ipv op het verleden. En in godsnaam: vergeet dat gezeik over die loonslaven echt, want anders ga je de eerste jaren van je carriere nergens komen. En mensen die dromen over Hollywood worden over het algemeen ook nooit gelukkig, sterkte!
Tnx man, sportschool heeft ook niet geholpen, training ging slecht plus het was bijna leeg :P
pi_98766664
luister nummers van Fresku (Twijfel, lamballen, etc) :P
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:47:01 #55
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_98767205
Hoe kazig het ook klinkt: positief blijven is nr1, jezelf (en je mogelijkheden enz) analyseren nr2, actie ondernemen nr3.
En als een actie mislukt, gewoon weer bij 1 beginnen.
pi_98780557
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:47 schreef heartz het volgende:
Hoe kazig het ook klinkt: positief blijven is nr1, jezelf (en je mogelijkheden enz) analyseren nr2, actie ondernemen nr3.
En als een actie mislukt, gewoon weer bij 1 beginnen.
In mijn geval is het geduld hebben, de halve zomervakantie lang ;(
pi_98781855
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:17 schreef TippieTop het volgende:

[..]

In mijn geval is het geduld hebben, de halve zomervakantie lang ;(
ga op vakantie, de halve zomervakantie lang.
pi_98795118
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:37 schreef timeless0 het volgende:

[..]

ga op vakantie, de halve zomervakantie lang.
Ik heb al vakantie ;( :') ;(
pi_98892268
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 00:30 schreef TippieTop het volgende:

Om iets te ondernemen.

Dit is heel vervelend idd, ik herken het ook.
Je eigenwaarde en je fijn/ nuttig voelen enz hangt toch vaak samen met iets bevredigends doen wat door anderen ook hoog wordt geacht (ik voelde me nogal stom en dom als ik moest vertellen wat voor werk ik deed...dit ligt weliswaar misschien meer aan mij dan dat mn omgeving het stom zou vinden, maar ik WEET dat ik ergens meer kan dan kassierewerk en vond het zelf kutwerk. En merk dat ik stiekem ook mensen in hokjes plaats als ik weet wat voor opleidingsniveau of werk ze hebben etc. Dus denk ik automatisch dat mensen dat ook bij mij denken.)

Ben ook gestopt met mijn studie (7 jaar terug) en sindsdien alleen maar uitzendbaantjes gehad van niveautje kassiere etc. Ben nu sinds een half jaar werkeloos/ zit in ZW.

Ik WEET dus dat ik meer aan zou kunnen dan kassawerk (alhoewel ik daar laatste jaren nogal aan twijfel, denk dat me nu moeilijker valt om 'hoger' werk te doen want kan totaal niet meer met stress en druk omgaan en heb totaal geen concentratievermogen meer en erg onzeker) en zou graag nog meer leren maarja.

Je voelt je dan nooit zo fijn als anderen als je uitgaat idd, het knaagt idd ergens toch wel (ook al is het soms vagelijk). Ik kan ook nooit echt uitstralen 'yeah hier ben ik' zolang ik werkeloos, studieloos en geldloos ben EN daar niet tevreden over ben. Ik heb weinig om trots op te zijn. weinig identiteit opgebouwd.
Nu ik erover nadenk, misschien is dat ook wel een reden dat ik zo'n zeikerd ben die alleen maar klaagt en weinig kan ondernemen. Die niet meer tegen stress kan. Die etc.
Anderen hebben allemaal meer identiteit opgebouwd (in hun puberteit, tijdens hun drukke en avontuurlijke studentenperiode, tijdens hun werk het leren omgaan met tegenslagen en successen.....) ik heb dat allemaal nooit gehad dus ben ik wat dat betreft wat sja, minder goed met het omgaan met successen, tegenslagen, sociale dingen, presteren, druk, ontwikkeling van mn gevoelens etc...misschien is die achterstand ook wel zo groot dat ik nooit meer zo ver zal komen op maatschappelijk vlak, misschien heb ik al wel teveel misgelopen....je hersenen zijn na een bepaalde leeftijd immers niet meer zo toegerust op 'leren' en je gevoelens verder ontwikkelen denk ik.

Terwijl de mensen om mij heen allemaal een carriere hebben opgebouwd/ daar mee bezig zijn, over hun werk praten, goede studie hebben afgerond, hun eerste promotie maken en meer geld gaan verdienen nu in deze fase van hun leven (tegen de dertig), echt een leven hebben opgebouwd, daardoor gelukkiger zijn en meer ervaren/ voelen dan ik etc. etc. hang ik er maar beetje bij als maatschappelijke outcast en voel ik me behoorlijk mislukt. Nouja, dat probeer ik trouwens niet te doen eigenlijk maar echt vrolijk word ik er niet van iig. :)
Verjaardagsfeestjes zijn ook al zo erg. Ik vind het altijd wel fijn ff onder de mensen te zijn, maar er komt steevast de vraag of ik al werk heb en wat voor werk ik doe en dat soort dingen.

[ Bericht 9% gewijzigd door bulbjes op 01-07-2011 01:06:00 ]
  vrijdag 1 juli 2011 @ 01:08:01 #60
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_98892757
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 00:50 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Dit is heel vervelend idd, ik herken het ook. Ben ook gestopt met mijn studie (7 jaar terug) en sindsdien alleen maar uitzendbaantjes gehad van niveautje kassiere etc.
Ben nu sinds een half jaar werkeloos/ zit in ZW.

Je eigenwaarde en je fijn/ nuttig voelen enz hangt toch vaak samen met iets bevredigends doen wat door anderen ook hoog wordt geacht (ik voelde me nogal stom en dom als ik moest vertellen wat voor werk ik deed). Ik WEET dat ik meer aan zou kunnen dan kassawerk (alhoewel ik daar laatste jaren nogal aan twijfel) en zou graag nog meer leren maarja -zit nu met gezondheidsklachten dus gaat wat lastiger en ben daarnaast al wat ouder-.

Je voelt je dan nooit zo fijn als anderen als je uitgaat, het knaagt idd ergens toch wel (ook al is het soms vagelijk). Ik kan ook nooit echt uitstralen 'yeah hier ben ik' zolang ik werkeloos, studieloos en geldloos ben en daar niet tevreden over ben. Ik heb weinig om trots op te zijn, weinig identiteit opgebouwd.
Hm nu ik erover nadenk, misschien dat me dat ook wel meer een zeikerd maakt die blijft hangen in dingen. Anderen hebben allemaal meer identiteit opgebouwd (in hun puberteit, tijdens hun drukke en avontuurlijke studentenperiode, tijdens hun werk het leren omgaan met tegenslagen en successen.....ik heb dat allemaal nooit gehad dus ben ik wat dat betreft wat sja, minder goed met het omgaan met successen, tegenslagen, sociale dingen, presteren, druk, ontwikkeling van mn gevoelens etc).

Terwijl de mensen om mij heen allemaal een carriere hebben opgebouwd/ daar mee bezig zijn, over hun werk praten, goede studie hebben afgerond, hun eerste promotie maken en meer geld gaan verdienen nu in deze fase van hun leven (tegen de dertig), echt een leven hebben opgebouwd, daardoor gelukkiger zijn en meer ervaren/ voelen dan ik etc. etc. hang ik er maar beetje bij als maatschappelijke outcast en voel ik me behoorlijk mislukt. Nouja, dat probeer ik trouwens niet te doen eigenlijk maar echt vrolijk word ik er niet van iig. :)
Verjaardagsfeestjes zijn ook al zo erg. Ik vind het altijd wel fijn ff onder de mensen te zijn, maar er komt steevast de vraag of ik al werk heb en wat voor werk ik doe, en de verhalen aanhoren van familieleden etc over hun werk/ promotie/ studie en waar ze op vakantie gaan (heb ik al jaren geen geld voor).
Als ik een snelle conclusie zou mogen trekken is gebrek aan initiatief en zelfreflectie je grootste probleem.

En TS is al niet veel beter bezig. 24 en met je opleiding gestopt? Wat in Ghandi's naam heb je de jaren ervoor uitgevreten vriend? Een typische leeftijd wel waarop het langzaam niet meer mogelijk is je te verschuilen achter de waanzin die vrienden zo nu en dan ook doormaken, juist omdat die mensen die periodes nodig hebben om zich te focussen op de goede momenten. Altijd maar lui geweest TS, nooit initiatief of een optimistische levensvisie gehad, en het komt nu allemaal keihard op je eigen gebroken bord terecht. Al die jaren een maatschappelijk interesse gehad die door tunnelvisie gekenmerkt werd, een sociaal mededogen waarin je eigen voordeel het voornaamste was en waar ben je nu? Nu moet het zeker ineens goed terecht komen en in een positief daglicht gesteld worden binnen een week?

Dat gaat je niet lukken vriend, dat kan ik je zo al vertellen. Laat dit een dure en keiharde les zijn voor de rest van je leven. Neem een paar dagen om je doelen scherp te stellen en gooi dan verdomme keihard de fuck erin. Maak kennis met die nieuwe jongen en laat die faggot in je achter op je oude school. Alleen als je het erkent heeft je nieuwe doel kans van slagen knul.

En ja, ondergetekende leeft een eminent bestaan, gaat hard op zijn opleiding, verbreedt zijn sociale en zakelijke netwerk nog elke dag en heeft een prachtig vrouwtje wat ie aan de sabel rijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')