Welkom in de wereld.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:30 schreef TippieTop het volgende:
Ik ben gestopt met mijn opleiding na 2 jaar
Heb geen school meer of werk, ik voel mij nutteloos.
Ben 24 jaar, maar het voelt nu al alsof ik in een midlife-crisis zit.
Heb nergens zin meer in, libido is diep gezakt.
Het voelt alsof ik mijn ouders heb teleurgesteld
Ik weet niet hoe lang dit nog duurt, maar heb geen energie meer om iets te doen.
Om iets te ondernemen.
Ga ik dan toch uit, blijf ik stil, want er knaagt steeds iets aan mij, terwijl ik weet dat ik potentie heb.
Ik weet het niet meer, wanneer gaat dit gevoel over
Kies een beroep uit dat je graag zou doen, en waartoe je een korte, praktische opleiding kan volgen bij de werkloosheidsdienst; en doe in jouw gekozen beroep een stage. Vervolgens rol je wel verder, hoor.quote:Ik ben gestopt met mijn opleiding na 2 jaarHeb geen school meer of werk, ik voel mij nutteloos.
Dank jewel, ik voel mij wat beter nuquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:41 schreef Vagdavercustis het volgende:
Hallo Tippie top, je doet je naam geen goed aan. Er zijn vele momenten in ieder zijn leven waar hij of zij zich niet zo goed voelt. Het is een periode waar je doorheen moet, je moet het vergelijken met bergen an dalen. Het is altijd moeillijk om een berg te beklimmen ( je kan er hulpen bij gebruiken ) zoals dit hier schrijven is een begin, je huisarts een vriend zelfs je ouders. Als je eenmaal de top hebt berijkt gaat het omlaag gaan weer wat makkelijker, dat is de tijd dat je je prettig voelt. Deze bergen en dalen zullen in je leven elkaar afwisselen, want als je geen tegenslag kent weet je ook niet wat voorspoed is.
Je bent pas 24 jaar en er zijn nog zoveel leuke en spannende dingen die in je leven gaan gebeuren.
Maak een begin met dagjes uit...... daar bedoel ik mee, plan een dagje orienteren in wat voor werk je leuk vind, of opleiding. Zoek het internet af naar posetieve side's, en dat kan van alles zijn, waar je intresses ook maar ligt.
Zelf positief eten helpt, ik bedoel gezond eten.
En zal ik je zeggen dat je je schuldig voelt naar je ouders toe niet nodig is, ik weet zeker dat zijn hier niet om vragen maar dat dat je eigen gevoel is. Je bent messchien nu in een crisis maar alles is van voorbij gaande aard, ook depressie.
Veel sucses met jou berg en geloof me je komt er echt doorheen. En blijf schrijven en blijf praten je bent niet alleen met deze gevoelens.
Wat een gelul!quote:Op zondag 26 juni 2011 15:07 schreef OmarKhayyam het volgende:
Ach TippieTop, - eigenlijk heb je volkomen gelijk:
Er is (hoogstwaarschijnlijk) geen God, geen leven-na-dood, geen hogere doel..
Of je nou een depressieve maniac was, of een groot, geliefd leider.. Het maakt allemaal in het eind niks uit..
Zelfs de mensheid als geheel is totaal insignificant in deze reusachtige universum.. Of je nou nu ff zelfmoord pleegt, of dat je je leven structuur geeft en succesvol wordt.. Who cares..
Wellicht wil je zo een antwoord liever niet horen, maar tsja: De waarheid is hard.."Iets" in ons zegt dat we gewoon moeten leven, eten, drinken, voortplanten, lol-maken etc.. En bij de meeste mensen spelen deze instincten een belangrijker rol dan na denken over de zin en doel van het leven, wat er eigenlijk niet is..
Succes verder
De uitkomst:quote:Op maandag 27 juni 2011 08:31 schreef Maanvis het volgende:
doe deze test eens:
http://www.ggzdrenthe.nl/index.php?pageID=232
en laat ons weten wat er uit komt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |