abonnement Unibet Coolblue
pi_98626679
And so on.









PLAATJES willen we zien, VERDOMME! :9 :') O+ . Oh, als je geen dorst wil krijgen, klik 'vorige' links bovenin je menubalk.
pi_98626820
Een goede trappist of ander abdij bier gaat er meestal wel in. Net als een lekker Witbiertje op een terras :9
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:40:12 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_98627412
Ik vond de vorige TT beter.
Resistance is futile.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:41:06 #4
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_98627451
:o ik was dit topic al kwijt. Dacht dat die doodgebloed was. :')
pi_98628439
Als het goed is, komt morgen een pakket binnen met deze bieren:

St. Peters Honey Porter
St. Peters Cream Porter
Brouwerij de Molen - Bommen & Granaten
Brouwerij de Molen - Hel & Verdoemenis
Flying Dog - Coffee Stout
Verder nog een Brewdog pakket met 'Hardcore IPA', '5am Saint', 'Rip Tide' en 'Punk IPA' en
een tarwebier pakket met o.a. 'Watou's', 'Blanche Namur' en 'Trappist Witte Trappist'
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_98628593
Ah, die Bommen & Granaten. Die vond ik echt niet lekker. Nu ben ik sowieso niet echt een heftige barley wine liefhebber maar dit was echt twee slokken wel lekker en daarna vlot *bah*.

Nu drink ik Maximus Pandora. Ik vind die eigenlijk wel heel geslaagd!



Niet zo bitter, behoorlijk fruitig (sinaasappel?), mooie schuimkraag maar gewoon een goede smaak en een fijn bier!

Net de Flying Dog Old Scratch gedronken: Bah! :r
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_98628641
quote:
8s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:40 schreef Seven. het volgende:
Ik vond de vorige TT beter.
Pillen ook leuk, maar niet in combinatie met speciaalbier ^O^

Rochefort 8 is ook erg lekker, al vindt mijn vriendin de 6 lekkerder. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik mag ze in ieder geval alletwee wel. Ben nu wel echt benieuwd naar de Rochefort 10 :Y
pi_98629017
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:03 schreef T-Force het volgende:

[..]

Pillen ook leuk, maar niet in combinatie met speciaalbier ^O^

Rochefort 8 is ook erg lekker, al vindt mijn vriendin de 6 lekkerder. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik mag ze in ieder geval alletwee wel. Ben nu wel echt benieuwd naar de Rochefort 10 :Y
Vind ik zelf wel veruit de lekkerste, de 10!
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_98629506
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:03 schreef Watertornado het volgende:
Ah, die Bommen & Granaten. Die vond ik echt niet lekker. Nu ben ik sowieso niet echt een heftige barley wine liefhebber maar dit was echt twee slokken wel lekker en daarna vlot *bah*.
Ik weet ook niet of ik 'm lekker ga vinden...zal het wel laten weten als 'ie binnen is. :)

quote:
Nu drink ik Maximus Pandora. Ik vind die eigenlijk wel heel geslaagd!

[ afbeelding ]

Niet zo bitter, behoorlijk fruitig (sinaasappel?), mooie schuimkraag maar gewoon een goede smaak en een fijn bier!
Ken ik niet, waar heb je die gehaald? Direct bij de brouwerij ofzo?

quote:
Net de Flying Dog Old Scratch gedronken: Bah! :r
Waar smaakt die naar dan? Ken ik trouwens ook (nog) niet.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_98629865
Wat vinden jullie trouwens van een bier als 'Sink the Bismarck'?

Totnutoe het zwaarste bier ter wereld, slechts een schamele 41% alcohol... 8)7

Het is alleen een beetje aan de prijs als je het online wilt bestellen...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_98630007
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:17 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of ik 'm lekker ga vinden...zal het wel laten weten als 'ie binnen is. :)

[..]

Ken ik niet, waar heb je die gehaald? Direct bij de brouwerij ofzo?
"Gewoon" bij Melger's in Haarlem.
quote:
[..]

Waar smaakt die naar dan? Ken ik trouwens ook (nog) niet.
Hij smaakt vies. Weinig body maar een soort scherpe ijzersmaak. Ze noemen het een Amber Lager.

De Sink The Bismarck is trouwens ook bij Melger's te krijgen, voor ik geloof 54 euro. Relatief goedkoop als je vergelijkt met Bierkoning of Cracked Kettle. Is overigens niet het zwaarste bier te wereld. Zelf hebben ze uiteraard de End of History gebrouwen, en een brouwer uit Almere is er ook nog overheen geweest.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_98630925
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:26 schreef Watertornado het volgende:
Hij smaakt vies. Weinig body maar een soort scherpe ijzersmaak. Ze noemen het een Amber Lager.
Okee, maar niet proberen dan...klinkt niet heel erg uitnodigend. :)

quote:
De Sink The Bismarck is trouwens ook bij Melger's te krijgen, voor ik geloof 54 euro. Relatief goedkoop als je vergelijkt met Bierkoning of Cracked Kettle. Is overigens niet het zwaarste bier te wereld. Zelf hebben ze uiteraard de End of History gebrouwen, en een brouwer uit Almere is er ook nog overheen geweest.
Online heb ik 'm gezien voor iets van ¤64 8)7

Maar bij dit soort varianten is het gewoon een kwestie van hoeveel alcohol ze naderhand toevoegen...imo beetje nep dus.
Maar toch zou ik zo'n bier eens proberen als ik rijk was.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_98632650
Net weer aan de Anchor Steam beer gezeten. Blijft een lekker biertje *O*
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_98638386
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:42 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Okee, maar niet proberen dan...klinkt niet heel erg uitnodigend. :)
Misschien vind jij hem wel heel lekker.
quote:
[..]

Online heb ik 'm gezien voor iets van ¤64 8)7

Maar bij dit soort varianten is het gewoon een kwestie van hoeveel alcohol ze naderhand toevoegen...imo beetje nep dus.
Wat bedoel je hier precies mee?
quote:
Maar toch zou ik zo'n bier eens proberen als ik rijk was.
Het nadeel is dat dit bier gewoon in een 33 cl-fles zit met een kroonkurk. Dus je moet je of compleet lamzuipen of meer mensen hebben die het willen drinken.
Beter onethisch dan oneetbaar
  zaterdag 25 juni 2011 @ 11:26:38 #15
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_98640218
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:23 schreef bas-beest het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van een bier als 'Sink the Bismarck'?

Totnutoe het zwaarste bier ter wereld, slechts een schamele 41% alcohol... 8)7

Het is alleen een beetje aan de prijs als je het online wilt bestellen...
Ehh... de zwaarste ter wereld is toch echt The End of History, alleen wordt die niet meer gemaakt. Verder niet echt een mening, behalve dat ik het invriezen gewoon smokkelen vind.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_98644665
Nu op Discovery Channel de hele middag Brew Masters..
Gisteren nog een Maredsous 10 pater gemaakt.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:26:00 #17
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_98644998
Gisteren een "Drongens Plezierke" op. Geen aanrader.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_98649568
Zonet een Hemel & Aarde en Ruig & Rood aangeschaft. Vanavond maar eens drinken. Ik ben heel benieuwd!
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_98672028
Vrijdag de La Trappe Quadrupel op. In het begin vond ik het niet zo lekker maar hoe warmer het bier wordt, des te lekkerder het werd. Voortaan even wachten met drinken want toen ik hem echt lekker vond, was hij al op. :(
  zondag 26 juni 2011 @ 15:08:50 #20
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_98679018
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:59 schreef bas-beest het volgende:
Als het goed is, komt morgen een pakket binnen met deze bieren:

St. Peters Honey Porter
St. Peters Cream Porter
Brouwerij de Molen - Bommen & Granaten
Brouwerij de Molen - Hel & Verdoemenis
Flying Dog - Coffee Stout
Verder nog een Brewdog pakket met 'Hardcore IPA', '5am Saint', 'Rip Tide' en 'Punk IPA' en
een tarwebier pakket met o.a. 'Watou's', 'Blanche Namur' en 'Trappist Witte Trappist'
^O^ St Peter's maakt zeker goede porters, daar krijg je geen spijt van
  maandag 27 juni 2011 @ 22:55:53 #21
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_98742744
Gisteren een Chatoe Rogue Dirtoir Black Lager op. Niet verkeerd, maar ook geen verrassing.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_98744613
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:15 schreef Rory78 het volgende:
Nu op Discovery Channel de hele middag Brew Masters..
Gisteren nog een Maredsous 10 pater gemaakt.
Damn, die heb ik dus mooi gemist...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_98744658
Heb gisteren deze gehaald toen ik in A'dam was:

Anchor Steam beer
Anchor Liberty ale
Anchor Bock beer
Anchor Porter
Anchor Humming
Anchor Old Foghorn
Flying Dog Dog Schwarz
Flying Dog Old Sckatch
Brewdog Nanny State

Van alles één om te proberen.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 00:35:33 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_98747922
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:30 schreef bas-beest het volgende:
Heb gisteren deze gehaald toen ik in A'dam was:

Anchor Steam beer
Anchor Liberty ale
Anchor Bock beer
Anchor Porter
Anchor Humming
Anchor Old Foghorn
Flying Dog Dog Schwarz
Flying Dog Old Sckatch
Brewdog Nanny State

Van alles één om te proberen.
Ik vinde Humming Ale heel erg lekker.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_98753797
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 00:35 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik vinde Humming Ale heel erg lekker.
Hier nog een.

Ik wens je tevens veel succes met de Nanny state. Er staat op dat hij Insanely Hopped is. Nou, dat ís 'ie ook. :X

Nembrionic: ik kon me nog herinneren dat jij nog een biertje zocht met een wit etiket met een soort trol erop. Welke was dat?
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_98754193
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:15 schreef Watertornado het volgende:

Ik wens je tevens veel succes met de Nanny state. Er staat op dat hij Insanely Hopped is. Nou, dat ís 'ie ook. :X
Daarom heb ik die ook meegenomen. :)
Ik vond 5am Saint al aardig gek en hoorde toen via via dat ze een nog veel 'ergere' variant hebben. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:04:06 #27
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_98757495
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:29 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Daarom heb ik die ook meegenomen. :)
Ik vond 5am Saint al aardig gek en hoorde toen via via dat ze een nog veel 'ergere' variant hebben. :)
Maar als je 5am Saint al aardig gek vindt... 'k weet niet hoor.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2011 @ 09:42:25 #28
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_98897214
Ik ga binnenkort weer eens speciale biertjes inslaan, hebben jullie tips uit de gelinkte lijst?

http://www.brouwerijdemol(...)kel/assortiment.html
Carpe Libertatem
pi_98898536
BrewDog/Mikkeller I Hardcore yoU
Mikkeller Single Hop Cascade
Emelisse Imperial Russian Stout
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_98899397
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:04 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Maar als je 5am Saint al aardig gek vindt... 'k weet niet hoor.
Daar is 't meer mee dat ik die nooit had moeten drinken na een paar Irish Reds (denk ik dan).
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:48:31 #31
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_98906542
Abdijbier Paulus van De Leckere moet even vermeld worden als een van de beste Nederlandse doordrinkers. Gisteren ook het Gerstbier van Jopen ontdekt, maar die lag mijn vriendin beter dan mij. Vanavond staat er een Budels Kolos te wachten. Nederlands bier is tof O+.

Bier smaakt echter wel beter in Times New Roman.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:56:35 #32
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_98906903
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:17 schreef Watertornado het volgende:
BrewDog/Mikkeller I Hardcore yoU
Mikkeller Single Hop Cascade
Emelisse Imperial Russian Stout
Vriendinlief is dit weekend naar Haarlem - welke Mikkellers moet ze echt meenemen?
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2011 @ 14:04:37 #33
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_98907342
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:17 schreef Watertornado het volgende:
BrewDog/Mikkeller I Hardcore yoU
Mikkeller Single Hop Cascade
Emelisse Imperial Russian Stout
Dank.
Carpe Libertatem
pi_98910882
Tijd om straks even naar 't Arendsnest te gaan voor de vrijmibo :9
pi_98915398
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:56 schreef Inkomen het volgende:

[..]

Vriendinlief is dit weekend naar Haarlem - welke Mikkellers moet ze echt meenemen?
Helaas is de Emelisse Imperial Russian Stout op Laphroaig vaten allemaal al op, wilde vandaag er nog eentje halen, ze hadden er vorige week nog 20 ofzo maar in een keer foetsie! :(

Qua Mikkeller, sja, d'r staat daar best wat waarvan ik een hoop niet heb geproefd dus daar kan ik weinig over zeggen maar ik weet dat de Mikkeller Single Hop IPA Nelson Sauvin heel goed gewaardeerd word. Zelf vond ik de Cascade wat prettiger maar die hebben ze óók.

Dus wat betreft Mikkeller kan ik je niet echt adviseren. Dingen waar je/ze wel op kan letten zijn de - alombekende - Bat Out Of Hell van De Molen, de Royal Virility Performance van BrewDog (ze hebben er nu nog vier) en de 77 Lager van BrewDog. En de Gonzo Imperial Porter in de barrel aged editie ("Wild Dog" series).
Beter onethisch dan oneetbaar
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:22:18 #36
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_98921104
Royal Virility Performance :D Smaakt 'ie ook een beetje?
pi_98922523
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:22 schreef Inkomen het volgende:
Royal Virility Performance :D Smaakt 'ie ook een beetje?
Ik vond 'm best lekker eigenlijk!

Maar als niet ook wat geeft om de "gimmick" is het de 11,95 wat 'ie daar kost - goedkoop trouwens - niet waard.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_98932465
Heb vanavond deze twee op:


Hij is eigenlijk best wel okee. Niet in de trant van dat het een favoriet is geworden ofzo, maar zo afentoe als ik wat anders wil.


Dit vind ik dus echt wel lekker, bij het openen al een rookgeur en de afdronk is net alsof je letterlijk een gebrand stuk hout uit het vuur haalt en dat opdrinkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door bas-beest op 03-07-2011 22:29:51 ]
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_98982320
Afgelopen vrijdag de Rochefort 10 geprobeerd. Was lekker, maar vond de 6 nog steeds het lekkerste :Y
pi_99035419
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:59 schreef bas-beest het volgende:
Als het goed is, komt morgen een pakket binnen met deze bieren:

St. Peters Honey Porter
St. Peters Cream Porter
Brouwerij de Molen - Bommen & Granaten
Brouwerij de Molen - Hel & Verdoemenis
Flying Dog - Coffee Stout
Verder nog een Brewdog pakket met 'Hardcore IPA', '5am Saint', 'Rip Tide' en 'Punk IPA' en
een tarwebier pakket met o.a. 'Watou's', 'Blanche Namur' en 'Trappist Witte Trappist'
Dit pakket heb ik sinds vandaag eindelijk binnen. :P

Had er vorige week al moeten zijn, maar DPD had wat fout gedaan.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_99043975
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:24 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Dit pakket heb ik sinds vandaag eindelijk binnen. :P

Had er vorige week al moeten zijn, maar DPD had wat fout gedaan.
Ben benieuwd wat je ervan vindt.

Laatste tijd best weer wat gedronken, ook om mijn BrewDog lijstje wat aan te vullen. Zeitgeist en de Paradox Smokehead. Die laatste, oef, daar zit echt veel rooksmaak aan, echt nog net op het randje! Eigenlijk was 'ie best heel lekker. De Zeitgeist moest ik even "inkomen" maar daarna vond ik hem ook eigenlijk heel okay! Ook voor het eerst (:@) een Tripel Karmeliet gedronken.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_99046522
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:54 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je ervan vindt.

Laatste tijd best weer wat gedronken, ook om mijn BrewDog lijstje wat aan te vullen. Zeitgeist en de Paradox Smokehead. Die laatste, oef, daar zit echt veel rooksmaak aan, echt nog net op het randje! Eigenlijk was 'ie best heel lekker. De Zeitgeist moest ik even "inkomen" maar daarna vond ik hem ook eigenlijk heel okay! Ook voor het eerst (:@) een Tripel Karmeliet gedronken.
Wat vond je van die Tripel Karmeliet? Ik vind hem op zich wel lekker voor op een terrasje ofzo, maar echt heel erg bijzonder vind ik 'm nou ook weer niet.

Ik zit nu aan een Brewdog Rip Tide, is maar 8% en heerlijk lange nasmaak.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:29:41 #43
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_99100955
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:38 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Daar is 't meer mee dat ik die nooit had moeten drinken na een paar Irish Reds (denk ik dan).
Dat zou kunnen. Heb het zelf nog nooit geprobeerd zo :)

Overigens afgelopen weekend in Nederland doorgebracht en een Delftsche Knollaert geprobeerd. Het is even er doorheen komen (de "fruitige" smaak kwam me aanvankelijk nogal zurig over, maar dat kan geweest zijn omdat ik honger had), maar vervolgens drinkt 'ie best aardig weg. Verder niet zo heel speciaal.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:45:08 #44
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99218348
Kasteelbier gedronken. Zowel de dubbel als de tripel. Een verraderlijk bier, drinkt lekker weg door zijn zoetheid, maar daarna krijg ik een klap in mijn gezicht door de 11% alcohol. Volgens mij is het een ook een vloeibare caloriebom.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:08:07 #45
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_99222586
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:45 schreef hemarookworst het volgende:
Kasteelbier gedronken. Zowel de dubbel als de tripel. Een verraderlijk bier, drinkt lekker weg door zijn zoetheid, maar daarna krijg ik een klap in mijn gezicht door de 11% alcohol. Volgens mij is het een ook een vloeibare caloriebom.
Afgezien van de Kasteelbier Rood heb ik nog nooit een Kasteelbier binnen kunnen houden. Geen idee hoe het komt, behalve misschien inderdaad te snel erin gooien, maar met Rochefort 10 heb ik nog nooit een probleem gehad op dat gebied...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:42:16 #46
246373 Idler
Simplicity!
pi_99224239
Ik zit nu aan een Scheldebrouwerij Oesterstout, bevalt erg goed, één van de betere stouts die ik gedronken heb.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_99227086
Vanavond deze op in een pub:


Je proeft en ruikt de heide in deze ale... ik vind 'm erg lekker, drinkt ook lekker soepel weg


Eén van de lekkerste ale's die ik ken. Lekker lange, complexe afdronk.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_99237220
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:36 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Wat vond je van die Tripel Karmeliet? Ik vind hem op zich wel lekker voor op een terrasje ofzo, maar echt heel erg bijzonder vind ik 'm nou ook weer niet.
Ja, dat vind ik ook wel. Door het gebruik van de drie granen heeft 't wat weg van Jopenbier, die dat ook vaak (of altijd?) doen. In ieder geval de Trinitas Tripel, en ook de Hoppenbier. Maar de Tripel Karmeliet is lekker zacht, iedereen kan 'm hebben zeg maar. Maar daarmee ook niet te speciaal.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_99240787
Gisteren Maredsous Brune op. Leek erg op McChouffe en was daarmee ook erg lekker :Y
  zondag 10 juli 2011 @ 12:55:09 #50
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_99273136
Gisteren:
• Rogue Morimoto Soba Ale (als Rogue Buckwheat Ale)
• Rogue Shakespeare Oatmeal Stout

De stout is wel okee, maar om de een of andere reden niet zo goed als ik me had voorgesteld. Misschien de volgende keer niet met pizza combineren :{

De ale was lekker verfrissend.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:05:52 #51
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_99380723
Vanavond de Emelisse Barley Wine maar eens proberen denk ik. Staat haaks op het zomerse weer maar wat geef het :9.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:21:42 #52
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_99381494
Geen speciaalbier maar wel een proeverijtje gedaan van bekende merken, 11 stuks
Totaal blind..

Aanstaande en ik hadden:
1 en 2 Amstel en Heineken.

Dacht dat ik Heineken goor vond maar dus niet, verbaasd bij zo erg!

Warfsteiner en Grolsch was een goed derde/vierde.
Hertog Jan ergens 8ste, Palm telde niet echt mee want dat was een totaal andere smaak.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 15 juli 2011 @ 14:01:26 #53
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_99500522
Nieuwe voorraad Duits bier in huis gehaald:
- Kronsberg pilsner
- Paulaner Salvator
- Haake-Beck Maibock
- Bemelinger Maibock

Wordt een leuk weekend :9.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 14:03:10 #54
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99500595
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Geen speciaalbier maar wel een proeverijtje gedaan van bekende merken, 11 stuks
Totaal blind..

Aanstaande en ik hadden:
1 en 2 Amstel en Heineken.

Dacht dat ik Heineken goor vond maar dus niet, verbaasd bij zo erg!

Warfsteiner en Grolsch was een goed derde/vierde.
Hertog Jan ergens 8ste, Palm telde niet echt mee want dat was een totaal andere smaak.
[ afbeelding ]
Bij ons, 15 pilsen, ook totaal blind, kwam Heineken 13e. Euroshopper en Bavaria waren 1 en 2 meen ik me te herinneren.

Bij een andere blindproeverij die ik ooit bij FHM had won Bavaria ook.

-edit- ik geloof dat Olmbier als laatste kwam. En dat hadden we met z'n allen eens een hele avond staan drinken alsof we net een week in de woestijn hadden gelopen _O-
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_99500964
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 14:03 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Bij ons, 15 pilsen, ook totaal blind, kwam Heineken 13e. Euroshopper en Bavaria waren 1 en 2 meen ik me te herinneren.

Bij een andere blindproeverij die ik ooit bij FHM had won Bavaria ook.

-edit- ik geloof dat Olmbier als laatste kwam. En dat hadden we met z'n allen eens een hele avond staan drinken alsof we net een week in de woestijn hadden gelopen _O-
Ik heb in een studentenkroeg waar normaal Bavaria getapt wordt wel eens wat gespeeld met andere biermerken. Bij Olm had ik na 15 pilsjes al 3 klachten binnen, dus toen heb ik snel weer Bavaria aangesloten. Grolsch hebben we er 50l doorheen getapt zonder dat iemand het in de gaten had.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  vrijdag 15 juli 2011 @ 14:20:03 #56
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99501332
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 14:11 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Ik heb in een studentenkroeg waar normaal Bavaria getapt wordt wel eens wat gespeeld met andere biermerken. Bij Olm had ik na 15 pilsjes al 3 klachten binnen, dus toen heb ik snel weer Bavaria aangesloten. Grolsch hebben we er 50l doorheen getapt zonder dat iemand het in de gaten had.
Als je die commerciele bieren niet naast elkaar houdt, dan is het heel lastig te herkennen welke het is. Heeft ook erg te maken met de leidingen(of ze schoon zijn) en hoe koud het getapt wordt.

Bij ons is er wel eens Bavaria getapt als ware het Jupiler, of een ander soort en inderdaad, niemand heeft het door.

Olm kreeg bij onze blindproeverij de geuromschrijving: schapenstal.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 21 juli 2011 @ 16:54:32 #57
39237 crew  H_T
2733
pi_99756335
Gisteren ben ik bij een bierwinkel in Joure geweest en heb daar het volgende gekocht:

Anchor Liberty Ale en Steam Beer, Brewdog Punk IPA, Donder & Bliksem, Dobbele Java, Bommen & Granaten (klein flesje), Trashy Blonde, De Leckere Razende Swaen en Pontificale, Emelisse Espresse Stout en als laatste Houten Kop.

Nu de lastige keus wat als eerste te drinken :9
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_99765538
Houten Kop als eerst, dan Razende Swaen, dan Trashy Blonde, dan Steam Bear, dan Punk IPA.

De rest een latere keer opdrinken.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_99785023
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:54 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Gisteren ben ik bij een bierwinkel in Joure geweest en heb daar het volgende gekocht:

Anchor Liberty Ale en Steam Beer, Brewdog Punk IPA, Donder & Bliksem, Dobbele Java, Bommen & Granaten (klein flesje), Trashy Blonde, De Leckere Razende Swaen en Pontificale, Emelisse Espresse Stout en als laatste Houten Kop.

Nu de lastige keus wat als eerste te drinken :9
Bommen & Granaten was echt heerlijk!!!! Heb er gelijk een aantal flessen van gekocht om te bewaren, na een aantal jaren zijn ze nog beter (zeggen ze).
pi_99785750
vergeef mij mijn luiheid; ik vraag het gewoon!

Laatst Fullers London Pride op, erg lekker, en zou graag enkele flessen hiervan willen kopen.
Ik woon in Den Haag. Kent iemand een goede bier/drank winkel in of nabij 070 waar ze dat eventueel verkopen? (zoals bijvoorbeeld De T in Tilburg)
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:01:53 #61
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99819964
^ De wijn en bierboetiek, leyweg 803.

Net terug van vakantie en heb daar donker pils op: Staropramen en Krusovice dark.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_99821317
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:01 schreef hemarookworst het volgende:
Net terug van vakantie en heb daar donker pils op: Staropramen en Krusovice dark.
Laat me raden... Praag? (of iig. Tsjechië) :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 00:19:30 #63
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99823749
Goed geraden en ook Slowakije/Bratislava erachteraan geplakt en daar Zlaty Bazant en nog wat Tsjechisch bier gedronken. Want ook daar struikel je over de Pilsner Urquells en andere Tsjechische biermerken
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:34:27 #64
291153 Zokunen
Zokalishous
pi_99839434

Mijn oogst van vandaag :P
"Never forget that only dead fish swim with the stream." -Malcolm Muggeridge
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:41:19 #65
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99839650
De "400 Pound Monkey" van de Left Hand is geen aanrader trouwens. Niet echt bijzonder.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 23 juli 2011 @ 18:06:53 #66
39237 crew  H_T
2733
pi_99845349
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 09:41 schreef andrejes het volgende:

[..]

Bommen & Granaten was echt heerlijk!!!!
Dat mag ik hopen want goedkoop is het in elk geval niet
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 23 juli 2011 @ 18:08:34 #67
39237 crew  H_T
2733
pi_99845401
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:36 schreef Watertornado het volgende:
Houten Kop als eerst, dan Razende Swaen, dan Trashy Blonde, dan Steam Bear, dan Punk IPA.

De rest een latere keer opdrinken.
Ik lees de post nu en heb een andere volgorde aangehouden. Ik heb nu de Dobbele Java, Punk IPA en Steam Beer op. Van de Java kan ik me de smaak totaal niet herinneren dus dat zegt eigenlijk wel genoeg. Punk IPA vond ik toch wel erg sterk smaken, net iets te sterk voor mij eigenlijk. Steam beer was best okay :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_99845604
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dat mag ik hopen want goedkoop is het in elk geval niet
Nja, zo moet je het niet per sé zien. Ik vond 'm trouwens niet echt lekker. Ben ook geen fan van dat soort keiharde barleywines.

Net van De Molen twee biertjes gedronken. De Stout & Hop in de Amarillo en in de Sorachi Ace "remix". Vond ze niet echt geweldig. De bitterheid overheerste de stoutsmaak, maar het pastte gewoon niet echt bij elkaar. De typische sorachi ace-smaak kwam er wel door, dat was opzich wel een gelukkige combinatie maar alsnog geen "winnaar".
Beter onethisch dan oneetbaar
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:34:30 #69
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_99856780
zzzzz
pi_99860256
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:34 schreef Zokunen het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn oogst van vandaag :P
Als in aangeschaft of opgedronken? :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_99860330
Vanavond totnutoe o.a. deze op:



- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_99868930
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:01 schreef hemarookworst het volgende:
^ De wijn en bierboetiek, leyweg 803.

Net terug van vakantie en heb daar donker pils op: Staropramen en Krusovice dark.
dank ga er binnenkort langs!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_99869504
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:01 schreef hemarookworst het volgende:
^ De wijn en bierboetiek, leyweg 803.

Net terug van vakantie en heb daar donker pils op: Staropramen en Krusovice dark.
Deze bierwinkel is gestopt!!!! Er zit er 1 op de Loosduinseweg http://www.alsem.nl/shop/
  zondag 24 juli 2011 @ 22:57:33 #74
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99900298
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 10:44 schreef andrejes het volgende:

[..]

Deze bierwinkel is gestopt!!!! Er zit er 1 op de Loosduinseweg http://www.alsem.nl/shop/
Oei, da's heel jammer, :'( wilde het ooit eens gaan bezoeken. Te lang niet in Den Haag geweest. Maar gelukkig heb ik er 1 in Rotterdam, de Man van Drank te Hoogstraat :)
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  zondag 24 juli 2011 @ 23:11:10 #75
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99901015
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 10:44 schreef andrejes het volgende:

[..]

Deze bierwinkel is gestopt!!!! Er zit er 1 op de Loosduinseweg http://www.alsem.nl/shop/
Daar hebben ze deze, die ken ik helemaal niet :D
http://www.alsem.nl/shop/(...)es-7-0330-52055.html

Corsendonk Rousse.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 24 juli 2011 @ 23:12:36 #76
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99901082
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:51 schreef bas-beest het volgende:
Vanavond totnutoe o.a. deze op:
[ afbeelding ]
Die Honey Porter lijkt me wel interessant.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_99901556
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:12 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Die Honey Porter lijkt me wel interessant.
Die is echt serieus lekker... zodra je de fles al openmaakt, ruik je de honing al... en nog veel beter als je 'm inschenkt.
Heerlijk zacht met een duidelijke (echte) honingsmaak (dus geen toegevoegde suiker oid).
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:23:52 #78
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99901640
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:22 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Die is echt serieus lekker... zodra je de fles al openmaakt, ruik je de honing al... en nog veel beter als je 'm inschenkt.
Heerlijk zacht met een duidelijke (echte) honingsmaak (dus geen toegevoegde suiker oid).
Je zou kunnen stellen dat honing toegevoegde suiker *is* ;)
Maar ik ga 'm eens opzoeken :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_99901869
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:23 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Je zou kunnen stellen dat honing toegevoegde suiker *is* ;)
Maar ik ga 'm eens opzoeken :)
Hehe, heb je ook weer gelijk in...

Evt. hier is 'ie online te bestellen:

Het enige nadeel is, is dat ze via DPD verzenden. Ben zo m'n eerste bestelling daar kwijt geraakt, maar hulde aan de eigenaar... hij heeft het pakket opnieuw verzonden en zou het zelf regelen met DPD... :D
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 25 juli 2011 @ 00:41:42 #80
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99904744
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:29 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Hehe, heb je ook weer gelijk in...

Evt. hier is 'ie online te bestellen:

Het enige nadeel is, is dat ze via DPD verzenden. Ben zo m'n eerste bestelling daar kwijt geraakt, maar hulde aan de eigenaar... hij heeft het pakket opnieuw verzonden en zou het zelf regelen met DPD... :D
Volgens mij is 'ie dat zelfs verplicht :)

Maar ik kijk wel in wat winkels als ik er ben :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_99906222
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 25 juli 2011 @ 01:24:42 #82
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99906324
Tempelier is wel lekker :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 25 juli 2011 @ 11:52:46 #83
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_99915930
Afgelopen week(end) een redelijke oogst binnengehaald:

Aecht Schlenkerla Rauchbier Weizen
Hop Back Summer Lightning
Steve's Best Bitter
Millevertus Saxy Chili
Guineu Sitges
Petràs Bruin
De Molen Donder & Bliksem
De Molen Bloed, Zweet & Tranen (Bruichladdich)
Baladin Elixir
Baladin Mama Kriek

Saxy Chili is erg gimmicky. Niet vies maar weinig speciaal. De pepertjes zijn niet te overheersend. Sitges, Petràs en Mama Kriek (overigens geen kers te bekennen in dat bier) zijn niets bijzonders. Summer lightning is niets aan. De rauchbier was wel okee, maar ik heb liever de Märzen.

Steve's is niet verkeerd; het eerste bier van Steve Huxley, die een grote rol speelt in de bierscene in Barcelona.

Baladin Elixir heeft een redelijke smaak maar weinig body. Drinkt veel te makkelijk weg voor zijn 10%.

Donder & Bliksem is een redelijke pils.

BZ&T vond ik heerlijk.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  maandag 25 juli 2011 @ 11:54:59 #84
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99916010
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 14:03 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Bij ons, 15 pilsen, ook totaal blind, kwam Heineken 13e. Euroshopper en Bavaria waren 1 en 2 meen ik me te herinneren.

Bij een andere blindproeverij die ik ooit bij FHM had won Bavaria ook.

-edit- ik geloof dat Olmbier als laatste kwam. En dat hadden we met z'n allen eens een hele avond staan drinken alsof we net een week in de woestijn hadden gelopen _O-
_O- same here. Ik zat onwijs te tobben tussen Jupiler en euroshopper. Uiteindelijk toch blind jupi gekozen, maar de euroshopper was een prima 2de _O_
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_99916124
Bloed, Zweet en Tranen vond ik lekker (overigens niet de Bruichladdich) maar man man, wat rokerig. Ik ben dat nog niet zo gewend! Maar ook bijvoorbeeld die Zak & As, ik begin het steeds meer te waarderen!
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_99943863
Ben vanavond in twee verschillende gelegenheden wat biertjes gaan drinken...o.a. deze:


Wel van tap dan. Niet echt mijn smaak, pluspunt is dat er weinig koolzuur inzat, maar qua smaak te plat/weinig nasmaak.


Redelijk qua smaak, ik vind de gewone Hefe Weizen lekkerder.


Troubadour Obscura
Erg lekker, volgens ratebeer.com een 'red beer', maar qua smaak vond ik het meer op een stout-achtig iets lijken. Lekker geroosterde, bittere afdronk.


Troubadour Magma
Mijn absolute favoriet van de avond. Zou ik de hele avond willen drinken, ware het niet dat het een 9,0%-biertje is. Zeer lekkere, complexe afdronk.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:58:03 #87
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99945816
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:00 schreef bas-beest het volgende:
[ afbeelding ]
Troubadour Magma
Mijn absolute favoriet van de avond. Zou ik de hele avond willen drinken, ware het niet dat het een 9,0%-biertje is. Zeer lekkere, complexe afdronk.
Eén van mijn favoriete bieren. We hebben het een flinke tijd op de tap gehad en iedere keer als ik het ergens zie staan, dan sla ik in. Echt gruwelijk fijn :+
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_99950888
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:58 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Eén van mijn favoriete bieren. We hebben het een flinke tijd op de tap gehad en iedere keer als ik het ergens zie staan, dan sla ik in. Echt gruwelijk fijn :+
Ik heb deze ook een paar dagen geleden gedronken, ik vond 'm ook erg fijn. Alleen op mijn flesje staat dat het een Belgian Triple IPA is, maar dat zag ik laatst in de winkel niet staan. Op het fotootje van bas-beest is het hele halsetiket verwijderd. Is het biertje ook nog veranderd of alleen het etiket?
Beter onethisch dan oneetbaar
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:04:01 #89
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_99953564
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:00 schreef bas-beest het volgende:
[knip]

[ afbeelding ]
Troubadour Obscura
Erg lekker, volgens ratebeer.com een 'red beer', maar qua smaak vond ik het meer op een stout-achtig iets lijken. Lekker geroosterde, bittere afdronk.
Volgens ratebeer.com is dit gewoon een stout hoor.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_99954218
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:04 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Volgens ratebeer.com is dit gewoon een stout hoor.
Ja, dat staat bij het type, maar in de begeleidende tekst staat dit:
quote:
"Troubadour Obscura is a dark red beer
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:52:44 #91
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99957000
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:20 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Ik heb deze ook een paar dagen geleden gedronken, ik vond 'm ook erg fijn. Alleen op mijn flesje staat dat het een Belgian Triple IPA is, maar dat zag ik laatst in de winkel niet staan. Op het fotootje van bas-beest is het hele halsetiket verwijderd. Is het biertje ook nog veranderd of alleen het etiket?
Het bier is niet veranderd :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_99960482
vraagje, kent iemand de Taddy Porter van Samuel Smith's?

Is die ergens in Nederland te verkrijgen/ is er een importeur?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:46:47 #93
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_99961437
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:24 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Ja, dat staat bij het type, maar in de begeleidende tekst staat dit:

[..]

De 'commercial description' komt nooit van ratebeer zelf af. Dat is de tekst die op het etiket danwel de website van de brouwer staat.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  dinsdag 26 juli 2011 @ 15:37:24 #94
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_99963285
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vraagje, kent iemand de Taddy Porter van Samuel Smith's?

Is die ergens in Nederland te verkrijgen/ is er een importeur?
Ik heb 'm ooit eens gehaald bij Van Erp in Groningen, maar verder nooit weer gezien. Omdat het bij een fles bleef weet ik ook niet meer wat ik er van vond, maar het zal vast goed geweest zijn - Samuel Smith's heeft mij nog niet teleurgesteld :9.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 26 juli 2011 @ 19:55:04 #95
39237 crew  H_T
2733
pi_99972382
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vraagje, kent iemand de Taddy Porter van Samuel Smith's?

Is die ergens in Nederland te verkrijgen/ is er een importeur?
Bert's bierhuis in Utrecht heeft dat volgens de site. Onduidelijk is wel of het bij de gewone winkel te krijgen is of alleen bij de groothandel waar je het per krat moet kopen, maar met een belletje kan je daar achter komen.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_99993173
Gisteren voor het eerst mijn Westvleteren 12 bier open getrokken, was heerlijk maar nog iets te jong deze moet je zeker een aantal jaren bewaren voor je hem opdrinkt. Dus de rest blijft voorlopig in de kelder!!!
pi_100001790
Even terug komend op bierwinkels rondom den haag, weet iemand nog een goede winkel waar je wat bijzondere bieren kan kopen. Ikzelf ga altijd na Haarlem of anders naar Gent belgie!
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:17:54 #98
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100002027
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:12 schreef andrejes het volgende:
Even terug komend op bierwinkels rondom den haag, weet iemand nog een goede winkel waar je wat bijzondere bieren kan kopen. Ikzelf ga altijd na Haarlem of anders naar Gent belgie!
Zoals eerder genoemd in het topic: De Man van Drank op de Hoogstraat in Rotterdam.
En in Leiden heb je ook http://www.bierwinkel-leiden.nl/
Dat zaakje is een stuk kleiner en het assortiment is niet enorm maar soms heeft 'ie wat bijzondere bieren.

En als je naar Gent gaat, dan ga je naar De Hopduvel hoop ik?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:33:17 #99
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_100011855
Bert's bierhuis Twijnstraat 41, Utrecht www.bertsbierhuis.nl

En mitra te eindhoven schijnt ook een mooi bierassortiment te hebben : http://www.slijterijmvanbergen.nl/

Hopelijk heeft dat je bierige vragen beantwoord.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_100038930
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:17 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Zoals eerder genoemd in het topic: De Man van Drank op de Hoogstraat in Rotterdam.
En in Leiden heb je ook http://www.bierwinkel-leiden.nl/
Dat zaakje is een stuk kleiner en het assortiment is niet enorm maar soms heeft 'ie wat bijzondere bieren.

En als je naar Gent gaat, dan ga je naar De Hopduvel hoop ik?
Ik kom ook in Leiden vind ik heel duur, mitra in eindhoven is super en goedkoop. En in gent ga ik eerst naar Geerts en darana na de Hopduvel welke ook duurder is!
pi_100040212
Heb vanochtend mijn bestelling binnengekregen... :D

Kelpie Seaweed Ale
Brewdog Paradox
Adriaen Brouwer
Augustijn Blond
Lefebvre Hopus
Left Hand Twin Sisters
Corsendonk Tempelier (niet helemaal zeker van, maar die naam is gewoon stoer :))
Flying Dog Double Dog
Great Divide Hercules Double IPA
Flying Dog In-Heat Hefeweizen
Left Hand Imperial Stout
Great Divide Titan IPA

Alleen die Hercules IPA was niet op voorraad, deze vervangen door 1x Emelisse Triple IPA en 1x Emelisse Black IPA.

[ Bericht 42% gewijzigd door bas-beest op 28-07-2011 11:40:27 ]
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:44:00 #102
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_100042763
Waar bestellen jullie online je biertjes? :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_100056620
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:44 schreef Qwea het volgende:
Waar bestellen jullie online je biertjes? :)
Ik doe dat voornamelijk bij bierenzo.nl
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  donderdag 28 juli 2011 @ 18:50:14 #104
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_100057292
Iemand ervaring met dit soort apparaten?

Lijkt me wel lekker decadent :9. Volgens mij is het echter vooral wat onpraktisch, ook wat betreft verkrijgbaarheid van verschillende biersoorten & en het verbruik van zo'n ding, maar misschien zit ik er naast.
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:09:12 #105
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_100058045
Ik heb vandaag de La Chouffe gehad. Lekker zoet, en de afdronk blijkt ook lang hangen. Ik had ook een Jopen biertje meegenomen..." hoppen bier" die was erg!!! lekker. Ideaal bier voor de zomer als je het mij vraagt _O_

Tevens zag ik Sol staan... slap aftreksel van Corona en NIET! Te zuipen :r

Een vriend zei dat ik van Jopen, Adriaan moest proberen. Iemand enig idee waar ik die kan krijgen?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:16:51 #106
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_100058350
Bieren van Jopen zijn intussen in de meeste slijterijen wel te krijgen - in ieder geval alle Mitra's die ik tot nu toe heb gezien. Of ze allemaal de Adriaan hebben weet ik niet; anders zou je bij een speciaalzaak moeten kijken...
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:25:55 #107
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100058676
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:16 schreef Inkomen het volgende:
Bieren van Jopen zijn intussen in de meeste slijterijen wel te krijgen - in ieder geval alle Mitra's die ik tot nu toe heb gezien. Of ze allemaal de Adriaan hebben weet ik niet; anders zou je bij een speciaalzaak moeten kijken...
Inderdaad, vrijwel alle Mitra's hebben nu Jopen.

De Hoppen is inderdaad echt heel erg lekker. Ook de Ongelovige Thomas is heel lekker. Wel zwaar.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:26:06 #108
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100058685
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:50 schreef Inkomen het volgende:
Iemand ervaring met dit soort apparaten?

Lijkt me wel lekker decadent :9. Volgens mij is het echter vooral wat onpraktisch, ook wat betreft verkrijgbaarheid van verschillende biersoorten & en het verbruik van zo'n ding, maar misschien zit ik er naast.
Hoofdzakelijk voor pils.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100058806
Vandaag lekker op het terras gezeten van brouwerij de molen en 2 heerlijke bieren van het vat gedronken namelijk een Rasputin en Heen & Weer!!! super!! En mijn verzameling bieren uitgebreid met Porter, Hel & Verdoemenis, Geboren & Getogen, Vuur & Vlam, Mooi & Medogeloos en Mikkeller Greek Breakfast. Kan niet wachten op het bierfestival daar in september!!!!
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:30:56 #110
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_100058850
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:25 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Inderdaad, vrijwel alle Mitra's hebben nu Jopen.

De Hoppen is inderdaad echt heel erg lekker. Ook de Ongelovige Thomas is heel lekker. Wel zwaar.
Ik hou niet zo van zwaar. Ik hou van blond bier met name. Donker bier trekt me niet. Ik ga nu naar van der lem... is een speciaal zaak... kijken of ze daar Jopen Adriaan hebben. Anders moet ik maar ff in jdorp kijken voor de mitra!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:32:56 #111
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_100058905
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:26 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Hoofdzakelijk voor pils.
Ik zag dat er ook fusten voor Brand waren, maar ook voor Leffe & Duitse bieren als Diebels & Fransizkaner - die zijn dan moeilijker te verkrijgen?
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:33:48 #112
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_100058930
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:25 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Inderdaad, vrijwel alle Mitra's hebben nu Jopen.

De Hoppen is inderdaad echt heel erg lekker. Ook de Ongelovige Thomas is heel lekker. Wel zwaar.
Lentebier drinkt ook lekker makkelijk weg. Reken zelf de Koyt & Extra Stout tot mijn favorieten :9.
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:45:18 #113
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100059365
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:32 schreef Inkomen het volgende:

[..]

Ik zag dat er ook fusten voor Brand waren, maar ook voor Leffe & Duitse bieren als Diebels & Fransizkaner - die zijn dan moeilijker te verkrijgen?
Weet niet of het moeilijker verkrijgbaar is maar je bent waarschijnlijk beter en goedkoper uit met kratten.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:46:15 #114
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100059396
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:33 schreef Inkomen het volgende:

[..]

Lentebier drinkt ook lekker makkelijk weg. Reken zelf de Koyt & Extra Stout tot mijn favorieten :9.
De Trinitas is ook lekker. Koyt is erg zoet en raar. Dat is niet zo gek, want dat is gemaakt met gruit; een kruidenmengsel dat ze nog gebruikten toen er geen hop beschikbaar was.

Ik zeg: stop hop in de Koyt en het is heel lekker.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:50:32 #115
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_100059536
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:45 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Weet niet of het moeilijker verkrijgbaar is maar je bent waarschijnlijk beter en goedkoper uit met kratten.
Dat dacht ik ook al. Het ziet er alleen wel uit als een mooi ding :').
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:46 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

De Trinitas is ook lekker. Koyt is erg zoet en raar. Dat is niet zo gek, want dat is gemaakt met gruit; een kruidenmengsel dat ze nog gebruikten toen er geen hop beschikbaar was.

Ik zeg: stop hop in de Koyt en het is heel lekker.
Ik vind juist dat rare wel lekker. Ligt mij sowieso beter dan andere gruitbieren als bijv. Gageleer. De Trinitas daarentegen beviel me niet zo goed.
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:52:58 #116
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100061921
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:50 schreef Inkomen het volgende:

Dat dacht ik ook al. Het ziet er alleen wel uit als een mooi ding :').
Dan moet je het kopen om op de kast te zetten en niet te gebruiken.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100062224
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:25 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Inderdaad, vrijwel alle Mitra's hebben nu Jopen.

De Hoppen is inderdaad echt heel erg lekker. Ook de Ongelovige Thomas is heel lekker. Wel zwaar.
Die moet je eens te warm drinken. Dan 'is ie echt heel goor. (20+ graden). Overigens is het héél plakkerige troep als het overal behalve in het glas ligt. :r
Beter onethisch dan oneetbaar
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:05:45 #118
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100062546
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:59 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Die moet je eens te warm drinken. Dan 'is ie echt heel goor. (20+ graden).
Er is geen enkel bier in de wereld dat wél lekker is op die temperatuur :')

quote:
Overigens is het héél plakkerige troep als het overal behalve in het glas ligt. :r
Waarom doe je dat dan ook? :P
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100063000
Hebben jullie meegedaan aan de Proeverij van Hertog Jan? Dat je moet kiezen tussen X en Y?

Ik heb vanavond in Dordt geproefd, en hoewel ze allebei prima waren vond ik Y toch mijn stem waard. X was gewoon een lekker blond biertje, Y vond ik toch iets bijzonderder :Y
You can trust me, trust nobody...
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 juli 2011 @ 21:20:33 #120
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100063223
foutje :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:21:04 #121
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_100063247
Arme Bob ;(.
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:35:48 #122
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100063965
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 21:15 schreef Neroje het volgende:
Hebben jullie meegedaan aan de Proeverij van Hertog Jan? Dat je moet kiezen tussen X en Y?

Ik heb vanavond in Dordt geproefd, en hoewel ze allebei prima waren vond ik Y toch mijn stem waard. X was gewoon een lekker blond biertje, Y vond ik toch iets bijzonderder :Y
Die blonde vond ik wel te doen. Die amber niet. Vond ze verder allebei een beetje meh.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100064078
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 21:05 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Er is geen enkel bier in de wereld dat wél lekker is op die temperatuur :')
Toch is er verschil tussen viesheid daar. :)
quote:
Waarom doe je dat dan ook? :P
Hij spoot open. Zodoende.
Beter onethisch dan oneetbaar
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:40:06 #124
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100064175
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 21:38 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Toch is er verschil tussen viesheid daar. :)

[..]

Hij spoot open. Zodoende.
Zonde. Te warm gezet en niet lang genoeg laten rusten.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100065386
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 21:40 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Zonde. Te warm gezet en niet lang genoeg laten rusten.
Nou, de aanloop was wat anders maar je conclusie klopt. :+ Verder wijd ik er niet meer over uit. :P
Beter onethisch dan oneetbaar
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 29 juli 2011 @ 03:16:45 #126
39237 crew  H_T
2733
pi_100075865
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:29 schreef andrejes het volgende:
Kan niet wachten op het bierfestival daar in september!!!!
Hey, dat is wellicht interessant :). Post je tzt ook een reminder?

OT: van de week ben ik in Duitsland geweest en heb daar Warsteiner met grapefruitsmaak gekocht. Was best lekker en verfrissend :9. Ik kan het helaas niet vergelijken met Grolsch 2.5 pink grapefruit van weleer want die heb ik nooit gehad.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 29 juli 2011 @ 03:19:09 #127
39237 crew  H_T
2733
pi_100075896
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 21:15 schreef Neroje het volgende:
Hebben jullie meegedaan aan de Proeverij van Hertog Jan? Dat je moet kiezen tussen X en Y?

Ik heb vanavond in Dordt geproefd, en hoewel ze allebei prima waren vond ik Y toch mijn stem waard. X was gewoon een lekker blond biertje, Y vond ik toch iets bijzonderder :Y
Ik heb net even gekeken op de site en in de hele provincie is er niet een café waar ze het schenken }:|
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 09:22:47 #128
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_100078015
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 21:05 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Er is geen enkel bier in de wereld dat wél lekker is op die temperatuur :')

[..]

Waarom doe je dat dan ook? :P
M'n eerste Nøgne Ø Dark Horizon heb ik op ruim 20 graden gedronken, en die was heerlijk... dus niet alles over één kam scheren graag :)
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_100131396
Op vakantie in Gap (F) in de plaatselijke pub kennis gemaakt met onderstaande jongen..

De 'gewone' Barbär kende ik al van een biercafé in Brugge en later mijn stamkroeg, maar deze Bok vind ik nog lekkerder. Ik ben een aantal keren terug gegaan om deze nog beter te kunnen proeven. ..and again, and again, and again. :)
  zaterdag 30 juli 2011 @ 18:23:05 #130
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100131639
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:13 schreef Rory78 het volgende:
Op vakantie in Gap (F) in de plaatselijke pub kennis gemaakt met onderstaande jongen..
[ afbeelding ]
De 'gewone' Barbär kende ik al van een biercafé in Brugge en later mijn stamkroeg, maar deze Bok vind ik nog lekkerder. Ik ben een aantal keren terug gegaan om deze nog beter te kunnen proeven. ..and again, and again, and again. :)
^O^

Gisteren een Gulden Draak op met houdbaarheidsdatum 9/10/2009. Lekker :9
Maar de "normale" vind ik lekkerder.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zaterdag 30 juli 2011 @ 19:43:39 #131
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_100133716
Zojuist terug van een verkenningstripje naar een voor mij nog onbekende bierwinkel in BCN. De oogst:
Bierwerk Aardwolf
Dark Horse Tres Blueberry Stout
Mikkeller Green Gold

Geen verkeerde manier om een nagenoeg apocalyptische regenbui uit te zitten...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  zaterdag 30 juli 2011 @ 19:52:10 #132
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_100133951
Ik zit nu aan de Texelse Skuumkoppe

Als je hem goed inschenkt ( En MikeyMo faalde jammerlijk met zijn flesje :') ) heb je een goeie kraag. Ik heb hem in een orgineel skuumkoppe glas in geschonken. Heeft een licht zoetige afdronk die niet blijft hangen. Drinkt overigens wel erg makkelijk weg.

Tevens heb ik net meegenomen :
Jopen Bock bier
Jopen Lentebier
Murphys irish red

En ik heb net een La Chouffe gehad, die blijft baas.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:38:53 #133
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_100135588
Ooh gatverdamme! Die

Is zo niet te zuipen :o
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_100139931
Ik zit nu aan deze:


Weet nog niet of ik 'm nou echt lekker vind. Vies is 'ie niet, maar ik vind 'm wel heel erg zoet.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_100150157
Bommen & Granaten zwaar en een echte heerlijk biertje!!!
Gisten Beer Greek Breakfast van Mikkeller gedronker 500cl had meer verwacht was veel echt pikzwart met een mooi bruine schuimlaag erop. Misschien de bourbon versie kopen?
  zondag 31 juli 2011 @ 09:58:07 #136
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_100150315
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:38 schreef Qwea het volgende:
Ooh gatverdamme! Die [ afbeelding ]

Is zo niet te zuipen :o
:o Erg lekker bier dat.
  zondag 31 juli 2011 @ 10:53:00 #137
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_100150970
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:50 schreef Inkomen het volgende:
Iemand ervaring met dit soort apparaten?

Lijkt me wel lekker decadent :9. Volgens mij is het echter vooral wat onpraktisch, ook wat betreft verkrijgbaarheid van verschillende biersoorten & en het verbruik van zo'n ding, maar misschien zit ik er naast.
Heb ik een jaar mogen testen, toen ik 'op kot' ging en het nog niet in de handel te verkrijgen was (moeder werkte toen voor Carlos Brito, CEO van InBev :P ). Is leuk om te hebben, meer niet. En die vaatjes zijn imo veel te duur.

Een kleine selectie van de betere "nieuwe" speciaalbieren:

Hof ter Dormael: Witloofbier (klinkt smerig, maar echt een hemels bier. Dikke aanrader!)
Gruut (Brouwerij in hartje Gent: Blond, Amber, Inferno)
Cesar Tripel (naar de vader van Urbanus uit de strips. Check de website! :D )
Broeder Jacob

Zo maar weer naar het dorpsfeest, mét (obligate) tent met speciaalbieren. _O_
Jusqu'ici tout va bien
pi_100152719


:9

De Molen heeft een nieuwe huisstijl gekregen bij de etiketten. Het is nu meer "vinyl" in plaats van papier (te zien aan "Molenbier", "Geboren & Getogen" en "Bloed, Zweet & Tranen) en er staan geen FG's en OG's meer op maar alleen maar het aantal graden plato.
Beter onethisch dan oneetbaar
  zondag 31 juli 2011 @ 13:13:02 #139
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_100154025
quote:
14s.gif Op zondag 31 juli 2011 09:58 schreef Inkomen het volgende:

[..]

:o Erg lekker bier dat.
:N Ik heb hem door de gootsteen geflikkerd :o :@
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 31 juli 2011 @ 13:14:49 #140
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_100154062
Iemand hier eigenlijk al bieren van De Drentsche Schans gehad?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 31 juli 2011 @ 13:20:01 #141
244673 Psjentje
Je weet wel, die ene baas
pi_100154202
@qwea... jij bent met eten een zeikerd (ik spreek uit ervaring ;) ) ook met bier ben je een jankerd, maar dan in een mindere mate. Jopen is een top brouwerij. Punt.
Ga nu maar achter die Adriaan aan van ze, Topper zomerbiertje.
Signatures are overrated
  zondag 31 juli 2011 @ 13:20:58 #142
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100154229
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:20 schreef Psjentje het volgende:
@qwea... jij bent met eten als een zeikerd (ik spreek uit ervaring ;) ) ook met bier ben je een jankerd, maar dan in een mindere mate. Jopen is een top brouwerij. Punt.
Ga nu maar achter die Adriaan aan van ze, Topper zomerbiertje.
Ik ben ook een Jopenfan maar je moet wel realistisch zijn. Dat betekent niet dat álle bieren top zijn :)
Kwestie van smaak enzo.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 31 juli 2011 @ 13:22:15 #143
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_100154262
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:20 schreef Psjentje het volgende:
@qwea... jij bent met eten een zeikerd (ik spreek uit ervaring ;) ) ook met bier ben je een jankerd, maar dan in een mindere mate. Jopen is een top brouwerij. Punt.
Ga nu maar achter die Adriaan aan van ze, Topper zomerbiertje.
Wat een complete bullshit :') Heb je ooit van smaak gehoord? :') Dat bier X van brouwerij Y lekker is wil niet zeggen dat bier Z van hun dat ook is :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 31 juli 2011 @ 13:25:05 #144
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100154341
quote:
14s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:14 schreef Qwea het volgende:
Iemand hier eigenlijk al bieren van De Drentsche Schans gehad?
Ik niet, maar het is blijkbaar een gastbier:

http://www.bierwoordenboek.eu/Drentsche%20Schans.ashx
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 31 juli 2011 @ 13:26:17 #145
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_100154379
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:25 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik niet, maar het is blijkbaar een gastbier:

http://www.bierwoordenboek.eu/Drentsche%20Schans.ashx
Aah! Nou ja, coevorden/ holsloot zit 11 min rijden van mijn ouderlijk huis. Dus ik ga binnenkort maar es lang om ze te proberen dan.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 31 juli 2011 @ 13:29:03 #146
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100154465
quote:
14s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

Aah! Nou ja, coevorden/ holsloot zit 11 min rijden van mijn ouderlijk huis. Dus ik ga binnenkort maar es lang om ze te proberen dan.
Worden ze daar ook daadwerkelijk verkocht dan?
Want: De bieren die verkocht worden onder de naam 'Drentsche Schans' worden gebrouwen door Brouwerij Van Steenberge uit België.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 31 juli 2011 @ 13:30:12 #147
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_100154493
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:29 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Worden ze daar ook daadwerkelijk verkocht dan?
Want: De bieren die verkocht worden onder de naam 'Drentsche Schans' worden gebrouwen door Brouwerij Van Steenberge uit België.
Ja :) Kijk :

http://www.drentscheschans.nl/bieren.htm

"De bieren zijn uiteraard op de boerderij te verkrijgen (let op: geen pinautomaat!), maar ook bij diverse slijterijen en horecagelegenheden in met name de regio Zuidoost Drenthe."
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 31 juli 2011 @ 13:43:38 #148
244673 Psjentje
Je weet wel, die ene baas
pi_100154851
Qwea, je flikkerd in mijn ogen een top biertje weg, zoals je misschien weet wil een bock nog wel eens zijn eigen karateristieke smaak hebben en zelfs op de fles nog wat door rijpen.
Jopen maakt in mijn ogen zeer goede bieren. ALLE bieren die ze produceren zijn kwalitatief erg goed, Nembri heeft een goed punt, het is een kwestie van smaak.

Om op het internet een regionale brouwerij af te zeiken is in mijn ogen not done.
Texelse Bierbrouwerij, Boven 't IJ en Jopen zijn in mijn ogen goede bierbrouwerijen en verdienen alle support.
Signatures are overrated
pi_100154964
Over Jopen gesproken: ik heb een fles Leibier weten te bemachtigen. Ben benieuwd . . .
Beter onethisch dan oneetbaar
  zondag 31 juli 2011 @ 13:47:52 #150
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100154989
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:47 schreef Watertornado het volgende:
Over Jopen gesproken: ik heb een fles Leibier weten te bemachtigen. Ben benieuwd . . .
Lekker :Y
Heb je ook de leisteen erbij? ;)

Daar hebben ze het menu op geplakt :P
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100155039
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:47 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Lekker :Y
Heb je ook de leisteen erbij? ;)

Daar hebben ze het menu op geplakt :P
Ik vond het nu juist de sport om het bier te bemachtigen zonder 100 euro neer te tellen. :P

Dus nee. :P
Beter onethisch dan oneetbaar
  zondag 31 juli 2011 @ 13:49:53 #152
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_100155046
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:43 schreef Psjentje het volgende:
Qwea, je flikkerd in mijn ogen een top biertje weg, zoals je misschien weet wil een bock nog wel eens zijn eigen karateristieke smaak hebben en zelfs op de fles nog wat door rijpen.
Jopen maakt in mijn ogen zeer goede bieren. ALLE bieren die ze produceren zijn kwalitatief erg goed, Nembri heeft een goed punt, het is een kwestie van smaak.

Om op het internet een regionale brouwerij af te zeiken is in mijn ogen not done.
Texelse Bierbrouwerij, Boven 't IJ en Jopen zijn in mijn ogen goede bierbrouwerijen en verdienen alle support.
Wacht even hoor, ga nog eens lezen? Ik zeik nergens een bierbrouwerij af. Ik zeg alleen dat ik de bockbier niet te zuipen vindt :') Mening.

Dit is een topic waar je je ervaringen mbt speciaalbieren kan delen. Waar je je mening over speciaalbieren kwijt kan. En het maakt dus niet uit of die mening goed of slecht is. Aangezien het een kwestie van smaak is.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 31 juli 2011 @ 13:51:07 #153
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100155085
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:43 schreef Psjentje het volgende:
Qwea, je flikkerd in mijn ogen een top biertje weg, zoals je misschien weet wil een bock nog wel eens zijn eigen karateristieke smaak hebben en zelfs op de fles nog wat door rijpen.
Jopen maakt in mijn ogen zeer goede bieren. ALLE bieren die ze produceren zijn kwalitatief erg goed, Nembri heeft een goed punt, het is een kwestie van smaak.

Om op het internet een regionale brouwerij af te zeiken is in mijn ogen not done.
Waarom? Ik zie trouwens geen afzeikerij van de brouwerij. Ik zie dat ze één bier niet lekker vindt en door de gootsteen gespoeld heeft. Iets dat ik ook wel eens gedaan heb. Wat moet je dan? Het eeuwig laten staan tot het verdampt is?

quote:
Texelse Bierbrouwerij, Boven 't IJ en Jopen zijn in mijn ogen goede bierbrouwerijen en verdienen alle support.
De Texelse ben ik absoluut geen fan van maar inderdaad, iedere kleine brouwerij verdient support tegenwoordig. Het is moeilijk voor ze.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 31 juli 2011 @ 13:51:56 #154
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100155110
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:49 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Ik vond het nu juist de sport om het bier te bemachtigen zonder 100 euro neer te tellen. :P

Dus nee. :P
Hoe kom je er dan aan, guit? :+
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100155159
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Hoe kom je er dan aan, guit? :+
Ook hebben? Voor een tientje, bij de parkeergarage. :+

quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Waarom? Ik zie trouwens geen afzeikerij van de brouwerij. Ik zie dat ze één bier niet lekker vindt en door de gootsteen gespoeld heeft. Iets dat ik ook wel eens gedaan heb. Wat moet je dan? Het eeuwig laten staan tot het verdampt is?

Welke biertjes heb je allemaal door de gootsteen gepleurd eigenlijk?

Ik heb De Dolle Brouwers Oerbier half erdoorheengekolkt. :@
Beter onethisch dan oneetbaar
  zondag 31 juli 2011 @ 14:05:00 #156
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100155453
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:53 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Ook hebben? Voor een tientje, bij de parkeergarage. :+

[..]
Neuh, ik heb het al eens op bij de brouwerij zelf waar een kennis van me werkt :)

quote:
Welke biertjes heb je allemaal door de gootsteen gepleurd eigenlijk?

Ik heb De Dolle Brouwers Oerbier half erdoorheengekolkt. :@
Alles van Deze 7 Deugden. Het initiatief is erg mooi, het bier zeker niet en dat is heel erg jammer.
Orval
Duchesse de Bourgonge.

En vast nog wat bieren over de loop der jaren. Het zijn er niet veel.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 31 juli 2011 @ 14:16:28 #157
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_100155857
quote:
14s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:14 schreef Qwea het volgende:
Iemand hier eigenlijk al bieren van De Drentsche Schans gehad?
^O^ Goed bier! Met name de Turfsteker is erg goed. De Boerenblond is ook lekker (hoewel je er gigantisch van gaat boeren), pils is niet bijzonder maar ook niet verkeerd, wit is ook niet onaardig. Rijd er graag naartoe (is ook een mooi stukje rijden). Ik zou wel even van tevoren bellen of ze ook echt open zijn.

Verder heel aardige mensen, praten graag over hun bier. Ze zijn nu zelfs bezig met een Drentse whiskey :9.
  zondag 31 juli 2011 @ 14:25:54 #158
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_100156174
Overigens hier wel eens een Natte (dubbel) van 't IJ weggespoeld, die was echt niet goed :r. Verder probeer ik wel zoveel mogelijk het glas leeg te krijgen, ook als het bier tegenvalt.
  zondag 31 juli 2011 @ 15:16:24 #159
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_100157634
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 31 juli 2011 @ 15:21:16 #160
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_100157797
quote:
14s.gif Op zondag 31 juli 2011 15:16 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, daar heb je me toch een partij niet speciale bieren te pakken... Naja, de Pacifico, Bud, Damm, Lapin Kulta en Murphys in ieder geval. En die HJ is volgens mij ook overal wel te krijgen. Blijft de Jopen over.

En over Orval doorspoelen gesproken... simpelweg barbaars. }:| Zelfs als het je smaak niet is.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  zondag 31 juli 2011 @ 15:25:22 #161
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_100157959
Ik wil eens bieren van de Rotterdamse stadsbrouwerij 'De Pelgrim' proeven. Iemand ervaringen hiermee?

http://www.pelgrimbier.nl

En de bieren uit de Hoeksche brouwerij uit de Hoeksche waard wil ik ook eens proberen, na een mooie natuurwandeling daar :)

http://www.hoeksch.nl/
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  zondag 31 juli 2011 @ 15:38:28 #162
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_100158369
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 15:21 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Zo, daar heb je me toch een partij niet speciale bieren te pakken... Naja, de Pacifico, Bud, Damm, Lapin Kulta en Murphys in ieder geval. En die HJ is volgens mij ook overal wel te krijgen. Blijft de Jopen over.

En over Orval doorspoelen gesproken... simpelweg barbaars. }:| Zelfs als het je smaak niet is.
Klopt. Ze zijn ook niet echt "Speciaal speciaal". Maar het is ook geen gewoon bier. Dus in principe past het in dit topic :)

HJ kwam ik hier enkel bij 1 winkel tegen.

Neemt niet weg dat ik afgezien van bud, die IMHO erg goed te doen is, de rest nog niet heb gehad :) En er benieuwd naar ben. En ach, 70 cent per flesje... overleef ik wel :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_100160106
Ik heb trouwens nog 1 speciaal biertje te koop een double black Damnation van de struise 26% een grote fles van 75 cl. Had er twee gekocht maar wil er 1 kwijt voor 75 euro mag je hem komen halen.
  zondag 31 juli 2011 @ 18:14:48 #164
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_100163359
Jammer dat de Lapin Kulta het enige Finse bier is dat enigszins verkrijgbaar is. De Koff Porter en de Karhu bieren zijn vele malen beter. Maar of die binnenkort in Nederland te koop zullen zijn...
  zondag 31 juli 2011 @ 20:21:18 #165
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100167211
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 15:25 schreef hemarookworst het volgende:
Ik wil eens bieren van de Rotterdamse stadsbrouwerij 'De Pelgrim' proeven. Iemand ervaringen hiermee?

http://www.pelgrimbier.nl
Jazeker :)
Woon er niet zo ver vandaan. De Mayflower Tripel vind ik erg lekker. Ook de VSOP die ze hadden was erg lekker.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 31 juli 2011 @ 22:35:21 #166
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_100173678
Orval wegkieperen... ;(

Was ie niet goed gerijpt of zo?
Jusqu'ici tout va bien
pi_100178121
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 09:38 schreef andrejes het volgende:
Bommen & Granaten zwaar en een echte heerlijk biertje!!!
Ik vind er niet veel aan, heb nog één zo'n fles liggen, die ga ik een tijd bewaren om te kijken of 'ie dan lekkerder is geworden, maar heb er een hard hoofd in.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 1 augustus 2011 @ 00:04:46 #168
39237 crew  H_T
2733
pi_100178349
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 15:21 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Zo, daar heb je me toch een partij niet speciale bieren te pakken... Naja, de Pacifico, Bud, Damm, Lapin Kulta en Murphys in ieder geval. En die HJ is volgens mij ook overal wel te krijgen. Blijft de Jopen over.

En over Orval doorspoelen gesproken... simpelweg barbaars. }:| Zelfs als het je smaak niet is.
Dat het makkelijk verkrijgbaar is betekent niet dat het niet lekker kan zijn ;). Als je ze nog niet gehad hebt, waarom dan niet proberen?

Orval doorspoelen kan je zonde vinden, maar misschien was er wel een erg goede reden voor. Als je het echt niet lekker vindt (wat kan, ik vind Orval ook weinig aan) kan je het beter weggooien dan tegen heug en meug opdrinken
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 1 augustus 2011 @ 00:05:55 #169
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100178392
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:35 schreef Quannum het volgende:
Orval wegkieperen... ;(

Was ie niet goed gerijpt of zo?
Ik vond het simpelweg niet te drinken :)

Later nog wel een keer opgedronken maar was ook niet fantastisch. Je kunt toch best iets heel vies vinden?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 1 augustus 2011 @ 00:06:27 #170
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100178416
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 00:04 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dat het makkelijk verkrijgbaar is betekent niet dat het niet lekker kan zijn ;). Als je ze nog niet gehad hebt, waarom dan niet proberen?

Orval doorspoelen kan je zonde vinden, maar misschien was er wel een erg goede reden voor. Als je het echt niet lekker vindt (wat kan, ik vind Orval ook weinig aan) kan je het beter weggooien dan tegen heug en meug opdrinken
Word up, yo.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 1 augustus 2011 @ 00:15:16 #171
39237 crew  H_T
2733
pi_100178821
Van de week zat ik lekker speciaalbier te drinken en op een van de flesjes (Espressostout) stond EBU en EBC vermeld, beide met getallen er bij. Ik wist niet wat dat betekende en heb het even opgezocht.

EBU geeft informatie over de bitterheid van het bier en EBC over de kleur. De stout scoorde 65 EBU en 90 EBC en het was inderdaad nogal bitter en erg donker van kleur.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 1 augustus 2011 @ 00:27:08 #172
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100179284
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 00:15 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Van de week zat ik lekker speciaalbier te drinken en op een van de flesjes (Espressostout) stond EBU en EBC vermeld, beide met getallen er bij. Ik wist niet wat dat betekende en heb het even opgezocht.

EBU geeft informatie over de bitterheid van het bier en EBC over de kleur. De stout scoorde 65 EBU en 90 EBC en het was inderdaad nogal bitter en erg donker van kleur.
Dan zal dit niets voor je zijn :P

65 is trouwens een goeie IPA.

- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100184376
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 00:15 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Van de week zat ik lekker speciaalbier te drinken en op een van de flesjes (Espressostout) stond EBU en EBC vermeld, beide met getallen er bij. Ik wist niet wat dat betekende en heb het even opgezocht.

EBU geeft informatie over de bitterheid van het bier en EBC over de kleur. De stout scoorde 65 EBU en 90 EBC en het was inderdaad nogal bitter en erg donker van kleur.
Eigenlijk geeft EBC helemaal geen informatie over de kleur, maar over de lichtdoorlatendheid bij violet (430 nm). De Molen Hel & Verdoemenis blijft daarbij steken op 308,9, eenheid zou ik er eens bij moeten zoeken.
Beter onethisch dan oneetbaar
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:28:17 #174
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_100184654
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 00:04 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dat het makkelijk verkrijgbaar is betekent niet dat het niet lekker kan zijn ;). Als je ze nog niet gehad hebt, waarom dan niet proberen?
Wel, ik zeg ook niet dat het niet lekker kan zijn. Als lokaal bier is Damm een stuk beter te drinken dan San Miguel (maar niet zo goed als Moritz). Pacifico is een goede derde voor mij als het om Mexicaanse bieren gaat, en een nagenoeg bevroren Bud is best te drinken, maar dit is toch het speciaalbiertopic?

quote:
Orval doorspoelen kan je zonde vinden, maar misschien was er wel een erg goede reden voor. Als je het echt niet lekker vindt (wat kan, ik vind Orval ook weinig aan) kan je het beter weggooien dan tegen heug en meug opdrinken
Orval is een kwestie van doorbijten. ;)
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:26:50 #175
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100189579
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:10 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Eigenlijk geeft EBC helemaal geen informatie over de kleur, maar over de lichtdoorlatendheid bij violet (430 nm). De Molen Hel & Verdoemenis blijft daarbij steken op 308,9, eenheid zou ik er eens bij moeten zoeken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Standard_Reference_Method#EBC
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:43:04 #176
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_100190031
Weet iemand of er al bieren van Mont des Cats van de band zijn gerold? Iemand misschien zelfs al geproefd?
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:13:47 #177
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_100190997
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 00:05 schreef Nembrionic het volgende:

[..]
Je kunt toch best iets heel vies vinden?
Sure, smaken verschillen. Gelukkig maar. :)

Je hebt het geprobeerd, was niets voor jou. Next!
Jusqu'ici tout va bien
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:19:26 #178
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100191198
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:43 schreef Chielus het volgende:
Weet iemand of er al bieren van Mont des Cats van de band zijn gerold? Iemand misschien zelfs al geproefd?
Ja, is beschikbaar....in Frankrijk: http://belgianbeerspecial(...)-launches-biere.html
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100191466
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:13 schreef Quannum het volgende:

[..]

Sure, smaken verschillen. Gelukkig maar. :)

Je hebt het geprobeerd, was niets voor jou. Next!
Dat dus... heb ik dus duidelijk met die 'Bommen & Granaten'... heb er eentje geprobeerd, heb er nog eentje liggen, die ga ik minstens een jaar bewaren en dan nog eens proberen.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:27:45 #180
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100191489
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:27 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Dat dus... heb ik dus duidelijk met die 'Bommen & Granaten'... heb er eentje geprobeerd, heb er nog eentje liggen, die ga ik minstens een jaar bewaren en dan nog eens proberen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:28:52 #181
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100191517
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:27 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Dat dus... heb ik dus duidelijk met die 'Bommen & Granaten'... heb er eentje geprobeerd, heb er nog eentje liggen, die ga ik minstens een jaar bewaren en dan nog eens proberen.
Ik zou zeker een jaar of 3-4 wachten. Dit soort zware dingen verandert niet zo heel erg in een jaar. En met een houdbaarheid van 25 jaar( :') ) heb je dus de tijd :P
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100192185
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:43 schreef Chielus het volgende:
Weet iemand of er al bieren van Mont des Cats van de band zijn gerold? Iemand misschien zelfs al geproefd?
Die wordt toch gebrouwen in Chimay. Ik ben over 3 weken 20km bij Chimay vandaan op vakantie. Hopelijk verkopen ze het daar ook in de abdijwinkel.
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:57:14 #183
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100192458
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:48 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Die wordt toch gebrouwen in Chimay. Ik ben over 3 weken 20km bij Chimay vandaan op vakantie. Hopelijk verkopen ze het daar ook in de abdijwinkel.
Klopt :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100192508
Daar dan de lokale biertjes maar eens gaan proeven. :D
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:01:03 #185
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_100192566
Lees het verhaal van Mont des Cats een beetje door maar dat gaat voorlopig geen officiele Trappist worden. Blijf wel benieuwd hoe hij smaakt, bij Chimay maken ze meestal geen rommel.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:04:13 #186
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100192677
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:01 schreef Chielus het volgende:
Lees het verhaal van Mont des Cats een beetje door maar dat gaat voorlopig geen officiele Trappist worden. Blijf wel benieuwd hoe hij smaakt, bij Chimay maken ze meestal geen rommel.
Dat kan het pas worden als ze zelf weer binnen hun eigen muren een brouwerij openen en zoals je die gelezen hebt is die gesloten omdat er geen brouwmonniken meer beschikbaar waren.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 1 augustus 2011 @ 16:42:15 #187
39237 crew  H_T
2733
pi_100197697
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:28 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Wel, ik zeg ook niet dat het niet lekker kan zijn. Als lokaal bier is Damm een stuk beter te drinken dan San Miguel (maar niet zo goed als Moritz). Pacifico is een goede derde voor mij als het om Mexicaanse bieren gaat, en een nagenoeg bevroren Bud is best te drinken, maar dit is toch het speciaalbiertopic?
Er gaan veel verschillende definities van speciaalbier de ronde, allemaal met voor en nadelen. Als je zegt dat speciaalbier alles is wat geen pils is dan vallen Christoffel Blond, Pilsner Urquell en Donder & Bliksem buiten de definitie van speciaalbier.

Kies je er voor dat speciaalbier alleen is wat je niet bij de supermarkt kunt krijgen heb je een nieuw probleem. Bij een grotere supermarkt hier in de stad heb ik Guinness gekocht, Old Speckled Hen, Rochefort 8 en 10, Chimay en nog wel het een en ander. Ik heb al meer dan 100 soorten bier gehad, maar van de bieren die Qwea op de foto heeft gezet heb ik maar de helft geproefd. Wat mij betreft dus een mooie aanvulling voor in dit topic :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:03:59 #188
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_100200698
Vraagje aan jullie, ik wil in het najaar naast de bokbier van mn bierleverancier een 2de bok schenken. Iets anders dan de standaard bokken. Al een x Leutebok en Barbar winterbok gehad, Nog leuke suggesties? Brugse Bok wellicht?
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:07:07 #189
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100200810
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:03 schreef Chielus het volgende:
Vraagje aan jullie, ik wil in het najaar naast de bokbier van mn bierleverancier een 2de bok schenken. Iets anders dan de standaard bokken. Al een x Leutebok en Barbar winterbok gehad, Nog leuke suggesties? Brugse Bok wellicht?
Kijk eens naar de lijst van het lekkerste bokbier (niet het beste). Dan zie je wat lekker is en wat men wil.

http://www.lekkerstebockbier.nl/
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:08:20 #190
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100200845
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Er gaan veel verschillende definities van speciaalbier de ronde, allemaal met voor en nadelen. Als je zegt dat speciaalbier alles is wat geen pils is dan vallen Christoffel Blond, Pilsner Urquell en Donder & Bliksem buiten de definitie van speciaalbier.

Kies je er voor dat speciaalbier alleen is wat je niet bij de supermarkt kunt krijgen heb je een nieuw probleem. Bij een grotere supermarkt hier in de stad heb ik Guinness gekocht, Old Speckled Hen, Rochefort 8 en 10, Chimay en nog wel het een en ander. Ik heb al meer dan 100 soorten bier gehad, maar van de bieren die Qwea op de foto heeft gezet heb ik maar de helft geproefd. Wat mij betreft dus een mooie aanvulling voor in dit topic :)
De eerste definitie is natuurlijk de juiste. Het feit dat iemand een bepaald bier niet vaak drinkt en het dus wel speciaal vindt is niet de definitie van "speciaalbier". Dat is de definitie van "speciaal bier".
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:10:19 #191
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_100200914
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Er gaan veel verschillende definities van speciaalbier de ronde, allemaal met voor en nadelen. Als je zegt dat speciaalbier alles is wat geen pils is dan vallen Christoffel Blond, Pilsner Urquell en Donder & Bliksem buiten de definitie van speciaalbier.

Kies je er voor dat speciaalbier alleen is wat je niet bij de supermarkt kunt krijgen heb je een nieuw probleem. Bij een grotere supermarkt hier in de stad heb ik Guinness gekocht, Old Speckled Hen, Rochefort 8 en 10, Chimay en nog wel het een en ander. Ik heb al meer dan 100 soorten bier gehad, maar van de bieren die Qwea op de foto heeft gezet heb ik maar de helft geproefd. Wat mij betreft dus een mooie aanvulling voor in dit topic :)
Nja het blijft inderdaad lastig. Als je een scheidslijn zou trekken op basis van doorspoelbier vs. speciaalbier, dan vallen Guinness en de Duitse Tarwebieren dus buiten de boot. Supermarkt vs. speciaalzaak: daar gaan Chimay en Grimbergen (en opnieuw Guinness en de Franzis), zelfs hier in Spanje.

Overigens zat voor mij de Pacifico ook niet bij de eerste 100 of zelfs 200. En van de foto heb ik HJ Primator en Jopen nog nooit op.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:11:29 #192
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_100200953
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:07 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Kijk eens naar de lijst van het lekkerste bokbier (niet het beste). Dan zie je wat lekker is en wat men wil.

http://www.lekkerstebockbier.nl/
La Trappe Bock was inderdaad verdomd lekker. Dat ik die hier kon krijgen was een leuke bijkomstigheid van de veroveringsdrang van Bavaria...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:13:11 #193
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100201009
Zag net dit:
quote:
speciaalbier
bijzonder bier speciaalbier - bier dat op een andere manier is gebrouwen dan pils en van pils afwijkt in smaak of kleur
Dat vind ik wel een mooie.
Wie "Supermarkt vs. speciaalzaak" aanhangt, heeft het niet begrepen :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:16:34 #194
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_100201118
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:13 schreef Nembrionic het volgende:
Zag net dit:

[..]

Dat vind ik wel een mooie.
Wie "Supermarkt vs. speciaalzaak" aanhangt, heeft het niet begrepen :)
Dus op die foto staan twee speciaalbieren? Of drie? (kan de Jopen niet lezen)
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:40:08 #195
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100201830
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:16 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Dus op die foto staan twee speciaalbieren? Of drie? (kan de Jopen niet lezen)
Voor zover ik weet heeft Jopen geen pils dus 3. De Jopen, de HJ Primator en de Murphy's Irish Red.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100205930
De Primator is een pils.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:28:03 #197
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100206097
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:24 schreef FrankRicard het volgende:
De Primator is een pils.
Je hebt gelijk :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:31:18 #198
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_100206267
De meeste Amerikaanse (en volgens mij ook Duitse) -ators zijn dubbelbocks of weizenbocks... misleidende naam dus :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Curchulain op 01-08-2011 20:38:04 ]
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:45:01 #199
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_100206856
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:13 schreef Nembrionic het volgende:
Zag net dit:

[..]

Dat vind ik wel een mooie.
Wie "Supermarkt vs. speciaalzaak" aanhangt, heeft het niet begrepen :)
:Y

In de lokale Colruyt/Spar/Delhaize wordt hier Hopus, Omer, Serafijn etc verkocht. En in groten getale.

Bieren die imo op het randje balanceren (en echt wel pils zijn, maar toch niet de standaard pils):
Vedett (Moortgat)
Cristal 1928

Zijn het pilsen? Ja. Zijn het 'speciale' bieren? Eigenlijk ook ja...
Jusqu'ici tout va bien
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:48:04 #200
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100207015
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:45 schreef Quannum het volgende:

[..]

:Y

In de lokale Colruyt/Spar/Delhaize wordt hier Hopus, Omer, Serafijn etc verkocht. En in groten getale.

Bieren die imo op het randje balanceren (en echt wel pils zijn, maar toch niet de standaard pils):
Vedett (Moortgat)
Cristal 1928

Zijn het pilsen? Ja. Zijn het 'speciale' bieren? Eigenlijk ook ja...
Serafijn in de supermarkt? :D
Heel leuk om te horen :Y

Wij zijn nog bij de beste man langs geweest en die kon zijn lol niet op toen we 40 flessen hadden gekocht. Hij kon het bijna niet aanslepen.

Erg leuk brouwerijtje/feestplek, met z'n dochters. Vriendelijke vent :Y
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:50:09 #201
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100207111
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:55:32 #202
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_100207357
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:48 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Serafijn in de supermarkt? :D
Heel leuk om te horen :Y

Wij zijn nog bij de beste man langs geweest en die kon zijn lol niet op toen we 40 flessen hadden gekocht. Hij kon het bijna niet aanslepen.

Erg leuk brouwerijtje/feestplek, met z'n dochters. Vriendelijke vent :Y
I know, ik woon maar enkele minuten van Biershop Heremans. Je hebt me al eens een bezoek aan de brouwerij aangeraden, het is er nog niet van gekomen.

Eind van de maand is het er weer 'Pruven in den hof'. :9
http://www.speciaalbieren.be/page7.php?post=131

quote:
Nieuw dit jaar is de "oude bieren-toog". Aan deze toog kan je vervallen bieren proeven. Om je te overtuigen dat zulke bieren toch nog best te drinken zijn, worden ze geschonken in mini-proefglaasjes, en dit zelfs gratis.
Woot! _O_
Jusqu'ici tout va bien
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:58:52 #203
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100207511
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:55 schreef Quannum het volgende:

[..]

I know, ik woon maar enkele minuten van Biershop Heremans. Je hebt me al eens een bezoek aan de brouwerij aangeraden, het is er nog niet van gekomen.

Ik vind het vooral leuk om te zien hoe zo'n brouwerij groeit :)

quote:
Eind van de maand is het er weer 'Pruven in den hof'. :9
http://www.speciaalbieren.be/page7.php?post=131

[..]

Woot! _O_
Hebben jullie een camping in de buurt?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:03:54 #204
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_100207790
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:10 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Nja het blijft inderdaad lastig. Als je een scheidslijn zou trekken op basis van doorspoelbier vs. speciaalbier, dan vallen Guinness en de Duitse Tarwebieren dus buiten de boot. Supermarkt vs. speciaalzaak: daar gaan Chimay en Grimbergen (en opnieuw Guinness en de Franzis), zelfs hier in Spanje.

Overigens zat voor mij de Pacifico ook niet bij de eerste 100 of zelfs 200. En van de foto heb ik HJ Primator en Jopen nog nooit op.
De Primator was niet bijzonder. De jopen daarin tegen was wel baas :Y. En die lapin kulta zat IMHO amper smaak aan.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:36:09 #205
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_100209356
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:58 schreef Nembrionic het volgende:
Hebben jullie een camping in de buurt?
Niet echt. Maar het zou me niet verbazen als Heremans wel ergens een plekje kan regelen. ):O
Jusqu'ici tout va bien
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 08:05:27 #206
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_100222893
Sinds ik in Canada woon een beetje moeten afkicken van de mooie trappisten; ze proberen het hier af en toe wel na te maken maar het lukt toch nog niet helemaal.Wel veel leuke Pacific West-coast microbrews hier, vandaag een setje Cannery Brewing opgehaald:





Allemaal wel smakelijke biertjes maar de amber ale was wel de minste vond ik, niet heel bijzonder. De IPA vond ik lekker, niet heel bitter hoppig maar net genoeg kick om het fruitige te compenseren. De Nut Brown vond ik verrassend lekker, beetje richting een imperial stout maar met minder alcohol dus makkelijk te drinken met toch genoeg smaak. Goede afdronk en mijn favoriet van dit setje!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:14:55 #207
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_100224989
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:03 schreef Qwea het volgende:

[..]

De Primator was niet bijzonder. De jopen daarin tegen was wel baas :Y. En die lapin kulta zat IMHO amper smaak aan.
Dat was wat me al die tijd geleden juist de Lapin Kulta over de Karhu deed prefereren. Maar toen zat ik nog niet zo aan het speciale bier. Dat kwam een jaar later pas.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 08:05 schreef GoCanucksGo het volgende:
Sinds ik in Canada woon een beetje moeten afkicken van de mooie trappisten; ze proberen het hier af en toe wel na te maken maar het lukt toch nog niet helemaal.Wel veel leuke Pacific West-coast microbrews hier, vandaag een setje Cannery Brewing opgehaald:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Allemaal wel smakelijke biertjes maar de amber ale was wel de minste vond ik, niet heel bijzonder. De IPA vond ik lekker, niet heel bitter hoppig maar net genoeg kick om het fruitige te compenseren. De Nut Brown vond ik verrassend lekker, beetje richting een imperial stout maar met minder alcohol dus makkelijk te drinken met toch genoeg smaak. Goede afdronk en mijn favoriet van dit setje!
Is daar in BC (neem ik aan) Dieu du Ciel een beetje te verkrijgen? Dat schijnt best goed te zijn...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 17:15:14 #208
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_100238712
quote:
Is daar in BC (neem ik aan) Dieu du Ciel een beetje te verkrijgen? Dat schijnt best goed te zijn...
Die staan inderdaad hoog op het verlanglijstje, maar zijn hier (in BC inderdaad) moeilijk verkrijgbaar. Sowieso niet bij de provinciale slijterijen, dus je moet een beetje mazzel hebben en een particuliere slijter vinden die het heeft. En dan betaal je hoogst waarschijnlijk de hoofdprijs, zeg maar prijsniveau Westvleteren in NL.

Beetje uit dezelfde hoek is de standaardlijn van Unibroue (Fin du Monde etc) wel goed verkrijgbaar, staat ook wel goed aangeschreven maar vind ik niet heel bijzonder (alhoewel wel prima te drinken in vergelijking met Canadees/Amerikaans pils).
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:14:07 #209
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100421961
Eem Kerstbier uit 2009, geen overweldigend produkt :P
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:17:53 #210
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100422108
Zo, ik ga maar eens de "nieuwe" gerestaureerde versie van Metropolis downloaden :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100422594
Eergisteren Gulden Draak op. Was heel zoet, maar wel lekker met dat warme weer ^O^
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:19:45 #213
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100475939
quote:
Nee, veeeeels te duur. Ik heb ooit eens 25 pond voor een fles neergelegd en mezelf beloofd dat NOOIT meer te doen. Dat is het gewoon niet waard.

Daarbij zit de Struise niet in Westvleten, maar Woesten-Vleteren of Oostvleteren(zijn overgenomen begrijp ik)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100503612
Ja klopt zit in oostvleteren, maar overgenomen???? Volgens mij niet!

Maar de fles is het zeker waard, ahahah zie maar op ebay meer dan 200 euro!!!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:52:32 #215
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100509494
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:27 schreef andrejes het volgende:
Ja klopt zit in oostvleteren, maar overgenomen???? Volgens mij niet!
quote:
Upon its inception in 2003, Struise produced beers at the Caulier brewery in northern Hainaut. Since 2006, they have been made at the Deca brewing facility in Woesten-Vleteren in West Flanders. The firm has reported that their own microbrewery and tasting room in a renovated school building in Oostvleteren, is currently open & operational.
Ah leek even zo.

quote:
Maar de fles is het zeker waard, ahahah zie maar op ebay meer dan 200 euro!!!
Het is een gevalletje "wat de gek ervoor geeft"
Geen enkele fles bier is 200 euro waard..ook geen 75 :P
Maar ik hoop voor je dat je hem verkocht krijgt :+
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:54:02 #216
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100509585
Reviews van je bier: http://beeradvocate.com/beer/profile/15237/56776

Heb je 'm zelf niet op eBay staan dan?

[ Bericht 14% gewijzigd door Nembrionic op 09-08-2011 15:01:04 ]
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100527869
Zo erg hoef ik hem niet te verkopen ik heb er 2 van, moest er 2 bestellen en ik denk zo als ik deze kan verkopen voor een normale prijs kan ik weer wat andere speciale bieren voor kopen!!
Heb hem zelf al gedronken en ik vond hem perfect en heerlijk zwart!!!

En nee hij staat niet op ebay! Ik hem er zelf 60 euro voor betaald incl de verzendkosten dan!!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 augustus 2011 @ 14:52:45 #218
39237 crew  H_T
2733
pi_100552143
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:01 schreef andrejes het volgende:
Zo erg hoef ik hem niet te verkopen ik heb er 2 van, moest er 2 bestellen en ik denk zo als ik deze kan verkopen voor een normale prijs kan ik weer wat andere speciale bieren voor kopen!!
Heb hem zelf al gedronken en ik vond hem perfect en heerlijk zwart!!!

En nee hij staat niet op ebay! Ik hem er zelf 60 euro voor betaald incl de verzendkosten dan!!
Dan zet je hem toch gewoon op eBay, eventueel met minimumprijs wat je er voor wilt hebben? Als iemand er dan voor kiest meer geld te besteden kan jij nog meer bier kopen ^O^
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 11 augustus 2011 @ 00:45:09 #219
39237 crew  H_T
2733
pi_100578367
Anchor Liberty Ale: weinig koolzuur, wel aardig wat hop. Die hop went na een tijdje en dan is het best wel een lekker zacht biertje :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 01:56:40 #220
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100581377
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:45 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Anchor Liberty Ale: weinig koolzuur, wel aardig wat hop. Die hop went na een tijdje en dan is het best wel een lekker zacht biertje :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is de Humming Ale ook een goede optie :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 11 augustus 2011 @ 02:33:57 #221
39237 crew  H_T
2733
pi_100582406
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 01:56 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dan is de Humming Ale ook een goede optie :)
Is die ook van Anchor?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_100582642
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Is die ook van Anchor?
Ja. :)

En erg lekker.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 02:47:39 #223
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100582722
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:44 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Ja. :)

En erg lekker.
Wat hij zegt!
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100680747
Gisteravond o.a. deze twee op:


Lefebvre Hopus

Erg lekker...lekker bitter en fruitig (niet te zoet gelukkig). Goed doordrinkbaar. Met inschenken hele dikke schuimkraag die wel dun wordt, maar wel tot het laatst blijft.


Brewdog Paradox (Isle of Arran)

Zeer complex, zowel qua geur als qua smaak. Bij het openen gelijk al een geur van o.a. pure chocolade, koffie, noten, whiskey. Qua smaak hetzelfde... Alle smaken gaan precies goed op zodat er niet eentje echt boven de rest uitsteekt.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_100680841
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:09 schreef bas-beest het volgende:
Gisteravond o.a. deze twee op:

[ afbeelding ]
Lefebvre Hopus

Erg lekker...lekker bitter en fruitig (niet te zoet gelukkig). Goed doordrinkbaar. Met inschenken hele dikke schuimkraag die wel dun wordt, maar wel tot het laatst blijft.

[ afbeelding ]
Brewdog Paradox (Isle of Arran)

Zeer complex, zowel qua geur als qua smaak. Bij het openen gelijk al een geur van o.a. pure chocolade, koffie, noten, whiskey. Qua smaak hetzelfde... Alle smaken gaan precies goed op zodat er niet eentje echt boven de rest uitsteekt.
Waar heb je die Isle of Arran vandaan? Want ik heb de Smokehead al maar ik wil ze eigenlijk allemaal hebben (3 toch?)
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_100681135
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:12 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Waar heb je die Isle of Arran vandaan? Want ik heb de Smokehead al maar ik wil ze eigenlijk allemaal hebben (3 toch?)
http://www.bierenzo.nl/product_info.php?products_id=817

Op de site van Brewdog zie ik twee verschillende. Die ene die jij noemt en die van mij.
http://www.brewdog.com/paradox
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 14 augustus 2011 @ 00:24:15 #227
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100697594
Blauwe Cuvee van de Keizer van Gouden Carolus, Het Anker. Jaargang: 2005

:9
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100698158
Heb vandaag (nou ja, gisteren dus.. zaterdag) een aantal nieuwe bieren gehaald bij een slijterij bij mij in de buurt. O.a, deze vier:

Scotch Silly
Delirium Nocturnum
Chimay Grande Reserve
Choufe Houblon Dobbelen IPA Tripel
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 14 augustus 2011 @ 00:43:55 #229
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100698447
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:36 schreef bas-beest het volgende:
Heb vandaag (nou ja, gisteren dus.. zaterdag) een aantal nieuwe bieren gehaald bij een slijterij bij mij in de buurt. O.a, deze vier:

Scotch Silly
Delirium Nocturnum
Chimay Grande Reserve
Choufe Houblon Dobbelen IPA Tripel
Oh, Houblon is zo lekker :D Nu op de tap in mijn stamkroeg(of is het ABT?)

De Chimay is ook lekker :Y
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100700949
Voor de geïnteresseerden... die slijterij/bierwinkel waar ik het over heb, is hier gevestigd. :)

Gezien de naam zou je het niet verwachten, maar ze hebben best een aardige collectie bieren. En per zes flessen krijg je er een glas bij. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 14 augustus 2011 @ 02:05:46 #231
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100701154
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:56 schreef bas-beest het volgende:
Voor de geïnteresseerden... die slijterij/bierwinkel waar ik het over heb, is hier gevestigd. :)

Gezien de naam zou je het niet verwachten, maar ze hebben best een aardige collectie bieren. En per zes flessen krijg je er een glas bij. :)
Dat is zeker interessant voor mij :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_100701404
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 02:05 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat is zeker interessant voor mij :)
Okee dan.. aangezien je genoeg in de buurt woont om dat interessant te vinden... welke stamkroeg heb jij het dan over? Dan ga ik daar misschien ook wel eens wat biertjes proberen. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 14 augustus 2011 @ 02:18:48 #233
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_100701490
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 02:15 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Okee dan.. aangezien je genoeg in de buurt woont om dat interessant te vinden... welke stamkroeg heb jij het dan over? Dan ga ik daar misschien ook wel eens wat biertjes proberen. :)
www.oporto.nl in Maassluis.
Maar daar woon ik niet. Maar ik woon tussen Rotterdam en Den Haag. Dus alles wat daar zit, zit in de buurt voor mij :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:21:57 #234
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_100734601
Vandaag in Enschede een Blonde Ros (aardig, niet bijzonder) en een Anderson Valley Oatmeal Stout ( :9! kom maar op met die herfst) mogen proeven.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:47:57 #235
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_100932717
Gisteren teruggekeerd van vakantie... De oogst was redelijk maar de kwaliteit ging niet bepaald omhoog naarmate mijn trip vorderde :)

• Straffe Hendrik Quadrupel :9 :9 :9 :9
• Viven Porter :9 :9
• Struise Pannepot :9 :9 :9 :9 :9
• Brugse Zot :9 :9
• Mikkeller Vesterbro Pilsener :9 :9 :9 :9
• Maui Coconut Porter :9 :9 :9
• Dieu du Ciel Route des Épices :9 :9 :9 :9
• Reissdorf Kölsch :9
• Gaffel Kölsch :9
• Schöfferhofer Dunkles Weizen :9
• Schöfferhofer Hefeweizen :9
• Moninger Dunkles Weizen :9
• Unser Bier Amber :9 :9 :9
• Unser Bier Blond :9 :9
• Unser Bier Schwarzbier :9 :9
• Ueli Robur Dunkel :9 :9 :9
• Ueli Bier Spezial :9
• Les Brasseurs Genève Ambrée Double Malt :{
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:05:26 #236
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101083092
Zojuist even voor een vriend naar Westvleteren gebeld. Maandag kan 'ie 2 kratten 12 ophalen :9
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_101084044
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:05 schreef Nembrionic het volgende:
Zojuist even voor een vriend naar Westvleteren gebeld. Maandag kan 'ie 2 kratten 12 ophalen :9
2 maar, het was toch 3 kratten per auto.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:32:02 #238
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_101084239
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:27 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

2 maar, het was toch 3 kratten per auto.
Ik heb zelf nooit over meer dan 1 krat per auto gehoord...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:46:53 #239
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_101084773
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:56 schreef bas-beest het volgende:
Voor de geïnteresseerden... die slijterij/bierwinkel waar ik het over heb, is hier gevestigd. :)

Gezien de naam zou je het niet verwachten, maar ze hebben best een aardige collectie bieren. En per zes flessen krijg je er een glas bij. :)
Dat is vlakbij. :o
Binnenkort maar eens langs rijden dan (8>
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:54:00 #240
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101085040
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:27 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

2 maar, het was toch 3 kratten per auto.
Het was altijd 1. Vorig jaar hebben ze een tijdje 3 gehad, wat onlangs weer verlaagd was naar 1. Nu is het weer 2.

Heeft te maken met de verbouwen die steeds meer geld blijkt te kosten dan ze beraamd hebben. Dan moeten ze meer brouwen :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:54:15 #241
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101085048
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:32 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Ik heb zelf nooit over meer dan 1 krat per auto gehoord...
Ik heb er vorig jaar 3 gehaald dus :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_101087570
Ik heb er in februari 2009 3 gehaald.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:09:30 #243
39237 crew  H_T
2733
pi_101088025
Gisteren zag ik in Leeuwarden een poster met daarop een tekst waarin onder andere Frysk iepenbier was genoemd. Het leek me wel interessant dus ook de rest van de tekst gelezen. Bleek het om een voorstelling te gaan over het Fries openbaar vervoer :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:10:57 #244
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101088081
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Gisteren zag ik in Leeuwarden een poster met daarop een tekst waarin onder andere Frysk iepenbier was genoemd. Het leek me wel interessant dus ook de rest van de tekst gelezen. Bleek het om een voorstelling te gaan over het Fries openbaar vervoer :P
_O-
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_101088379
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:46 schreef ursel het volgende:

[..]

Dat is vlakbij. :o
Binnenkort maar eens langs rijden dan (8>
Alleen niet schrikken van de gasten die achter de kassa staan... laatste keer dat ik er was, waren het o.a. twee kaalkopjes onder de tattoo's... wel aardige gasten, dat dan weer wel.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:37:19 #246
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_101089184
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:19 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Alleen niet schrikken van de gasten die achter de kassa staan... laatste keer dat ik er was, waren het o.a. twee kaalkopjes onder de tattoo's... wel aardige gasten, dat dan weer wel.
Lees ik hier enig vooroordeel over kale hoofden en tatoeages?

[ Bericht 17% gewijzigd door Curchulain op 23-08-2011 16:56:35 ]
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_101090863
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:37 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Lees ik hier enig vooroordeel over kale hoofden en tatoeages?
Haha.... nee hoor... :P

Maar als je het niet gewend bent, dan is het misschien schrikken als je daar binnenstapt. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_101179587
Gisteren met een oude vriend gaan bieren.

Gedronken:

Budweiser Budvar: een zeer goede Tsjechische pilsener. Mooie zachte smaak, minder bitter dan Pilsner Urquell (ook een hele goede pilsener)

Weihenstephaner Dunkelweizen: Fris en beetje zurig, caramelachtige smaak. Meer smaakontwikkeling dan de Hefe Weizen. Verder gewoon een fijn doordrinkertje.

Hopus: vooral heel bitter (hoppig duh! :P)en sterk, zo'n typische zwaar blond bier smaak. Niet slecht maar ook niet veel bijzonders

Gouden Caroulus Classic: Een mooi bier! Zoetig met een bittertje met een breed scala aan aroma's.

Na de Gouden Carolus ben ik wel verzadigd geraakt door zijn brede smaakpalet.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:59:34 #249
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101252047
Toch weer een Jopen Koyt geprobeerd gisteren. Ik blijf erbij: prima bier, als ze er hop bij doen :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:02:51 #250
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_101268792
Mijn laatste verovering: Jolly Pumpkin Madrugada Obscura. Een stout die veel lichter smaakt dan doorsnee, en daarmee ook haar 8% alcohol redelijk onder de radar weet te houden. Afgezien van de geur, daar zit duidelijk alcohol bij.

En met een mooi etiket :)
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_101280203
Gaan er nog mensen naar Brussel volgend weekend voor Beerweekend 2011, ga al jaren en is zeker aan te raden. Staan genoeg stands met de beste bieren van Belgie en op een super locatie op de Grote Markt!!
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:43:44 #252
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101352662
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 08:48 schreef andrejes het volgende:
Gaan er nog mensen naar Brussel volgend weekend voor Beerweekend 2011, ga al jaren en is zeker aan te raden. Staan genoeg stands met de beste bieren van Belgie en op een super locatie op de Grote Markt!!
* Nembrionic steekt hand op
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:44:33 #253
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101352708
Vandaag trouwens weer een krat Westvleteren 12 gescored...en even langs de St Bernardus brouwerij gereden voor wat bier :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_101406826
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:44 schreef Nembrionic het volgende:
Vandaag trouwens weer een krat Westvleteren 12 gescored...en even langs de St Bernardus brouwerij gereden voor wat bier :)
Ga a.s. zaterdag langs bij Geers en Hopduvel om mijn voorraad wat te vergroten!!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 13:41:55 #255
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101408309
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:07 schreef andrejes het volgende:

[..]

Ga a.s. zaterdag langs bij Geers en Hopduvel om mijn voorraad wat te vergroten!!
Geers ken ik niet, de Hopduvel wel. Erg leuke winkel :Y
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_101421378
Geers vind ik persoonlijk beter, groot assortiment en zeker goedkoper dan Hopduvel, zit ook in Gent op zo'n 10 min van elkaar. Veel Mikkeller bieren!!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 31 augustus 2011 @ 20:16:20 #257
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101422953
Heb vandaag Jopen Fokker gedronken :P. SPeciaal gebrouwen voor de 'Fokker weken' in Haarlem. Amber gekleurd biertje. Fruitig & kruidig biertje.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_101423335
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:16 schreef borisz het volgende:
Heb vandaag Jopen Fokker gedronken :P. SPeciaal gebrouwen voor de 'Fokker weken' in Haarlem. Amber gekleurd biertje. Fruitig & kruidig biertje.
Dat is een dunkel weizen toch? Paar weken geleden ook gehad, vond em wel lekker, niet heel bijzonder.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 31 augustus 2011 @ 20:38:32 #259
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101423982
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:24 schreef Helly het volgende:

[..]

Dat is een dunkel weizen toch? Paar weken geleden ook gehad, vond em wel lekker, niet heel bijzonder.
:Y en verder wat jij zegt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_101426212
Leuk artikel over de veranderende biersmaak:

http://deamsterdammer.wor(...)er-geen-koning-meer/
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  Moderator / Redactie Sport woensdag 31 augustus 2011 @ 23:31:51 #261
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101433219
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:17 schreef hemarookworst het volgende:
Leuk artikel over de veranderende biersmaak:

http://deamsterdammer.wor(...)er-geen-koning-meer/
Kan me er wel in vinden :)

Oh ook nog een Moeder Overste gedronken van de tap als tweede bier. Die komt wel binnen :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_101435265
Afgelopen maandag o.a. deze drie bieren van 'De Molen' op in mijn favoriete pub (bieren waren zo nieuw dat ze nog niet eens op de kaart stonden):

Rijn & Veen, een witbier (met Weihenstephaner gist :))... Op zich wel te doen, maar niet heel bijzonder.

Op & Top, qua stijl een Engelse IPA. Erg lekker, lekkere hop-bitterheid

Vuur & Vlam, qua stijl een Amerikaanse IPA, nog hoppiger/bitterder... ook erg lekker.

Die twee laatste zijn zeker voor herhaling vatbaar.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_101436601
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:13 schreef bas-beest het volgende:

Vuur & Vlam, qua stijl een Amerikaanse IPA, nog hoppiger/bitterder... ook erg lekker.

Die twee laatste zijn zeker voor herhaling vatbaar.
Zelf vond ik de versie van De Struise Brouwers daarvan het lekkers (Ignis & Flamma)
Beter onethisch dan oneetbaar
  donderdag 1 september 2011 @ 09:52:39 #264
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_101440906
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:13 schreef bas-beest het volgende:
Afgelopen maandag o.a. deze drie bieren van 'De Molen' op in mijn favoriete pub (bieren waren zo nieuw dat ze nog niet eens op de kaart stonden):

Rijn & Veen, een witbier (met Weihenstephaner gist :))... Op zich wel te doen, maar niet heel bijzonder.

Op & Top, qua stijl een Engelse IPA. Erg lekker, lekkere hop-bitterheid

Vuur & Vlam, qua stijl een Amerikaanse IPA, nog hoppiger/bitterder... ook erg lekker.

Die twee laatste zijn zeker voor herhaling vatbaar.
Erm... wat zou het verschil moeten zijn tussen een Engelse en een Amerikaanse IPA?
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_101440969
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:52 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Erm... wat zou het verschil moeten zijn tussen een Engelse en een Amerikaanse IPA?
Die tekst heb ik van ratebeer.com. :)

Eén v/d verschillen is dat die Amerikaanse nog meer hop bevat. En in dit geval wat zwaarder qua alcohol, 6,2% vs. 4,5%
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  donderdag 1 september 2011 @ 10:15:59 #266
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_101441353
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:56 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Die tekst heb ik van ratebeer.com. :)

Eén v/d verschillen is dat die Amerikaanse nog meer hop bevat. En in dit geval wat zwaarder qua alcohol, 6,2% vs. 4,5%
Op ratebeer staat Op & Top als een Bitter aangegeven.

En als ik de style guide even doorneem, dan wordt met 'Engelse IPA' gewoon Bitter bedoeld. Dus an sich is het niet verkeerd, maar 'English IPA' is een misnomer van jewelste, omdat het juist zo licht is, vergeleken met IPA.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  donderdag 1 september 2011 @ 11:19:07 #267
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101442877
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:38 schreef andrejes het volgende:
Geers vind ik persoonlijk beter, groot assortiment en zeker goedkoper dan Hopduvel, zit ook in Gent op zo'n 10 min van elkaar. Veel Mikkeller bieren!!
Dan ga ik er zeker eens kijken. Mikkeller heeft de Hopduvel ook veel van toch? Vorige keer in ieder geval wel.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 1 september 2011 @ 15:46:20 #268
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_101450556
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 08:48 schreef andrejes het volgende:
Gaan er nog mensen naar Brussel volgend weekend voor Beerweekend 2011, ga al jaren en is zeker aan te raden. Staan genoeg stands met de beste bieren van Belgie en op een super locatie op de Grote Markt!!
Natuurlijk net afgelopen weekend in Brussel geweest :') maar ook dat was zeer de moeite waard qua bier.

Vanavond heropeningsfeest van mijn werk met verschillende bieren van De Leckere op tap :9.
pi_101499087
Zo nu lekker op vakantie in België. De volgende bieren al op. Morgen nog naar Brussels.

Leffe Ruby
Leffe Radieuse
Rochefort 10
Rochefort 6
Chimay Rouge
Chimay Bleue
Chimay Blanche
Tafelbier brune Carrefour
Rodenbach
Abbaye d'Aulne triple blonde
Bon Secours Brune
Westmalle Dubbel
St Feuillien Blond
Bush peche mel
La Chouffe
Super de Fagnes Blond

Allemaal erg lekker vooral de Chimay Rouge. De tafelbier smaakte naar aangelengd bier. Die pak ik nooit meer ;)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 september 2011 @ 19:45:58 #270
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101499731
Paar Russische biertjes op de kop getikt. Heb je direct 650ml :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 2 september 2011 @ 21:17:36 #271
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101504324
De bierkaart voor morgen: http://www.weekenddelabiere.be/nl/pages/bierkaart.htm

Staan weer wat dingen op die ik niet ken dus even kijken wat ik daarvan kan gaan proberen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zaterdag 3 september 2011 @ 01:18:22 #272
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101516547
En zo ziet de linkerkant van de St Bernardus opslagplaats eruit :P

- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 4 september 2011 @ 11:48:53 #273
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_101548101
Zo, nieuwe aanwinsten van gisteren, n.a.v. de proeverij vorige zondag.

Van links naar rechts:

Tonneke (2009)
Bokkereyer (2009)
Livinus (2009)

Tonneke (met nieuw etiket ondertussen)
Echt Kriekenbier
Valeir Extra
Finesse
Gruut Blond
Wit Goud



De Valeir, Gruut en Wit Goud kende ik al en zijn excellent (Met Valeir Extra op kop). :)

Van Finesse had ik tot vorige week nog nooit gehoord (komt van De Dochter van de Korenaar), maar ik moest er toch onmiddellijk enkele flesjes van kopen. 3 soorten nobelhop, met pijnboomhars, fruitig en tegelijk kruidig. Onderhevig aan smaakevolutie staat op de website, ik ga er dus eentje laten rijpen :). Mooi etiket ook.

Het Echt Kriekenbier is ook een oude bekende en imo het enige drinkbare Kriekenbier. Ik drink het sowieso niet veel, maar heb het gekocht voor op een zonnige dag.
Jusqu'ici tout va bien
pi_101548180
Gister weer eens de Russian Imperial Stout gedronken van Emelisse, maar dan "Peated". Donders, lekker!

Binnenkort komt de Laphroaig Barrel Aged weer binnen, samen met een Jack Daniels editie. De eerste is in ieder geval ook heel lekker dus ik ben heel benieuwd.
Beter onethisch dan oneetbaar
  zondag 4 september 2011 @ 18:32:10 #275
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101561129
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:55 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Zelf vond ik de versie van De Struise Brouwers daarvan het lekkers (Ignis & Flamma)
Zo, daar heb ik er gisteren een paar van op omdat de Troubadour Magma op was. Erg lekker :Y
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_101569809
Net terug van Beerweekend Brussel, was weer een aardige happening daar met veel bezoekers en veel biertjes.
Heb daar een aardige selectie gedronken.
Cuvee de Chateau van kasteelbier, brugse zot dubbel, Rochefort 10, St Bernardu 12, Delirium Tremens, La Chouffe, Chimay blauw, Paterkap, Westvleteren blond 2x.
In Delerium cafe, Mikkeller Beer Greek bacon, Tripel Karmeliet, Pannepot 2007, Southern Tier ??, Amerikaanse IPA, en toen ging het licht uit HAHAHA.

Volgende jaar zeker weer!!
  zondag 4 september 2011 @ 21:48:11 #277
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101570762
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:31 schreef andrejes het volgende:
Net terug van Beerweekend Brussel, was weer een aardige happening daar met veel bezoekers en veel biertjes.
Heb daar een aardige selectie gedronken.
Cuvee de Chateau van kasteelbier, brugse zot dubbel, Rochefort 10, St Bernardu 12, Delirium Tremens, La Chouffe, Chimay blauw, Paterkap, Westvleteren blond 2x.
In Delerium cafe, Mikkeller Beer Greek bacon, Tripel Karmeliet, Pannepot 2007, Southern Tier ??, Amerikaanse IPA, en toen ging het licht uit HAHAHA.

Volgende jaar zeker weer!!
Goed weer was het he? :+

In het Delerium heb ik me nog even naar de Hoppe Loft begeven. Ook weer een aantal lekkere dingen op :)


Eén van deze bieren: http://www.abstrakt.com/

De 6 meen ik.
Is van Brewdog
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 5 september 2011 @ 01:30:34 #278
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_101580765
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:48 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Goed weer was het he? :+

In het Delerium heb ik me nog even naar de Hoppe Loft begeven. Ook weer een aantal lekkere dingen op :)


Eén van deze bieren: http://www.abstrakt.com/

De 6 meen ik.
Is van Brewdog
Hoe is die 6? Ik heb de 5 op (en spotte er vandaag nog een in de kelder van een van m'n adresjes), en die was zwaar, zoet (kokos) maar heel goed te pruimen.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  maandag 5 september 2011 @ 02:37:27 #279
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101581267
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 01:30 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Hoe is die 6? Ik heb de 5 op (en spotte er vandaag nog een in de kelder van een van m'n adresjes), en die was zwaar, zoet (kokos) maar heel goed te pruimen.
De 6 was heel erg lekker :)
Helaas kende ik het niet van tevoren en zie ik dus dat het éénmalige uitgaves zijn. Anders had ik nog wel geprobeerd een flesje los te wrikken ergens.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_101584491
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:48 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Goed weer was het he? :+

In het Delerium heb ik me nog even naar de Hoppe Loft begeven. Ook weer een aantal lekkere dingen op :)


Eén van deze bieren: http://www.abstrakt.com/

De 6 meen ik.
Is van Brewdog
Het weer was zeker perfect, ik heb ook een tijdje in de Hoope Loft gezeten en door het boek gespit zag zoveel lekker bieren en aantal ook niet tebetalen!! Cafe is zeker aan te raden.

Nu wachten op 23 september Borefts bij De Molen Bodegraven!!
  maandag 5 september 2011 @ 12:08:15 #281
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101587006
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:24 schreef andrejes het volgende:

[..]

Het weer was zeker perfect, ik heb ook een tijdje in de Hoope Loft gezeten en door het boek gespit zag zoveel lekker bieren en aantal ook niet tebetalen!! Cafe is zeker aan te raden.

Nu wachten op 23 september Borefts bij De Molen Bodegraven!!
Een aantal is inderdaad niet te betalen een vaak toch ook het geld niet waard.
Ik ga nog wel een keer terug met een maat van me om alleen op de Loft wat bieren te gaan proberen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_101593247
Weer was zaterdag zeker goed in Brussels. Alleen bijna uur in de rij gestaan bij de kassa. Heb er deze bieren op.

Grisette Blanche
Westvleteren 6
Stella Artois
Maredsous 8 donker
Blanche de Namur
Gauloise Blonde

De Blanche de Namur ging er lekker in met dat warme weer.

Ben afgelopen week ook nog wezen kijken in de brouwerij van Super des Fagnes. Erg leuk en ze hebben daar ook soort museum van hoe het brouwen vroeger ging.
  maandag 5 september 2011 @ 15:44:31 #283
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101593276
De Grisette is inderdaad lekker :Y
Vorig jaar ook op en dit jaar ook weer geproefd :Y
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 5 september 2011 @ 15:44:48 #284
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101593287
Ik post zo mijn lijstje nog wel even.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_101593822
Helaas weer thuis. De lijst van heel de vakantie in België.

Leffe Ruby
Leffe Radieuse
Rochefort 10
Rochefort 6
Chimay Rouge
Chimay Bleue
Chimay Blanche
Tafelbier brune Carrefour
Rodenbach
Abbaye d'Aulne triple blonde
Bon Secours Brune
Westmalle Dubbel
St Feuillien Blond
Bush peche mel
La Chouffe
Super de Fagnes Blonde
Grisette Blanche
Westvleteren 6
Stella Artois
Maredsous 8 donker
Blanche de Namur
Gauloise Blonde
Jupiler

En voor thuis nog meegenomen:

Westvleteren 12
Chimay Rouge
Rochefort 6 en 10
Biere des Ours
Super de Fagnes Blond, Brune, en de kriek ofzo
  maandag 5 september 2011 @ 16:07:32 #286
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101594077
Maneblusser
Monk's Stout
Saison Dupont Dry Hopping 2011
St-Feuillien Leon 1893
St Feuillien Saison
Grisette Blanche
Val-Dieu Blonde

En nog een aantal die niet in het boekje staan.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 5 september 2011 @ 17:21:24 #287
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_101596819
Afgelopen vrijdag mezelf een enigszins domme koppijn gedronken, en gisteren ook nog een paar speciaaltjes op:

Vrijdag:
• Evil Twin Ashtray Heart
• Jolly Pumpkin Madrugada Obscura
• La Chouffe Houblon Dobbelen IPA Tripel
• Left Coast Hop Juice
• Southern Tier 2xIPA
• Southern Tier IPA
• Weyerbacher Heresy
En ook nog een slokje van Jolly Pumpkin Oro de Calabaza mogen proberen. Een aanrader als je van zure bieren houdt.

Gisteren:
• Cantillon Rosé de Gambrinus
• Lindemans Faro
• Schneider Aventinus Weizen Eisbock
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 september 2011 @ 21:49:34 #288
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101797496
Tijd voor een Boerinneken :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 11 september 2011 @ 11:27:58 #289
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_101809518
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:49 schreef borisz het volgende:
Tijd voor een Boerinneken :+
Hoort dat niet in een ander topic thuis? ;)
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_101816841
Gisteren de Westvleteren 12 op. Erg lekker bier met een lekkere lange nasmaak.
  Moderator donderdag 15 september 2011 @ 08:29:29 #291
45833 crew  Fogel
pi_101966856
Heeft iemand toevallig een overzicht over bierfestivals in de herfst 2012 in Nederland en België?
Dit jaar gaat de bierclub waar ik lid van ben naar het Oktoberfest in Spitsbergen, volgend jaar organiseer ik de trip en ga dan liever naar een plek zonder ijsberen ;)
Een bezoek aan stadsbrouwerij de Hemel in Nijmegen staat in ieder geval op het programma, maar verder nog niks geplanned en een bierfestival is een prima dagvulling.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 15 september 2011 @ 12:39:07 #292
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101972694
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 08:29 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand toevallig een overzicht over bierfestivals in de herfst 2012 in Nederland en België?
Dit jaar gaat de bierclub waar ik lid van ben naar het Oktoberfest in Spitsbergen, volgend jaar organiseer ik de trip en ga dan liever naar een plek zonder ijsberen ;)
Een bezoek aan stadsbrouwerij de Hemel in Nijmegen staat in ieder geval op het programma, maar verder nog niks geplanned en een bierfestival is een prima dagvulling.
Weekende la Bierre, eerste weekend van September in Brussel
ZBF(Zythos Bier Festival) (ik meen) eerste weekend van Maart in St Niklaas
Antwerps Bierweekend schijnt er ook te zijn.
Bierfestival in Hilvarenbeek(ook September)
Bokbierfestival in Amsterdam
Bokbierfestival in Utrecht


En dat is even uit mijn hoofd. Er zijn er natuurlijk meer.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator donderdag 15 september 2011 @ 12:52:58 #293
45833 crew  Fogel
pi_101973111
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:39 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Weekende la Bierre, eerste weekend van September in Brussel
ZBF(Zythos Bier Festival) (ik meen) eerste weekend van Maart in St Niklaas
Antwerps Bierweekend schijnt er ook te zijn.
Bierfestival in Hilvarenbeek(ook September)
Bokbierfestival in Amsterdam
Bokbierfestival in Utrecht


En dat is even uit mijn hoofd. Er zijn er natuurlijk meer.
Bedankt! Ik ga even de details zoeken en er een uitzoeken, dan hebben we tenminste een doel :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 15 september 2011 @ 12:54:30 #294
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101973166
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:52 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bedankt! Ik ga even de details zoeken en er een uitzoeken, dan hebben we tenminste een doel :)
Dat weekend in Brussel is erg leuk.

Je hebt ook de Gentse Feesten nog. Dat is meer feestgericht maar ja, laat het maar de Belgen over om dat goed bier bij te schenken :P
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator donderdag 15 september 2011 @ 13:01:13 #295
45833 crew  Fogel
pi_101973383
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:54 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat weekend in Brussel is erg leuk.

Je hebt ook de Gentse Feesten nog. Dat is meer feestgericht maar ja, laat het maar de Belgen over om dat goed bier bij te schenken :P
Het is dat ik Brussel als stad erg saai vind (komt doordat ik er te vaak heen moet wegens werk), maar een bierfeest weegt daar vast tegenop :)
Leuven zit ik liever, die hebben ook een bierfeest, maar kan de details niet meer vinden (behalve dat het bovengenoemde festival wat normaal in St. Niklas is, in 2012 naar Leuven gaat... maargoed, september/october is het doel qua datum).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_101976524
23/24 september is er weer het Boreftsfestival. Aangezien het de derde editie is, kun je ervanuitgaan dat een jaar later er weer zoiets zal zijn.
Beter onethisch dan oneetbaar
  donderdag 15 september 2011 @ 14:51:22 #297
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101976881
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:41 schreef Watertornado het volgende:
23/24 september is er weer het Boreftsfestival. Aangezien het de derde editie is, kun je ervanuitgaan dat een jaar later er weer zoiets zal zijn.
Oh ja, Bodegraven toch?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_102039474
Zit nu aan een "Left Hand Twin Sisters Double IPA"


Erg, heel erg lekker.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_102039556
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Oh ja, Bodegraven toch?
Jep. :) De helden uit Kamperland komen ook met hun Russian Imperial Stout Laphroaig Barrel Aged.
Beter onethisch dan oneetbaar
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 september 2011 @ 00:07:35 #300
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102042145
Rick Kempen nu in Casa Luna :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 september 2011 @ 00:07:47 #301
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102042156
:W
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')