abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:18:23 #1
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_98556104

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:29:52 #2
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_98556711
Lord of the Flies (1963)

http://www.imdb.com/title/tt0057261/

De eerste filmversie van een van mijn favoriete boeken van vroeger.
Een erg boeiend verhaal over engelse kostschool kinderen die stranden op een onbewoond eiland.
Hoe overleven de jochies en hoe ondergaan ze deze uitdaging psychisch.

Persoonlijk vond ik het een erg goede film ondanks dat je kunt merken dat het een oude film is.
Omdat er oorspronkelijk 60 uur filmmateriaal was valt het soms op dat het verhaal van de hak op de tak springt.
Wat me dan wel weer opvalt is dat de enige scene uit de film die niet gebaseerd is op een scene uit het boek een nietszeggend stukje is. Ze hadden deze tijd beter kunnen gebruiken om het verhaal vloeiender uit te leggen.

De 1990 versie ga ik waarschijnlijk vanavond kijken. Ben benieuwd hoe deze versie is ten opzichte van de 1963 versie en het originele boek.
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
pi_98556870
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:07 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ik vond het een enorm zijige en voorspelbare film om eerlijk te zijn :@.
Smaken verschillen gelukkig.
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:02:44 #4
286575 Roces18
Chef de party
pi_98558491
Life Aquatic

Een spoof over de welbekende natuurserie van Jacques Cousteau, zelfde kleding, mutsen en commentaar zorgt voor dezelfde setting als de serie. Het is ook een excentrieke film met eigenaardige karakters die goed op elkaar zijn ingespeeld. De graphics zijn nogal lelijk aan de ene kant past het er erg bij maar ik had toch liever het echte werk gezien. De soundtrack is goed verzorgd door Seu Jorge die verschillende nummers van David Bowie akoestisch in het Portugees zingt wat die overigens erg goed kan. Verder is het niet zozeer een comedy, hoewel er wel grappige stukjes inzitten maar meer een aparte avonturenfilm.

Aanrader 7,7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_98558539
graphics :') t is geen videogame..
en vind t ook meer een comedy dan avonturenfilm eigenlijk.
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:38:08 #6
332861 MrBarros
intens en verfijnd van smaak
pi_98560325
ff wat reviews plaatsen dan.

- Op aanraden van Pico gisteren Almost Famous gezien. De extended versie van maarliefst 160min. Maar 't is echt een top film! Zit goed in elkaar, leuk verhaal, leuke sfeer. Top! Zeker een aanrader. Betreft Zooey, had er voor het eerst gezien in The Happening, toen dacht ik: "wat is dat voor vaag wijf" :) Daarna in 500 days of summer gezien, vond ik d'r al wat chiller. Nu in deze film, en moet zeggen dat ik het jammer vond dat ze zo kort in de film speelde. Haar gezichtsuitstraling heeft wel iets bijzonders e.d. 8+

Dan nog ff wat romantische flutzooi.

- The Adjustment Bureau, bekende film, origineel verhaal, houd ik wel van. Zit natuurlijk wel vol met gaten en tja, wat moet ik ervan zeggen.. lekker cliché, mooi einde ook.. :P Maar het vermaakt goed, prima bioscoopfilmpje. 6.5

-The Atonement, weer zoiets, ben denk die romantische dramazooi wel een beetje zat eigenlijk. Hoewel het misverstand in die film wel droog was en tevens de voorhand heeft op de gehele film vind ik zelf. Verder vond ik de film niet zo heel boeiend. Had wel een happy end verwacht trouwens... :P 7
pi_98567247
Cool as Ice

Goed.. Heb ik die ook weer gezien. Episch slecht! :D
pi_98570564
100413_218189_kick-ass-poster-paint.jpg

Wat een heerlijk luchtige film. Ik verwachtte er eerlijk gezegd niet zoveel van, maar ik ben blij dat ik hem gekeken heb.

8/10.
pi_98573282

het indie broertje van KickAss. Wel geinig, maar niet geniaal.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_98576726
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:29 schreef DJKoster het volgende:
Cool as Ice

[ afbeelding ]

Goed.. Heb ik die ook weer gezien. Episch slecht! :D
Niiiiiice. :D Ik heb laatst nog overwogen om 'm te kijken, maar toen niet genoeg wilskracht verzameld om het door te zetten. :P Het is toch een 'moderne' vertelling van Easy Rider of zo? :D

Maar wel leuk om je een avondje kapot om te lachen? :)
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:17:36 #11
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_98578286
Unknown (2011)
Dit is een interessante film.

Liam Neeson is een microbioloog die naar een summit gaat in Berlijn. Bij aankomst hotel komt hij er achter dat zijn koffer mist en gaat met de taxi terug. Onderweg gaat het mis en beland hij in het ziekenhuis. Dag of wat later gaat hij terug maar niemand wil hem herkennen ook zijn vrouw niet. Gaande weg komt hij er achter dat hij niet is wie hij is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 8 / imdb 7.0

Source Code (2011)
Beetje tegen vallend scifi thriller. Had er veel meer van verwacht. Inception maar dan nog moeilijker te begrijpen volgens de Preview. Ik vond het eerlijk gezegd een simpele film. Het groundhog day herbeleef gebeuren was wel op zich goed. Maar het was te simpel allemaal. Ik mistte de spanning.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer: 6 / imdb 7.7

Colossus: The Forbin Project (1970)
Een aardige film alleen voelt het wat gedateerd.

De VS-president neemt een supercomputer in gebruik als defensie. Het apparaat neemt al snel de controle over en zoekt contact met zijn Russische tegenhanger.

Overigens zou ik een dergelijk ding niet eens als kookwekker vertrouwen zo achterlijk is het maar kennelijk was het wel intelligent 40 jaar geleden.

cijfer 6.0 / imdb 7.1

Labor Pains (2009)
Een erbarmelijke film met Linsey Lohan. Wat een verwaand wicht. Verhaal gaat dat ze na geroddel wordt ontslagen wordt maar omdat te voorkomen veinst ze een zwangerschap. Man man wat tenenkrommend.

cijfer 4 / imdb 4.6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:17:59 #12
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_98578314
Monsturd
Je kunt natuurlijk heel flauw zeggen dat dit letterlijk en figuurlijk een schijt film is maar ik blijf `m hi-la-risch vinden. Alles wat een C-film een C-film maakt is aanwezig: slecht acteerwerk, nog slechtere dialogen en natuurlijk een verhaal dat te belachelijk voor woorden is (een ontsnapte serie moordenaar valt in een riool in een plas met chemicaliën en verandert in een mega grote moordende drol).
Een voordeel van al dat slechte is dat het wel meestal ontzettend vermakelijke films oplevert.

IMDB Cijfer: 4,1/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:19:16 #13
52357 Lambiekje
pi_98578433
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:17 schreef Timo20 het volgende:
Monsturd
Je kunt natuurlijk heel flauw zeggen dat dit letterlijk en figuurlijk een schijt film is maar ik blijf `m hi-la-risch vinden. Alles wat een C-film een C-film maakt is aanwezig: slecht acteerwerk, nog slechtere dialogen en natuurlijk een verhaal dat te belachelijk voor woorden is (een ontsnapte serie moordenaar valt in een riool in een plas met chemicaliën en verandert in een mega grote moordende drol).
Een voordeel van al dat slechte is dat het wel meestal ontzettend vermakelijke films oplevert.

IMDB Cijfer: 4,1/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
SPOILER
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:37:47 #14
52357 Lambiekje
pi_98579958
Scott Pilgrim vs The World (2010)
Een briljante comedy. Gewoon kijken. Scott probeert een meisje te versieren maar dan moet hij wel eerst de zeven exen verslaan.

Cijfer 7.5 / imdb 7.7
pi_98582522
Paul

Zeer hoog meh gehalte, had er een stuk meer van verwacht. over t algemeen erg flauw en een beetje te kinderachtig. zitten wel wat goeie grappen in maar te weinig om het tot een leuke komedie te maken. Die 2 FBI agenten waren nog het leukst.
een 5.5je
  donderdag 23 juni 2011 @ 23:28:15 #16
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98583116
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:05 schreef picodealion het volgende:

[..]

Overgewaardeerde mainstream klote thriller.
Daar kan ik mij in vinden. Silence of the Lambs vond ik vooral storend door de nare OCD trekjes van Jodie Foster.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_98583918
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:59 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Niiiiiice. :D Ik heb laatst nog overwogen om 'm te kijken, maar toen niet genoeg wilskracht verzameld om het door te zetten. :P Het is toch een 'moderne' vertelling van Easy Rider of zo? :D

'Rebel Without a Cause' volgens IMDB

Zien! Lachen gegarandeerd!
  donderdag 23 juni 2011 @ 23:59:23 #18
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98584902

Jeepers Creepers 2

Oordeel: Hij zou op bluray verschijnen maar dat is weer geannuleerd. Erg jammer want het is een leuke film. Enige minpunt in de film vind ik dat gekibbel tussen het groepje jongeren in de bus. Maar dat had ook wel iets realistisch. Immers als je bang bent ben je niet even efficient als anderen zouden willen zien. Het verhaal over een "bat out of hell" dat om de 23 lentes, 23 dagen lang mensenlijke organen mag assimileren vind ik wel erg origineel. De eerste keer dat ik em zag zag ik niet veel van het monster. Had het idee dat de special-effects erg vlugtig waren gedaan ivm het budget. Maar nu ik dit keer aandachtig keek en niet steeds wegliep om wat te doen kreeg ik weer wel heel veel mee. Had ook vaak een "what the f..." moment. En dat was wel leuk.

Cijfer: 7
iMDB: 5.3
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_98585758
Op tv gezien vanavond:
Heat (1995)

quote:
Neil McCauley is een professionele dief. De aanpak van zijn diefstallen is zo professioneel, dat het zelfs de politie verbaast. Rechercheur Vincent Hanna raakt geobsedeerd door het werk van McCauley en wil hem koste wat kost te pakken krijgen. Het hoogtepunt voor beiden wordt bereikt als McCauley bezig is om zijn grootste klus ooit te klaren en Hanna met zijn team de voorbereidingen treft om McCauley in te rekenen. Beiden realiseren zich dat dit de grootste uitdaging van hun leven is.
Klassiekertje, staat op #117 van IMDB's top 250. Erg lekkere film. Duurt - zeker op tv - wel erg lang, maar met lange films heb ik (meestal) niet zo'n probleem. Wel zit ik nog te denken of sommige delen er niet uitgeknipt konden worden. De Niro weer in een typische rol - welke hij weer lekker speelt, Pacino's rol is enigzins interessant - de welbekende agent kennen we nu wel - maar ook nog wel aanneembaar.
Lekkere scènes, vooral de shoot-out (Deed me direct denken - zeker in combinatie met de wapens - aan de beruchte North Hollywood shootout in 1997).

IMDB's 8.3 sluit ik me redelijk bij aan. Misschien ietsje lager. Maar zeker goed.

EDIT: ik moet even toevoegen dat zo'n shootout in het echt dus echt niet gaat gebeuren. 't zag er wel vet uit though...

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 24-06-2011 00:25:06 ]
pi_98588970
Flashback (1990)
Kiefer Sutherland en Dennis Hopper, twee grote acteurs die beiden niet voor comedy geschikt zijn. Melig verhaaltje, maffe scenes en grappige momentjes.

Maar niet bepaald een topper.

Moest de film zelfs toevoegen. Geen andere kijkers?
7.2/10 (IMDB: 5.7/10)

De Helaasheid der Dingen (2009)
Heftig, persoonlijk en expliciet drama over Vlaamse tokkies. Goeie Belgische film, met een lekkere vertelstijl. De film heeft iets. Je leeft erg met de hoofdpersoon in een zeer slechte situatie mee.

8.0/10
(IMDB: 7.4/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_98589120
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 23:42 schreef DJKoster het volgende:

[..]

'Rebel Without a Cause' volgens IMDB

Zien! Lachen gegarandeerd!
mwah, in t begin zitten een paar leuke scenes maar verder vind ik m maar saai. dat romantische slow motion rond dansen in dat huis is wel een hoogtepunt :')
pi_98590056

Limitless
Idee leuk. Uitwerking zwak. Verhaal is inmiddels wel bekend hier. Ik snap niet zo goed waar ze ermee naartoe willen. Personages zijn niet interessant. Verhaal schiet onnodig alle kanten op. Met name de hoofdpersonage vind ik zwak geschreven. Hij heeft een paar leuke trucjes, hangt de slimme dude uit. Maar echt intelligent is hij niet. En ook niet boeiend. 2 sterren voor de moeite.
pi_98598467
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:59 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Er is een hoop wilskracht nodig om hem op te zetten en om te blijven kijken. Gelukkig duurt hij mar anderhalf uur :) Het is wel hilarisch slecht dus met een paar biertjes erbij moet dat best goed gaan.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_98600245
The Hangover II

Paar keer hard gelachen maar overall toch een stúk minder leuk dan deel 1. Kwam erg geforceerd over en met veel situaties had veel meer grappigs gedaan kunnen worden. Kwa originaliteit is het ook al niet geweldig. Lijkt wel of de studio besliste dat er vooral een veilig, herkenbaar concept gehanteerd moest worden zodat een deel 3 ook nog veel opbrengt. Gemiste kans.

Ze mogen wat mij betreft ook veel meer laten zien van de nacht zelf ipv wat (grappige) kiekjes en verhalen van betrokkenen.

6.5

[ Bericht 10% gewijzigd door planethugo op 24-06-2011 12:36:16 ]
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:59:25 #25
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98601583
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:27 schreef planethugo het volgende:
The Hangover II
[ afbeelding ]
Paar keer hard gelachen maar overall toch een stúk minder leuk dan deel 1. Kwam erg geforceerd over en met veel situaties had veel meer grappigs gedaan kunnen worden. Kwa originaliteit is het ook al niet geweldig. Lijkt wel of de studio besliste dat er vooral een veilig, herkenbaar concept gehanteerd moest worden zodat een deel 3 ook nog veel opbrengt. Gemiste kans.

Ze mogen wat mij betreft ook veel meer laten zien van de nacht zelf ipv wat (grappige) kiekjes en verhalen van betrokkenen.

6.5
Dat is heel het concept van de film. Dat je niets ziet van de nacht zelf, maar alleen maar na afloop er achter komt wat er is gebeurd. Natuurlijk wijken ze daar dan niet vanaf. Ze gaan niet heel hun elevatorpitch overboord gooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')