Wifi zorgt voor onrust op peuterspeelzaal
NIJMEGEN - Een draadloos netwerk met een seksueel getinte naam heeft voor onrust gezorgd bij peuterspeelzaal De Mallemolen in Nijmegen. Medewerkers en ouders met een smartphone pikten het 'vreemde' signaal op in de kinderopvang.
De moeder van een van de kinderen waarschuwde kinderdagverblijforganisatie KION over het draadloze netwerk. "Heel gek: telkens als ik binnen in de peuterspeelzaal met mijn i-phone verbinding maakte om mijn mail te checken - ik heb een eigen bedrijf - floepte er een draadloos netwerk met de naam Stijve Lul op mijn scherm. Terwijl dat netwerk niet verschijnt als ik vanuit de parkeerplaatsen naar de peuterspeelzaal loop", zegt ze tegen De Gelderlander.
Uit een meting van KION bleek dat het signaal afkomstig was vanuit een woonhuis dat op vijftig meter van de opvang staat. KION wilde het voorval bij de politie melden, maar de bezorgde moeder was ze gisteren voor. De politie bracht een bezoek aan het huis waar het signaal vandaan kwam. "Die mensen zijn zich rot geschrokken", aldus de moeder. "Ze hadden hun draadloze netwerk voor de grap zo genoemd, zeiden ze. Ze laten het nu aanpassen."