abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98823977
Zo vreemd was je verzoek toch niet, een ontvangstbevestiging lijkt me toch wel het minste wat ze je kunnen sturen. Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:33:05 #52
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_98824326
Wat zou het betekenen als je anderhalve week geleden je sollicitatiebrief de deur uit hebt gedaan, ze je linkedin profiel hebben bezocht de dag erna en nu nog niks hebben laten horen?
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:44:26 #53
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_98824952
Kan vanalles betekenen.

Als er meer sollicitanten zijn kan het simpelweg betekenen dat de procedure nog loopt en je op de stapel ligt voor ofwel een gesprek, een afwijzing of een notering op de reservelijst.
Je brief is i.i.g. niet meteen in de prullebak gegooid :P

Zelf net gemaild over een open sollicitatie die ik 3 weken geleden gedaan heb en 2 sollicitaties gedaan bij een uitzendbureau.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:49:55 #54
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_98825305
Ik hoop dat ik nog op de stapel lig dan :)
Ik zal morgen eens gaan bellen om te vragen hoe ver ze zijn met de procedure. Het is eigenlijk de eerste vacature waar ik (bijna, op een paar maanden na) aan de ervaringseis kon voldoen :P
pi_98826028
Betaal jij voor je LinkedIn? Zo nee, hoe kan je dan zien wie je profiel heeft bekeken?
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:07:20 #56
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_98826236
nee ik betaal niet voor Linkedin. Je kan altijd een paar resultaten zien van mensen die je profiel hebben bezicht. Het ligt een beetje aan de instellingen van diegene hoeveel info je van ze kan zien. Soms zie je gewoon welke persoon je heeft bezocht, bij anderen zie je alleen de plaatsnaam of een branche ofzo ;)

Ik zag dat een van de namen(een van de eigenaren van het bedrijf) die onderaan de vacature stond mij heeft bezocht :)
pi_98831426
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:12 schreef Rucky het volgende:
Woehah, ik kreeg net een telefoontje naar aanleiding van mijn gesprek gisteren dat ik begin augutus (ivm vakanties) voor een paar dagen op proef mag komen. Als ik dan goed presteer kom ik in dienst. *O*

En dan mag ik oa hiermee spelen.
[ afbeelding ]
Nou ja, aanpassingen engineren tbv het project.
Gefeliciteerd!

Ik had al een vermoeden welk bedrijf je bedoelde, en daar lijkt het wel op als ik dit plaatje zo zie.
pi_98832734
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:07 schreef ThaBrain het volgende:
nee ik betaal niet voor Linkedin. Je kan altijd een paar resultaten zien van mensen die je profiel hebben bezicht. Het ligt een beetje aan de instellingen van diegene hoeveel info je van ze kan zien. Soms zie je gewoon welke persoon je heeft bezocht, bij anderen zie je alleen de plaatsnaam of een branche ofzo ;)

Ik zag dat een van de namen(een van de eigenaren van het bedrijf) die onderaan de vacature stond mij heeft bezocht :)
Oh, interessant! Ik ga daar ook eens naar kijken.
pi_98835976
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:13 schreef MissDior het volgende:
Ik geloof dat ik iets heel stoms heb gedaan. Ik heb van de week gesolliciteerd bij Impegno. Ik heb dit per mail gedaan. Ik heb in die mail ook gevraagd om een ontvangstbevestiging. Deze kreeg ik maar niet dus heb vandaag gemaild met de vraag of mijn mail in goede orde was ontvangen. Ik kreeg echt een heel kort mailtjes terug. Hij was in goede orde ontvangen maar zonder aanhef enz. Heb ik diegene nu zitten irriteren met mijn vraag om ontvangstbevestiging? Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik baal hier zo van!!!!
Een mailtje zoals ik "m ook wel eens stuur als ik het erg druk heb. Moet je niets achter zoeken.
pi_98839290
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:13 schreef MissDior het volgende:
Ik geloof dat ik iets heel stoms heb gedaan. Ik heb van de week gesolliciteerd bij Impegno. Ik heb dit per mail gedaan. Ik heb in die mail ook gevraagd om een ontvangstbevestiging. Deze kreeg ik maar niet dus heb vandaag gemaild met de vraag of mijn mail in goede orde was ontvangen. Ik kreeg echt een heel kort mailtjes terug. Hij was in goede orde ontvangen maar zonder aanhef enz. Heb ik diegene nu zitten irriteren met mijn vraag om ontvangstbevestiging? Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik baal hier zo van!!!!
Waarom is zoiets stom? Dat geeft alleen maar aan dat je moeite doet voor je sollicitatie. En ik vind het een beetje jammer dat je dan zo'n kort mailtje terug krijgt zonder aanhef of iets dergelijks. Iemand kan dan wel druk zijn maar een onbekende mail je naar mijn mening nog altijd met aanhef en de rest van de email etiquette.

Ik heb vanmorgen mijn sollicitatie voor DE baan gemaild. En nu ga ik heel hard hopen dat ik op gesprek mag komen en dat ik die baan krijg! :)

Morgen ga ik even mijn andere 2 sollicitaties nabellen. 1 is al een maand geleden en ik heb na 2 weken gebeld met PZ die me doorverwezen naar de vestiging zelf. Daar werd mij verteld dat de sollicitatieprocedure nog liep en dat ik vanzelf wel iets zou horen. Dat is inmiddels al 2 weken geleden en de vacature is inmiddels ook van de site afgehaald. Ik heb PZ 2 dagen geleden gemaild met de vraag of de sollicitatieprocedure nog loopt maar heb nog niets gehoord.

De ander is een week geleden via Manpower. Mijn gegevens zouden worden doorgestuurd naar de persoon die over dit project gaat en vervolgens zou ik worden uitgenodigd voor een gesprek. Maar we zijn nu een week verder en ik heb nog niets gehoord.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:38:32 #61
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_98839469
Ik heb afgelopen donderdag mijn sollicitatiebrief gemaild.
Morgen dus een week geleden.

Wanneer zouden jullie er een mailtje achteraan sturen of een telefoontje plegen om te vragen of mijn brief in goede orde is ontvangen, zonder opdringerig over te komen? :)
'Wanneer alles verloren lijkt, doet hoop nog leven.'
pi_98839782
quote:
99s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:38 schreef Flew het volgende:
Ik heb afgelopen donderdag mijn sollicitatiebrief gemaild.
Morgen dus een week geleden.

Wanneer zouden jullie er een mailtje achteraan sturen of een telefoontje plegen om te vragen of mijn brief in goede orde is ontvangen, zonder opdringerig over te komen? :)
Ik wacht vaak 2 a 3 weken. Als ik dan nog niets heb gehoord (afwijzing, telefoontje of mail met een uitnodiging) dan bel ik op of ik mail ze. Tenzij je via een uitzendbureau hebt gesolliciteerd. Dan verwacht ik binnen een week een reactie.
pi_98843673
Ik kan fulltime werken tot en met eind van het jaar in een ziekenhuis :P
Echter wil ik slechts de zomervakantie maar dat laten ze niet toe! :{

Zullen er veel consequenties zijn als ik tegen het eind van de zomer zeg dat ik er geen zin meer in heb? :s)
pi_98844578
Is het op uitzendbasis?
Zo ja gewoon doen sws.. gewoon leugentje voor bestwil!
pi_98844777
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:53 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Is het op uitzendbasis?
Zo ja gewoon doen sws.. gewoon leugentje voor bestwil!
Inderdaad uitzendbasis :)
Weet alleen niet of er consequenties zijn voor het zomaar beëindigen van je contract, heb dat nog nooit gedaan :@

Maar ik word gek van het werkloos zijn :(
pi_98845010
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:56 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Weet alleen niet of er consequenties zijn voor het zomaar beëindigen van je contract, heb dat nog nooit gedaan :@

Doen dan natuurlijk..
Hun kunnen jou ook elk moment ontslaan, maar jij kan ook zonder opzegtermijn opstappen.
pi_98845681
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:56 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Bij een "normaal" contract wel, bij een uitzendcontract niet. Nu heb jij eens voordeel van zo'n "lekker" flexible contract en niet de werkgever ;)
pi_98846123
Bedankt weer voor alle berichtjes. Misschien maak ik me inderdaad druk om helemaal niks.Ik dacht dat hij mij misschien een beetje vervelend vond worden.

zijn reactie was:

Hierbij wil ik aangeven dat wij uw sollicitatie in goede orde hebben ontvangen.
Vacature staat net uit, dus we zijn de procedure nog niet gestart en hebben we nog geen eerste brievenselectie gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Ach misschien stel ik me ook gewoon aan. Thnxz in ieder geval:D
pi_98847397
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:39 schreef TippieTop het volgende:
Ik kan fulltime werken tot en met eind van het jaar in een ziekenhuis :P
Echter wil ik slechts de zomervakantie maar dat laten ze niet toe! :{

Zullen er veel consequenties zijn als ik tegen het eind van de zomer zeg dat ik er geen zin meer in heb? :s)
Ik heb (nog) geen ervaring met contracten via het uitzendbureau maar ik heb gesolliciteerd op een baan waarbij je een halfjaar beschikbaar moet zijn. Met andere woorden, binnen dat half jaar mag je niet opzeggen (tenzij je een boete wilt betalen) omdat ze tijd en geld investeren in een opleiding, aldus de intercedent van Manpower.
pi_98848795
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:40 schreef Cyan het volgende:

[..]

Ik heb (nog) geen ervaring met contracten via het uitzendbureau maar ik heb gesolliciteerd op een baan waarbij je een halfjaar beschikbaar moet zijn. Met andere woorden, binnen dat half jaar mag je niet opzeggen (tenzij je een boete wilt betalen) omdat ze tijd en geld investeren in een opleiding, aldus de intercedent van Manpower.
In dit geval vind ik het niet zo raar dat je een boete moet betalen als je tussentijds op wil zeggen. Ze investeren tijd en geld in je dus willen ze zeker weten dat je een half jaar blijft. Normaal gesproken is een opleiding niet van toepassing dus dan heb je een flexibel contract.
pi_98849772
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:05 schreef MissDior het volgende:

[..]

In dit geval vind ik het niet zo raar dat je een boete moet betalen als je tussentijds op wil zeggen. Ze investeren tijd en geld in je dus willen ze zeker weten dat je een half jaar blijft. Normaal gesproken is een opleiding niet van toepassing dus dan heb je een flexibel contract.
Opleiding is misschien een groot woord. Het gaat om een fulltime training van 3 weken om het werk (in een callcenter overigens) te kunnen doen.

Ergens begrijpelijk dat ze geen tijd en geld in je gaan steken als je na 3 maanden weer weg bent. Aan de andere kant vind ik het wel benauwend want wat als ik in de tussentijd die ideale baan zou vinden?! Want eerlijk is eerlijk, werken in een callcenter is prima voor een tijdje maar het is niet de baan die ik tot mijn pensioen wil hebben. :)

Maar goed, ik ben nog niet aangenomen want er moet nog een gesprek plaatsvinden. En ik heb de arbeidsvoorwaarden en het contract ook nog niet gezien. Dus ik hoef nog niets te beslissen ;)

Maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden als je een training of opleiding moet volgen om je werkzaamheden te kunnen doen, TippieTop.
pi_98850747
Waarschijnlijk krijg je nog geen geld voor je opleidinhgstijd tenzij je een x aantal maanden in dienst bent? Een
pi_98855627
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:46 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Waarschijnlijk krijg je nog geen geld voor je opleidinhgstijd tenzij je een x aantal maanden in dienst bent? Een
Jawel, die training krijg je gewoon fulltime betaald.

Heb net een afwijzing binnen voor de functie waarop ik een maand geleden op heb gesolliciteerd. Wel jammer want het leek me een leuke functie en het bedrijf ligt ongeveer om de hoek (5 minuten fietsen).
pi_98859598
De vakantieperiode komt eraan. Ik merk al dat er een groter aanbod aan baantjes is in de stad, maar er zal ook een veel grotere concurrentie zijn voor die baantjes. Mensen die 10 jaar jonger zijn dan ik zijn de komende periode ook fulltime beschikbaar... Het is een wonder als ik nog aan het werk kan de komende tijd. :{
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:55:38 #75
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_98860445
Vandaag op 3e gesprek. Heb er wel vertrouwen in 8-)
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')