Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:12 schreef Rucky het volgende:
Woehah, ik kreeg net een telefoontje naar aanleiding van mijn gesprek gisteren dat ik begin augutus (ivm vakanties) voor een paar dagen op proef mag komen. Als ik dan goed presteer kom ik in dienst.![]()
En dan mag ik oa hiermee spelen.
[ afbeelding ]
Nou ja, aanpassingen engineren tbv het project.
Oh, interessant! Ik ga daar ook eens naar kijken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:07 schreef ThaBrain het volgende:
nee ik betaal niet voor Linkedin. Je kan altijd een paar resultaten zien van mensen die je profiel hebben bezicht. Het ligt een beetje aan de instellingen van diegene hoeveel info je van ze kan zien. Soms zie je gewoon welke persoon je heeft bezocht, bij anderen zie je alleen de plaatsnaam of een branche ofzo
Ik zag dat een van de namen(een van de eigenaren van het bedrijf) die onderaan de vacature stond mij heeft bezocht
Een mailtje zoals ik "m ook wel eens stuur als ik het erg druk heb. Moet je niets achter zoeken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:13 schreef MissDior het volgende:
Ik geloof dat ik iets heel stoms heb gedaan. Ik heb van de week gesolliciteerd bij Impegno. Ik heb dit per mail gedaan. Ik heb in die mail ook gevraagd om een ontvangstbevestiging. Deze kreeg ik maar niet dus heb vandaag gemaild met de vraag of mijn mail in goede orde was ontvangen. Ik kreeg echt een heel kort mailtjes terug. Hij was in goede orde ontvangen maar zonder aanhef enz. Heb ik diegene nu zitten irriteren met mijn vraag om ontvangstbevestiging? Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik baal hier zo van!!!!
Waarom is zoiets stom? Dat geeft alleen maar aan dat je moeite doet voor je sollicitatie. En ik vind het een beetje jammer dat je dan zo'n kort mailtje terug krijgt zonder aanhef of iets dergelijks. Iemand kan dan wel druk zijn maar een onbekende mail je naar mijn mening nog altijd met aanhef en de rest van de email etiquette.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:13 schreef MissDior het volgende:
Ik geloof dat ik iets heel stoms heb gedaan. Ik heb van de week gesolliciteerd bij Impegno. Ik heb dit per mail gedaan. Ik heb in die mail ook gevraagd om een ontvangstbevestiging. Deze kreeg ik maar niet dus heb vandaag gemaild met de vraag of mijn mail in goede orde was ontvangen. Ik kreeg echt een heel kort mailtjes terug. Hij was in goede orde ontvangen maar zonder aanhef enz. Heb ik diegene nu zitten irriteren met mijn vraag om ontvangstbevestiging? Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik baal hier zo van!!!!
Ik wacht vaak 2 a 3 weken. Als ik dan nog niets heb gehoord (afwijzing, telefoontje of mail met een uitnodiging) dan bel ik op of ik mail ze. Tenzij je via een uitzendbureau hebt gesolliciteerd. Dan verwacht ik binnen een week een reactie.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:38 schreef Flew het volgende:
Ik heb afgelopen donderdag mijn sollicitatiebrief gemaild.
Morgen dus een week geleden.
Wanneer zouden jullie er een mailtje achteraan sturen of een telefoontje plegen om te vragen of mijn brief in goede orde is ontvangen, zonder opdringerig over te komen?
Inderdaad uitzendbasisquote:Op woensdag 29 juni 2011 22:53 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Is het op uitzendbasis?
Zo ja gewoon doen sws.. gewoon leugentje voor bestwil!
Doen dan natuurlijk..quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:56 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Inderdaad uitzendbasis
Weet alleen niet of er consequenties zijn voor het zomaar beëindigen van je contract, heb dat nog nooit gedaan
Maar ik word gek van het werkloos zijn
Bij een "normaal" contract wel, bij een uitzendcontract niet. Nu heb jij eens voordeel van zo'n "lekker" flexible contract en niet de werkgeverquote:Op woensdag 29 juni 2011 22:56 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Inderdaad uitzendbasis
Weet alleen niet of er consequenties zijn voor het zomaar beëindigen van je contract, heb dat nog nooit gedaan
Maar ik word gek van het werkloos zijn
Ik heb (nog) geen ervaring met contracten via het uitzendbureau maar ik heb gesolliciteerd op een baan waarbij je een halfjaar beschikbaar moet zijn. Met andere woorden, binnen dat half jaar mag je niet opzeggen (tenzij je een boete wilt betalen) omdat ze tijd en geld investeren in een opleiding, aldus de intercedent van Manpower.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:39 schreef TippieTop het volgende:
Ik kan fulltime werken tot en met eind van het jaar in een ziekenhuis
Echter wil ik slechts de zomervakantie maar dat laten ze niet toe!
Zullen er veel consequenties zijn als ik tegen het eind van de zomer zeg dat ik er geen zin meer in heb?
In dit geval vind ik het niet zo raar dat je een boete moet betalen als je tussentijds op wil zeggen. Ze investeren tijd en geld in je dus willen ze zeker weten dat je een half jaar blijft. Normaal gesproken is een opleiding niet van toepassing dus dan heb je een flexibel contract.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:40 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ik heb (nog) geen ervaring met contracten via het uitzendbureau maar ik heb gesolliciteerd op een baan waarbij je een halfjaar beschikbaar moet zijn. Met andere woorden, binnen dat half jaar mag je niet opzeggen (tenzij je een boete wilt betalen) omdat ze tijd en geld investeren in een opleiding, aldus de intercedent van Manpower.
Opleiding is misschien een groot woord. Het gaat om een fulltime training van 3 weken om het werk (in een callcenter overigens) te kunnen doen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:05 schreef MissDior het volgende:
[..]
In dit geval vind ik het niet zo raar dat je een boete moet betalen als je tussentijds op wil zeggen. Ze investeren tijd en geld in je dus willen ze zeker weten dat je een half jaar blijft. Normaal gesproken is een opleiding niet van toepassing dus dan heb je een flexibel contract.
Jawel, die training krijg je gewoon fulltime betaald.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:46 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Waarschijnlijk krijg je nog geen geld voor je opleidinhgstijd tenzij je een x aantal maanden in dienst bent? Een
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |