abonnement Unibet Coolblue
pi_103885122
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 18:46 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Pff.. flauw hoor!

Maar gefeliciteerd ermee! ^O^
Het wordt snel nagekeken omdat in week 2.1 de stagenorm al wordt beoordeeld ;)
pi_104320635
even een kort vraagje,, als je het vak M&O leuk vind (gaat over jaarverslagen, btw, npv, etc.) en het wel ziet zitten om met cijfertjes te werken,, past accountancy&controlling dan bij je? ben bezig met de propedeuse economie,, maar het is een beetje te breed (toekomstige beroepen zie ik niet zo zitten)
  zondag 13 november 2011 @ 16:55:19 #278
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_104320925
Hoeft niet per se natuurlijk. In mijn geval was het wel zo trouwens :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 13 november 2011 @ 21:39:27 #279
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_104333028
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 16:47 schreef Bonasera het volgende:
even een kort vraagje,, als je het vak M&O leuk vind (gaat over jaarverslagen, btw, npv, etc.) en het wel ziet zitten om met cijfertjes te werken,, past accountancy&controlling dan bij je? ben bezig met de propedeuse economie,, maar het is een beetje te breed (toekomstige beroepen zie ik niet zo zitten)
Het helpt wel natuurlijk ;) Maar er komt meer bij kijken natuurlijk. Kijk daarvoor eens op www.wateenaccountantdoet.nl
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_104775321
Goedenavond dames en heren,

Al enige tijd liep ik met het idee rond om Accountancy te gaan studeren, na een open dag van de Hogeschool Rotterdam weet ik het nu zo goed als zeker, ik hoop aan het eind van dit schooljaar op 17-jarige leeftijd met een HAVO diploma onder de arm de school uit te lopen, het lijkt erop dat ik daar één poging voor nodig ga hebben gezien mijn cijfers.

Voordat ik mij ga voorinschrijven, wat moet gebeuren vóór 1 december a.s. wil ik hier graag nog wat informatie inwinnen:
- Is HBO Accountantcy inderdaad zo'n brede opleiding die zorgt voor veel mogelijkheden en kansen op de arbeidsmarkt?
- Moet je (heel) goed zijn in Wiskunde om de opleiding sucsesvol af te ronden (liefst in één keer, net als de HAVO), gezien het feit dat Wiskunde (A) mijn slechtse vak is op school (Eindcijfer HAVO-4: 6,2, momenteel HAVO-5: 6,0 gemiddeld, allebei laagste cijfers van al mijn vakken), wat vreemd als je kijkt naar mijn hogere cijfers: M&O 8,0 en Economie: 7,5.
- De doorstudeermogelijkheden zijn groot, zowel aan het HBO als aan de Universiteit, zijn er veel studenten Accountancy die doorstuderen en zoja waar? Universiteit of HBO? En hoe ligt die verhouding?
- Als ik waar dan ook aan wie dan ook vetel dat dit is wat IK wil, Accountancy studeren en AA of RA worden, dan krijg ik vaak te horen:
Zooow, maar dat is niet makkelijk hoor!!! Heeeuuul lang studeren en daarna 50 á 60 uur per week overal en altijd werken. Ik weet dat het niet makkelijk is (immers, wordt het na de HAVO op het gebied van onderwijs nog makkelijker? NEE!), ik weet dat ik mijn diploma niet gratis bij een pak melk krijg, maar het moet toch mogelijk zijn? Dus, zijn dit indianenverhalen of is dit echt waar?

Groeten,

IkbenGradus
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:44:42 #281
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_104807834
Goedenmiddag Gradus :W

- Is HBO Accountantcy inderdaad zo'n brede opleiding die zorgt voor veel mogelijkheden en kansen op de arbeidsmarkt?


Als je een brede opleiding wilt zou ik je aanraden om bedrijfseconomie te gaan studeren. Accountancy is toch echt met name gericht op de controle van de jaarrekening en met name voor degene die tja, accountant willen worden. Je kunt er veel kanten mee op, maar bedrijfseconomie is vele malen breder. Ook met bedrijfseconomie kun je accountant worden, maar dan is je vervolgopleiding wel langer (dacht dat je dan een jaar extra moet studeren).

- Moet je (heel) goed zijn in Wiskunde om de opleiding sucsesvol af te ronden (liefst in één keer, net als de HAVO), gezien het feit dat Wiskunde (A) mijn slechtse vak is op school (Eindcijfer HAVO-4: 6,2, momenteel HAVO-5: 6,0 gemiddeld, allebei laagste cijfers van al mijn vakken), wat vreemd als je kijkt naar mijn hogere cijfers: M&O 8,0 en Economie: 7,5.

Over wiskunde moet je je geen zorgen maken. Dat is echt minimaal bij HBO Accountancy. Ik heb op het vmbo in het derde jaar wiskunde laten vallen en dat is nooit een belemmering geweest. Moest wel meer tijd investeren in levensverzekeringswiskunde dan mijn medestudenten die wel wiskunde hebben gehad, maar heb dat alsnog met een 8 kunnen afsluiten. Dus met Havo wiskunde zou ik me al helemaal geen zorgen maken!

- De doorstudeermogelijkheden zijn groot, zowel aan het HBO als aan de Universiteit, zijn er veel studenten Accountancy die doorstuderen en zoja waar? Universiteit of HBO? En hoe ligt die verhouding?

Als je accountant wilt worden is doorstuderen zelfs verplicht. Als je een AA (accountant-administratieconsulent oftewel werkzaam op de samenstelafdeling) wilt worden volg je een post HBO opleiding ná je HBO Accountancy. Ik meende dat dat een jaar duurt als je daarnaast ook nog werkt. En als je RA wilt worden (registeraccountant --> audit werkzaamheden) ga je naar de universiteit en studeer je (icm een baan als accountant) nog zo'n 4,5 jaar. Daarnaast moet je ook nog een praktijkstage lopen van 3 jaar.

- Als ik waar dan ook aan wie dan ook vetel dat dit is wat IK wil, Accountancy studeren en AA of RA worden, dan krijg ik vaak te horen:
Zooow, maar dat is niet makkelijk hoor!!! Heeeuuul lang studeren en daarna 50 á 60 uur per week overal en altijd werken. Ik weet dat het niet makkelijk is (immers, wordt het na de HAVO op het gebied van onderwijs nog makkelijker? NEE!), ik weet dat ik mijn diploma niet gratis bij een pak melk krijg, maar het moet toch mogelijk zijn? Dus, zijn dit indianenverhalen of is dit echt waar?


Hier kan ik maar 1 antwoord op geven en dat is: hangt er vanaf. Ga je bij een Big4 kantoor werken of een lokaal kantoor? Wil je RA worden of AA? Wat voor klantenpakket heb je? Etc etc. Ook is het per week verschillend en natuurlijk het moment van het jaar. Ben je bezig met de interim of de final? Maar als je een baan wilt van 09:00 tot 17:00 dan moet je de accountancy niet ingaan :N Je moet er wel tegen kunnen om lange dagen te maken. Deze week zat ik bijvoorbeeld van maandag t/m donderdag om 6:30 in de auto en was pas rond 20:30 thuis. En dan heb je vrijdag ook nog studie. Dat is dan wel even pittig, maar het werk is zo ontzettend leuk dat het allemaal niks uitmaakt.

Ga je accountancy studeren voor het geld, dan ga je het zwaar krijgen. Doe je het omdat je het interessant vindt en leuk, dan ga je een geweldige tijd tegemoet ^O^
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_104807849
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:36 schreef IkbenGradus het volgende:
Goedenavond dames en heren,

Al enige tijd liep ik met het idee rond om Accountancy te gaan studeren, na een open dag van de Hogeschool Rotterdam weet ik het nu zo goed als zeker, ik hoop aan het eind van dit schooljaar op 17-jarige leeftijd met een HAVO diploma onder de arm de school uit te lopen, het lijkt erop dat ik daar één poging voor nodig ga hebben gezien mijn cijfers.

Voordat ik mij ga voorinschrijven, wat moet gebeuren vóór 1 december a.s. wil ik hier graag nog wat informatie inwinnen:
- Is HBO Accountantcy inderdaad zo'n brede opleiding die zorgt voor veel mogelijkheden en kansen op de arbeidsmarkt?
- Moet je (heel) goed zijn in Wiskunde om de opleiding sucsesvol af te ronden (liefst in één keer, net als de HAVO), gezien het feit dat Wiskunde (A) mijn slechtse vak is op school (Eindcijfer HAVO-4: 6,2, momenteel HAVO-5: 6,0 gemiddeld, allebei laagste cijfers van al mijn vakken), wat vreemd als je kijkt naar mijn hogere cijfers: M&O 8,0 en Economie: 7,5.
- De doorstudeermogelijkheden zijn groot, zowel aan het HBO als aan de Universiteit, zijn er veel studenten Accountancy die doorstuderen en zoja waar? Universiteit of HBO? En hoe ligt die verhouding?
- Als ik waar dan ook aan wie dan ook vetel dat dit is wat IK wil, Accountancy studeren en AA of RA worden, dan krijg ik vaak te horen:
Zooow, maar dat is niet makkelijk hoor!!! Heeeuuul lang studeren en daarna 50 á 60 uur per week overal en altijd werken. Ik weet dat het niet makkelijk is (immers, wordt het na de HAVO op het gebied van onderwijs nog makkelijker? NEE!), ik weet dat ik mijn diploma niet gratis bij een pak melk krijg, maar het moet toch mogelijk zijn? Dus, zijn dit indianenverhalen of is dit echt waar?

Groeten,

IkbenGradus
Beste Gradus,

- Accountancy is zeker een brede opleiding, weliswaar niet zo breed als bedrijfseconomie maar je kan na het behalen van je opleiding overal terecht met betrekking tot de branche economie ( ik ben zelf nog student, dus misschien kan iemand van het forum die al als accountant werkt hier meer aan bijdragen)
- Goed zijn in wiskunde is handig, vooral voor de vakken financiële rekenkunde/financieren & levensverzekeringswiskunde, maar niet van essentieel belang. M & O/ en economie zijn wel belangrijk en met name M&O naar mijn mening. M & O op de middelbare school is het vak dat je het meest kunt relateren aan accountancy of bedrijfseconomie, dus als je hier goed in bent kan Accountancy wel een goede keuze zijn.
- Er zijn veel doorstudeer mogelijkheden. Vind je controle leuk? Dan kun je voor de RA richting kiezen. Vind je samenstel en advies leuk? Dan kun je kiezen voor de AA richting. Daarnaast kun je door een schakeltraject altijd belastingadviseur worden. Dit zijn een aantal voorbeelden, er zijn er veel meer.

Over het laatste kan ik niet veel zeggen, ik begin me stage pas in februari.
pi_104818574
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:44 schreef Maraca het volgende:
Als je een brede opleiding wilt zou ik je aanraden om bedrijfseconomie te gaan studeren. Accountancy is toch echt met name gericht op de controle van de jaarrekening en met name voor degene die tja, accountant willen worden. Je kunt er veel kanten mee op, maar bedrijfseconomie is vele malen breder. Ook met bedrijfseconomie kun je accountant worden, maar dan is je vervolgopleiding wel langer (dacht dat je dan een jaar extra moet studeren).

Ik heb bij de open dag van Hogeschool ook geïnformeerd en toen werd er ook aangestipt dat bedrijfseconomie een bredere opleiding is, ik wel echter accountant worden omdat ik het vak M&O heel erg leuk vind en het mij ligt, enige wat ik duidelijk wilde hebben is, als ik erachter kom dat het toch niets voor mij blijkt te zijn, ik toch wat mogelijkheden heb om een ander beroep uit te gaan oefenen.

Over wiskunde moet je je geen zorgen maken. Dat is echt minimaal bij HBO Accountancy. Ik heb op het vmbo in het derde jaar wiskunde laten vallen en dat is nooit een belemmering geweest. Moest wel meer tijd investeren in levensverzekeringswiskunde dan mijn medestudenten die wel wiskunde hebben gehad, maar heb dat alsnog met een 8 kunnen afsluiten. Dus met Havo wiskunde zou ik me al helemaal geen zorgen maken!
Het is een opluchting om dit te lezen, gelukkig maar, want dat is het enige waar ik mij enigzinds zorgen over maakte mbt het niveau van de opleiding(of ik het wel aan kan).

Als je accountant wilt worden is doorstuderen zelfs verplicht. Als je een AA (accountant-administratieconsulent oftewel werkzaam op de samenstelafdeling) wilt worden volg je een post HBO opleiding ná je HBO Accountancy. Ik meende dat dat een jaar duurt als je daarnaast ook nog werkt. En als je RA wilt worden (registeraccountant --> audit werkzaamheden) ga je naar de universiteit en studeer je (icm een baan als accountant) nog zo'n 4,5 jaar. Daarnaast moet je ook nog een praktijkstage lopen van 3 jaar.
Dat is mij ook verteld bij de open dag, ik heb geen hekel aan school/studeren, dus dat lijkt mij geen probleem, waar ik dan verder zal gaan studeren gaat denk ik afhangen van de studieresultaten aan het HBO, zijn er veel mensen die na het HBO verder gaan aan de Universiteit?

Hier kan ik maar 1 antwoord op geven en dat is: hangt er vanaf. Ga je bij een Big4 kantoor werken of een lokaal kantoor? Wil je RA worden of AA? Wat voor klantenpakket heb je? Etc etc. Ook is het per week verschillend en natuurlijk het moment van het jaar. Ben je bezig met de interim of de final? Maar als je een baan wilt van 09:00 tot 17:00 dan moet je de accountancy niet ingaan :N Je moet er wel tegen kunnen om lange dagen te maken. Deze week zat ik bijvoorbeeld van maandag t/m donderdag om 6:30 in de auto en was pas rond 20:30 thuis. En dan heb je vrijdag ook nog studie. Dat is dan wel even pittig, maar het werk is zo ontzettend leuk dat het allemaal niks uitmaakt.
Of, wat en wanneer en waar ik aan de slag ga zal blijken, ik was door de verhalen alleen bang dat dit een 52x7x24 baan zou zijn waarin het niet mogelijk zou zijn om in de zomervakantie even 2 weken op vakantie te gaan(wat mij wel zo prettig lijkt op zijn tijd), lees ook veel in het topic werken bij de grote 4 deel..... en daar lees ik veel dat men na verloop van tijd meestal een andere baan gaat zoeken omdat de werkdruk ze de strop uitkomt en ze geen toekomstperspectief meer zien in hun huidige functie

Ga je accountancy studeren voor het geld, dan ga je het zwaar krijgen. Doe je het omdat je het interessant vindt en leuk, dan ga je een geweldige tijd tegemoet ^O^
Mensen die een beroep kiezen op basis van salaris en arbeidsvoorwaarden komen zichzelf altijd tegen, om iets te bereiken moet je gedisciplineerd en gemotiveerd zijn en waar moet je die vandaan halen als je totaal geen gevoel en liefde voor het vak hebt, maar elke dag achter het bureau zit af te tellen tot de eerste van de maand, lijkt me duidelijk.

Groeten,

Gradus
pi_104819105
Persoonlijk vind ik de opleiding accountancy breder dan bedrijfseconomie. BE is zo simplistisch, met AC ga je dieper in op de financiele vakken dan met BE. Als extraatje doe je een aantal vakken erbij zoals controle beginselen, externe verslag. En administratieve organisatie.
pi_104823677
Gezien de reacties verschillen de meningen over een aantal dingen nogal
pi_104826172
PS als je RA wilt worden zou ik als ik jou was meteen via de universiteit studeren :).
pi_104829780
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 22:36 schreef xminator het volgende:
PS als je RA wilt worden zou ik als ik jou was meteen via de universiteit studeren :).
Helaas, dat gaat niet met een HAVO-diploma ;) , Ik begin denk ik gewoon aan het HBO aan de Hogeschool Rotterdam, zijn de studieresultaten krap aan en ik wil AA worden, ga ik voor AA studeren, als ik goede studieresultaten haal en ik RA wil worden, wil ik verder aan de Universiteit, heel simpel ;) . Of ik het werk van AA of RA leuker vind zal ik ondervinden gedurende de opleiding lijkt me.

Overigens:
-Bij de Hogeschool Rotterdam kun je in het derde jaar een minor kiezen: doorstroom wetenschappelijk onderwijs, daarmee kun je het schakelprogamma overslaan en na het HBO direct aan de WO-master beginnen, als niemand dat zou lukken hadden de Hogeschool Rotterdam en Erasmus universiteit dat niet met elkaar afgestemd.
zie:http://www.hogeschoolrott(...)tancy/voltijd/minors

De tijd zal het leren,

Gradus
pi_104832662
Hmm, oat gaat daar buiten de minor om..
pi_104838075
Je kan ook met een propedeuse Accountancy van het HBO doorstromen naar de uni he. Zie ik heel veel mensen op Nyenrode (duaal) doen!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_104838212
Over de studieresultaten. Ik zie genoeg studenten van het HBO die geen hoge punten hebben gescoord en toch besluiten om verder te studeren naar de Universiteit. Mijn ervaring is dat je een hoop herhaling krijgt (t.o.v. iemand die HBO bachelor Accountancy heeft gedaan) in de reguliere master Accountancy op de Universiteit maar ook wat wetenschappelijke verdieping. Met dat laatste en statistiek heeft een HBO-er moeite maar verder lijkt het qua moeilijkheidsgraad vrij veel op elkaar en heb je op de Universiteit voordelen ten opzichte van het HBO. Hierbij moet je denken aan de kwaliteit van de colleges. De mensen die les geven op de Universiteit zijn (zeker tijdens de master-fase) inhoudelijk veel beter onderlegd dan een HBO-docent die uit het bedrijfsleven is getrokken om een paar colleges Management Accounting te geven. Daarnaast heb je minder contacturen op de Universiteit waardoor je je tijd veel nuttiger kan indelen. Geen nutteloze projecten.

Vergeet niet voor een wetenschappelijke minor te kiezen als je door wilt studeren. Pre-master wordt niet meer aangemerkt als een reguliere opleiding en daarvoor zal je dus diep voor in de buidel moeten tasten.

Succes in ieder geval met je keuze. Mijn gevoel zegt dat je wellicht na je propedeuse meteen de overstap moet maken naar de Universiteit.
pi_104842775
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:43 schreef Oidipous het volgende:
Over de studieresultaten. Ik zie genoeg studenten van het HBO die geen hoge punten hebben gescoord en toch besluiten om verder te studeren naar de Universiteit. Mijn ervaring is dat je een hoop herhaling krijgt (t.o.v. iemand die HBO bachelor Accountancy heeft gedaan) in de reguliere master Accountancy op de Universiteit maar ook wat wetenschappelijke verdieping. Met dat laatste en statistiek heeft een HBO-er moeite maar verder lijkt het qua moeilijkheidsgraad vrij veel op elkaar en heb je op de Universiteit voordelen ten opzichte van het HBO. Hierbij moet je denken aan de kwaliteit van de colleges. De mensen die les geven op de Universiteit zijn (zeker tijdens de master-fase) inhoudelijk veel beter onderlegd dan een HBO-docent die uit het bedrijfsleven is getrokken om een paar colleges Management Accounting te geven. Daarnaast heb je minder contacturen op de Universiteit waardoor je je tijd veel nuttiger kan indelen. Geen nutteloze projecten.

Vergeet niet voor een wetenschappelijke minor te kiezen als je door wilt studeren. Pre-master wordt niet meer aangemerkt als een reguliere opleiding en daarvoor zal je dus diep voor in de buidel moeten tasten.

Succes in ieder geval met je keuze. Mijn gevoel zegt dat je wellicht na je propedeuse meteen de overstap moet maken naar de Universiteit.
Ik vind dat een beetje onzinargumenten.

We hebben inderdaad veel docenten die uit het bedrijfsleven komen. Echter zijn deze meestal al voor lange tijd werkzaam bij de hogeschool. Sommige docenten kiezen trouwens voor een combinatie tussen lesgeven en het bedrijfsleven.

De docenten hebben vaak veel kennis en kunnen dit goed overdragen door voorbeelden uit de praktijk in beeld te brengen. Hierdoor krijg je meestal een beter beeld van het nut en de werking van een bepaald onderwerp.

Daarnaast is wat meer lesuren best handig. En trouwens, 10-15 lesuren per week valt ook nog best mee.

Met projecten leer je in teams te werken en om zelf wat initiatief te tonen. Ik moet zeggen dat ik de meeste projecten nog best leerzaam vond.

Veel bedrijven schijnen het ook wel fijn te vinden om met hbo'ers te werken, aangezien zij wat meer praktijkgericht opgeleid zijn.

Natuurlijk zal het er op de universiteit anders uitzien en gaat de stof wat dieper, maar ik denk dat het hbo ook een prima basis is.
pi_104843236
Ooh je hebt zeker gelijk dat lang niet al de docenten op het HBO zo zijn maar dit is eigenlijk meer mijn ervaring bij sommige vakken. Het hele verhaal wat ik hierboven heb beschreven is gestoeld op eigen ervaring. Dat verschilt dan ook per hogeschool en daar is ook niets mis mee. En HBO is uiteindelijk ook prima, ik zeg alleen dat Universiteit mij wat beter bevalt. Ieder zijn ding natuurlijk.
pi_104904989
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 01:08 schreef xminator het volgende:
Hmm, oat gaat daar buiten de minor om..
Kun je dit nog even toelichten? Weer niet wat je bedoelt........
  maandag 28 november 2011 @ 08:26:10 #294
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_104911663
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 23:23 schreef IkbenGradus het volgende:

[..]

Kun je dit nog even toelichten? Weer niet wat je bedoelt........
De meeste scholen hebben de OAT als minor. De OAT is een landelijke accountancy toets waar menig oud-student nog nachtmerries over heeft :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 28 november 2011 @ 08:43:20 #295
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_104911842
Ik heb bij de open dag van Hogeschool ook geïnformeerd en toen werd er ook aangestipt dat bedrijfseconomie een bredere opleiding is, ik wel echter accountant worden omdat ik het vak M&O heel erg leuk vind en het mij ligt, enige wat ik duidelijk wilde hebben is, als ik erachter kom dat het toch niets voor mij blijkt te zijn, ik toch wat mogelijkheden heb om een ander beroep uit te gaan oefenen.

Dan moet je accountancy gaan studeren :Y

Het is een opluchting om dit te lezen, gelukkig maar, want dat is het enige waar ik mij enigzinds zorgen over maakte mbt het niveau van de opleiding(of ik het wel aan kan).

Het niveau ligt wel aardig hoog bij HBO Accountancy. Je ziet ook vaak dat studenten er 5 jaar over doen in plaats van 4 jaar. En degene die er 4 jaar over doen zijn ook vaak de "betere" studenten die ook hoge cijfers halen. Maar geen accountantskantoor die je scheef aankijkt als je er iets langer over doet :)

Dat is mij ook verteld bij de open dag, ik heb geen hekel aan school/studeren, dus dat lijkt mij geen probleem, waar ik dan verder zal gaan studeren gaat denk ik afhangen van de studieresultaten aan het HBO, zijn er veel mensen die na het HBO verder gaan aan de Universiteit?

Ja, er zijn veel mensen die verder gaan studeren. Maar het hangt er ook vanaf waar je gaat werken. Bij een middelgroot kantoor zoals BDO zal het ongeveer gelijk zijn qua AA en RA, terwijl bij een Big4 de meeste toch een RA studie volgen en een enkeling voor AA gaat. Houd er trouwens wel rekening mee dat je moet studeren naast je werk. In mijn geval: op vrijdag volg ik colleges (6 uur op een dag) en in het weekend bereid ik de colleges voor + doordeweeks probeer ik ook nog wat te studeren (in praktijk doe ik doordeweeks vrijwel niks aan school :@) en soms werk ik in het weekend ook nog (maar dat is meestal nog 2-4 uurtjes)

Of, wat en wanneer en waar ik aan de slag ga zal blijken, ik was door de verhalen alleen bang dat dit een 52x7x24 baan zou zijn waarin het niet mogelijk zou zijn om in de zomervakantie even 2 weken op vakantie te gaan(wat mij wel zo prettig lijkt op zijn tijd), lees ook veel in het topic werken bij de grote 4 deel..... en daar lees ik veel dat men na verloop van tijd meestal een andere baan gaat zoeken omdat de werkdruk ze de strop uitkomt en ze geen toekomstperspectief meer zien in hun huidige functie

In de zomer kun je wel vrij krijgen. Beter nog, dan willen ze zelfs dat je vrij neemt. Alleen tijdens de final (periode januari t/m maart) is het onmogelijk om vrij te krijgen en tijdens de interim (oktober t/m half december). Eind december heb ik bijvoorbeeld een weekje vrij O+ En tja, accountancy kent een hoog verloop van personeel. Kijk daar niet teveel naar en kijk met name naar wat jij wilt :Y En ja, de werkdruk is hoog.. maar persoonlijk heb ik dat veel liever dan een baan waarbij je altijd de computer om 17.00 kan afsluiten :@

Mensen die een beroep kiezen op basis van salaris en arbeidsvoorwaarden komen zichzelf altijd tegen, om iets te bereiken moet je gedisciplineerd en gemotiveerd zijn en waar moet je die vandaan halen als je totaal geen gevoel en liefde voor het vak hebt, maar elke dag achter het bureau zit af te tellen tot de eerste van de maand, lijkt me duidelijk.

Exact *O*

Probeer trouwens ook eens een gesprek te regelen bij een accountantskantoor. Heb ik ook gedaan voordat ik aan HBO Accountancy begon :) (Bij datzelfde kantoor werk ik nu ook *; )
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_104932356
Ik vind het mooi om te zien dat je altijd zo enthousiast bent over het vakgebied accountancy Maraca :)
  maandag 28 november 2011 @ 20:38:23 #297
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_104938920
Haha, kan er niks aan doen :P Vind het gewoon geweldig. Toen ik naar huis reed bedacht ik me ook hoeveel mazzel ik heb dat ik gewoon 10-12 uur per dag aan een hobby kan besteden en er nog goed voor betaald krijg ook :+ En ach, op m'n werk vinden ze mijn enthousiasme ook alleen maar leuk dus dat helpt ook wel aardig :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_104940027
Maraca,

Kijk, hier heb ik wat aan, het is me inmiddels wel duidelijk, ik ga mijn voorlopige keuze van opleidingen vastzetten via Studielink.

Wil iedereen bedanken voor de reacties, ik ben weer wat wijzer geworden en ik heb een ander, nog beter, beeld gekregen van het beroep accountant.

Wellicht horen jullie nog meer in de loop der tijd in dit topic.
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 november 2011 @ 21:01:24 #299
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104940586
Leuk om te lezen :). Als het goed gaat mag ik in september volgend jaar ook beginnen :+. Ben dan klaar met mijn master(A&C aan de VU). Ik ga wrs nog wel een scriptiestage doen :). Wil dat gaan doen bij KMPG. Heb ze nu alle vier gehad qua inhousedagen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 28 november 2011 @ 21:12:54 #300
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_104941505
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:53 schreef IkbenGradus het volgende:
Maraca,

Kijk, hier heb ik wat aan, het is me inmiddels wel duidelijk, ik ga mijn voorlopige keuze van opleidingen vastzetten via Studielink.

Wil iedereen bedanken voor de reacties, ik ben weer wat wijzer geworden en ik heb een ander, nog beter, beeld gekregen van het beroep accountant.

Wellicht horen jullie nog meer in de loop der tijd in dit topic.
Als je vragen hebt, stel ze gerust! En bel eens een accountantskantoor op om te kijken of je een dag mee kunt lopen. Binnenkort loopt een student ook een dagje met mij mee om te kijken hoe het is om een beginnende accountant te zijn. Eens kijken of ik hem ook zo enthousiast kan krijgen *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')