Veel lager kun je toch niet gaan lijkt me ?quote:Jongeren verstoren alweer rouwstoet
Wederom hebben jongeren in Amersfoort een rouwstoet verstoord. Op het moment dat de begrafenisauto's voorbij kwamen rijden, begonnen ze te juichen en staken ze hun middelvinger op, zo schrijft De Telegraaf.
Alle kinderen zitten op de islamitische basisschool Bilal. Een schoonzoon van de overledene noemde het gedrag van de jongens in Hart van Nederland "schofterig". De directeur van de school heeft laten weten de zaak hoog op te nemen.
Het is niet de eerste keer dat er een incident plaatsvindt omtrent een rouwstoet. Eind mei werd in het plaatselijke Soesterkwartier een stoet verstoord. Daarbij scandeerden Marokkaantjes herhaaldelijk "Joden" terwijl ze om de langzaam rijdende begrafenisauto heen fietsten.
Als je een basisschool binnen wil gaan om kinderen de nek om te draaien ben je op zich niet helemaal in orde nee.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:30 schreef Stink-ui het volgende:
ik het raar als ik zeg dat ik die kids wel eens hun kut nek om wil draaien?
Lijkt me iets mee te doen...quote:Alle kinderen zitten op de islamitische basisschool Bilal.
moeten die jongens niet een keer uitgezet worden?quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Lijkt me iets mee te doen...
als het tijdens iemand van mijn familie/vrienden was, dan zou ik em flippen..quote:
Toen ik op de basisschool zat bestond kattekwaad uit belletje trekken en zulks.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:39 schreef Stranger het volgende:
This just in: Kinderen halen kattekwaad uit. Schandalig!
Snel de barricades op met z'n allen.
Trouwens, als je vroeger deed aan belletje lellen had de bewoner in kwestie al lang naar huis gebeld en stond je moeder met een verontwaardigd gezicht in de keuken. "Bel die mevrouw maar even op om je excuses aan te bieden." En dat deed je dan gewoon. Punt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:42 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Toen ik op de basisschool zat bestond kattekwaad uit belletje trekken en zulks.
Juichend een rouwstoet verwelkomen is toch wel een iets andere orde van grootte niet?
DITquote:Op donderdag 23 juni 2011 11:44 schreef Lauzer het volgende:
[..]
Trouwens, als je vroeger deed aan belletje lellen had de bewoner in kwestie al lang naar huis gebeld en stond je moeder met een verontwaardigd gezicht in de keuken. "Bel die mevrouw maar even op om je excuses aan te bieden." En dat deed je dan gewoon. Punt.
Belletje trekken in je eigen wijk.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:44 schreef Lauzer het volgende:
[..]
Trouwens, als je vroeger deed aan belletje lellen had de bewoner in kwestie al lang naar huis gebeld en stond je moeder met een verontwaardigd gezicht in de keuken. "Bel die mevrouw maar even op om je excuses aan te bieden." En dat deed je dan gewoon. Punt.
Het zijn kinderen hé, en die mag je alleen vermanend toespreken in dit landquote:Op donderdag 23 juni 2011 11:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Meteen oppakken en een tijd vastzetten. Toppunt van respectloos zijn en treiteren maar daar is het ze ook om te doen zeker als het NL-ers betreft.
Nederlanders spreken deze jongens er niet op aan omdat ze bang zijn het grote discriminatie-stempel te krijgen (en dus vervolgens de hele islamitische gemeenschap over zich heen krijgen). In plaats daarvan doen ze liever boehoehoe bij sms6.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:44 schreef Lauzer het volgende:
[..]
In een dorp misschien. Wij staken halve bossen in de fik en daar kwam niemand achter tenzij je op heterdaad betrapt werd.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:44 schreef Lauzer het volgende:
[..]
Groepsdynamiek.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:52 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Hmm als ik dit zo lees vraag ik me echt af, wat zet kinderen ertoe aan zich zo te gedragen?
quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:44 schreef Lauzer het volgende:
[..]
Wat het niet minder erg maakt natuurlijk. Ik moest even denken aan Baptist Church.quote:
[..]
Ik vond belletje trekken altijd stom, was ook nooit zo'n fan van rennen. Ik weet nog een keer dat iemand naar buiten kwam de rest wegrende maar ik op mijn gemakje bleef lopen en deed alsof ik niet bij hun hoorde.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:57 schreef Stranger het volgende:
[..]
Groepsdynamiek.
En als belletje trekken daadwerkelijk het ergste kattekwaad is wat jullie hebben uitgehaald hebben jullie een saaie jeugd gehad
Maar als je reeel bent moet dat toch wel enigsinds bij een botte hork in je directe woonomgeving begrepen worden? Ik denk niet zozeer dat het de stempel is waar ze bang voor zijn, maar eerder een mes tussen je ribben of een baksteen door je ruit.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:51 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Nederlanders spreken deze jongens er niet op aan omdat ze bang zijn het grote discriminatie-stempel te krijgen (en dus vervolgens de hele islamitische gemeenschap over zich heen krijgen). In plaats daarvan doen ze liever boehoehoe bij sms6.
Maar vanuit de eigen gemeenschap gebeurt er volgens mij ook bar weinig.
[..]
quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:06 schreef Lauzer het volgende:
[..]
Ja jij lacht maar dat ging zo hoor!!1!!!!!1
quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:05 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Ik vond belletje trekken altijd stom, was ook nooit zo'n fan van rennen. Ik weet nog een keer dat iemand naar buiten kwam de rest wegrende maar ik op mijn gemakje bleef lopen en deed alsof ik niet bij hun hoorde.
En je hebt wel gelijk dat dit al met al niet zo heel ernstig is.
quote:
quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:06 schreef Lauzer het volgende:
[..]
Ja jij lacht maar dat ging zo hoor!!1!!!!!1
Misschien al in je opgekomen dat het geografisch gezien ook anders verdeelt kan zijn? Jouw ghetto experience staan niet centraal voor heel de nederlandse jeugd rond dat tijdperk.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:17 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Je komt uit '91 maar praat alsof je uit '41 komt.
Ik heb hele andere jeugdherinneringen kleine kinderen die hun moeder uitschelden voor 'kankerhoer' op het schoolplein bijvoorbeeld (en dat waren echt geen Marokkanen).
Dit heeft niets met kattekwaad te maken, maar alles met schofterig gedrag!quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:39 schreef Stranger het volgende:
Dit en nog respectloos ook.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:22 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dit heeft niets met kattekwaad te maken, maar alles met schofterig gedrag!
Kattekwaad is belletje lellen, misschien eens wat baldadig gedrag. Maar wat hier aan de orde is, overschrijdt grenzen op een zeer ernstige manier. Dit hoort kinderen in de opvoeding te worden bijgebracht; het mag niet eens in ze opkomen om zoiets te doen. En ja, ditzelfde zou ik onverkort ook vinden als het om autochtone kinderen ging. Dat moet je er tegenwoordig standaard bij zeggen, anders komen 10 mensen je weer verwijten dat je aan selectieve verontwaardiging doet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:39 schreef Stranger het volgende:
Incident he... gewoon doorlopen... in dit geval doorrijdenquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:15 schreef Boldface het volgende:
Topic zal zo wel dichtgaan, denk ik. Laatst opende ik een deel 2 van de rouwstoet-verstoring in Amersfoort, maar dat werd zonder gedegen uitleg gesloten, dus dat zal nu ook wel weer gebeuren, lijkt me.
Kennelijk is dit niet nieuwswaardig, mag je er niet over in discussie en moeten we dit maar normaal vinden.
Helemaal mee eens. Mensen die dit relativeren, wegwimpelen of klagen over selectieve verontwaardiging, hebben volgens mij echt het contact met de werkelijkheid verloren. Het is een soort taboe om de cultuur - en de vruchten daarvan - aan de kaak te stellen, maar het wordt zo onderhand toch echt tijd. Zolang het probleem niet wordt onderkend, wordt het ook niet opgelost.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:24 schreef kree het volgende:
Ik weet niet wat voor een retard cultuur er is bij die marokkanen, vraag me af hoe het in dat land gaat.
Ja daarom zei ik in mijn eerdere reactie ook "In een dorp misschien." in tegenstelling tot jou die doet alsof je 10 jaar terug overal in Nederland aan je oor meegetrokken werd om je te verontschuldigen wanneer je een snoepje had gepikt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:18 schreef Lauzer het volgende:
[..]
Misschien al in je opgekomen dat het geografisch gezien ook anders verdeelt kan zijn? Jouw ghetto experience staan niet centraal voor heel de nederlandse jeugd rond dat tijdperk.
Wees nou even eerlijk is dit zoveel erger dan fikkie stoken?quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:22 schreef Boldface het volgende:
Wat mij vooral fascineert is waarom je altijd dezelfde tendenzen ziet in dit soort discussies: Marokkanen of autochtonen die klagen over de - in hun ogen - te eenzijdige berichtgeving, waarbij alles wordt uitvergroot. Meestal is er de slachtofferol: we komen zo negatief in het nieuws.
Ik vraag me vooral af hoe het in vredesnaam mogelijk is dat kinderen van basisschoolleeftijd al zo jong ZO verziekt zijn en tot dit soort gedrag in staat zijn. En ik ben alvast benieuwd welke maatregelen er volgen.
Ja, en het lijkt me stug dat je het verschil niet ziet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:27 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Ja daarom zei ik in mijn eerdere reactie ook "In een dorp misschien." in tegenstelling tot jou die doet alsof je 10 jaar terug overal in Nederland aan je oor meegetrokken werd om je te verontschuldigen wanneer je een snoepje had gepikt.En over die ghetto experience, mijn stadje heeft minder dan de helft van het aantal inwoners van Amersfoort.
[..]
Wees nou even eerlijk is dit zoveel erger dan fikkie stoken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |