Bron: ADquote:Marokkaanse jongeren vallen rouwstoet lastig
Begrafenisonderneming UVZ uit Hoogland, bij Amersfoort, heeft het helemaal gehad met Marokkaanse jongeren, die voor overlast zorgen tijdens begrafenissen. In een open brief gericht aan scholen, moskee en politici doen directeur Gré te Braak en haar chauffeur Jan Smit hun beklag. 'Hier moeten we iets aan doen. Als je alles verzwijgt, worden er ook geen maatregelen genomen.'
Te Braak, directeur van UVZ Uitvaartverzorging, was vorige week donderdag onderweg van Hoogland naar Leusden met een rouwstoet. In het AD vertelt ze dat de stoet gezelschap kreeg van een groep jochies die 'Joden, Joden!' scandeerden. 'Marokkaanse jongens', zegt Te Braak. 'Nog geen zestien, want ze hadden geen scooters.'
Het groepje fietste enkele minuten mee met de rouwstoet, luid schreeuwend. Daarna haakten ze af. Ter Braak: 'Ze willen niets anders dan kwetsen, zo erg mogelijk. 'Joden' gebruiken als scheldwoord en dan ook nog bij een uitvaart! Ik weet niet wat hen bezielt.'
Nooit meer
Chauffeur Smit in zijn open brief: 'Dit getuigt van elk gebrek aan respect en fatsoen. Het is een verschrikkelijke vorm van antisemitisme.' Verder schrijft hij: 'Ik hoop dat vele ouders, moskeebestuurders, leerkrachten en politici dit lezen, en dat we er met z'n allen voor gaan zorgen dat dit nóóit meer gebeurt.''
De familie die tijdens het incident van vorige week een bejaarde moeder uitgeleide deed, wil niet reageren. Bestuursleden van moskee El Fath, die de open brief van Smit ontvingen waren niet voor commentaar bereikbaar.
Ik deel deze mening op hoofdlijnen. Je kunt alleen niet hele groepen mensen wegsturen, omdat de één niet verantwoordelijk is voor het gedrag van de ander.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:39 schreef reformatorisch het volgende:
Voor onze doden: geen respect, voor onze vrouwen: geen respect, voor mensen die anders zijn (homo´s, joden, etc): geen respect. En wij moeten wel respect op brengen voor dit soort uitschot? Anders discrimineren wij? vindt u het gek dat er mensen zijn die ze graag de zee in drijven, een enkeltje thuisland willen geven? Ik niet meer, bij mij beginnen mijn handen nu ook te jeuken. stuur ze weg, voor het wel verkeerd gaat en de burgers zelf gaan ingrijpen.
Waarbij ik trouwens niet wil zeggen dat dit per se Marokkanen geweest zijn. Maar het is wel hetzelfde soort laffe gedrag, en daar gaat het om, niet om de afkomst.quote:Gehandicapten bespuugd
WEHL - Gehandicapten van de zorginstelling Fatima in het Gelderse Wehl zijn de afgelopen tijd bespuugd en bekogeld met eieren.
De zorginstelling heeft inmiddels drie keer aangifte gedaan bij de politie, meldt de Gelderlander. Vorige week keerde een gehandicapte bewoner die een wandelingetje had gemaakt onder het spuug terug. Een stagiaire die met een cliënt een tochtje maakte op een tandemfiets is met eieren bekogeld. Bovendien werden er fietsen en een bank van de instelling ontvreemd.
Wie de laffe aanvallen op zijn geweten heeft, is niet bekend. Volgens een woordvoerder van de zorginstelling zijn de afgelopen tijd 'jongeren' op het terrein gesignaleerd.
Sommige dingen doe je gewoon sowieso NIET. Maar dat hebben deze Marokkaanse kneuzen in hun opvoeding kennelijk niet meegekregen. Bepaalde grenzen overschrijd je gewoon niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Marokkaanse boys sympathiseren nogal met het Palestijnse volk. En als je ziet hoe "Israël" met hen omgaat begrijp ik best dat deze boys zich zo uiten. Ik zou het echter anders doen, en zeker niet tijdens een rouwstoet, want de relevantie van dit moment is niet logisch.![]()
Dat waag ik te betwijfelen. Van wie hebben die jongens überhaupt geleerd dat je een rouwstoet mag lastigvallen door leuzen te scanderen? Aangezien het minderjarigen zijn, zijn die ouders voor de volle 100 procent verantwoordelijk voor het wangedrag van hun kinderen.quote:
Zelfs de grootste aso's in Nederland maken zich niet aan dit soort gedrag schuldig. Sommige dingen doe je gewoon niet en dat is ons ook allemaal geleerd.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:25 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
De onderlaag van de bevolking heeft ook vermaak nodig.
Rot toch eens op knul, recht in eigen hand nemen? Hoe? Een onschuldig klein Marokkaantje ergens in de stad van zijn fiets trappen omdat hij Marokkaan is? Dan hoop ik voor jou dat je niet gevonden wordt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:19 schreef Boldface het volgende:
[..]
Maar Marokkanen zijn in dit land geweldig goed bezig om zichzelf onmogelijk te maken. Steeds weer komen ze negatief in het nieuws. En dat ligt dan altijd aan de media en hun focus, het ligt nooit aan jongens die het normaal vinden om een rouwstoet op deze manier te verstoren. Hoe diep kun je in vredesnaam zinken, denk ik dan.
Je gaat op een gegeven moment inderdaad krijgen dat mensen het recht in eigen hand nemen; ook al moeten we dat niet willen.
Ook jouw ouders erbij natuurlijkquote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:35 schreef QBay het volgende:
Hopelijk hebben de ouders van die marokkanen snel een rouwstoet nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |