abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97538361
Marokkaanse jongeren vallen rouwstoet lastig

Begrafenisonderneming UVZ uit Hoogland, bij Amersfoort, heeft het helemaal gehad met Marokkaanse jongeren, die voor overlast zorgen tijdens begrafenissen. In een open brief gericht aan scholen, moskee en politici doen directeur Gré te Braak en haar chauffeur Jan Smit hun beklag. 'Hier moeten we iets aan doen. Als je alles verzwijgt, worden er ook geen maatregelen genomen.'

Gré te Braak: 'Ze schreeuwden minutenlang: Joden! Joden'
Te Braak, directeur van UVZ Uitvaartverzorging, was vorige week donderdag onderweg van Hoogland naar Leusden met een rouwstoet. In het AD vertelt ze dat de stoet gezelschap kreeg van een groep jochies die 'Joden, Joden!' scandeerden. 'Marokkaanse jongens', zegt Te Braak. 'Nog geen zestien, want ze hadden geen scooters.'

Het groepje fietste enkele minuten mee met de rouwstoet, luid schreeuwend. Daarna haakten ze af. Ter Braak: 'Ze willen niets anders dan kwetsen, zo erg mogelijk. 'Joden' gebruiken als scheldwoord en dan ook nog bij een uitvaart! Ik weet niet wat hen bezielt.'

Nooit meer
Chauffeur Smit in zijn open brief: 'Dit getuigt van elk gebrek aan respect en fatsoen. Het is een verschrikkelijke vorm van antisemitisme.' Verder schrijft hij: 'Ik hoop dat vele ouders, moskeebestuurders, leerkrachten en politici dit lezen, en dat we er met z'n allen voor gaan zorgen dat dit nóóit meer gebeurt.''

De familie die tijdens het incident van vorige week een bejaarde moeder uitgeleide deed, wil niet reageren. Bestuursleden van moskee El Fath, die de open brief van Smit ontvingen waren niet voor commentaar bereikbaar.

AD

Triest. :{
pi_97538418
Wtf, dat is echt respectloos. Bah.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_97538434
Is een incidentje, dit hadden net zo goed autochtone kids kunnen zijn, move on people.
pi_97538521
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:02 schreef 16meter het volgende:
Is een incidentje, dit hadden net zo goed autochtone kids kunnen zijn, move on people.
:{ iets met kop in het zand steken.
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:02 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Wtf, dat is echt respectloos. Bah.
pi_97538582
quote:
Ja dus? Het neemt niet weg dat het echt super respectloos is. Zoiets hoort niet te gebeuren of het nu autochtonen of allochtonen zijn, waar zijn de manieren gebleven?
LEAVE KB ALONE.
pi_97538584
quote:
:')
|:(

}:|
Rustig aan.
pi_97538685
boeiend, zie het als kattekwaad, als die jongens de puberteit verlaten zullen ze echt niet meer bij elke stoet gaan lopen schreeuwen en scanderen.
Ben dat gezeik van verzuurde 'volwassenen' over de jeugd ook spuugzat, helemaal als het van die verkapte fascisten zijn
.
pi_97538693
quote:
Het maakt voor mij niet uit wie het zijn al waren het Henk en Ingrid.

Ik vind dit super respectloos, dit doe je gewoon niet maar ja, deze jochies zijn niet goed opgevoed en moeten eens naar een opvoedkamp voor een hele zomer ^O^
pi_97538746
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:09 schreef Golden_Pauper het volgende:
boeiend, zie het als kattekwaad, als die jongens de puberteit verlaten zullen ze echt niet meer bij elke stoet gaan lopen schreeuwen en scanderen.
Ben dat gezeik van verzuurde 'volwassenen' over de jeugd ook spuugzat, helemaal als het van die verkapte fascisten zijn
Jajoh, kattekwaad!

gaat over een uitvaart !$!$($XC

:N
}:|
Rustig aan.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:11:05 #10
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97538770
quote:
lol, kattenkwaad?
kattenkwaad was steentjes tegen de ruit van die rare buurtmeneer gooien, of hondenpoep onder een krant leggen, of belletje trekken en dan hard wegrennen.

niet openbare hulpverleners in elkaar rammen, begrafenis-stoeten verzieken, mensen mishandelen en shockeren.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_97538777
quote:
Ik ga het even lekker doen als er een familielid van jou daarin ligt en ik ga dan lekker zeggen van haha, jouw *familielid* is dood hahaha
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:11:23 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_97538780
Kan me niets schelen wat de afkomst van die pubers is, maar duidelijk als wat is natuurlijk dat hier iets aan gedaan moet worden. Volgende keer dat stel in de kraag vatten en daarna eens met de ouders gaan praten. Waarschijnlijk weten die niet eens wat hun kind uitvoert als het niet in de schoolbanken zit.
(Un)masking for the greater good.
pi_97538814
quote:
Hou op zeg! Stel het is de uitvaart van je moeder of een andere geliefde, hoe zou jij het dan vinden als er zulke debielen zulke dingen gaan roepen?!

Zulk gedrag moet niet goed gepraat worden, walgelijk.
LEAVE KB ALONE.
pi_97538830
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:11 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Ik ga het even lekker doen als er een familielid van jou daarin ligt en ik ga dan lekker zeggen van haha, jouw *familielid* is dood hahaha
Dat! Met fanfare erbij natuurlijk die lekkere zuipliederen toetert!!! Even lekker respectloos, sommige mensen zijn er gek op, of zien het toch als kattenkwaad!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:13:16 #15
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97538857
Achterlijke kutjeugd :r
pi_97538884
Stelletje a-sociale honden zijn het. Of moet ik puppies zeggen?
Ben benieuwd hoe ze reageren wanneer de begrafenis van papa of mama heerlijk verziekt wordt.
Even netjes de kaarsjes op het graf uitpissen.
Dan zijn ze ineens de gebeten hond
pi_97539060
Je kan natuurlijk ook te ver gaan met je reactie. :')
LEAVE KB ALONE.
pi_97539065
Moet je bij hun eens een begrafenisritueel verstoren.. Dan wordt je hele familie uitgeroeid want dan heb je geen respect..
pi_97539099
Triest, héél, héél erg triest. Missen iets in de opvoeding, helaas.
pi_97539155
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:19 schreef jordyqwerty het volgende:
Triest, héél, héél erg triest. Missen iets in de opvoeding, helaas.
Er vanuit gaan dat er uberhaupt iets aan opvoeding wordt gedaan.
pi_97539177
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:12 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Hou op zeg! Stel het is de uitvaart van je moeder of een andere geliefde, hoe zou jij het dan vinden als er zulke debielen zulke dingen gaan roepen?!

Zulk gedrag moet niet goed gepraat worden, walgelijk.
/care ze roepen maar. Never feed the trolls. Als ik door iedereen die er zomaar een mening uitflapt over mijn leven geraakt zou worden kan ik net zo goed in isoleercel gaan leven. De nederlandse cultuur is toch al compleet vernakt door autochtoon en allochtoon, iedereen leeft individualistisch langs elkaar. Een grote /care dit soort shit. Maar misschien ben ik te pessimistisch
.
pi_97539204
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:21 schreef Golden_Pauper het volgende:

[..]

/care ze roepen maar. Never feed the trolls. Als ik door iedereen die er zomaar een mening uitflapt over mijn leven geraakt zou worden kan ik net zo goed in isoleercel gaan leven. De nederlandse cultuur is toch al compleet vernakt door autochtoon en allochtoon, iedereen leeft individualistisch langs elkaar. Een grote /care dit soort shit. Maar misschien ben ik te pessimistisch
Verstoren van openbare orde is gewoon strafbaar toch?
Rustig aan.
pi_97539207
quote:
Toch altijd wel grappig, dat als je kritiek uit (wat in dit geval zeer terecht is) naar de minderheden, dat je altijd wordt uitgemaakt voor 'fascist'
(Judas 9) "Maar Michaël, de archangel, toen hij met den duivel twistte, en handelde van het lichaam van Mozes, durfde geen oordeel van lastering tegen hem voortbrengen, maar zeide: De Heere bestraffe u!'
pi_97539242
Mensen die dit als incident of kattekwaad zien. :{
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:22:47 #25
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_97539243
Kinderen van die leeftijd hebben de neiging om te kijken waar hun grens ligt. En in dit geval gaan e er overheen. No doubt opgejut door leeftijdsgenootjes. Ze zien gewoon niet in dat dit soort dingen niet kunnen. Maar misschien is het nog niet te laat. Ze eens goed door elkaar rammelen en wat goede gesprekken met ouders + ouders van de andere pubers in die groep.
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')