Maar ik vind het wel positief dat Wilders deze vrijheid aan iedereen gunt, i.t.t. bijvoorbeeld Femke Halsema die Kamerleden (en dus zichzelf en haar collega's) meer rechten dan de rest van Nederland wilde geven.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lekker op tijd dan, na 20 jaar op het Haagse pluche plakken en processen en aangiftes tegen Van Dijke, Janmaat, Van Gogh, Krakers, Van Bommel, Imams etc. En eindelijk werd meneer zelf vervolgd, en nu gaat hij eens wat voor de vrijheid van meningsuiting doen.
Mwoah, dat wilde Wilders ook. "Dit heeft plaatsgevonden binnen het politeke debat waarin meer vrijheden moeten zijn toegestaan dan in het dagelijks leven" is een argument van de verdediging geweest.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar ik vind het wel positief dat Wilders deze vrijheid aan iedereen gunt, i.t.t. bijvoorbeeld Femke Halsema die Kamerleden (en dus zichzelf en haar collega's) meer rechten dan de rest van Nederland wilde geven.
Niet alleen gekozen kamerleden nemen deel aan dat debat.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:24 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Mwoah, dat wilde Wilders ook. "Dit heeft plaatsgevonden binnen het politeke debat waarin meer vrijheden moeten zijn toegestaan dan in het dagelijks leven" is een argument van de verdediging geweest.
Je moet van Moszkowicz natuurlijk niet in een keer een inhoudelijk sterk principieel pleidooi gaan verwachten. Als hij Holleeders criminele organisatie adviseert bij het plegen van misdrijven dan hoeft hij ook geen gloedvol betoog te houden over waarde van moord, doodslag en afpersing in een democratische samenleving. Dan zal het meer een kwestie zijn van hoe je de pakkans en strafhoogte verkleint. Als je een mafiamaatje inhuurt krijg je een mafiaverdediging, technisch, formalistisch, agressief maar zeker niet principieel.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:24 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Mwoah, dat wilde Wilders ook. "Dit heeft plaatsgevonden binnen het politeke debat waarin meer vrijheden moeten zijn toegestaan dan in het dagelijks leven" is een argument van de verdediging geweest.
Waar blijkt uit dat Wilders een haatzaaier is?quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:48 schreef Ryan3 het volgende:
Nu kunnen we, zonder dat de AIVD op onze nek springt, rustig zeggen dat Wilders een haatzaaier is dus?
Hmm. Dunno.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:48 schreef Ryan3 het volgende:
Nu kunnen we, zonder dat de AIVD op onze nek springt, rustig zeggen dat Wilders een haatzaaier is dus?
Omdat ik een gewone Nederlander ben, pakken die rechtse rechters me daar wrs dan toch weer op...quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hmm. Dunno.
Misschien beter als je zegt dat de PVV een haatzaaiende club is, maar dat de partijleden allemaal toppie mensen zijn waar je veel respect voor hebt.
Dat was nu ja. Niemand wil graag bestraft worden dus dan zoek je het argument dat op dat moment geschikt is om vrijgesproken te worden. En in dit geval was dat het maatschappelijk-debat-argument op grond van de EHRM-jurisprudentie.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:24 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Zo zo, die machtige Geertje heeft daar 20 jaar alleen gezeten begrijp ik? Hij had dat dus al veel eerder moeten doen! En hij alleen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lekker op tijd dan, na 20 jaar op het Haagse pluche plakken en processen en aangiftes tegen Van Dijke, Janmaat, Van Gogh, Krakers, Van Bommel, Imams etc. En eindelijk werd meneer zelf vervolgd, en nu gaat hij eens wat voor de vrijheid van meningsuiting doen.
Dat is wel ongeveer het verschil tussen een voorvechter van de vrijheid van meningsuiting en een achterafnatrapper. Hij had in ieder geval een poging moeten doen, het debat moeten starten, een initiatiefwetsvoorstel moeten indienen. Die gelegenheid had hij al die jaren, maar hij verkoos zijn mond te houden en zelfs op te roepen tot vervolging en uitzetting wanneer het meningsuitingen betrof waarvan hij de mening niet deelde.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zo zo, die machtige Geertje heeft daar 20 jaar alleen gezeten begrijp ik? Hij had dat dus al veel eerder moeten doen! En hij alleen.
Oh god, is dat dat zooitje van de VN-mensenrechtenraad?quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:19 schreef HiZ het volgende:
Lachen, de 'benadeelden' gaan naar de VN.Als ik het goed heb begrepen naar hetzelfde clubje dat een jaar of twee terug nog Ghadaffi's regime heeft verwelkomd
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:19 schreef Killaht het volgende:
Wilders vergeet nog weleens dat hij een functie heeft in landsbelang en een politicus is. Hij gedraag zich alleen vaak als een klein kind.
Nikitaquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
Landsbelang, wat een mop. Ze 'werken' daar voor hun boterham net zoals een ander.
Punt is dat je met zo'n zin niet beweert dat Mohammed een pedofiel is, maar dat hij naar huidige westerse maatstaven als pedofiel gezien zou worden en bestraft zou worden.quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. Jij beoordeelt nou ieder woordje an sich, terwijl het belangrijkste dat deze zaak leert, nou juist is dat je alles in de context moet bezien.
En in mijn post heb ik met 'kutmarokkanen en straatterrotisten' juist een context gecreëerd die de bewering dat Mohammed een pedofiel is ook strafbaar kan maken. Al zal de verdere context - dat dit een hypothetische discussie op een internetforum is - die strafbaarheid in dit geval weer teniet doen.
De waarheid mag gezegd worden, ook als deze als een belediging wordt opgevat door bepaalde groepen mensen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:52 schreef MakkieR het volgende:
Houdt dit nu in dat wij ook groepen mogen beledigen, hier op het forum, onder bescherming van vrijheid van meningsuiting:) Zo ja dan mag ik rustig zeggen dat jullie allemaal een stelletje kut hoeren zijn. Zo nee dan trek in die mening in en zeg ik dat het me spijt, want ik wil geen proces aan mijn broek;)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |