abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105218749
Wat is een beetje een reeele prijs voor een retourticket Aus? Ik wil wel een tussenstop in Z.O. Azië, maar aangezien er vrij veel vluchten zo overstappen moet dat geen enorm verschil opleveren lijkt me
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_105227540
Ik en mijn vriendin hebben ook besloten volgend jaar naar australie te gaan :). Ik ben ook op zoek naar tickets, ik wordt er nog niet echt wijs uit.

We zouden graag gaan voor 4 tot 6 weken en ben maar begonnen met het zoeken naar tickets, maar kan nog niet echt vinden waar ik goedkope stopover tickets kan vinden. Wij willen graag een stopover in Hong Kong voor 2 dagen. Is dan 1500 euro waar je aan moet denken?
  maandag 5 december 2011 @ 22:24:44 #203
164283 Luco
Buongiorno!
pi_105230970
Emirates, 1436 inc. StopOver in.Dubai, met visa en alles. Max 3 dagen stopover
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_105261123
Ik heb er zojuist een via worldticketcenter aangevraagd als offerte. via thailand (2 maanden tussenstop) 1100 euro retour
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_105262101
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:24 schreef moz het volgende:
Ik en mijn vriendin hebben ook besloten volgend jaar naar australie te gaan :). Ik ben ook op zoek naar tickets, ik wordt er nog niet echt wijs uit.

We zouden graag gaan voor 4 tot 6 weken en ben maar begonnen met het zoeken naar tickets, maar kan nog niet echt vinden waar ik goedkope stopover tickets kan vinden. Wij willen graag een stopover in Hong Kong voor 2 dagen. Is dan 1500 euro waar je aan moet denken?
Emirates, ziet er goed uit :)

Als ik bij de sales kijk zie ik trouwens nog een stuk goedkopere tickets.... Wij willen alleen in augustus, maar die acties lopen nu nog maar tot en met juni. Loont het over het algemeen om nog even te wachten met tickets?
  vrijdag 9 december 2011 @ 05:40:18 #206
240618 Micson
The lonely stoner
pi_105366166
Ik ben in de NSW state Library in Sydney op dit moment. Ben hier sinds 4 weken en mijn geld begint op de raken.

Iemand een idee hoe je gemakkelijk aan een fruit picking baantje komt? Ik ken de sites Jobaroo en Travellersatwork, maar die zijn nog niet echt waardevol gebleken.

Verder nog Fok-ers hier in Sydney die nog uitgaan dit weekend ? :)
pi_105366426
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:00 schreef buishuis het volgende:
Aanraders in Australie waar ik m'n duikbrevet het beste kan halen? Zit er bijvoorbeeld veel prijs verschil tussen Perth en Sydney? En wat zijn verdere duikaanraders? :)
Cairns for sure!
Tsubasa o hirake..
pi_105447919
Voor wie tussen nu en maart naar Sydney gaat:

quote:
MUSIC fans will have a chance to save one of Australia's favourite rock venues brick by brick as part of a public campaign to rescue the debt-ridden Annandale Hotel.

Owners Matt and Dan Rule have already taken expressions of interest in the buy-a-brick project - which will kick off next year - and have sold off the venue's poker machines to keep the business afloat.Under the buy-a-brick plan, music fans will pay $20 - $250 for a brick (membership), bearing a plaque with their name, and a certificate for helping save the Parramatta Rd pub.
http://www.annandalehotel.com/anh/articles.asp?type=1&id=208

De Annandale Hotel is zo'n beetje het equivalent van de Melkweg (of de Effenaar in de tijd van de oude textielfabriek), en is één van de weinige plekken voor alternatieve muziek.

Hun motto is niet voor niks "Fuck this! I am going to the Annandale"
Volgens mij kunnen ze wel wat support gebruiken :)
  zondag 11 december 2011 @ 20:04:09 #209
164283 Luco
Buongiorno!
pi_105465967
Annandale Hotel zat op 10 minuten lopen van waar ik woonde, zag eruit aks een shithole maar had regelmatig goede bandjes. Helaas niks gezien en onder andere The Jezabels gemist...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_105611331
Zodra ik in Australie ben wil ik een rekening openen. Ik wil dan het geld wat ik op mijn Nederlandse rekening heb overzetten naar dollars. Nou heb ik straks van de verkoop van mijn auto ook nog wat euro's cash. Wat is het slimste om hier mee te doen?
1) cash op m'n Nederlandse rekening zetten, en dan het geheel overzetten.
2) cash inwisselen in Australie en dan op m'n Australische rekening zetten.

Cash meenemen naar het buitenland vind ik geen enkel probleem, het gaat mij erom op welke manier ik de meeste dollars krijg ;)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_105626194
Wat verwacht je dat de dollarprijs gaat doen.
pi_105634090
De dollar zal nog sterker worden dan dat hij al is. Als het kon had ik m'n geld al overgezet, maar ik kan geen rekening openen vanuit het 'buitenland' omdat ik dan met een paspoort langs moet (logisch ook)

Dus in dat geval kan ik het beste...?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_105650125
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:51 schreef Veersesmurf het volgende:
De dollar zal nog sterker worden dan dat hij al is. Als het kon had ik m'n geld al overgezet, maar ik kan geen rekening openen vanuit het 'buitenland' omdat ik dan met een paspoort langs moet (logisch ook)

Dus in dat geval kan ik het beste...?
Je kunt nu al een rekening openen en geld overmaken, vanuit Nederland. Je kunt er alleen niet bij totdat je met je paspoort langs bent geweest.
pi_105650130
... het geld dat je ontvangt bij verkoop van je auto al in Nederland omwisselen naar $AUS.
En de rest overboeken zodra het kan. op zich is een bankrekening snel geregeld, je krijgt wel een bankpasje toegestuurd binnen 10 werkdagen. Dan moet je alleen wel op een plek zijn waar die naartoe wordt gestuurd.
pi_105662979
Is dat hoe de meeste van jullie het hebben gedaan? Een Australische bankrekening openen en daarmee geld opnemen? Mijn reispartner en ik zaten er over te denken om speciaal een ING rekening te openen aangezien je hiermee in het buitenland kan pinnen zonder dat er extra kosten in rekening worden gebracht..
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:04:48 #216
164283 Luco
Buongiorno!
pi_105663964
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:35 schreef buishuis het volgende:
Is dat hoe de meeste van jullie het hebben gedaan? Een Australische bankrekening openen en daarmee geld opnemen? Mijn reispartner en ik zaten er over te denken om speciaal een ING rekening te openen aangezien je hiermee in het buitenland kan pinnen zonder dat er extra kosten in rekening worden gebracht..
Ik had een Aussie rekening, maar het kwam er op neer dat ik al mijn EFTPOS betalingen met m'n credit card deed en daarnaast standaard 100AUD cash bij me had wat ik rechtstreeks vanaf m'n Nederlandse rekening pinde :')
pi_105670854
Ik ben momenteel aan het reizen, en al een paar Australiers ontmoet. Vorig jaar er zelf geweest en dat beviel goed.
Nu ben ik afgelopen zomer in NL afgestudeerd, en moet ik op zoek naar een baan. Die Australiers zeggen dat in hun land de banen voor het oprapen liggen, waar het in Nederland best moeilijk is. Hebben jullie enig idee of het voor een Nederlander te doen is een normale baan op niveau te krijgen? Begreep dat je moet aan kunnen tonen een meerwaarde te zijn, hoe gaat dat? En wat is de beste manier om vanuit het buitenland een normale baan te zoeken?

Het is even een gedachtenspinsel, maar wel een aantrekkelijke... maar ik zal niet de enige zijn die dit wil :)
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:51:15 #218
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_105673757
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:35 schreef buishuis het volgende:
Had ook een australische bankrekening geopend, maar enige waar we die voor hebben gebruikt is om even een paar duizend dollar te parkeren toen we onze auto in Sydney hadden verkocht. Rest alles met creditcard gedaan en elke paar dagen 500 dollar pinnen. :)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_105686633
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:51 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Had ook een australische bankrekening geopend, maar enige waar we die voor hebben gebruikt is om even een paar duizend dollar te parkeren toen we onze auto in Sydney hadden verkocht. Rest alles met creditcard gedaan en elke paar dagen 500 dollar pinnen. :)
En deze bedragen gepint vanaf je NL rekening of je Aus rekening?
  zaterdag 17 december 2011 @ 11:39:50 #220
164283 Luco
Buongiorno!
pi_105687896
Ik merkte dat Commonwealth niks extra's rekende en ABN 2.25 per pintransactie rekende. Andere banken (ANZ, Westpac etc) rekenden zelf vaak ook nog 3AUD per transactie.
pi_105693994
Ik heb steeds vanaf mijn nederlandse bankrekening gepint, en alles contant betaald, want mijn pas deed het niet in winkels.
En sommige dingen via de credit card.

Let op! In sommige kleine dorpjes krijg je maar 200 dollar per dag uit de automaat, als je dan ook veel diesel verstookt is een tweede rekening wel handig om iig 400 dollar te kunnen pinnen.
  zaterdag 17 december 2011 @ 19:21:11 #222
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_105700804
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:35 schreef buishuis het volgende:

[..]

En deze bedragen gepint vanaf je NL rekening of je Aus rekening?
Nederlandse rekening, zaken als benzine en hostels voor enkele dagen standaard met creditcard betaald.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_105700972
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 11:39 schreef Luco het volgende:
Ik merkte dat Commonwealth niks extra's rekende en ABN 2.25 per pintransactie rekende. Andere banken (ANZ, Westpac etc) rekenden zelf vaak ook nog 3AUD per transactie.
+ dat je bij ANZ een kut wisselkoers krijgt, die rekenen namelijk zelf om naar EUR en brengen dat in rekening bij je NL bank, terwijl je bij pinnen bij Commonwealth imho de middenkoers bij je NL bank krijgt :)

ANZ sucks big time. :)
pi_105709324
In 2009 gewoon alles met de creditcard / contant gedaan want je nederlandse bankpas is volgens mij niet zo geschikt voor Eftpos.

Momenteel doen we bijna alles via onze australische account, maar we werken hier dan ook dus daar komt ook geld op binnen. Wel fijn ook, hoef je niet meer elke keer om te rekenen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:56 schreef Zocalo het volgende:
Ik ben momenteel aan het reizen, en al een paar Australiers ontmoet. Vorig jaar er zelf geweest en dat beviel goed.
Nu ben ik afgelopen zomer in NL afgestudeerd, en moet ik op zoek naar een baan. Die Australiers zeggen dat in hun land de banen voor het oprapen liggen, waar het in Nederland best moeilijk is. Hebben jullie enig idee of het voor een Nederlander te doen is een normale baan op niveau te krijgen? Begreep dat je moet aan kunnen tonen een meerwaarde te zijn, hoe gaat dat? En wat is de beste manier om vanuit het buitenland een normale baan te zoeken?

Het is even een gedachtenspinsel, maar wel een aantrekkelijke... maar ik zal niet de enige zijn die dit wil :)
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het hier een beetje hetzelfde is (voor mijn vakgebied, de rest kan ik niet voor spreken). Ik zocht een baan op WO-niveau in finance, maar die vind je normaal gesproken niet in een weekje. Net zoals in NL dus.
Ik werk nu in een coffee cafe en dat baantje was in 3 minuten geregeld. Mijn vriendin ging daar solliciteren (had een collega van een ander café weer geregeld voor haar), ik ging gewoon maar mee en de volgende dag kon ik beginnen.

Als je niet teveel eisen hebt vind je hier het werk wel denk ik, maar of dat dan ook hetgene is wat je echt zoekt.. dat kan wel wat langer duren, net zoals in NL
pi_105710611
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 23:09 schreef Stefanovic83 het volgende:
In 2009 gewoon alles met de creditcard / contant gedaan want je nederlandse bankpas is volgens mij niet zo geschikt voor Eftpos.

Momenteel doen we bijna alles via onze australische account, maar we werken hier dan ook dus daar komt ook geld op binnen. Wel fijn ook, hoef je niet meer elke keer om te rekenen.

[..]

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het hier een beetje hetzelfde is (voor mijn vakgebied, de rest kan ik niet voor spreken). Ik zocht een baan op WO-niveau in finance, maar die vind je normaal gesproken niet in een weekje. Net zoals in NL dus.
Ik werk nu in een coffee cafe en dat baantje was in 3 minuten geregeld. Mijn vriendin ging daar solliciteren (had een collega van een ander café weer geregeld voor haar), ik ging gewoon maar mee en de volgende dag kon ik beginnen.

Als je niet teveel eisen hebt vind je hier het werk wel denk ik, maar of dat dan ook hetgene is wat je echt zoekt.. dat kan wel wat langer duren, net zoals in NL
Wat verdien je in zo'n Coffee Cafe?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')