abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104194442
Je moet toch kunnen aantonen dat je minimaal ¤3500 hebt?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104194892
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:39 schreef kalinhos het volgende:
Je moet toch kunnen aantonen dat je minimaal ¤3500 hebt?
Niet altijd,
toen ik het land binnenkwam stonden er enorme rijen voor de bagage controle,
voor gericht op eten,
maar wij werden uit de rij gehaald, naar een nieuwe balie en loop maar door.
niks geen controle,
het is maar hoe je het treft.
  donderdag 10 november 2011 @ 11:21:52 #178
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_104195563
Die bagagecontrole heeft natuurlijk niks met je visum te maken.
De paspoort controle wel, maar die checken vaak ook niks.
  donderdag 10 november 2011 @ 12:31:18 #179
240618 Micson
The lonely stoner
pi_104198074
Ik dacht eigenlijk aan een baantje in een supermarkt oid. Niet te zwaar en na het werk de stad in.

Alleen in Sydney schijnt helemaal geen werk te krijgen te zijn, vandaar dat ik in Melbourne mijn geluk wil beproeven .

Van die 3500 heb ik inderdaad ook gehoord, maar mijn pa en ma willen deze er vast wel even tijdelijk opzetten, denk ik. :)
pi_104220523
Ik sprak een australier op mijn reis en die zij dat in Adelaide en omgeving werk zat is. Is volgens mij niet heel veer van melbourne vandaan
pi_104242582
Aanraders in Australie waar ik m'n duikbrevet het beste kan halen? Zit er bijvoorbeeld veel prijs verschil tussen Perth en Sydney? En wat zijn verdere duikaanraders? :)
pi_104252042
Cairns :Y

Grootste aanbod dus volgens het vrije marktprincipe ook de scherpste prijzen....

Verder zijn de meeste trips vanuit cairns wel wat massaal en gaan ze ook rustig met 2 boten a 100 man tegelijkertijd naar hetzelfde rif..

Mocht je dat niet willen dan is dat in ieder geval 1 ding waar je goed op moet letten. Misschien is het in het laatste geval handiger om niet vanuit cairns te gaan duiken, maar vanuit een iets kleinere plek. Wel raad ik het great barrier reef aan. Port douglas oid..

Zelf padi gehaald bij ''downunderdive'' prima school, goede begeleiding, goed eten. Niet de aller modernste / snelste boot, maar wel een scherpe prijs en alles gewoon prima voor elkaar :)
pi_104290244
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:56 schreef Soohr het volgende:

[..]

Niet altijd,
toen ik het land binnenkwam stonden er enorme rijen voor de bagage controle,
voor gericht op eten,
maar wij werden uit de rij gehaald, naar een nieuwe balie en loop maar door.
niks geen controle,
het is maar hoe je het treft.
Ik vermoed dat je naar de rij gehaald bent waarbij je bagage niet door de scan hoeft, maar gesnuffeld wordt door de drugshond? :)
Niks geen controle bestaat niet in Oz, imho, maakt niet uit hoe druk het is.

Prachtige beestjes trouwens, ik had bijna gevraagd of ie niet dubbel moest sniffen ;)
pi_104315717
Iemand nog een leuke tip voor een goed hostel in Sydney om mijn trip mee te beginnen? De reviews voor The Blue Parrot zagen er goed uit, maar er zijn zoveel hostels dat ik er niet echt wijs uit kan...

Ik wil graag wat van de stad zien, maar moet ook een aantal dingen regelen dus dicht bij metro/bus zou gemakkelijk zijn. Daarnaast hou ik wel van een partyhostel (zeker om veel mensen te ontmoeten en na ruim 9 maanden werk heb ik dat ook wel verdiend :P )
Meer dan ¤28/29,- was ik niet van plan te gaan betalen, dus het moet nog 'goedkoop' zijn ook ;)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_104320677
Ik heb zin om te reizen!!!
pi_104340115
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 14:11 schreef Veersesmurf het volgende:
Iemand nog een leuke tip voor een goed hostel in Sydney om mijn trip mee te beginnen? De reviews voor The Blue Parrot zagen er goed uit, maar er zijn zoveel hostels dat ik er niet echt wijs uit kan...

Ik wil graag wat van de stad zien, maar moet ook een aantal dingen regelen dus dicht bij metro/bus zou gemakkelijk zijn. Daarnaast hou ik wel van een partyhostel (zeker om veel mensen te ontmoeten en na ruim 9 maanden werk heb ik dat ook wel verdiend :P )
Meer dan ¤28/29,- was ik niet van plan te gaan betalen, dus het moet nog 'goedkoop' zijn ook ;)
Dan zou ik eens naar the wakeup kijken, zit een van de leukste bars recht onder het hostel. De ligging is pal naast het station.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2011 00:35:02 ]
pi_104363785
Klinkt goed, bedankt ^O^
  maandag 14 november 2011 @ 19:59:51 #188
240618 Micson
The lonely stoner
pi_104366420
Ik ga er ook even kijken, klinkt inderdaad leuk :)

Nog 3 dagen !
pi_104373183
Wake up is inderdaad heel leuk :)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 15 november 2011 @ 02:59:20 #190
164283 Luco
Buongiorno!
pi_104383734
Ik heb m'n duikbrevet op Magnetic Island gehaald. Toffe lui maar de divespot is weinig te zien. Zicht van 1-3 meter door de wind die er die dagen toevallig was, vrij wisselende stromingen. Maar goed, ik heb m'n brevet (en het kostte me maar 300AUD).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_104548818
Vraagje.. in februari / maart ga ik ook alleen naar Australie. Zoals de meeste vlieg ik naar Sydney. Na Sydney bezichtigd te hebben wil ik waarschijnlijk eerst naar Ayers Rock. Wat is het verstandigst / goedkoopst? Nu al een ticket + eventuele excursie te boeken naar Ayers Rock of pas regelen als ik in Sydney ben? Na Ayers Rock wil ik vanaf Alice Springs naar Cairns vliegen. Ook verstandiger om deze nu al vast te plannen zodat je niet in Alice Springs "vast" zit als ik daar geen vliegtuig meer kan regelen omdat deze bijvoorbeeld vol zit.
  zaterdag 19 november 2011 @ 14:28:47 #192
164283 Luco
Buongiorno!
pi_104550911
Al die vluchten gaan dagelijks. Vast zitten zal je dus niet overkomen denk ik. Gewoon paar weken tot een week van tevoren boeken.

Wat Uluru betreft, ga via The Rock Tour. Heb ik een hele toffe trip mee gehad. Vraag als het kan naar Kiwi Sam / Ginger Sam als tourgids!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_104594328
Thanks voor de info.. Ga ik het toch gewoon daar regelen :-)
pi_104666754
Hoe zit het met verzekeren in Australie? (dokter, tandarts etc) Kun je je Nederlandse zorgverzekering door laten lopen, of is het slimmer daar iets af te sluiten?
pi_104681935
Dat ligt er een beetje aan hoelang je gaat volgens mij. Kijk hier even naar: http://www.travellers.com(...)bid/201/Default.aspx

Daarnaast zag ik laatst een mooie verzekering waar ik binnenkort even achteraan ga: http://www.australianbackpackers.nl/verzekering

Ik ga een jaar naar Aus. dus die laatste verzekering is een mooie optie (zeker als je het vergelijkt met normale ziektekosten verzekering...)
pi_104686300
Man laat miljoen dollar achter in pizzeria

Daar gaat je zuur verdiende bananen-pluk-geld... :P
  dinsdag 22 november 2011 @ 22:01:24 #197
164283 Luco
Buongiorno!
pi_104696740
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:12 schreef Licko het volgende:
Hoe zit het met verzekeren in Australie? (dokter, tandarts etc) Kun je je Nederlandse zorgverzekering door laten lopen, of is het slimmer daar iets af te sluiten?
De Nederlandse regering heeft een verdrag met de Australische. Als Nederlander kom je dus in aanmerking voor de publieke zorgverzekering (MediCare). Gewoon dat aanvragen dus. Daarnaast moet je gewoon even kijken bij je zorgverzekering wat ze wel en niet dekken in het buitenland.
pi_104711709
De reciprocal health agreement dekt alleen medisch noodzakelijke behandelingen. Ook dekt Medicare niet alles. Ambulancevervoer is bijvoorbeeld niet gedekt, kan aardig in de papieren lopen als je in de bush iets overkomt en je met het vliegtuig naar het ziekenhuis moet. Daar moet je je apart voor verzekeren.
pi_105164762
Zodra ik in Sydney aankom wil ik graag een camper kopen (klein budget uiteraard) nu weet ik dat er overal in de hostels briefjes hangen waar ze worden aangeboden, maar er zijn ook websites waar dat gebeurd.

Deze heb ik zelf al gevonden -klik- maar ik ben benieuwd of er nog meer van zulke sites zijn? Ik vind het namelijk wel handig om van te voren een beetje te kijken welke merken er op de markt zijn, en wat de vraagprijs ongeveer is.
pi_105207833
Ik heb zelf via de gumtree voor Melbourne een auto gekocht,
vanuit Nederland al opzoeken en dan via de mail en telefoon (let op het tijdverschil, je wilt niet een verkoper midden in zijn nacht bellen) een auto gereserveerd.

De meeste verkopers zijn er niet zo happig op, een koper die nog aan de andere kant van de wereld woont, maar uiteindelijk lukt het wel.

Let er wel even op dat auto's en dergelijke met een geldige Roadworthy (pink slip) moeten worden verkocht,
dat is een soort APK. Veel verkopers proberen hun waar te slijten zonder dat deze erbij zit en dat kan dan tot een verrassing leiden als je het ding laat keuren.

En let er even op hoelang de "rego" (wegenbelasting) nog geldig is,
deze wordt 1x per jaar betaald en de eigenaar krijgt gewoon een rekening voor 12 maanden, ookal heb je de auto nog maar 1 maand,
ben je dus van plan om 6 maanden ermee te toeren en er zit een rego op die nog 8 maanden geldig is kan je wegenbelasting vrij rijden.

Naast de rego en de pink slip heb je nog een green slip nodig, de WA verzekering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')