Ja, ze houden elkaar in een verstikkende wurggreep door die onderlinge concurrentie.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nijpender problemen?
Overheden vormen groepen die elkaar in een verstikkende wurggreep houden. Zo doorredenerende moet in Nederland het homohuwelijk, het drugsbeleid en de liberale wetten met betrekking tot het fiscale klimaat worden afgeschaft.
Ja, overheden delen subsidies uit aan bedrijven. Dat betekent niet dat 'overheden in de praktijk alleen voor bedrijven zorgen'. De grootste hoeveelheid belastinggeld in de meeste ontwikkelde landen gaat naar onderwijs, naar zorg, naar rente op verjubeld geld en naar WAO/AOW/WW en bijstandsuitkeringen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In de praktijk zorgen overheden alleen voor bedrijven.
Dus het antwoord op de wurggreep van concurrentie is de wurggreep van kartelafspraken?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:21 schreef MadScientist het volgende:
[..]
Ja, ze houden elkaar in een verstikkende wurggreep door die onderlinge concurrentie.
En hoezo kun je dit probleem doorredeneren mbt het homohuwelijk en drugsbeleid? Willen we hier een prettig vestigingsklimaat maken voor homo's en drugsgebruikers? Om ze in andere landen weg te lokken?
Nee, deze vormen van beleid gaan over de normen en waarden waar wij als electoraat voor kiezen, dat heeft niets met internationale concurrentie te maken.
In nomineer dit voor de meest stompzinnige post van het jaar tot nu toequote:Op maandag 4 juli 2011 23:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is in het "vrije" westen toch niet anders??
Leugenaar.quote:
Nee het is ook niet relevant. Maar voor sommige kiezers/politici is het dus wel relevant. Ze willen het belastingklimaat hier gunstig houden voor multinationals ondanks dat het misschien niet haalbaar is voor de kosten die de staat hier volgens de kiezers moet maken.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus het antwoord op de wurggreep van concurrentie is de wurggreep van kartelafspraken?
Het drugsbeleid in Nederland staat internationaal bezien nog steeds onder druk, omdat andere landen er last van hebben, net zoals Europese lidstaten last kunnen hebben van de Ierse vennootschapsbelastingen. De vraag is; vertrekken homoseksuelen uit Italie en Spanje en masse om zich binnen Nederland te vestigen, vertrekt Ahold om zich in Ierland te vestigen en hoe mobiel of flexibel is de groep waar je op gericht bent.
Ik vind het goed om de belastingen te verlagen in Nederland, dat zijn mijn persoonlijke normen en waarden. Of dit gepaard gaat met een internationale tendens of daar tegenin zwemt, is niet relevant.
@OP: De wereld wordt schoner ar eyou sure?quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een crisis is naast tijdelijk toch ook geen stopzetting van groei?? Mensen groeien in kennis, innovatie, etc.
Die vorm van concurrentie word door internationale afspraken onmogelijk gemaakt, terwijl dat juist een ideale vorm van concurrentie tussen landen zou zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:06 schreef MadScientist het volgende:
En zoals ik al zei is ons drugsbeleid geen kwestie van internationale concurrentie voor een bepaald drugs-vestigingsklimaat dus die kun je niet hiermee vergelijken.
Dat kan je natuurlijk heel goed hardmaken wat je hier mee wilt zeggen, niet?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 04:40 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
@OP: De wereld wordt schoner ar eyou sure?
Crisissen zijn niet tijdelijk hoor. Als je het hebt over de economische crisis bijv. daarbij wordt enkelt meer geld bijgedrukt als een doekje voor het bloeden. Maar de schulden stapelen zich op. Daarom heeft Rutte modaal en rijker opgetrommeld bij de stembus om de schuld afteschuiven op de armeren. Zodat zijzelf pas als laatste naar de galg hoeven.
.
Was de huizenzeepbel bij vooirhand ook zo doorzichtig voor de economen, media, leken, huizen-afbetalers? Was daar concreet bewijs voor?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 08:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat kan je natuurlijk heel goed hardmaken wat je hier mee wilt zeggen, niet?
Kortom, de laagste inkomsten gaan er in koopkracht het minst op achteruit.quote:Grootste koopkrachtdaling sinds 1985
DEN HAAG (AFN) - De koopkracht van de Nederlandse bevolking is vorig jaar met 0,5 procent afgenomen, de grootste daling sinds 1985. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Vooral zelfstandigen en gepensioneerden leverden in koopkracht in. Bij zelfstandigen liep de koopkracht met 1,4 procent terug; bij gepensioneerden was dat 0,8 procent.
Mensen met een bijstands- of arbeidsongeschiktheidsuitkering en werknemers die hun baan behielden, konden hun koopkracht nog op peil houden. Van werknemers die terechtkwamen in een uitkeringssituatie, daalde de koopkracht ruim 17 procent.
Bij de laagste inkomensgroep bleef het koopkrachtverlies beperkt tot 0,1 procent. De hogere inkomens gingen er juist meer op achteruit, doordat de koopkracht vooral terugliep bij zelfstandigen en gepensioneerden. Zelfstandigen zijn oververtegenwoordigd bij de hogere inkomensgroepen. Bij gepensioneerden bleven vooral de aanvullende pensioenen achter, omdat die vorig jaar nauwelijks zijn geïndexeerd.
Je gaat dit echt niet rechtlullen, we hadden het over het rijker worden van rijken en het armer worden van armen, het blijkt uit onderzoek dat hogere inkomen is koopkracht achteruit gaan, en de laagste inkomens niet.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:34 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat duurder wordt voor de werkenden wordt ook duurder voor bijstandsgerectigden ed. Ik neem aan dat iemand met een modaal inkomen dat 0.5% minder kan uitgeven ind e maand het nauwelijks druk om maakt, dan iemand die maar 850 in de maand heeft om van te leven.
quote:Op maandag 11 juli 2011 14:46 schreef Schenkstroop het volgende:
0.5 % achteruitgang van koopkracht op het inkomen van iemand die 2200 netto in de maand ontvangt is 11 euro.. dat is veel zeg..
En rijken worden altijd rijker. Als een land rijker wordt ontvangen de rijken het buitenproportionele leeuwendeel. denk aan de pyramide..
Geef eens wat voorbelden. Jij hebt een eigen bedrijf en verdient bovenmodaal. Waar merk jij aan dat jij meer inlevert aan de roverheid?quote:Op maandag 11 juli 2011 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
![]()
Je kan ook je vingers in je oren steken en een liedje gaan zingen, feit blijft dat de leus dat de rijken rijker worden en de armen armer gewoon onderuitgehaald is, of je dat nu leuk vindt of niet. De hogere inkomens hebben er zelfs met deze conservatieve regering meer in te leveren, de onderkant blijft gelijk.
Heb je dat stuk wat ik poste niet begrepen? Nee dus.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:55 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Geef eens wat voorbelden. Jij hebt een eigen bedrijf en verdient bovenmodaal. Waar merk jij aan dat jij meer inlevert aan de roverheid?
Als je er op achteruit gaat wordt je dus niet rijker. Als je gelijk blijft wordt je niet armer.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:15 schreef Schenkstroop het volgende:
Nou zeg, je koopkracht gaat 1.4% achteruit als je zelfstandige ondernemer bent, is dat zo'n probleem?
Als je bovenmodaal verdient zal je niet wakker liggen. Tevens is de vraag hoe men aan die conclusie komt. Een ondernemer ziet zijn/haar kosten stijgen en laat de klant dat afvangen. Onder die klanten verstaat men iedereen incl. de armeren. Ik denk dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden bij de roverheid voor het gemak.
Jouw praktijk is dat je loopt te jammeren dat de rijken er toch niets van merken als ze er op achteruitgaan en dus rijker worden.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:24 schreef Schenkstroop het volgende:
Omdat de praktijk niet zo makkelijk/doorzichtig in mekaar steekt wat dta betreft. Wat is daar niet aan te snappen?
LOLquote:Achteruitgang of vooruitgang van 0.5 - 1.4% is verwaarloosbaar. En wat ondernemers verliezen berekenen zij weer door aan de klant
Het is dan ook een non-stelling. En ik zei al. Het is maar de vraag hoe men aan die conclusie komt. In de praktijk kun je voorbeelden noemen waardoor die zg achteruigang van 1.4 % verwaarloosbaar wordt. Je hebt het niet over achteruitgang van tientallen procenten ofzo.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jouw praktijk is dat je loopt te jammeren dat de rijken er toch niets van merken als ze er op achteruitgaan en dus rijker worden.
Feit blijft dat de stelling onderuit gehaald is.
Duidelijk, de stelling is onzin.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:31 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Het is dan ook een non-stelling.
Nee? Ik ben er vorig jaar een slordige 40% op achteruit gegaan tov van het jaar ervoor.quote:In de praktijk kun je voorbeelden noemen waardoor die zg achteruigang van 1.4 % verwaarloosbaar wordt. Je hebt het niet over achteruitgang van tientallen procenten ofzo.
De crisis, minder opdrachten, minder verdiensten.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:37 schreef Schenkstroop het volgende:
40%?
En waar kwam dat door? 40% is heel wat anders dan 1.4%
Ahahaha dus gewoon een slecht procukt of slechte business. ga jij daar armeren de schuld van geven johquote:Op maandag 11 juli 2011 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De crisis, minder opdrachten, minder verdiensten.
Natuurlijk joh, ben een enorme faalhaas.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:41 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ahahaha dus gewoon een slecht procukt of slechte business. ga jij daar armeren de schuld van geven joh
Leuke manier van discussie voeren heb jij.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Natuurlijk joh, ben een enorme faalhaas.
Feit blijft echter dat jij weer eens ongelijk heb.
In welke business zit jij dan als ik vragen mag. Ik dahct dat jij een restaurant had?quote:Op maandag 11 juli 2011 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Natuurlijk joh, ben een enorme faalhaas.
Feit blijft echter dat jij weer eens ongelijk heb.
Boeiend, hij heeft gewoon gelijk.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:47 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Leuke manier van discussie voeren heb jij.
Nee, dat niet, maar heb wel gelijk.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:47 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Leuke manier van discussie voeren heb jij.
Nee, ik heb geen restaurant.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:50 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
In welke business zit jij dan als ik vragen mag. Ik dahct dat jij een restaurant had?
Zelfs in tijden van zg "crisis" willen mensen eten. Zelfs in DEZE crisis boert de horeca enorm goed.
Kan mij daarom niet voorstellen dat jij 40! % erop achteruit bent gegaan tenzij je gewoon een non-produkt levert of in de verkeerde branche zit.
En je hebt schenkstroop, die de waarheid kent ondanks alle feiten die het tegenspreken.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:52 schreef Schenkstroop het volgende:
Je hebt leugens in het leven en nog erger.. "statistieken"
Ondernemers hebben het veel te druk om te kunnen posten op Fok!.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:00 schreef Schenkstroop het volgende:
Welke branche/markt is het nou, komop vertel..
Dus binnenkort zijn we van jou verlost?quote:Op maandag 11 juli 2011 17:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Ondernemers hebben het veel te druk om te kunnen posten op Fok!.
Dat ben je al grotendeels in de ochtend en middag van de werkdagen.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus binnenkort zijn we van jou verlost?
Waarom die vraag?quote:Op maandag 11 juli 2011 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Trouwens, Beryar, was je vader nu lid van de bond of niet?
Op een PC kan je nog Fokken, op een werkbank niet.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat ben je al grotendeels in de ochtend en middag van de werkdagen.
Ik snap eigenlijk nooit dat de "succesvolle" harde werkers (werknemers en ondernemers) hier angstvallig hun beroep kosten wat het kost willen verzwijgen en er een behoorlijke draai aangeven.
Buiten het feit dat ze überhaupt tijd hebben om te kunnen posten zo heel de dag, maar ja Piet jij hebt zeker ook zo'n digitale penis van minstens 25 cm.
Op een PC werk je.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Op een PC kan je nog Fokken, op een werkbank niet.
Dat is het verschil denk ik schat.
Ik weet niet hoe jij op FOK zit, maar echt urenlange analyses gaan er niet in zitten om wat te posten.quote:
Mensen die normaal werken hebben geen tijd om te fokken, al helemaal niet de tijd om een sc vol te ploffen.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij op FOK zit, maar echt urenlange analyses gaan er niet in zitten om wat te posten.
In het topic over de vakbond beantwoorde je hem niet.quote:
Dus je werkt niet normaal?quote:Op maandag 11 juli 2011 19:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen die normaal werken hebben geen tijd om te fokken, al helemaal niet de tijd om een sc vol te ploffen.
Als je productiewerk doet, niet nee.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen die normaal werken hebben geen tijd om te fokken, al helemaal niet de tijd om een sc vol te ploffen.
Hij werkt niet, zit in de ziektewet, toch, Betyar?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |