abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98599064
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:37 schreef BertV het volgende:

[..]

Guillotine is niet voor niks een Frans woord. Dat gaat hier niet beginnen.
Nee, ik zie eerder dat de PVV het allemaal op de Marokkanen weet af te schuiven.
pi_98599233
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:54 schreef de_ier het volgende:

[..]

Nee, ik zie eerder dat de PVV het allemaal op de Marokkanen weet af te schuiven.
Laten we aub eens 1 topic PVV vrij houden. Ik heb zo langzamerhand goed mijn buik vol van elk topic Wilders er aan de haren bij trekken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_98599695
Ja ja, je hebt gelijk. Soms is het alleen frustrerend waar het over gaat in de media in Nederland terwijl een behoorlijke financiële diefstal plaatsvindt op ongekende schaal.

Enorme rookgordijn...
pi_98600489
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:11 schreef de_ier het volgende:
Ja ja, je hebt gelijk. Soms is het alleen frustrerend waar het over gaat in de media in Nederland terwijl een behoorlijke financiële diefstal plaatsvindt op ongekende schaal.

Enorme rookgordijn...
Maar dat rookgordijn wordt niet alleen in de nederlandse media opgetrokken , de rest van europa die genaaid worden gebeurt dit net zo goed.
pi_98601781
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:11 schreef de_ier het volgende:

Enorme rookgordijn...
Dat stoort mij ook. Als er een beetje kernafval het spoor over wordt vervoerd dan ketenen mensen zich vast aan het spoor.
Wij worden geketend tot financiële slavernij en niemand die daar kritisch over is
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_98601946
Maar ik kan niet wachten tot de vergrijzing echt intreedt in Europa, dan kunnen we iig andere landen ook eens een zak geld geven :')
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:24:08 #57
324665 meth77
to do or not to do
pi_98602573
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
Maar ik kan niet wachten tot de vergrijzing echt intreedt in Europa, dan kunnen we iig andere landen ook eens een zak geld geven :')
De vergrijzing is sowieso onbetaalbaar
pi_98603917
Maar wij betalen...
pi_98605110
En wij maar betalen...
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:55:05 #60
324665 meth77
to do or not to do
pi_98607283
Italie moet ook banken gaan helpen
http://www.telegraaf.nl/d(...)_afwaardering__.html

quote:
vr 24 jun 2011, 14:22
Italiaanse banken duiken in het rood na dreigende afwaardering
AMSTERDAM - De handel in een aantal Italiaanse financials is vanochtend tijdelijk stilgelegd vanwege grote koersdalingen.
De onrust volgt op nadat kredietbeoordelaar Moody's liet weten te overwegen de waardering voor 16 Italiaanse banken naar beneden bij te stellen.

De Italiaanse bank Unicredit wil hulp van de overheden van Italië en Oostenrijk om de gevolgen van de financiële crisis te doorstaan. Dat maakte de bank woensdag bekend.
Na hervatting van de handel dook het aandeel Unicredito direct bijna 9% in het rood.
Andere financials lieten ook grote koersverliezen zien. Verzekeraar Milano Assiccurazioni stond in de middag ruim 11% lager.
Banco Popolare stond op een min van meer dan 6%. Unicredito liep een deel van het verlies in, maar bleef meer dan 5% in het rood staan.

Vorige week liet de kredietbeoordelaar al weten de kredietwaardigheid van Italië neerwaarts bij te stellen.
Moody's twijfelt aan de groeikracht van de Italiaanse economie en vreest dat het land grote moeite zal hebben om de schuldenlast op een acceptabel niveau te houden.
pi_98608715
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:31 schreef SeLang het volgende:
Hier zit wel een grens aan. Er zit een soort laffer-curve in, want de vraag naar geld neemt af bij een hogere inflatie (verwachting) en daarmee ook de winst die de ECB hiermee kan behalen. Maar ik heb ooit een berekening gezien waaruit bleek dat het eurosysteem in staat zou moeten zijn om verliezen te accepteren in de ordegrootte van 2 trillion euro. Ik kan die getallen natuurlijk niet zelf bevestigen (hee, JIJ was toch econoom!? :P)
2 trillion als in 2 T¤? Ik denk dat dat nog wel wat hoger ligt, in de VS heeft men een bedrag in die richting er tegenaan gegooid zonder dat de inflatie nou echt sterk is opgelopen. Ik ben overigens nog net niet econoom, want ik moet nog afstuderen. Maar ik weet hier niet zoveel van, want ik hou mij voornamelijk met transporteconomie, ruimtelijke economie, logistiek en operational research bezig. ;)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:27:31 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98609121
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

2 trillion als in 2 T¤? Ik denk dat dat nog wel wat hoger ligt, in de VS heeft men een bedrag in die richting er tegenaan gegooid zonder dat de inflatie nou echt sterk is opgelopen.
Ik heb het over incasseren van een verlies van 2T¤. Dat is natuurlijk iets heel anders dan dat de balancesheet 2T¤ is (jij doelt denk ik op het feit dat de Fed balancesheet $2,8T is)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_98609196
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:27 schreef SeLang het volgende:
Ik heb het over incasseren van een verlies van 2T¤. Dat is natuurlijk iets heel anders dan dat de balancesheet 2T¤ is (jij doelt denk ik op het feit dat de Fed balancesheet $2,8T is)
Oke, helder. :Y
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:26:25 #64
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98617088
quote:
Nigel Farage Holds Funeral Procession For Euro In The Middle Of Brussels

Maar ja, als er nu één munt is die het nog slechter heeft gedaan dan de euro en de dollar dan is dat de Britse pound :')

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_98618507
Over Spanje, CDS en Santander.

http://www.zerohedge.com/(...)roblems-coming-spain

The usual suspects

[ Bericht 22% gewijzigd door fedsingularity op 24-06-2011 19:58:05 ]
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  vrijdag 24 juni 2011 @ 19:56:55 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98620438
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:55 schreef meth77 het volgende:

[..]

Niet alleen Italië , ook Spanje
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:00:13 #67
323876 michaelmoore
pi_98620562
http://www.telegraaf.nl/b(...)gestaan__.html?p=1,1

r 2
quote:
4 jun 2011, 16:20
Grenscontroles weer toegestaan
AMSTERDAM - Europese staatshoofden en regeringsleiders hebben vandaag besloten dat de Schengenlanden onder bepaalde voorwaarden weer grenscontroles mogen invoeren. Dit mag als een lidstaat aan de buitengrenzen haar deel van de grens niet langer kan controleren.

De leiders keuren hiermee de invoering van een vrijwaringsmechanisme goed. De maatregel mag echter alleen als ultieme noodgreep worden gebruikt en moet beperkt blijven in tijd en reikwijdte.

Conflict Italië en Frankrijk

De Europese Commissie presenteert in september een concreet plan. De aanpassing van de Schengenregels vloeit voort uit een conflict tussen Frankrijk en Italië. Frankrijk voerde dit voorjaar opnieuw grenscontroles in nadat de Italiaanse regering besloot om economische vluchtelingen uit Tunesië verblijfsvergunningen voor de Sch

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 24-06-2011 20:15:55 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:02:32 #68
323876 michaelmoore
pi_98620639
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:26:31 #69
323876 michaelmoore
pi_98621570
http://www.telegraaf.nl/d(...)da_verdwijnen__.html

quote:
vr 24 jun 2011, 15:57
’Griekenland moet snel van de agenda verdwijnen’
door Mark Garrelts
AMSTERDAM - De donkere wolken boven de aandelenmarkten zijn nog lang niet verdreven, maar een sprankje optimisme over een oplossing voor de Griekse schuldenproblematiek gaf beleggers een steuntje in de rug.
Volgens Evert Waterlander , directeur bij Optimix Vermogensbeheer, is van belang dat Griekenland uit de gevarenzone komt, voordat er sprake kan zijn van echt herstel op de aandelenmarkten.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:58:45 #70
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_98638109
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:13 schreef SeLang het volgende:
Het is eigenlijk raar dat dit nauwelijks door de onderzoeks journalistiek wordt opgepikt.
Owke... dan maar zo.
Full tekst
---------------------------------------
Geen mail adres opgegeven i.v.m. spam.

Spit even dit topic door.
Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro #9 (en wellicht ook voorgaande topics).
Bewust of bewust onbewust gaat dit de diefstal van de eeuw worden.
Over de juiste stand van zaken inzake kredietwaardigheid Griekenland zie nergens de juiste journalistieke inslag van wat er nu werkelijk aan de hand is.

Mvg,
Drugshond
-----------------------------------------------------------------
Wellicht gebeurd er nog iets leuks. En gaat er iemand daadwerkelijk op onderzoek uit.
>:O
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:14:49 #71
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_98638272
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 19:05 schreef fedsingularity het volgende:
Over Spanje, CDS en Santander.

http://www.zerohedge.com/(...)roblems-coming-spain

The usual suspects

[ afbeelding ]
Ik snap werkelijk geen reet van jouw post (zoals zo vaak). Wat bedoel je te beogen met die cijfers? Ik zie 5 Amerikaanse, 5 Britse en 5 Europese banken.. en dan?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:15:06 #72
89730 Drugshond
pi_98638276
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:49 schreef SeLang het volgende:
Ik heb best zin om weer eens naar Griekenland te gaan. Mooi land hoor :Y. Ik ben in 1993 met de trein heel Peloponnesos rond gereisd en dat kostte geen drol. Zelf koken bij je tentje was onzin want uit eten gaan was bijna net zo goedkoop. Flesje retsina wijn erbij, mjam! :9. Alleen wacht ik nu nog even tot ze weer terug zijn op de dragme zodat het allemaal weer de helft kost van wat het nu is :D
Griekenland == Straks Bangkok van Europa.
Scheelt een boel air-miles. :)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:33:17 #73
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_98638494
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar ja, als er nu één munt is die het nog slechter heeft gedaan dan de euro en de dollar dan is dat de Britse pound :')

[ afbeelding ]
Ik snap die stukjes met Nigel Farage eigenlijk ook niet zo. Het is toch algemeen bekend dat die Farage een Britse nationalist is en rabiaat anti-EU? Nogal wiedes dat hij anti-Euro is en alleen maar slecht praat hierover. Ik snap trouwens sowieso niet dat die Britten zo aan het ‘nit-picken’ zijn op de Euro (kijk maar 'ns naar de BBC), ze zitten toch niet bij de Europese munt?

En inderdaad die figuren 'vergeten' dan maar even dat de VS er waaayyy slechter voor staat dan Europa in z'n geheel. De Euro doet het beter dan de dollar en het pond. Waarschijnlijk overleeft de Euro de crisis wel; meer nog, ik denk dat het de nieuwe reserve munt gaat worden van de 21ste eeuw. De hoogtijdagen van de dollar en de VS zijn voorbij. Ik denk zelfs dat de dollar in deze vorm ten onder gaat en de VS te kampen krijgt met hyperinflatie (over 15 jaar zal er noodgedwongen een ‘nieuwe dollar’ gecreëerd worden).
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:42:45 #74
89730 Drugshond
pi_98638598
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 09:33 schreef SemperSenseo het volgende:
Bleeeeeep
Who cares,
Ga eens op onderzoek uit m.b.t. Denemarken.....-> Edinburgh Agreement
Hebben zij de euro nodig t.o.v. Nederland.... Think Twice.
Is the Euro a selling buck.
We hebben niet alleen onze ziel verkocht.... maar ook onze zaligheid.
pi_98639577
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:55 schreef meth77 het volgende:

[..]

quote:
quote:
Aan de ene kant lachen om de telegraaf hoe dom ze wel niet zijn, aan de andere kant toch je dagelijkse portie nieuws er vandaan halen...
Ik snap niet dat mensen de telegraaf site blijven bezoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')