abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:35:04 #151
297051 schaal_9
Caissière B
pi_98824417
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef von_Preussen het volgende:
Idd, daar kan ik mij bij aansluiten, het gruwt mij ervoor om straks een vaste baan te hebben en de spontaniteit in het leven te verliezen. :'(
Het leven als werkende geeft ook weer nieuwe kansen, maar blijft overeind dat de meeste werkenden met Asperger tegen hun grenzen aanzitten. Over een vaste baan hoef je je geen zorgen te maken, omdat ze steeds meer met tijdelijke contracten werken.

Zie hier trouwens dat kennis flink wordt ondergewaardeerd in ons land ten opzichte van praktijkervaring (lees: zachte vaardigheden):
Bijbaan wint het van de cijferlijst
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_98824565
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:32 schreef Auti het volgende:
Stom kloteding werkt niet!!! AAARGGGHHHH!!! kan het nou echt niet gewoon normaal zoals vroeger. WTF! wéér 30 euro weggegooid, 55 euro in totaal nu.
En in de handleiding staat class 4 or above, koop ik een class 4 is hij te traag. Staat er op de Amerikaanse site dat class6 wordt aangeraden.. 16gb van Transcend. Heb ik!! Doet het NIET!!
Zo kan ik ook verkopen en geld verdienen! LIJERS!!

Fucking stinkkaart kan ik niet eens formateren in windows... Keihard op de backtrack dan maar denk. Het is vet debiel.. duur class4 kaartje van 8gb pakt hij meteen alleen die is te traag en zorgt voor een bufferpauze om de 5 sec. Duur kaartje van 16gb pakt hij niet, sterker nog; computer herkent het kaartje niet eens in bijgeleverde adapter, doe ik hem in de meegeleverde adapter van het 8gb kaartje dan herkent hij hem wel maar kan ik niet formateren (FAT32???) ..

Ik snap niet waarom het allemaal zo raar moet gaan, en uit de handleiding (extreem beknopt en waardeloos) wordt je ook niet wijzer.
Hier betaald een klant toch niet voor? Nu moet ik helemaal zelf gaan lopen kloten. Met de vraag of het mij gaat lukken om het toch aan de gang zou krijgen, wat een uiterst debiele vraag is omdat het gewoon hoort te werken.

WAAROM??!!
Adem in, adem uit. Terugsturen en geld terug vragen (of verkopen op MP) zodat je verlies beperkt blijft. Daarna gewoon even met je ding naar de winkel gaan en vragen of je het uit mag proberen :)

Komt goed, het is geen wereldramp.
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:49:34 #153
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98825281
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:18 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter een praktijkgerichte opleiding kunt gaan doen en van daaruit jezelf ontwikkelen in het beroep dat bij je ligt.
Ik geloof dat ik beter weet wat goed voor mij is dan jij, en daarbij ben ik niet zo gecharmeerd van jouw mening. Derhalve verzoek ik je vriendelijk doch snel dit topic te verlaten, en deze discussie op een ander moment voort te zetten, zover ik daar behoefte aan heb.

Ave.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:51:40 #154
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98825396
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:32 schreef Auti het volgende:
Stom kloteding werkt niet!!! AAARGGGHHHH!!! kan het nou echt niet gewoon normaal zoals vroeger. WTF! wéér 30 euro weggegooid, 55 euro in totaal nu.
En in de handleiding staat class 4 or above, koop ik een class 4 is hij te traag. Staat er op de Amerikaanse site dat class6 wordt aangeraden.. 16gb van Transcend. Heb ik!! Doet het NIET!!
Zo kan ik ook verkopen en geld verdienen! LIJERS!!

Fucking stinkkaart kan ik niet eens formateren in windows... Keihard op de backtrack dan maar denk. Het is vet debiel.. duur class4 kaartje van 8gb pakt hij meteen alleen die is te traag en zorgt voor een bufferpauze om de 5 sec. Duur kaartje van 16gb pakt hij niet, sterker nog; computer herkent het kaartje niet eens in bijgeleverde adapter, doe ik hem in de meegeleverde adapter van het 8gb kaartje dan herkent hij hem wel maar kan ik niet formateren (FAT32???) ..

Ik snap niet waarom het allemaal zo raar moet gaan, en uit de handleiding (extreem beknopt en waardeloos) wordt je ook niet wijzer.
Hier betaald een klant toch niet voor? Nu moet ik helemaal zelf gaan lopen kloten. Met de vraag of het mij gaat lukken om het toch aan de gang zou krijgen, wat een uiterst debiele vraag is omdat het gewoon hoort te werken.

WAAROM??!!
Even denken. Jij hebt een sd kaartje en de computer herkent'm niet?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98826048
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Even denken. Jij hebt een sd kaartje en de computer herkent'm niet?
MicroSDHC van 16GB.. de ene keer pakt hij hem wel en de andere keer niet. Hij pakt hem sowieso alleen in de SD adapter van mijn andere kaartje, in de bijgeleverde adapter pakt hij hem niet. Als hij hem pakt zegt windows dat hij geformateerd moet worden. Standaard kaartjes uit de verpakking hoort de cam te pakken, deed hij echter niet.. hij knippert en dat staat gelijk aan: "memory card fill up" :? .

Daarna ging ik dus op de computer kijken, win7.. krijg melding dat geformateerd moet worden. Done. Maar de cam blijft knipperen en als ik het kaartje wéér in de computer doet krijg ik weer een melding dat er geformateerd moet worden.... of soms zelf dat het formateren niet lukt.
En ik ga daar van schreeuwen. Heb er zelfs een wallpaper van! Ik stop check hem straks even onder Linux.

Het debiele is dat dit kaartje EXACT het kaartje is dat de fabrikant als beste aanbeveelt. En dat ze ook zeggen dat een kaartje uit de verpakking meteen werkt, als je een gebruikt kaartje gebruikt dan moet je pas formateren omdat hij voor de cam echt schoon leeg moet zijn.

Dit zijn van die probleempjes waar ik dus echt steeds gekker van wordt en ook echt heel erg boos. Want het is gewoon LAME! Plug & Play en Autorun is gvd al tig jaar oud!
Het hoort gewoon te werken, zeker volgens het boekje.. en als het dan niet werkt dan raak ik echt pissig. Dat is tegenwoordig doodnormaal en ik kan daar niet tegen, zo vaak kom je problemen tegen of incoherentie in handleidingen en alles.
Als je als noob zelf een Ziggo aansluiting gaat doen via de handleiding dan kan je het wel vergeten.. doe je stap voor stap zoals beschreven.. kom je dingen tegen waar je een technerd voor nodig hebt. En waarom?
Ik ging het 2 weken terug nog doen, nieuwe ziggo modem/router installeren bij familie. Doe je het volgens het boekje ga je plat op je bek.
-weg-
pi_98826452
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:38 schreef Sushimonster het volgende:

[..]

Adem in, adem uit. Terugsturen en geld terug vragen (of verkopen op MP) zodat je verlies beperkt blijft. Daarna gewoon even met je ding naar de winkel gaan en vragen of je het uit mag proberen :)

Komt goed, het is geen wereldramp.
Mjah.. punt is dat dat niet zo makkelijk gaat.. al ben ik rustiger en is de cam gelukkig robuust.
Gaat wel weer over ook, maar ik kan hier echt niet tegen en nu ben ik dus helemaal over de zeik.
Maar alles is online aankoop, dus dat is lastig.
Maar het heeft er vooral mee te maken dat ik was ingesteld op gebruik van mijn actioncam.. Ben ik helemaal fieperdefiep mee en is een dingetje om vrolijk van te worden maar nu is het alleen maar ellende. En ik hou niet van ellende, daar heb ik al genoeg van! Ik weet dat het leven niet makkelijk is, écht!, maar ik heb zoveel pech... En het is nergens voor nodig!
En als ik het niet aan de gang krijg dan koop ik wel weer een ander kaartje (worldchamp in geldverspillen) .. maar dat is dus gestoord en kan ook pas volgende maand. Ik wil gewoon dat het werkt, het is al vet debiel dat een class 4 kaartje te traag is terwijl in de handleiding als aanbevolen staat.. en dan later op de USA site lezen dat je een class 6 moet hebben...
Straks moet ik nog firmware gaan flashen ook 8)7
-weg-
pi_98827574
DID IT!! WTF echt heh.. formateren onder Linux en nu accepteerd de cam het kaartje.. Daar waar windows keihard faalde. Hoe kan dat? En waarom? En waarom staat dat nergens en moet ik dat zelf weer doen en kost mij dat heel veel frustratie terwijl het niet nodig is?
Nu weet ik weer waarom ik eigen spul om te werken bij Alliander en waarom ik zo schijt op het "establishment".

Niemand die het kan uitleggen ook..

Nu maar hopen dat het kaartje snel genoeg is.
-weg-
pi_98830378
Hoe gaan jullie om met teleurstellingen?
Of als je iets verwacht of ergens op hoopt en dat je dan helemaal mis zit? Terwijl je er ook niets aan kan doen.
-weg-
pi_98832352
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:39 schreef Auti het volgende:
Hoe gaan jullie om met teleurstellingen?
Of als je iets verwacht of ergens op hoopt en dat je dan helemaal mis zit? Terwijl je er ook niets aan kan doen.
Door vreselijk te balen en enorm sjagrijnig te worden!
Ik loop al maanden te dubben over een tablet, heb van de week eindelijk de knoop doorgehakt (mede dankzij een uitgestelde-betalingsregeling), dus ik een Transformer-met-dock besteld. Eerst de 32G versie, maar die was slecht leverbaar, dus ik gisteren die geannuleerd en een 16G versie besteld want die was wel direct leverbaar. Ik dus vanmiddag al stuiterend het pakketje van de postbode aangepakt, maak hem likkebaardend open... Is het de versie ZONDER dock! Dus ik (pissig) Wehkamp gebeld, "Ja goh inderdaad heel vervelend hoor!". Afijn, opnieuw besteld, deze moet retour, maar nu is de levertijd alsnog minimaal 3 werkdagen... Dus nou heb ik hem op zijn vroegst pas maandag. Goftedomme. Ik had echt gruwelijk de pest in.
Nou heb ik het ding dus in huis, maar ik mag hem niet gebruiken... Als de nieuwe komt, moet deze gelijk terug, dus de tablet omruilen gaat niet. Bovendien kloppen de serienummers op de doos en op de tablet dan niet meer met elkaar (wat bij garantie weer een issue kan zijn). Dus ik heb er nu een in huis, maar ik mag er eigenlijk niet aankomen. ;(
En hoe ik daarmee omga... Tja. Ik heb altijd de neiging om heel hard te vloeken en te schreeuwen en tegen dingen aan te gaan schoppen maar ik kan me meestal wel beheersen. Maar het kan mijn humeur wel totaal naar de kloten helpen ja, en soms voor meerdere dagen.
Gelukkig heb ik nu een paar leuke dagen in het vooruitzicht (ik ga werken als vrijwilliger bij een muziekfestival in Wijk aan Zee) dus dat leidt me wel af. Maar toch... Stiekem baal ik als een stekker.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_98832703
Ik trek teleurstellingen ook heel slecht ja. En onkunde. 9 van de 10 keer als ik wat koop weet ik meer van het product af dan de verkoper zelf omdat ik mijn huiswerk op internet al gedaan heb. En laatst bleek ik opeens zogenaamd geen zorgverzekering meer te hebben. Op een of andere website waar apotheken hun gegevens vandaan halen stond dat mijn verzekering in december was beeindigd terwijl dat niet zo is. Moest ik allerlei toeren uithalen bellen mailen etc om weer correct in dat systeem terecht te komen. Dat allemaal omdat een of andere data-entry mongool ergens een fuck up gemaakt heeft. Vervolgens moet je het zelf maar uitzoeken om het recht te zetten. Ik heb daar allemaal geen energie voor.
"they know nothing about me and i really doubt they care
but that's alright cause by myself i do fine anywhere"
pi_98832913
Haha herkenbaar!
Die frustratie ook! Haha! Het is een soort van walgelijke perfectionisme heh? Ik vraag mij alleen nog af of dat vanuit begaafdheid of vanuit ASS komt. Ik vind het heel interessant omdat ook veel hoogbegaafde NT'ers dit soort frustraties kennen, waarbij veel mensen zich dan weer afvragen of ze niet autistisch zijn.. volg je het nog? :D

@Pandora73, wat voor muziekfestival is dat dan precies en wanneer?
-weg-
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:58:17 #162
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98833654
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:03 schreef Auti het volgende:

[..]

MicroSDHC van 16GB.. de ene keer pakt hij hem wel en de andere keer niet. Hij pakt hem sowieso alleen in de SD adapter van mijn andere kaartje, in de bijgeleverde adapter pakt hij hem niet. Als hij hem pakt zegt windows dat hij geformateerd moet worden. Standaard kaartjes uit de verpakking hoort de cam te pakken, deed hij echter niet.. hij knippert en dat staat gelijk aan: "memory card fill up" :? .

Daarna ging ik dus op de computer kijken, win7.. krijg melding dat geformateerd moet worden. Done. Maar de cam blijft knipperen en als ik het kaartje wéér in de computer doet krijg ik weer een melding dat er geformateerd moet worden.... of soms zelf dat het formateren niet lukt.
En ik ga daar van schreeuwen. Heb er zelfs een wallpaper van! Ik stop check hem straks even onder Linux.

Het debiele is dat dit kaartje EXACT het kaartje is dat de fabrikant als beste aanbeveelt. En dat ze ook zeggen dat een kaartje uit de verpakking meteen werkt, als je een gebruikt kaartje gebruikt dan moet je pas formateren omdat hij voor de cam echt schoon leeg moet zijn.

Dit zijn van die probleempjes waar ik dus echt steeds gekker van wordt en ook echt heel erg boos. Want het is gewoon LAME! Plug & Play en Autorun is gvd al tig jaar oud!
Het hoort gewoon te werken, zeker volgens het boekje.. en als het dan niet werkt dan raak ik echt pissig. Dat is tegenwoordig doodnormaal en ik kan daar niet tegen, zo vaak kom je problemen tegen of incoherentie in handleidingen en alles.
Als je als noob zelf een Ziggo aansluiting gaat doen via de handleiding dan kan je het wel vergeten.. doe je stap voor stap zoals beschreven.. kom je dingen tegen waar je een technerd voor nodig hebt. En waarom?
Ik ging het 2 weken terug nog doen, nieuwe ziggo modem/router installeren bij familie. Doe je het volgens het boekje ga je plat op je bek.
Wat ik dan altijd doe is de computer opnieuw opstarten, en meteen als hij is opgestart die kaart/usb/vul zelf in, in de pc steken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98835676
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:41 schreef Auti het volgende:
Het is het Juttersfestival. De bedoeling was dat het een driedaags festival zou zijn, maar twee weken geleden heeft de hoofdsponsor zich teruggetrokken, en nu is het nog maar 1 dag. Maar wij gaan daar dus helpen met de tent bouwen, inrichten, achter de kassa zitten, gasten opvangen, enzovoorts. Dit wordt de derde keer dat ik er werk, en het is voorgaande jaren altijd heel erg leuk en gezellig geweest. Super balen (ook voor de organisatie) dat het nu zo ingekort is... En dan moeten de echte bezuinigingen nog komen... -O-
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:42:34 #164
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98843855
Maar het voelt wel heel vernederend aan als je hersens je op zo'n cruciaal moment je laat barsten :r
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98847519
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:41 schreef Auti het volgende:
Haha herkenbaar!
Die frustratie ook! Haha! Het is een soort van walgelijke perfectionisme heh? Ik vraag mij alleen nog af of dat vanuit begaafdheid of vanuit ASS komt. Ik vind het heel interessant omdat ook veel hoogbegaafde NT'ers dit soort frustraties kennen, waarbij veel mensen zich dan weer afvragen of ze niet autistisch zijn.. volg je het nog? :D

Ik kan je heel goed volgen, maar perfectionisme kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben. Mensen met faalangst kunnen ook perfectionistisch zijn, maar hoeven niet gelijk begaafd of autistisch te zijn.
signatuurloos
pi_98847534
ik wilde dit even kwijt. En aangezien het relevant is leek het me wel leuk om te melden.
Goed ik heb van de week dus een gesprek gehad, met een decaan van mijn toekomstige hogeschool. Waar ik bedrijfskundige informatica opleiding wil gaan doen.
Die afspraak was omdat ze en studeren met beperking centrum hebben, die faciliteiten biedt aan studenten met een beperking(waaronder ik met PDD-NOS) val.
Nou moet ik zeggen, dat ik er wel wat leuke plannen/ideeen tussen zaten, zoals extra tentamentijd, studiemaatje en een speciale cursus durende 1 kwartaal van de opleiding als keuzevak met studiepunten :) gericht op het leren studeren met de beperking het beter te plannen van dingen. Tot dusver positief, maar ik moet zeggen die decaan was zo negatief als maar kan zijn.
ipv. proberen te motiveren werkte het eigenlijk demotiverend(hoewel ik me dus niet laat beinvloeden door haar). Ze begon eerst met het punt dat BI geen goede keus is voor een autist, omdat het comminicatie betrefd, maar laat mij nou juist goed zijn in zakelijke communicatie.
En daarna dat ik het 1e jaar heel licht moet opnemen en als oefening/test zien, aangezien het slagingspercentage van autisten lager is dan normaal enz.
En of het zowieso wel verstandig is om aan het HBO te beginnen, en begon mijn psycholoog zwart te maken, dat psychoogen vaak een studie alleen als bezigheidsterapie zien en dat ze vergeten het totale plaatje erbij te halen op het moment van helpen en ondersteunen... :( :( :( :( :(
En ik had echt zoiets van zijn we klaar, ik weet dat ik het kan..en volgens mijn psycholoog ook, want ik heb gewoon de normale intelligentie, en ik heb tot nu toe altijd prima overleefd zonder mijn beperking te weten dus nu wetende en er rekening mee te kunnen houden nog meer :)

Maar goed, ik heb het decaan figuur nodig voor de extra voorzieningen..maar verder intereseert dat mens me dus niet...ik begon me echt als een verstandelijk gehandicapte persoon behandeld te voelen :( :(
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:43:41 #167
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_98847610
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik beter weet wat goed voor mij is dan jij, en daarbij ben ik niet zo gecharmeerd van jouw mening. Derhalve verzoek ik je vriendelijk doch snel dit topic te verlaten, en deze discussie op een ander moment voort te zetten, zover ik daar behoefte aan heb.

Ave.
Blijf in je waan......

Ave.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:47:42 #168
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98847840
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:42 schreef cafpow het volgende:
ik wilde dit even kwijt. En aangezien het relevant is leek het me wel leuk om te melden.
Goed ik heb van de week dus een gesprek gehad, met een decaan van mijn toekomstige hogeschool. Waar ik bedrijfskundige informatica opleiding wil gaan doen.
Die afspraak was omdat ze en studeren met beperking centrum hebben, die faciliteiten biedt aan studenten met een beperking(waaronder ik met PDD-NOS) val.
Nou moet ik zeggen, dat ik er wel wat leuke plannen/ideeen tussen zaten, zoals extra tentamentijd, studiemaatje en een speciale cursus durende 1 kwartaal van de opleiding als keuzevak met studiepunten :) gericht op het leren studeren met de beperking het beter te plannen van dingen. Tot dusver positief, maar ik moet zeggen die decaan was zo negatief als maar kan zijn.
ipv. proberen te motiveren werkte het eigenlijk demotiverend(hoewel ik me dus niet laat beinvloeden door haar). Ze begon eerst met het punt dat BI geen goede keus is voor een autist, omdat het comminicatie betrefd, maar laat mij nou juist goed zijn in zakelijke communicatie.
En daarna dat ik het 1e jaar heel licht moet opnemen en als oefening/test zien, aangezien het slagingspercentage van autisten lager is dan normaal enz.
En of het zowieso wel verstandig is om aan het HBO te beginnen, en begon mijn psycholoog zwart te maken, dat psychoogen vaak een studie alleen als bezigheidsterapie zien en dat ze vergeten het totale plaatje erbij te halen op het moment van helpen en ondersteunen... :( :( :( :( :(
En ik had echt zoiets van zijn we klaar, ik weet dat ik het kan..en volgens mijn psycholoog ook, want ik heb gewoon de normale intelligentie, en ik heb tot nu toe altijd prima overleefd zonder mijn beperking te weten dus nu wetende en er rekening mee te kunnen houden nog meer :)

Maar goed, ik heb het decaan figuur nodig voor de extra voorzieningen..maar verder intereseert dat mens me dus niet...ik begon me echt als een verstandelijk gehandicapte persoon behandeld te voelen :( :(
Als het echt zo is zoals jij het hier schets dan zou ik haar gewoon links laten liggen. Als ze jou iets wil afraden dan onderbouwd ze dat maar mooi met hier en daar een vleugje eufemisme.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98848208
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Als het echt zo is zoals jij het hier schets dan zou ik haar gewoon links laten liggen. Als ze jou iets wil afraden dan onderbouwd ze dat maar mooi met hier en daar een vleugje eufemisme.
Ach, mij boeit die decaan figuur niks. Eigenlijk gebruik haar gewoon, ik heb iets nodig om mijn studie beter en succesvoller te kunnen afronden, en de enige weg om dat krijgen is via haar. Dus hou ik het zo oppervlakkig mogelijk..op need to know basis..en regelijk zo veel mogelijk buiten de decaan om :)
pi_98853962
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ave.
Nou zeg, dit had goede bedoelingen :P
  donderdag 30 juni 2011 @ 02:58:06 #171
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98854042
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 02:49 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zo kwam dat niet over.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98854630
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:31 schreef Auti het volgende:
DID IT!! WTF echt heh.. formateren onder Linux en nu accepteerd de cam het kaartje.. Daar waar windows keihard faalde. Hoe kan dat? En waarom? En waarom staat dat nergens en moet ik dat zelf weer doen en kost mij dat heel veel frustratie terwijl het niet nodig is?
Nu weet ik weer waarom ik eigen spul om te werken bij Alliander en waarom ik zo schijt op het "establishment".

Niemand die het kan uitleggen ook..
[ link | afbeelding ]

Nu maar hopen dat het kaartje snel genoeg is.
Je had geen optie om de kaart te formatteren in de camera zelf? Ik heb zelf het probleem met die microsd kaartjes die ik onder linux gebruik die windows naderhand niet wil lezen of aangeeft dat ze waarschijnlijk corrupt zijn.
Heeft overigens weinig met Windows te maken, maar alles met de fabrikant van de kaartjes / kaartadapters :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_98854640
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:28 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Door vreselijk te balen en enorm sjagrijnig te worden!
Ik loop al maanden te dubben over een tablet, heb van de week eindelijk de knoop doorgehakt (mede dankzij een uitgestelde-betalingsregeling), dus ik een Transformer-met-dock besteld. Eerst de 32G versie, maar die was slecht leverbaar, dus ik gisteren die geannuleerd en een 16G versie besteld want die was wel direct leverbaar. Ik dus vanmiddag al stuiterend het pakketje van de postbode aangepakt, maak hem likkebaardend open... Is het de versie ZONDER dock! Dus ik (pissig) Wehkamp gebeld, "Ja goh inderdaad heel vervelend hoor!". Afijn, opnieuw besteld, deze moet retour, maar nu is de levertijd alsnog minimaal 3 werkdagen... Dus nou heb ik hem op zijn vroegst pas maandag. Goftedomme. Ik had echt gruwelijk de pest in.
Nou heb ik het ding dus in huis, maar ik mag hem niet gebruiken... Als de nieuwe komt, moet deze gelijk terug, dus de tablet omruilen gaat niet. Bovendien kloppen de serienummers op de doos en op de tablet dan niet meer met elkaar (wat bij garantie weer een issue kan zijn). Dus ik heb er nu een in huis, maar ik mag er eigenlijk niet aankomen. ;(
En hoe ik daarmee omga... Tja. Ik heb altijd de neiging om heel hard te vloeken en te schreeuwen en tegen dingen aan te gaan schoppen maar ik kan me meestal wel beheersen. Maar het kan mijn humeur wel totaal naar de kloten helpen ja, en soms voor meerdere dagen.
Gelukkig heb ik nu een paar leuke dagen in het vooruitzicht (ik ga werken als vrijwilliger bij een muziekfestival in Wijk aan Zee) dus dat leidt me wel af. Maar toch... Stiekem baal ik als een stekker.
Had hetzelfde bij het bestellen van m'n nieuwe pc, alles samengesteld klopte eerst de levertijd niet (5 ipv 2 weken) omdat toch niet alles op voorraad bleek te zijn (terwijl dat wel zo op de site stond) en toen was het eindelijk geleverd had TNT mijn 1200 euro kostende systeem ergens zo hard laten vallen dat m'n mobo was doorgescheurd terwijl het in de kast zat.
Dus... leverancier weer bellen, zelf pc langsgebracht (200km op-en-neer en zelf weer opgehaald. Frustratie alom, maar verder dan een beetje gefrustreerd vinnig zijn kom ik niet... boos wordt ik haast nooit.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_98856804
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 06:58 schreef Ceased2Be het volgende:

Je had geen optie om de kaart te formatteren in de camera zelf? Ik heb zelf het probleem met die microsd kaartjes die ik onder linux gebruik die windows naderhand niet wil lezen of aangeeft dat ze waarschijnlijk corrupt zijn.
Heeft overigens weinig met Windows te maken, maar alles met de fabrikant van de kaartjes / kaartadapters :)
Nee, het cameraatje zelf heeft geen menu of schermpje. 1 knop, aan/uit klaar. Als een kaartje vol is dan moet je hem ook formateren om hem weer leeg te krijgen. Files verwijderen heeft geen zin, het cameraatje herkend het kaartje dan niet als zijnde leeg, hij moet geformateerd worden.
Het is een raar verhaal allemaal, maar het werkt nu :Y Vandaag even testen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 07:02 schreef Ceased2Be het volgende:

Had hetzelfde bij het bestellen van m'n nieuwe pc, alles samengesteld klopte eerst de levertijd niet (5 ipv 2 weken) omdat toch niet alles op voorraad bleek te zijn (terwijl dat wel zo op de site stond) en toen was het eindelijk geleverd had TNT mijn 1200 euro kostende systeem ergens zo hard laten vallen dat m'n mobo was doorgescheurd terwijl het in de kast zat.
Dus... leverancier weer bellen, zelf pc langsgebracht (200km op-en-neer en zelf weer opgehaald. Frustratie alom, maar verder dan een beetje gefrustreerd vinnig zijn kom ik niet... boos wordt ik haast nooit.
Vreselijke dingen zijn dat. Bij mij kwamen ze eens alles brengen om een computer te bouwen, alleen de kast hadden ze niet bij 8)7
-weg-
pi_98858291
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:35 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het leven als werkende geeft ook weer nieuwe kansen, maar blijft overeind dat de meeste werkenden met Asperger tegen hun grenzen aanzitten. Over een vaste baan hoef je je geen zorgen te maken, omdat ze steeds meer met tijdelijke contracten werken.

Men doet hun uiterste best om werknemers steeds meer onzekerheden te verschaffen, zeker voor oudere werknemers is dat gewoon hel. Alsof ze daardoor beter gaan presteren. Vooral mensen met ASS zijn hier totaal de klos mee.

Ik snap echt niet waar organisaties mee bezig zijn. :N Je zou toch verwachten dat ze hun mensen willen binden, het omgekeerde is eerder waar. :')

quote:
Zie hier trouwens dat kennis flink wordt ondergewaardeerd in ons land ten opzichte van praktijkervaring (lees: zachte vaardigheden):
Bijbaan wint het van de cijferlijst
Is al jaren het geval en dat wordt alleen maar erger. Voor ASS-ers worden de kansen op werk met de dag kleiner zo. :N

Het is voor een NT-er al haast niet meer te doen die ratrace, laat staan iemand met ASS.

Wat bedrijven vandaag de dag verlangen staat ronduit HAAKS op de eigenschappen met mensen met ASS. 8)7
pi_98858506
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef von_Preussen het volgende:
Idd, daar kan ik mij bij aansluiten, het gruwt mij ervoor om straks een vaste baan te hebben en de spontaniteit in het leven te verliezen. :'(
Constante onzekerheid over je inkomen... nee dat is fijn. :{w Zeker als je ooit 50 wordt en niet onder de pannen bent dan kom je er gewoon niet tussen. Zelf NT-ers van40 plus, werkgevers lussen die niet meer hoor. Schandalig, en het kabinet doet daar geen fluit aan, die kietelt werkgevers liever dood dan ook maar 1 woord kritisch te zijn. Intussen worden mensen strak massaal uit de WAjong gedumpt, zonder dat werkgevers verplicht worden om een deel van die mensen aan te nemen. w/
pi_98858663
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:21 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Valt ook wel mee, je ziet bij veel HBO / Universitaire opleidingen veel studenten van 25+ je gaat echt niet opvallen als je daar met je 24 binnen komt vallen hoor :)
Mensen kunnen beter 80 bijbanen op hun cv hebben staan. :') Daar geilen werkgevers tegenwoordig op. Het lijkt wel een heilige graal. Kennis deed vroeger er al niet meer toe, trouwens. De extremen worden alleen maar groter. Het verandering van het weer komen niet eens in de buurt bij de veranderingen in het werkklimaat. Er worden onmenselijke eisen gesteld. De tweedeling is allang een feit.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:21:09 #178
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_98859147
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 02:49 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook.
pi_98866527
Woohoo! Ik ben best wel heel erg tevreden :Y FILMPJE!

Stukje Nationaal park Zuid-Kennemerland incl een klein stukje wildlife :9

Nog even iets beter zorgen voor minder trilling, maar it works!
Ik ben zo blij als een klein kind :D
-weg-
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:02:24 #180
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98867598
Fijn om te horen dat jij ondanks de aanvankelijke tegenslag er nu toch plezier aan hebt! :)

Edit: mooi (duin?)gebied ook om te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')