Wie zouden ze anders moeten nemen? Simoncelli rijdt al op een fabrieksmachine.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:20 schreef Xaobotnik het volgende:
Is de keus voor Aoyama niet raar? Kunnen ze hem gewoon bij zijn team wegtrekken? En bij Gresini wordt zijn vervanger Akiyoshi zijn, die vorig jaar kampioen werd in de Japanse Superbikes.
Overigens is Aoyama wel goed in de regen. Dat was hij in de 250cc, en ook in Spanje ging hij goed.
HRC betaalt het zitje van Aoyama bij Gresini, mede daarom kan Simoncelli dit jaar met een fabrieksfiets rijden.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:20 schreef Xaobotnik het volgende:
Is de keus voor Aoyama niet raar? Kunnen ze hem gewoon bij zijn team wegtrekken? En bij Gresini wordt zijn vervanger Akiyoshi zijn, die vorig jaar kampioen werd in de Japanse Superbikes.
Overigens is Aoyama wel goed in de regen. Dat was hij in de 250cc, en ook in Spanje ging hij goed.
Omdat wij Nederlanders in ons eigen land op onze eigen baan niet mogen filmenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:16 schreef tralalala het volgende:
Wordt volgens mij alleen maar op Sport1 uitgezonden?
BBC zendt F1 uiten Sport1 zeg ik altijd op in de zomermaanden.
Heb wel eens berichten geplaatst tijdens een MotoGP race op dit forum, dan zie je hoe onpopulair deze sport is.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:16 schreef tralalala het volgende:
Wordt volgens mij alleen maar op Sport1 uitgezonden?
BBC zendt F1 uiten Sport1 zeg ik altijd op in de zomermaanden.
In Spanje en Italie is MotoGP wel zeer populair, Engeland en Duitsland zijn meer van het autoracen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb wel eens berichten geplaatst tijdens een MotoGP race op dit forum, dan zie je hoe onpopulair deze sport is.
Vind je het gek? MotoGP race met 16 coureurs waarvan 6 Spaans en 5 Italiaans.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In Spanje en Italie is MotoGP wel zeer populair, Engeland en Duitsland zijn meer van het autoracen.
Nee, dat is logisch, maar ik dacht dat je het over de populariteit van de MotoGP in zijn algemeenheid had. Zonder lokale held zal het nooit echt populair worden in Nederland, dan kijkt men liever naar een succesvolle Nederlandse schaatser.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Vind je het gek? MotoGP race met 16 coureurs waarvan 6 Spaans en 5 Italiaans.
NIet alleen dit. De echte sterren blijven natuurlijk uit. Rossi is er, maar op de een of andere manier kennen we dat blije gedrag nu wel, en is hij sowieso niet meer de olijke Rossi. Verder heb je natuurlijk ook anderen nodig. We hebben zo rond 2000 een tijd gehad dat er meerdere sterren in de verschillende klasses rondreden. Denk aan een Biaggi, Harada, Rossi, Capirossi, Roberts, die gewoon allemaal aanspraken. En dan had je ook nog rijders als Abe, Jacque, Waltmann, Okada, Criville, Aoki die ook allemaal een redelijke fanbase hadden. Dat is wel iets anders dan het Spaans/Italiaanse kampioenschap dat we nu hebben, waarbij de klassen onder de hoogste klasse sowieso in de anonimiteit een stille dood in termen van commercie lijken te sterven.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:40 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee, dat is logisch, maar ik dacht dat je het over de populariteit van de MotoGP in zijn algemeenheid had. Zonder lokale held zal het nooit echt populair worden in Nederland, dan kijkt men liever naar een succesvolle Nederlandse schaatser.
Overigens is het morgen live te zien op NOS, al zit ik gelukkig op het circuit
Volgens buienradar wel ja, misschien klein miezelregen tot 12.30quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:11 schreef Ambrosius het volgende:
Het zou wel eens heel de middag droog kunnen zijn of niet?
Gelukkigquote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:40 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Overigens is het morgen live te zien op NOS, al zit ik gelukkig op het circuit
Als de F1 kwalificatie maar op de BBC komt.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:22 schreef DennisDeBengel het volgende:
Wat een drol van een commentator, kijk normaal gesproken altijd op BBC maar die zenden vandaag niet uit ivm Wimbledon.
regenquote:
Bradley smiss?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:07 schreef Alleskids het volgende:
het begint nu erg voorspelbaar te worden met Simoncelli. volgens mij wordt het tijd voor een race ban, of zijwieltjes aan zijn motor.
ik kreeg zinin chips tijdnes de moto2, in smiss chips
Alle liefhebbers zitten in Assenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:26 schreef Waffle het volgende:
Dat er zo weinig posts komen hierover op fok.
Ik ben gewoon voor de ingang(ik moest werkenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:37 schreef Waffle het volgende:
Wilde er graag bij zijn, maar heb het geld niet over
Nog foto's?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:31 schreef Fir3fly het volgende:
Oh Simoncelli, wanneer hou je dat ding eens op de baan?
Die crash besliste helaas de race, Spies kreeg een gaatje en, alle credit voor hem natuurlijk, gaf dat niet meer weg. Maar zonder die crash had het een stuk spannender kunnen worden met Stoner, Sic en Lorenzo er bij.
Gelukkig voor mij waren de 125 en de Moto2 allebei vrij geniaal, dus alsnog wel vermaakt op de tribune.
Door de actie van Simoncelli werd de race idd vermoordquote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:31 schreef Fir3fly het volgende:
Oh Simoncelli, wanneer hou je dat ding eens op de baan?
Die crash besliste helaas de race, Spies kreeg een gaatje en, alle credit voor hem natuurlijk, gaf dat niet meer weg. Maar zonder die crash had het een stuk spannender kunnen worden met Stoner, Sic en Lorenzo er bij.
Gelukkig voor mij waren de 125 en de Moto2 allebei vrij geniaal, dus alsnog wel vermaakt op de tribune.
Allicht niet. Behalve 200cc extra verandert er weinig. Alle fabrieken komen gewoon met een doorontwikkeling van de huidige motor en Suzuki stopt er waarschijnlijk mee. We krijgen er een paar B-teams bij dus er rijden wat meer motoren mee maar dat is alles.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Prima weekend gehadal hoop ik dat de MotoGP volgend jaar met de 1000cc weer wat interessanter gaat worden.
Het rijden met een 1000cc is wel wat anders, daarmee kun je hoekiger rijden en daardoor meerdere verschillende lijnen rijden. Rijders zoals Hayden en Edwards zouden daarmee veel beter uit de voeten moeten kunnen komen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Allicht niet. Behalve 200cc extra verandert er weinig. Alle fabrieken komen gewoon met een doorontwikkeling van de huidige motor en Suzuki stopt er waarschijnlijk mee. We krijgen er een paar B-teams bij dus er rijden wat meer motoren mee maar dat is alles.
Zo lang die belachelijke brandstof regel blijft zal het racen altijd belemmerd blijven.
Een paarquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LCR Honda pitbox (Elias)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stoner pit inSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.HaydenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
quote:Op maandag 27 juni 2011 14:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een paar. Niet heel bijzonder, maar ach.
Repsol Honda pitboxSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LCR Honda pitbox (Elias)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stoner pit inSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Haydenheel irritant.. spoiler tags..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dubbelklik gewoon op de eerste dan openen ze allemaal.quote:And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Leuke Moto2 race in Mugello
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Lorenzo heeft verstoppertje gespeeld.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Denk dat ie inderdaad te vroeg te veel heeft gegeven.Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Stoner zei tegen bbc dat het zijn fout was, verkeerde bandenspanning gekozen. Lorenzo was erg goed, knap ook van Dovi!And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Viel me trouwens ook mee dat Simoncelli zich rustig hield vandaagquote:Op zondag 3 juli 2011 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
Stoner zei tegen bbc dat het zijn fout was, verkeerde bandenspanning gekozen. Lorenzo was erg goed, knap ook van Dovi!![]()
![]()
Leukste race van het seizoen! Erg straks gereden van Lorenzo, constant 48laag de 2e helft van de race en met een mooie actie voorbij aan Stoner. Dovi liet ook eindelijk weer eens wat zien, nu heeft hij meer van dit soort resultaten nodig. Probleempje van Stoner had denk ik ook te maken met de beperkte tracktime in het droog dit weekend, zag ook veel verschillende compounds in het middenveld.
125cc en Moto2 waren ook mooie races en tot de laatste bocht spannend!![]()
Hij was wel weer lekker agressief bij het aanremmen in turn 1 in de duels met Spies, maar zijn racepace was helaas niet geweldig dit weekend, hij moet ook eens gaan werken aan zijn starts want die zijn al het hele jaar waardeloos.quote:Op zondag 3 juli 2011 15:19 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Viel me trouwens ook mee dat Simoncelli zich rustig hield vandaag![]()
Klopt vooral bij de 125 maakte de uiteindelijke nummer 2 rare manouvres op start/finishquote:Op maandag 4 juli 2011 02:28 schreef M.Melandri het volgende:
125cc en Moto2 waren ook mooie races en tot de laatste bocht spannend!Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Wat een 125cc race! Faubel en Zarco komen tegelijk over de finish, maar Faubel wint omdat hij een snellere snelste raceronde heeft gereden.![]()
Overigens zijn de rijders onder leiding van Jorge Lorenzo overeen gekomen dat ze niet willen rijden in Motegi.
Ik kan niet wachten om het gezeur te horen als de fabrieken hun contracten nog even onder de neus duwen.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Vind je? Het is dat er wat hoogteverschillen inzitten maar verder is er geen bal aan.quote:
Gelukkig wel een mooie race, leuk om Pedrosa weer in topvorm te zien.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Idd het was eindelijk weer eens spannendquote:Op zondag 17 juli 2011 19:42 schreef m1155 het volgende:
Leuke race. Goed dat Pedrosa weer eens wint en alles dicht bij elkaar bleef aan de kop.
My mama didn't raise no fool![]()
Volgens mij begon het om 19.00 inderdaad...quote:Op zondag 24 juli 2011 22:56 schreef tralalala het volgende:
Of zit ik zometeen naar een herhaling te kijken?Maar ik weet nog niks van de rit af, dus kan hem kijken alsof het live is.
![]()
BBC is laat...And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Een keer een fatsoenlijke start van RossiPremier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Komen helemaal niet in actie...quote:Op zondag 24 juli 2011 23:06 schreef Droopie het volgende:
Ehh.. krijgen we hierna Moto2 of is alles al geweest?![]()
Is alleen een motoGP wedstrijd. Ik zat ook al te kijkenquote:Op zondag 24 juli 2011 23:06 schreef Droopie het volgende:
Ehh.. krijgen we hierna Moto2 of is alles al geweest?![]()
Pfff.. ik vind dit helemaal niet leuk. Maar een paar motoren en that's it.
Moto2 vind ik leuker.. Maar ben maar een casual kijkerHell To The Liars![]()
Hij ligt er weer af
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Nee dat nietPremier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Stoner. Wat een pass op Lorenzo!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Mooie race idd, leuk dat Iannone weer eens vooraan te zien was, Suter op de weg terugHoop overigens dat Bradl de titel pakt, leuke rijder om naar te kijken.
![]()
Damn, heb ik een race gemist? Wanneer was diequote:Op zondag 14 augustus 2011 13:19 schreef M.Melandri het volgende:
Mooie race idd, leuk dat Iannone weer eens vooraan te zien was, Suter op de weg terugHoop overigens dat Bradl de titel pakt, leuke rijder om naar te kijken.
![]()
![]()
Moto2 is zojuist verreden, MotoGP begint over 18minquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:22 schreef 12345r het volgende:
[..]
Damn, heb ik een race gemist? Wanneer was die![]()
![]()
Ah, jammer. MotoGP staat al aanquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:42 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Moto2 is zojuist verreden, MotoGP begint over 18min![]()
![]()
Waar is het ooit mis gegaan
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Zo jammer van Bautista.
Maar goed om te zien dat Ducati dichterbij is gekomen, Rossi kon het tempo beter bijhouden dan in vorige races.
En goede races van Simo en Dovi, Lorenzo met rare problemen, zeer zeldzaam.
En Stoner was wederom ongenaakbaar, als hij nou de titel niet wint eet ik m'n hoed op.
[ Bericht 36% gewijzigd door Fir3fly op 14-08-2011 15:01:01 ]And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Net Moto2 gekeken, wat een fantastische race. Veel passes, een paar touché's en een terechte winnaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Jammer dat Pedrosa onderuit ging, was het hele weekend de snelste, anders was het een leuke strijd met Stoner geworden denk ik.
Lorenzo moest een gokje nemen met zijn voorband, Brno is een circuit waar de voorkant cruciaal is. Zijn pace was met een harde voorband niet goed genoeg om Pedrosa en Stoner bij te benen dus nam hij een gokje met een zachte voorband, die sleet echter te snel en hij zakte daardoor snel weg. Ook een reden waarom Rossi goed mee kon komen, de voorkant is wel ok maar de achterkant een stuk minder.![]()
Onzin.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Veel electronica + 800cc ipv 990cc
Het zijn de MSMA regels (beperkte brandstof) die het racen in de weg zitten.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Overigens testen vandaag Honda en Yamaha hun 1000cc machines voor volgend jaar. Tijden zijn nu al sneller dan de 800s, en zijn enorm close.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Dat heeft amper invloed, het zorgt er alleen voor dat die blokken tijdens een race niet volledig op de max kunnen blijven, maar dat is voor iedereen hetzelfde.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin.
Het zijn de MSMA regels (beperkte brandstof) die het racen in de weg zitten.
Nog een quote van Rossi over de 800ccDorna gaat ook niet voor niks terug naar 1000cc, periode van 2007-2011 waren grotendeels gewoon erg saaie races en dit is ook ten koste gegaan van de populariteit.quote:De overstap naar de 800cc motoren is in mijn beleving de grootste fout die er is gemaakt in het wereldkampioenschap in de afgelopen 15 jaar want er is heel veel spektakel verloren gegaan en één van de oorzaken hiervan is de grote hoeveelheden elektronische hulpmiddelen. In alle opzichten waren de 990cc motoren beter.” Aldus de Yamaha coureur.![]()
TT gemist? Grote gaten door ongeluk in de eerste ronde, en Spies kon gewoon het gat blijven houden. Niets ten nadele van hem, maar omdat het zo enorm koud was had niemand wat extra over omdat alle power van de motor gebruikt werd om de banden warm te houden.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:28 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat heeft amper invloed, het zorgt er alleen voor dat die blokken tijdens een race niet volledig op de max kunnen blijven, maar dat is voor iedereen hetzelfde.2002-2006 was nauwelijks anders, de 800 periode heeft ongeveer net zoveel mooie races gebracht als de 990 periode. En spannendere kampioenschappen. Ik denk dat de 1000's iets beter zullen zijn (voornamelijk omdat het opgevoerde 800s zijn) maar zeggen dat naar 800 gaan een grote misstap was gaat me te ver.quote:Nog een quote van Rossi over de 800cc
[..]
Dorna gaat ook niet voor niks terug naar 1000cc, periode van 2007-2011 waren grotendeels gewoon erg saaie races en dit is ook ten koste gegaan van de populariteit.
Dat gezever over electronica is al helemaal achterhaald. Op een gegeven moment bereik je een plafond met puur vermogen, dat kun je alleen oplossen met electronica. Dat is ook de grootste reden dat de 500 tweetakt afgeschaft werd, er was technisch geen vooruitgang meer mogelijk met die dingen. Nog afgezien van het feit dat tweetakt motoren niet relevant meer zijn.
Voorbeeld: Lorenzo in Laguna. Geen traction control. Resultaat:
Zonder electronica zijn deze monsters gewoon niet te berijden, en dat geldt nog meer voor de 1000cc. En omdat ze zo vast zitten aan de 21 liter limiet, moeten de teams ook daarvoor weer speciale electronica installeren om dat te regelen.
Rossi's problemen hebben ook niets met electronica te maken. Zie
http://motomatters.com/an(...)ti_desmosedici_.html
En dan als laatste nog dit, raad eens welke rijder het minst TC gebruikt? Hint: hij rijdt niet achteraan het veld.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Dat had niet direct te maken met de MSMA regels, zijn pace was gewoon het hele weekend 2a3 tienden sneller dan Stoner, hij wist het gat dan ook te vergroten van 4 naar 9 seconden + zijn flap was ook 2tiende beter dan Stoner. Het circuit lag de Honda/Stoner gewoon wat minder.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
TT gemist? Grote gaten door ongeluk in de eerste ronde, en Spies kon gewoon het gat blijven houden. Niets ten nadele van hem, maar omdat het zo enorm koud was had niemand wat extra over omdat alle power van de motor gebruikt werd om de banden warm te houden.
[..]Kwaliteit van de races is een persoonlijke kwestie, maar het is niet voor niks dat Dorna weer terug wil naar 1000cc, omdat zei ook zien dat bijv de tv kijkers nu al een paar jaar aan het dalen zijn.quote:2002-2006 was nauwelijks anders, de 800 periode heeft ongeveer net zoveel mooie races gebracht als de 990 periode. En spannendere kampioenschappen. Ik denk dat de 1000's iets beter zullen zijn (voornamelijk omdat het opgevoerde 800s zijn) maar zeggen dat naar 800 gaan een grote misstap was gaat me te ver.
Dat gezever over electronica is al helemaal achterhaald. Op een gegeven moment bereik je een plafond met puur vermogen, dat kun je alleen oplossen met electronica. Dat is ook de grootste reden dat de 500 tweetakt afgeschaft werd, er was technisch geen vooruitgang meer mogelijk met die dingen. Nog afgezien van het feit dat tweetakt motoren niet relevant meer zijn.
Voorbeeld: Lorenzo in Laguna. Geen traction control. Resultaat:
Zonder electronica zijn deze monsters gewoon niet te berijden, en dat geldt nog meer voor de 1000cc. En omdat ze zo vast zitten aan de 21 liter limiet, moeten de teams ook daarvoor weer speciale electronica installeren om dat te regelen.
Rossi's problemen hebben ook niets met electronica te maken. Zie
http://motomatters.com/an(...)ti_desmosedici_.html
En dan als laatste nog dit, raad eens welke rijder het minst TC gebruikt? Hint: hij rijdt niet achteraan het veld.
Die fout was gewoon erg knullig van Lorenzo, hij had een koude achterband + hij ging er gewoon vanuit dat hij TC had. Je kan best met minder electronica gaan rijden maar dan zullen ze de fietsen ook totaal anders af moeten stellen. Begin van het 990cc tijdperk hadden de machines ook amper electronica en daar viel prima mee te rijden.
Die quote van Rossi was overigens voor het Ducati tijdperk, hij had gewoon meer plezier in het rijden met een 990cc met weinig electronica.
Jij hebt blijkbaar alles TC data tot je beschikking?![]()
Het gaat vooral om de kosten. 800 is nergens relevant en kost dus meer aan ontwikkeling. Ze hopen daarom ook met dat CRT gedoe meer motoren op de grid te krijgen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:45 schreef M.Melandri het volgende:
Kwaliteit van de races is een persoonlijke kwestie, maar het is niet voor niks dat Dorna weer terug wil naar 1000cc, omdat zei ook zien dat bijv de tv kijkers nu al een paar jaar aan het dalen zijn.Ter vergelijking, de Honda van Rossi in 2002 en 2003 had ongeveer 200 pk. In 2003 kreeg hij al TC. De Ducati waar hij nu op rijdt heeft zo'n 220 pk, en dat is in racetrim. Voor de kwalificatie is dat wat hoger omdat ze dan geen brandstoflimiet hebben. Met de 1000cc verwachten ze richting de 240pk te gaan. Zonder die electronica is dat niet te houden. Of wil je soms een horsepower limit in gaan voeren?quote:Die fout was gewoon erg knullig van Lorenzo, hij had een koude achterband + hij ging er gewoon vanuit dat hij TC had. Je kan best met minder electronica gaan rijden maar dan zullen ze de fietsen ook totaal anders af moeten stellen. Begin van het 990cc tijdperk hadden de machines ook amper electronica en daar viel prima mee te rijden.
Die quote van Rossi was overigens voor het Ducati tijdperk, hij had gewoon meer plezier in het rijden met een 990cc met weinig electronica.Ik niet alleen, vrijwel iedereen. Iedereen die ooit ook maar iets met de motor van Casey Stoner te maken heeft gehad vertelt dat hij veel minder TC gebruikt dan wie dan ook. En kijkend naar de stand in het WK werkt dat.quote:Jij hebt blijkbaar alles TC data tot je beschikking?And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Nu de MotoGP op BB2 en op Sport1
Eens kijken hoe Spaans deze race wordt1 en 2 in de 125 en 123 in de Moto2...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: