Ga nou maar je "potje" opwarmenquote:Op maandag 19 september 2011 14:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tuurlijk is er een onderzoekje naar gedaan; mooie (al dan niet gemanipuleerde cijfertjes) doen de omzetcijfers van instructieboeken en -DVD's altijd goed.
En als ze niet wil eten eet ze lekker niet...quote:Op maandag 19 september 2011 14:35 schreef WupWup het volgende:
Nee nee TJ, zijn kind eet wel pizza, pannenkoeken, pasta en lasagne hoor! Helemaal zelf!
Ach het is ff leuk om "terug te spelen"quote:Op maandag 19 september 2011 14:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Dont feed THE troll ladiesnegeren dan gaar hij vanzelf elders spelen
Hij houdt stiekum toch de Rapley methode aan, alleen hij zit nog in de ontkennende fasequote:Op maandag 19 september 2011 14:35 schreef WupWup het volgende:
Nee nee TJ, zijn kind eet wel pizza, pannenkoeken, pasta en lasagne hoor! Helemaal zelf!
Hoezo stiekem en hoezo methode? Het is toch normaal dat kinderen op een gegeven moment normaal voedsel gaan eten? Dat is al duizenden jaren zo, ook voordat Rapley dat opschreef.quote:Op maandag 19 september 2011 14:44 schreef TimeJumper het volgende:
Hij houdt stiekum toch de Rapley methode aan, alleen hij zit nog in de ontkennende fase
Prima, noem jij het Rapley, dan noem ik het eten.quote:Op maandag 19 september 2011 14:56 schreef TimeJumper het volgende:
Nielsch doe nou niet zo moeilijk![]()
Jij/jullie gaven borstvoeding/flesvoeding - potjes - daarna "gewoon" eten.
Dat andere "gedoe"
borstvoeding/flesvoeding - pure gekookte groente en allerlei (niet gestampt of fijngemaakt) - "gewoon" eten.
En elk beestje moet een naam hebben, dus Rapley it is
Dan heb jij niet goed gelezen.quote:Op maandag 19 september 2011 15:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Prima, noem jij het Rapley, dan noem ik het eten.
En wat denk je dat ze duizenden jaren geleden deden? Een Olvaritpotje opentrekken en opwarmen in de magnetron net als jij?quote:Op maandag 19 september 2011 14:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo stiekem en hoezo methode? Het is toch normaal dat kinderen op een gegeven moment normaal voedsel gaan eten? Dat is al duizenden jaren zo, ook voordat Rapley dat opschreef.
Maar dat is toch ook niet wat Nielsch zegt of doet?quote:Op maandag 19 september 2011 15:40 schreef simmu het volgende:
sowieso 'hoor' je volgens olvarit en co toch echt tot 4 jaar minstens je kind peuter en kleutermelk te geven en eten ze peutermaaltijden. da's toch niet 'gewoon met de pot mee eten'?
moeilijk he, lezen? waar stel ik het geven van potjes gelijk aan het met de pot mee eten?quote:Op maandag 19 september 2011 15:40 schreef simmu het volgende:
sowieso 'hoor' je volgens olvarit en co toch echt tot 4 jaar minstens je kind peuter en kleutermelk te geven en eten ze peutermaaltijden. da's toch niet 'gewoon met de pot mee eten'?
als je niet snapt waar het over gaat, reageer dan ook niet.quote:Op maandag 19 september 2011 15:38 schreef Asyniur het volgende:
[..]
En wat denk je dat ze duizenden jaren geleden deden? Een Olvaritpotje opentrekken en opwarmen in de magnetron net als jij?
Als jij niet wil snappen waar het over gaat, blijf dan gewoon weg uit dit topic...quote:Op maandag 19 september 2011 19:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
als je niet snapt waar het over gaat, reageer dan ook niet.
+1. beste reactie tot nu toequote:Op maandag 19 september 2011 19:43 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Als jij niet wil snappen waar het over gaat, blijf dan gewoon weg uit dit topic...
uhm je kan rijstebloem nemen of echt pap. Ik heb na de rijstebloem speltpap gegeven, omdat spelt een oergraan is...quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:59 schreef DJMO het volgende:
ik wilde kijken om biobim te bestellen; maar welke moet ik nou hebben? Geert is over een goeie week 7 maanden, maar ik ben zo bang dat dat toch te zwaar gaat vallen (tegen de tijd dat ik het in huis heb en genoeg gekolfd (ja, ik wil het hiervoor toch weer een keer proberen) is hij wel zeven maanden). Ik hoopte op tien oktober evt. in 't ziekenhuis een papvoeding te kunnen geven zodat hij verzadigd genoeg is op het moment dat ik geopereerd word en er dan geen kv aan te pas hoeft te komen. (ja, ik ben en blijf tegen K voor Geert).
Begin gewoon heel rustig aan, bij onze kleine zijn we met fruit begonnen (met 5,5 maand) en het heeft zeker 1 maand geduurd voor hij 's avonds ook wat wilde. Volg vooral het tempo van je kind, en stel je er op in dat het heel lang gaat duren voor hij goed eet. Dan kan het alleen maar meevallen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:16 schreef Zana het volgende:
Ik wil binnenkort ook met bijvoeding naar Rapley beginnen, wat ik mij afvroeg hoe snel bouw je het op? Is daar ook een schema voor?
Van het cb heb ik een schema gekregen met bij 6 maanden:
borstvoeding naar behoefde,
1 x warme maaltijd zonder zout, fijngemaakte groente aardappel/ rijst/vlees
1 x fruithapje
brood(korst)
Ik dacht dat ik misschien de 1. week alleen groente geef tijdens het avondeten en begin met wortel en dan in de tweede week om 10 uur 's ochtends met fruit (banaan) begin en 's avonds weer groente uit het indroductieschema http://www.borstvoeding.com/files/introductieschemaV7.pdf en voor de rest dus gewoon borstvoeding.
In de deerde week misschien tussendoor 's middags nog extra broodkorstjes om op te sabbelen.
Hoe heeft jullie omgeving gereageerd op Rapley? Ik vrees dat mijn 'schoonmoeder' een hartverzakking krijgt als ze hoort dat ik hele stukjes wil geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |