abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101645894
Als je 'm eerst doormidden snijdt en dan in kokend water legt, wordt het dan geen vieze pulpzooi?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 september 2011 @ 21:17:26 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101649039
viel wel mee Wup :) voor mijn gevoel niet meer dan wanneer je hem in z'n geheel had ontveld. Hij vond het heerlijk in ieder geval! maar ja, 't is net een kleine kliko. :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 7 september 2011 @ 10:17:40 #103
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_101665260
Heel interessant om te lezen allemaal :) Heb een aardige samenvatting gevonden op internet. Ons kleintje is due in Oktober dus de toepassing zal nog wel even duren :')

Maar ik ben zelf geen gevarieerde eter qua groentes en heb de trauma's van 'moeten' eten en bord leeg moeten eten nog goed in mijn geheugen staan. Ik vind het heel belangrijk dat ons kind eten wel leuk en lekker vind en wel gevarieerd eet. Dus dit neem ik zeker mee!

Ons buurjongetje kreeg met 8 maanden in 1 keer een puree met aardappels, rijst, witte kool, bloemkool, brocolli en wat gekookte kip :{
Trotse mamma :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 11 september 2011 @ 23:24:58 #104
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101841158
en dat was ook de eerste keer dat hij wat vast voedsel aangeboden kreeg Fatihz ? Arm jochie :@

"t rapleyen gaat hier boven verwachting goed, ik gaf 'm gisteren een tomaat en toen ik klaar was met eten zat hij glunderend te kijken dat er alleen nog een velletje lag _O-

En ja, toen ik hem gaf was dit een keurig uitgeholde halve tomaat.

Overigens moet ik wel uit (gaan) kijken dat Jan hem niet gaat voeren, we zaten vanmiddag gebroederlijk met z'n drieen op de bank, Jan had een paar letterkoekjes en ik lette even wat minder op. Geert had binnen no time twee van die dingen van Jan afgepakt _O- ik kon ze nog net uit z'n handje halen :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_102116943
Een methode om kinderen te leren eten? Wat is dat nou weer voor een onzinnig iets. Onze dochter eet gewoon met de pot mee sinds ze een jaar is. Ze is nu 15 maanden en lepelt het meeste gewoon keurig zelf naar binnen. Aardappeltjes, vlees, pannenkoek, olijven, pizza, boboti, pasta, lasagna en ga zo maar door. En als ze niet wil eten eet ze lekker niet.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2011 21:41:47 ]
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 21:56:57 #106
5428 crew  miss_sly
pi_102118256
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:40 schreef Nielsch het volgende:
Een methode om kinderen te leren eten? Wat is dat nou weer voor een onzinnig iets. Onze dochter eet gewoon met de pot mee sinds ze een jaar is. Ze is nu 15 maanden en lepelt het meeste gewoon keurig zelf naar binnen. Aardappeltjes, vlees, pannenkoek, olijven, pizza, boboti, pasta, lasagna en ga zo maar door. En als ze niet wil eten eet ze lekker niet.
En voor ze een jaar werd, wat at ze toen?

Het is gewoon een manier om kinderen andere voeding dan melk aan te bieden en te leren eten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102118380
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En voor ze een jaar werd, wat at ze toen?

Het is gewoon een manier om kinderen andere voeding dan melk aan te bieden en te leren eten.
Brood en pap en fruit en Olvaritpotjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2011 21:58:35 ]
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 22:00:08 #108
5428 crew  miss_sly
pi_102118547
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Brood en pap en fruit en Olvaritpotjes.
En met deze methode geef je ipv olvaritpotjes vers fruit en groente en leren ze die smaken kennen.

Dus eigenlijk is er niets onzinnigs aan, en deed jij op jouw manier hetzelfde: je kind leren eten :)
pi_102118670
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 22:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En met deze methode geef je ipv olvaritpotjes vers fruit en groente en leren ze die smaken kennen.

Dus eigenlijk is er niets onzinnigs aan, en deed jij op jouw manier hetzelfde: je kind leren eten :)
Maar wat is dan de methode? Op een dag zijn we gewoon gestopt met de potjes en is ze mee gaan eten. Dat is toch geen methode, dat is gewoon doen.
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 22:07:21 #110
5428 crew  miss_sly
pi_102119157
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 22:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Maar wat is dan de methode? Op een dag zijn we gewoon gestopt met de potjes en is ze mee gaan eten. Dat is toch geen methode, dat is gewoon doen.
De methode houdt in dat je begint met een soort groente of fruit en het langzaam uitbreidt. Onze dichter at eigenlijk al veel eerder met de pot mee, alleen kreeg ze dan de groenten die wij aten puur aangeboden ipv door de pasta of met aardappels en vlees. Dat breidde zich uit en inmiddels eet ze goed (en soms ook niet, maar dat is haar keus) en proeft ze eigenlijk altijd alles.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 18 september 2011 @ 23:13:15 #111
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102123651
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 22:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ipv een potje prut bij je kind naar binnen te werken, geef je ze zelf een stuk fruit, danwel groente in handen en laat ze zelf ontdekken wat eten is. Wat miss Sly zegt: op die manier leren ze meteen de échte smaak + de structuur van de verschillende soorten kennen

pi_102129722
quote:
12s.gif Op zondag 18 september 2011 23:13 schreef DJMO het volgende:

[..]

ipv een potje prut bij je kind naar binnen te werken, geef je ze zelf een stuk fruit, danwel groente in handen en laat ze zelf ontdekken wat eten is. Wat miss Sly zegt: op die manier leren ze meteen de échte smaak + de structuur van de verschillende soorten kennen
En daar neuzelen jullie 8 topics over vol :?

En lekker boeiend of kinderen nu wel of geen potjes eten, andere smaken ontdekken ze vroeg of later toch wel. Was bij ons geen enkel probleem; eerst een hele tijd potjes gehad en daarna gewoon met de pot mee gaan eten. Wat een methode :')

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2011 07:56:15 ]
pi_102129811
Ik geef ook genoeg potjes hoor, maar vers fruit en verse groente is stukken gezonder, misschien kan je daar eens over nadenken.
En ik vind het idd boeiend wat mijn kind eet.
pi_102132093
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 07:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En lekker boeiend of kinderen nu wel of geen potjes eten, andere smaken ontdekken ze vroeg of later toch wel. Was bij ons geen enkel probleem; eerst een hele tijd potjes gehad en daarna gewoon met de pot mee gaan eten. Wat een methode :')
Wat een frustraties! Ik denk dat je het probleem dat je klaarblijkelijk ervaart bij jezelf moet zoeken.
pi_102135035
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 10:26 schreef WupWup het volgende:

[..]

Wat een frustraties! Ik denk dat je het probleem dat je klaarblijkelijk ervaart bij jezelf moet zoeken.
Welk probleem?
pi_102135059
Altijd gezellig, die gefrustreerde reacties in OUD. Al een lekker pittig kort kapsel aangemeten?
pi_102135126
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 12:27 schreef Nielsch het volgende:
Altijd gezellig, die gefrustreerde reacties in OUD. Al een lekker pittig kort kapsel aangemeten?
Wat dacht je van het feit dat het niet aan OUD ligt maar aan het feit dat jij hier vanuit het niets binnen komt walsen en komt roepen dat dit een onzinnig topic is? Actie -> reactie
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_102135238
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 12:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Wat dacht je van het feit dat het niet aan OUD ligt maar aan het feit dat jij hier vanuit het niets binnen komt walsen en komt roepen dat dit een onzinnig topic is? Actie -> reactie
hoho, niet alleen het topic is onzinnig, maar die hele methode...
pi_102135308
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 12:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

hoho, niet alleen het topic is onzinnig, maar die hele methode...
Dat vindt jij......

Er zal wel niet voor niets een heel onderzoek naar gedaan zijn zeker?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 19 september 2011 @ 12:44:46 #120
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102135505
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 07:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

:Y Leuk he! Kun jij allemaal doorlezen *O* .
Inclusief foto's over eerste hapjes en wat al niet meer dat interessant is voor mama's en papa's die een eigen idee hebben over kinderen en voeding.

We hebben allemaal onze redenen om onze kinderen op deze manier kennis te laten maken met voedsel. Jij hebt waarschijnlijk jouw redenen gehad voor de manier waarop jij jouw kind kennis liet maken met voedsel. En wat betreft met de pot mee eten, dat deed onze zoon al met 6 maanden.
pi_102137594
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 12:44 schreef pessie het volgende:

[..]

En wat betreft met de pot mee eten, dat deed onze zoon al met 6 maanden.
Zo hee, tis wat.
pi_102137625
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 12:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat vindt jij......

Er zal wel niet voor niets een heel onderzoek naar gedaan zijn zeker?
Tuurlijk is er een onderzoekje naar gedaan; mooie (al dan niet gemanipuleerde cijfertjes) doen de omzetcijfers van instructieboeken en -DVD's altijd goed.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 19 september 2011 @ 14:18:39 #123
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102137937
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tuurlijk is er een onderzoekje naar gedaan; mooie (al dan niet gemanipuleerde cijfertjes) doen de omzetcijfers van instructieboeken en -DVD's altijd goed.
Je hebt aandelen in Nutrilon of Nestle?

pi_102137959
quote:

[..]

Tuurlijk is er een onderzoekje naar gedaan; mooie (al dan niet gemanipuleerde cijfertjes) doen de omzetcijfers van instructieboeken en -DVD's altijd goed. maken de firma nutrilon/olvarit heel blij.
is het nu leuk om een reldel te zijn?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 19 september 2011 @ 14:20:06 #125
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102137965
quote:

[..]

Geld dat ook niet voor de reclameslogan "87% van de peuters eten te weinig groentes"?

quote:
12s.gif Op maandag 19 september 2011 14:18 schreef DJMO het volgende:

[..]

Je hebt aandelen in Nutriloncia of Nestle?
Of Danone

Ik ben klaar met deze discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')