Ik heb ook gelezen dat plasma's uitstekend zijn als het op inputlag aankomt, alleen ben ik dan weer bang voor inbranden van logo's e.d., omdat je daar nog steeds het een en ander over hoort. Daarom neig ik naar LCD, maar ik sluit plasma niet helemaal uit.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:00 schreef CoolGuy het volgende:
Hm, ik heb een Panasonic Plasma tv. Gekocht in 2008, toen het model net nieuw was. Ik was toen ook bezig met allemaal dat gedoe over lag en zo, omdat je daar veel over las.
De conclusie was dat ik geen enkel probleem heb met lag, beeld of audio, maakt niet uit. Het werkt gewoon.
Maar jij wil LCD tv, dus eigenlijk is dit offtopic.
Techwood IF22883, zo uit mijn hoofd! Onze eigen FOK!-tv die in elk tv-topic voorbijkomtquote:Op woensdag 22 juni 2011 11:03 schreef stevenmac26 het volgende:
plasma's kunnen niet meer inbranden zowat
Neem de techwood... nee laat maar
Hmm... hier staat min of meer hetzelfde: http://www.homecinemamaga(...)ma-tv-kan-niet-meer/quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:10 schreef Tumble het volgende:
Ik heb een panasonic plasma gekocht in 2007 en heb er in een marathon sessie resistance fall of men op uitgespeeld samen met een vriend van me.
dan staat er dus continu een healthbar en ammo bar in beeld gedurende 8 uur
Geen burnin gehad..
en dan hebben we het dus over een plasma van 4 generaties terug
Ik heb de TH-42PZ85. Ik heb nergens last van. Wat je wel hebt is dat je, als je kamer volledig donker is, en je zet je tv uit, dan zie je wel nog sporen van wat je daarvoor op je tv hebt. Maar dat is NIET hetzelfde als inbranden, omdat hetgene wat ik zie 'uitdooft' zeg maar. Dus, na 15 seconden zie je dat niet meer.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:13 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hmm... hier staat min of meer hetzelfde: http://www.homecinemamaga(...)ma-tv-kan-niet-meer/
Zou plasma dan inderdaad uitkomst bieden?
Die is ook niet verkeerd... Heb nog nooit een plasma gezien thuis, dus heb geen referentiemateriaal. En ik geloof best dat plasma's totaal niet tot hun recht komen in een winkel met veel TL-verlichting.quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:35 schreef Catch22- het volgende:
Ongetwijfeld, maar een plasma is een stuk mooier vind ik. De kleurdiepte en kijkhoek is veel beter...
Kijk dan eens naar een http://www.kieskeurig.nl/plasma_tv/panasonic/tx-p42u30/959491/ oid, dan hou je ook geld over en heb je beter beeld.
Heb je ooit een plasma tv in een 'thuissituatie' gezien? Het beeld is echt een stuk beter imo.
116 cm (=46 inch) is me te groot, ik wil het houden op 40 of 42 inchquote:Op woensdag 22 juni 2011 20:34 schreef Catch22- het volgende:
Saturn heeft btw goede aanbiedingen deze week. Oa een 116cm samsung ledlcd voor 675 oid.
Als de Samsung wel 100Hz is en ook nog eens goedkoper dan is de keuze niet zo moeilijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:43 schreef Saekerhett het volgende:
Ok ik heb weer verder gezocht en ben nu een beetje aan het twijfelen tussen twee 40" modellen, die denk ik een goeie mix zijn tussen een lage inputlag en goeie beeldkwaliteit:
Philips 40PFL5606H
Samsung UE40D5000
Beide tv's zijn uit 2011 (resp. mei en maart) en hebben een nette prijs. Sowieso wil ik een tv halen bij een fysieke winkel, zoals de BCC of Media Markt. Die hebben als voordeel dat als de tv toch niet bevalt, ik hem zonder problemen kan inruilen zonder dat ik moet wachten op verzenden e.d....
De Philips kost bij de BCC 799 euro en bij de Media Markt 719 euro. Dat houdt in dat ik de tv bij de BCC ook kan krijgen voor 719 euro, omdat ze het verschil met de MM terugbetalen.
De Samsung kost bij de BCC 629 euro, bij de MM kon ik hem niet vinden.
Het grootste verschil tussen deze twee tv's is dat de Philips 50 Hz is en de Samsung 100 Hz. Welke zouden jullie kiezen in dit geval? Of is het een kwestie van naar de winkel lopen en domweg kijken?
Ja maar ik betaal dan graag die 90 euro extra als de Philips een beter beeld geeft, een beter contrast heeft en kijkhoek etc. Maar 100 Hz is natuurlijk ook wel leuk, hoewel die 100 Hz waarschijnlijk toch niet gebruikt wordt tijdens games, omdat dan de game mode ingeschakeld wordt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als de Samsung wel 100Hz is en ook nog eens goedkoper dan is de keuze niet zo moeilijk natuurlijk.
Ja, het probleem is dus dat ik in een uithoek van het land woon waarin in een straal van 100 kilometer geen Saturn te vinden isquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:53 schreef Catch22- het volgende:
50Hz moet je niet doen. Inputlag zou ik me niet zo druk om maken, met nieuwe tv's heb je dat toch niet.
die samsung heb je bij de Saturn voor 671 eu deze week, dan heb je zelfs de 46" versie, je gaf wel aan dat je dat te groot lijkt, maar imo bestaat dat niet (zo gauw). Zelfde model, voor 50 euro meer een hele grote lap tv extra... Zou sowieso ff bij saturn kijken, want die hebben vrij goede aanbiedingen nu
Ik gok zo het logo van een bepaalde clubquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:54 schreef Catch22- het volgende:
dacht dat je in a'dam woonde, geen idee waarom. Maar dan is het lastiger ja. Maar van me heeft die Philips die je noemde geloof ik, is een prima apparaat.
Ik ben extreem gevoelig voor dat soort dingen, geloof mequote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:00 schreef Catch22- het volgende:
Serieus gast, dat ga je echt niet zo extreem merken hoor, ik zou me daar niet zo druk over maken. Ik heb het bij hem nooit gemerkt en ik heb hem er ook nooit over gehoord (ik spreel vaak Fifa met hem, hij speelt zelf vaak Halo)
Ok, ik maak ff een briefje en schrijf die typenummers opquote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:05 schreef Catch22- het volgende:
dan moet je vooral een plasma nemen. Als je toch bij die zaken bent, kijk eens naar een Pana P42S20 of P42S30
We hebben zelfs meer gemeen. In de slaapkamer heb ik namelijk dezelfde S20 staan.....quote:Op zondag 26 juni 2011 16:25 schreef Catch22- het volgende:
Ik had de G30 ook al genoemd inderdaad. Maargoed; blij dat je mijn mening onderstreept.
Thx voor de infoquote:Op zondag 26 juni 2011 12:41 schreef Xaobotnik het volgende:
Samsung-tv's scoren traditioneel slecht wat inputlag betreft. De duurdere series doen het wat beter, maar nog steeds ruk. De Panasonics (de plasma's althans. De LCD's heb ik minder ervaring mee), Shaprs en Sony's doen het gemiddeld genomen gewoon goed. Het voordeel vand e pslama's is dat de refreshrate ook praktisch 0 is. Als gamen belangrijk voor je is, is een Pana plasma the way to go. Met het budget van TS kun je heel wat leuks halen.
Edit: Effe gekeken:
De TV waar je voor moet gaan: Panasonic Viera TX-P42G30
De G is de midrange serie van de plasma-toestellen van Panasonic, en geven enorm goed beeld voor de prijs die je ervoor betaalt. En de 30-serie is de serie die pas geleden (maart/april) is uitgekomen. Momenteel voor 750 te koop, verzendkosten gratis.
Simpeler dan dit kan niet. Als game TV, en als TV voor sport en films. Het volgende beste toestel kwa beeld is de duurdere serie van Panasonic de oude V20 (hogere serie, maar ouder model 969 Euro) en de nieuwe VT30 (1479 Euro). Alles wat tussen de G30 en de VT30 geprijsd (afgezien van de V20) is, en ook in flinke mate daarboven, kan kwa beeld niet tegen de Panasonic plasma G-serie op. Iedere andere keus zou derhalve gewoon een domme keus zijn. Tenzij je besluit minder geld uit te willen geven natuurlijk.
Voorop gesteld: De G20 is ook een topper. Maar het verschil tussen de G20 en G10 is kleiner dan die tussen de G20 en G30. Er was ook iets met de kwaliteit van de gebruikte fosfordelen in de G30 dat een goede verbetering zou zijn met name met het oog op image retention. Kwa design is hij ook beter. Kwa beeldprestatie scheelt het ook wel. Meer hierover kun je teruglezen in de review van de G30 van HDTVtests.co.uk waar ze de G20 regelmatig ter vergelijk aanhalen.quote:Op zondag 26 juni 2011 18:08 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Thx voor de info
Mijn keuze staat trouwens vast om bij een fysieke winkel een tv te halen en niet bij een webshop. De G30 die jij noemt, staat voor 899 euro te koop bij BCC. Echter, ik zag ook de G20 (voorloper denk ik dus) voor 659 euro staan bij de Media Markt.
Is het verschil dermate groot dat het de prijs rechtvaardigt, denk je?
Bron: http://www.hdtvtest.co.uk(...)g30-201104091079.htmquote:However, if viewing in particularly bright environments is a concern, wed recommend LCD TV technology instead, since its screen illumination method can pump out enough light to compensate for mother natures rays.
Het gaat niet echt om de weerkaatsing in deze, maar meer om de manier waarop het scherm verlicht wordt dat in LCD´s gebruikt wordt dat sterk genoeg is om de inval van het buitenligt te compenseren.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:28 schreef Catch22- het volgende:
Tis een beetje achterhaald inmiddels... Bijna alle nieuwe lcds hebben ook een glimmend scherm. Daar zie je met direct zonlicht ook niets mee..
http://tweakers.net/ext/l(...)pCjC7wEwybwL%26ws%3D
499 voor een p42s30. Hou je leuk geld over en ik neem aan dat wehkamp wel fatsoenlijk een tv kan versturen
Maar je zei niet dat plasma's flikkeren t.o.v. lcd. En dat gaf bij mij de doorslag.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:09 schreef Catch22- het volgende:
Mja dit is precies wat ik al zei.
Maargoed; het is jouw tv. Als je toch een lcd wil, be my guest.
Dat flikkeren klopt inderdaad. Maar thuis zul je het niet merken. Ik begrijp dat het weinig vertrouwen geeft als je het zo leest op een forumpje, maar er is een reden waarom ze zo hoog scoren in de recenties.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:01 schreef Saekerhett het volgende:
Ok, ik kom net terug van een avondje uitgebreid kijken bij de BCC en Media Markt. Plasma valt voor mij nu definitief af.
Ik heb de G30 van Panasonic gezien, maar ik vond het helemaal niks eerlijk gezegd. Het beeld zal wel door de TL-verlichting niet helemaal tot zijn recht komen, maar dan nog, ik vond de led-lcd's van Philips (40PFL5606) en Sharp (!) veel beter en rustiger beeld geven. Die plasma's flikkeren om de een of andere reden nog altijd...
In Nederland hebben mensen een Philips en Samsung fixatie als een soort van kuddevolk-syndroom. Maar Sharp heeft in Japan gewoon de sympathie van het nationale merk, zoals Philips dat hier heeft. Met als verschil dat er in Japan wel aardig wat concurrentie is voor Sharp, wat Philips in Nederland niet heeft. Dat zegt wel iets over het merk Sharp. Het is gewoon een zeer degelijk merk en een merk dat je hoger moet aanslaan dan Samsung en LG en gewoon gelijkwaardig aan Philips, Sony, Panasonic, etc. Alle duurdere Philips-toestellen hebben ook een Sharp paneel. Net als de duurdere Sony toestellen.quote:Sharp had ik tot nu toe een beetje als een b-merk gezien, maar bij de MM stond de Sharp LC40LE814.
Nee, werkelijk iedereen die ik ken heeft een lcd.... best typisch eigenlijk...quote:Op maandag 27 juni 2011 23:01 schreef Catch22- het volgende:
Ts kent niemand met een plasma dus?
Want dan zul je zien dat in een huiskamer een plasma veel mooier is dan een lcd
Wanneer je kijkt naar erg lichte delen, en je fixeert op dat lichte deel, met een lichte omgeving, dan zie ze ze wel flikkeren. Maar wanneer je direct naar het scherm kijkt zul je het in de woonkamer iig niet zien. In de winkel als het goed is ook niet. Alleen als je je op iets anders fixeert dan gewoon TV kijkt.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:52 schreef Catch22- het volgende:
Nee want dat is ook niet zo. Vraag me wat je hebt gezien, want laat me je verzekeren: plasmas flikkeren echt niet.
Misschien een slechte bron, of verkeerd tl licht ofzo, maar ik heb nog nooit een plasma zien flikkeren
Nou ja, ik zag het toch echt direct dat de plasma's flikkerden. Weliswaar lang niet zo overdreven als een ouderwetse CRT, maar toch.... Ik heb gewoon (over)gevoelige ogen voor dat soort dingen, serieusquote:Op maandag 27 juni 2011 23:04 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Wanneer je kijkt naar erg lichte delen, en je fixeert op dat lichte deel, met een lichte omgeving, dan zie ze ze wel flikkeren. Maar wanneer je direct naar het scherm kijkt zul je het in de woonkamer iig niet zien. In de winkel als het goed is ook niet. Alleen als je je op iets anders fixeert dan gewoon TV kijkt.
Verder ben ik het wel eens met wat Kenju zegt. Inclusief het verhaal van Sharp als merk. Dat van die 1500 euro en beeldkwaliteit is niet overdreven.
Haha dan was ik graag komen kijken, want ik geloof je verder best!quote:Op maandag 27 juni 2011 23:12 schreef Catch22- het volgende:
Als je in de buurt vam Groningen woonde had ik je van harte uitgenodigd om het te komen bekijken
Ik had het over de situatie thuis. In de winkel zie je het inderdaad makkelijker, maar dat heeft te maken met de overbelichte omgeving. Ik weet niet wat de oorzaak precies is in concreta. Maar wanneer je bijv. in een Panasonicstand in de winkel gaat kijken, dan zul je er geen last van hebben.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:09 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nou ja, ik zag het toch echt direct dat de plasma's flikkerden. Weliswaar lang niet zo overdreven als een ouderwetse CRT, maar toch.... Ik heb gewoon (over)gevoelige ogen voor dat soort dingen, serieus
Oh, je bedoelt dat je de tv hoort 'piepen' als het rustig is?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:17 schreef Onrust. het volgende:
Heb thuis ook een vrij recentelijke plasma in huis en het beeld is idd onrustig qua flikkering, dat kan je wel degelijk zien. Heb ook een lcd op de slaapkamer en die kijkt fijner, rustiger voor de ogen.
Ik ben ook wel gevoelig voor dat soort dingen dus kan goed zijn dat veel mensen dat niet zien.
Ander nadeel van plasma's zijn de 'knisperende' spoelen of andere onderdelen van de voeding.
Dit is gewoon een defect als het hoorbaar is op meer dan een meter afstand. Je zult daar vaak mee afgescheept worden, maar die heeft niets met plasma te maken. Het is een electrisch mankement en dan geluid dat je hoort komt van de magnetische onregelmatigheid. Dat heb je bij LCD's net zo goed wel eens. Ik heb zelf een oude LCD boven staan waar het heel erg is en steeds erger wordt (helaas buiten de garantie), maar als ik het geluid aanzet wordt het wel overstemd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:14 schreef Onrust. het volgende:
Niet piepen maar knisperen, "tsshhzzshszhzzh" zoiets.Je hebt toch best veel stiltes in films en programma's dat je daar aan kan ergeren. Ik kan er wel mee leven maar liever niet.
Dat zijn dingen die je JUIST thuis gaat merken. In de winkel is het lawaaiig en staan er meerdere tv's naast elkaar...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:02 schreef Catch22- het volgende:
Leuk verhaal, maar dat brommetje en dat geflikker in een TV-zaak merk je thuis toch niet.
Ik heb mijn keus al gemaakt. Plasma's flikkeren mij teveel en dat gaf de doorslag. En plasma's hebben een kut contrast in een lichte kamer.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:07 schreef Catch22- het volgende:
dat zoemen hoor je echt niet hoor, waarom denk je dat alle toptv's plasma's zijn? dat was echt niet zo als het niet goed was.
Dat hoor je dus alleen als het ABSOLUUT stil om je heen is en je met je hoofd achter de TV gaat hangen.
Je was inderdaad al duidelijk. Als je het niet wil, dan wil je het niet, en je vind het een risico na je ervaringen in de winkel. Dus je proberen te overtuigen is zinloos.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik heb mijn keus al gemaakt. Plasma's flikkeren mij teveel en dat gaf de doorslag. En plasma's hebben een kut contrast in een lichte kamer.
Ja ok, dat is dan ook niet echt representatief m.b.t. wat zo'n plasma kan...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:28 schreef Catch22- het volgende:
Ik vroeg een keer in een winkel of ze een LG plasma aan konden zetten, 50PK550 oid...
sluit die dropveter een DVD aan met b/w beeld en veel distortions (wel bewust)
Ik heb ze beide gisteren gezien. Eerst de Philips bij de BCC en die vond ik goed, daarna de Sharp bij de Media Markt en die was ook erg goed! Grote voordeel van die Sharp is dat die 100 Hz is.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:50 schreef Catch22- het volgende:
Zo'n glasplaat spiegelt als de hel he. Ik ken die TV verder niet...
Die philips is sowieso prima, een vriend van mij heeft die in de 42" uitvoering van vorig jaar en die werkt prima. Mooi design en goed beeld.
Die Philips is ook alweer uit 2010 en ik vraag me af of die nog ergens te bekijken valt. Maar ik zal deze in mijn achterhoofd houden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:37 schreef Xaobotnik het volgende:
Tot de 700 Euro, 40 - 42 inch, LCD, zou ik denk ik gaan voor de Philips Econova 42PFL6805H. Mooi uiterlijk, en het scherm presteert ook erg goed voor de prijs. Verder is de voet ook de ophangbeugel.
Tussen de Sharp en de Philips 40PFL5606 verwacht is dat bij juiste instellingen en bron, de Sharp wel beter zal presteren. Maar feitelijk ken ik alleen de Philips 40PFL5606 uit ervaring, waar ik niet van onder de indruk was. Nu ben ik dat niet snel van een LCD van 700 Euro, maar Econova 42PFL6805H verraste me ten positieve. Nog niet op het niveau van de plasma-alternatieven als het gaat om de SD-weergave en zwartweergave, en uiteraard refreshrate, maar toch heel behoorlijk kwa kleurweergave. Ik durf alleen niet te zeggen wat hij in de winkel kost.
Klopt, maar ik reageerde op de 42PFL6805H die ook in die quote van Xaobotnik stondquote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:08 schreef Catch22- het volgende:
De philipsmodellen met een 6 op het einde zijn van dit jaar
http://tweakers.net/price(...)fl5606.html#tab:info
Eerste prijsvermelding: dinsdag 24 mei 2011
Een hogere serie van vorig jaar zal het beter doen dan goedkopere serie van dit jaar. Zeker gezien de innovatie van LCD's over het afgelopen jaar die beperkt was.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:51 schreef Saekerhett het volgende:
Die Philips is ook alweer uit 2010 en ik vraag me af of die nog ergens te bekijken valt. Maar ik zal deze in mijn achterhoofd houden.
Ik weet niet of het zo is dat ze ervan af moeten. Maar sowieso is die Econova een toestel dat wel makkelijk verkoopt lijkt me. Chromen bezel, ophangsteun die je erbij krijgt, en goede beeldprestaties. Ik zou ook achter elkaar voor die Econova gaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:28 schreef Catch22- het volgende:
+ dat je daar makkelijker wat van de prijs af lult omdat de winkelier er af moet
Die Samsung ziet er wel erg goed uit! Zeker wat input lag betreft. Ik heb hier een 37inch Philips met een enorme input lag! Ik kan daar geen Black Ops op spelen bijvoorbeeld. Ik zoek zelf voor mijn gamezolder nog een mooie Game TV. Zit vrij dicht op de TV, dus hoeft niet enorm te zijn. Ik denk dat ik zelf voor die Samsung ga. Mooie prijs en die input lag van 14ms staat mij toch wel echt aan!quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:29 schreef Saekerhett het volgende:
Bedankt Catch voor de info!
Heb zelf ook nog even verder gezocht en het schijt dat de wat oudere Samsung LExxC530 maar 14 ms inputlag heeft t.o.v. CRT! Dat is bijzonder weinig en verwaarloosbaar dus:
http://www.hdtvtest.co.uk(...)c530-20100813815.htm
Bovendien, hij is erg goedkoop: http://www.kieskeurig.nl/(...)rgen/899621/#prijzen
Hij komt dus uit april 2010, iets meer dan een jaar oud. Het is geen LED, maar dat boeit me op zich geen flikker, omdat Edge Lit niet zo heel veel beter is dan CCFL.
Zou dat geen mooie tv zijn voor het geld? Dan hou ik nog wat in mijn zak ook.
Ik heb de C530 bij de Makro gezien waar die in de aanbieding is (de 40 inch), maar ik vond het met afstand de tv met het slechtste beeld van het hele schap. Nu ben ik eens wat verder gaan zoeken op dat typenummer en het schijnt dat bij de C-serie van Samsung je een panelenloterij hebt. Je weet niet welk paneel je krijgt totdat je de doos openmaakt en de stickers of het menu bekijkt.quote:Op zondag 3 juli 2011 14:44 schreef Skiet het volgende:
[..]
Die Samsung ziet er wel erg goed uit! Zeker wat input lag betreft. Ik heb hier een 37inch Philips met een enorme input lag! Ik kan daar geen Black Ops op spelen bijvoorbeeld. Ik zoek zelf voor mijn gamezolder nog een mooie Game TV. Zit vrij dicht op de TV, dus hoeft niet enorm te zijn. Ik denk dat ik zelf voor die Samsung ga. Mooie prijs en die input lag van 14ms staat mij toch wel echt aan!
Ik zou zelf voor max 37 inch gaan, anders is het van dichtbij gewoon niet meer goed te volgen op het scherm ben ik bang.
Ik ga maandag zeker even naar de winkel om te kijken of ik de samsung 40inch kan vinden om even te kijken, ook om te kijken of het misschien iets te groot is. Bevalt het goed van dichtbij, dan koop ik hem zeker!
http://www.avforums.com/forums/12627427-post162.html
In combinatie met die instellingen is het, zo lijkt het, gewoon een top Game TV.
Ik neig toch naar de Sharp LC-40LE824 die deze week voor 699 euro bij de Media Markt te koop staat. Meer dan naar de Philips 40PFL5606 voor dezelfde prijs.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:14 schreef Catch22- het volgende:
Philips als je een LCD wil, Panasonic S30/G20 (wel 2" groter) als je Plasma wil.
4 hdmi-ingangen en Ziggo-gecertificeerd: http://www.kieskeurig.nl/(...)pecificaties/945969/quote:Op maandag 4 juli 2011 10:28 schreef Catch22- het volgende:
Let wel even op de aanwezigheid van bijvoorbeeld HDMI-ingangen en een CI+ poort, beetje vervelend als je er pas later achterkomt dat je te weinig HDMI ingangen hebt, moet je weer met HDMI-switches gaan werken enzo.
http://www.avsforum.com/a(...)6058&highlight=sharpquote:Op maandag 4 juli 2011 10:37 schreef Skiet het volgende:
Ik kan nergens van de genoemde TV's de input lag vinden. Ik heb dus een 37" Philips en die heeft last van Input Lag. Ik merk dat gewoon ontzettend snel bij het spelen van Black Ops.
Dus als iemand een lijstje met input lag getallen heeft van de hier genoemde TV's dan zou dat wel fijn zijn!!
Lees het topic nou eens door, ik heb een paar posts terug aangegeven dat hij deze week in de aanbieding is bij de MM voor 699 euro.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:48 schreef Skiet het volgende:
http://www.kieskeurig.nl/(...)rgen/945969/#prijzen
Deze is te duur. Het is gewoon als extra derde TV puur om te gamen. Dan is 800 euro mij wat te gortig.
Dit, plus de overige opties die genoemd worden. Verder is het ook handig wanneer je zelf je budget aangeeft. Maar lees het topic gewoon even door. Hij is nog geen twee pagina's, en de mensen die hier iets aan te raden hebben zijn het in grote lijnen met elkaar eens.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Lees het topic nou eens door, ik heb een paar posts terug aangegeven dat hij deze week in de aanbieding is bij de MM voor 699 euro.
Waarom zeg je hier Philips? Zomaar een merk noemen is erg beperkt. Ieder merk heeft zijn toppers en draken. Maar wat ik van zowel midrange als high-end LCD's van Philips teruglees, is het niet best gesteld met de laatste geteste toestellen van Philips wat de input lag betreft. In game modus wordt het wat acceptabeler, maar zelfs dan wordt je er niet vrolijk van.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:14 schreef Catch22- het volgende:
Philips als je een LCD wil, Panasonic S30/G20 (wel 2" groter) als je Plasma wil.
Die laatste kende ik nog niet (moet wel flatpanelshd.com zijnquote:Op maandag 4 juli 2011 11:04 schreef Xaobotnik het volgende:
De tests waar ik me op baseer zijn die van HDTVtest.co.uk en Flatpaneshd.com
Klopt, dit toestel is best redelijk. Maar waarschijnlijk wel in de gamemodus, niet? En gezien alle beeldverbeteringen die verdwijnen wanneer je de gamemodus aanzet, wil je dat eigenlijk niet hoeven doen.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:11 schreef Catch22- het volgende:
Ik basseer me op mijn eigen ervaring met een philips 42PFL5605 (oid) en daar kan je echt prima op gamen en die is betaalbaar (en zijn opvolger van dit jaar)
Dus in game modus is het inderdaad prima (al kan het beter). Maar gewoon Philips als merk noemen is gewoon niet terecht. Voor dit toestel wel, maar dan wel alleen in gamemodus.quote:Input lag is too high with most of the dynamic circuits that Philips has incorporated but if you turn these of input lag drops to around 50 ms. In the game mode input lag dropped to 20-30 ms which is actually quite good for gaming on gaming consoles such as the PlayStation 3 or Xbox 360.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |