Ik heb ook gelezen dat plasma's uitstekend zijn als het op inputlag aankomt, alleen ben ik dan weer bang voor inbranden van logo's e.d., omdat je daar nog steeds het een en ander over hoort. Daarom neig ik naar LCD, maar ik sluit plasma niet helemaal uit.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:00 schreef CoolGuy het volgende:
Hm, ik heb een Panasonic Plasma tv. Gekocht in 2008, toen het model net nieuw was. Ik was toen ook bezig met allemaal dat gedoe over lag en zo, omdat je daar veel over las.
De conclusie was dat ik geen enkel probleem heb met lag, beeld of audio, maakt niet uit. Het werkt gewoon.
Maar jij wil LCD tv, dus eigenlijk is dit offtopic.
Techwood IF22883, zo uit mijn hoofd! Onze eigen FOK!-tv die in elk tv-topic voorbijkomtquote:Op woensdag 22 juni 2011 11:03 schreef stevenmac26 het volgende:
plasma's kunnen niet meer inbranden zowat
Neem de techwood... nee laat maar
Hmm... hier staat min of meer hetzelfde: http://www.homecinemamaga(...)ma-tv-kan-niet-meer/quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:10 schreef Tumble het volgende:
Ik heb een panasonic plasma gekocht in 2007 en heb er in een marathon sessie resistance fall of men op uitgespeeld samen met een vriend van me.
dan staat er dus continu een healthbar en ammo bar in beeld gedurende 8 uur
Geen burnin gehad..
en dan hebben we het dus over een plasma van 4 generaties terug
Ik heb de TH-42PZ85. Ik heb nergens last van. Wat je wel hebt is dat je, als je kamer volledig donker is, en je zet je tv uit, dan zie je wel nog sporen van wat je daarvoor op je tv hebt. Maar dat is NIET hetzelfde als inbranden, omdat hetgene wat ik zie 'uitdooft' zeg maar. Dus, na 15 seconden zie je dat niet meer.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:13 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hmm... hier staat min of meer hetzelfde: http://www.homecinemamaga(...)ma-tv-kan-niet-meer/
Zou plasma dan inderdaad uitkomst bieden?
Die is ook niet verkeerd... Heb nog nooit een plasma gezien thuis, dus heb geen referentiemateriaal. En ik geloof best dat plasma's totaal niet tot hun recht komen in een winkel met veel TL-verlichting.quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:35 schreef Catch22- het volgende:
Ongetwijfeld, maar een plasma is een stuk mooier vind ik. De kleurdiepte en kijkhoek is veel beter...
Kijk dan eens naar een http://www.kieskeurig.nl/plasma_tv/panasonic/tx-p42u30/959491/ oid, dan hou je ook geld over en heb je beter beeld.
Heb je ooit een plasma tv in een 'thuissituatie' gezien? Het beeld is echt een stuk beter imo.
116 cm (=46 inch) is me te groot, ik wil het houden op 40 of 42 inchquote:Op woensdag 22 juni 2011 20:34 schreef Catch22- het volgende:
Saturn heeft btw goede aanbiedingen deze week. Oa een 116cm samsung ledlcd voor 675 oid.
Als de Samsung wel 100Hz is en ook nog eens goedkoper dan is de keuze niet zo moeilijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:43 schreef Saekerhett het volgende:
Ok ik heb weer verder gezocht en ben nu een beetje aan het twijfelen tussen twee 40" modellen, die denk ik een goeie mix zijn tussen een lage inputlag en goeie beeldkwaliteit:
Philips 40PFL5606H
Samsung UE40D5000
Beide tv's zijn uit 2011 (resp. mei en maart) en hebben een nette prijs. Sowieso wil ik een tv halen bij een fysieke winkel, zoals de BCC of Media Markt. Die hebben als voordeel dat als de tv toch niet bevalt, ik hem zonder problemen kan inruilen zonder dat ik moet wachten op verzenden e.d....
De Philips kost bij de BCC 799 euro en bij de Media Markt 719 euro. Dat houdt in dat ik de tv bij de BCC ook kan krijgen voor 719 euro, omdat ze het verschil met de MM terugbetalen.
De Samsung kost bij de BCC 629 euro, bij de MM kon ik hem niet vinden.
Het grootste verschil tussen deze twee tv's is dat de Philips 50 Hz is en de Samsung 100 Hz. Welke zouden jullie kiezen in dit geval? Of is het een kwestie van naar de winkel lopen en domweg kijken?
Ja maar ik betaal dan graag die 90 euro extra als de Philips een beter beeld geeft, een beter contrast heeft en kijkhoek etc. Maar 100 Hz is natuurlijk ook wel leuk, hoewel die 100 Hz waarschijnlijk toch niet gebruikt wordt tijdens games, omdat dan de game mode ingeschakeld wordt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als de Samsung wel 100Hz is en ook nog eens goedkoper dan is de keuze niet zo moeilijk natuurlijk.
Ja, het probleem is dus dat ik in een uithoek van het land woon waarin in een straal van 100 kilometer geen Saturn te vinden isquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:53 schreef Catch22- het volgende:
50Hz moet je niet doen. Inputlag zou ik me niet zo druk om maken, met nieuwe tv's heb je dat toch niet.
die samsung heb je bij de Saturn voor 671 eu deze week, dan heb je zelfs de 46" versie, je gaf wel aan dat je dat te groot lijkt, maar imo bestaat dat niet (zo gauw). Zelfde model, voor 50 euro meer een hele grote lap tv extra... Zou sowieso ff bij saturn kijken, want die hebben vrij goede aanbiedingen nu
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |