Ferdo | woensdag 22 juni 2011 @ 09:58 |
EU wil geel hesje verplicht op fiets Leuk nieuw melkkoetje zeker? ![]() | |
Ascendancy | woensdag 22 juni 2011 @ 10:01 |
Want automobilisten kunnen geen lampen zien? Misschien moeten ze ook maar alle auto's fluorecerd geel maken. Of glow in the dark. | |
Ringo | woensdag 22 juni 2011 @ 10:02 |
Dat is makkelijker voor sluipschutters. | |
Lavenderr | woensdag 22 juni 2011 @ 10:02 |
Ja, want we worden natuurlijk verplicht om een door hen goedgekeurd hesje te kopen, als het niet gedragen wordt komt er een dikke boete. Kassa! | |
Perrin | woensdag 22 juni 2011 @ 10:03 |
EU-regels op de vierkante millimeter ![]() | |
badisbad | woensdag 22 juni 2011 @ 10:05 |
hier in nederland is het zeker niet nodig omdat we heel goed voorzien zijn qua wegdekken, verlichting, bewijzering, etc. maar in andere landen is het zeker niet zo goed, in cambridge (zogenaamd de fiets hoofdstad van engeland) is er wel geteld 1 strip van 1/1.5 Km speciaal voor fietsers. qua verlichting en wegranden (waar je normaal dus fietst) was het echt 3 keer niks. m'n fiets was na een half jaar al compleet versleten. de instelling is daar ook helemaal anders, als je een helm draagt word je als proffesional gezien, zonder helm ben je een dikke n00b. ben daar ook een paar keer bijna aangereden in situaties waar een nederlander betijds zou stoppen. ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit in andere landen net zo, niet erger is. | |
Stokstaart | woensdag 22 juni 2011 @ 10:10 |
Optyften met je hesjes. | |
mvdejong | woensdag 22 juni 2011 @ 10:10 |
Voor het geval nog niet duidelijk was dat we uit de EU moeten. Achterhaalde betuttelingsclub die ons klauwen met geld kost. | |
Piles | woensdag 22 juni 2011 @ 10:11 |
Daarom moeten landen deze regels ook lekker zelf bepalen, en niet de EU. Nederland is ontzettend goed ingericht als fietsland, dus is dit idee gewoon overdreven. Al zou elke fietser wel gewoon licht mogen hebben ![]() | |
Kingstown | woensdag 22 juni 2011 @ 10:11 |
![]() | |
Ferdo | woensdag 22 juni 2011 @ 10:12 |
En het is ook niet alsof automobilisten die de dode hoek voor het gemak overslaan de fietser die daarin rijdt wél ziet omdat er nog een hesje omheen hangt. De omstandigheden zijn per land ook totaal verschillend. Een extra reden om verkeersveiligheid lekker over te laten aan de afzonderlijke lidstaten. | |
Kingstown | woensdag 22 juni 2011 @ 10:15 |
Kunnen we prima zelf beslissen....en wij verplichten ze alleen voor asielzoekers! Fluorescerende hesjes voor asielzoekers | |
Piles | woensdag 22 juni 2011 @ 10:15 |
Een hesje werkt trouwens ook alleen als er licht op schijnt (koplampen). En wanneer zie je een fietser niet: als ie niet voor je koplampen rijdt. Totaal nutteloos dus... | |
SpecialK | woensdag 22 juni 2011 @ 10:16 |
Ben ik het eens met de Christen Unie? ![]() | |
zatoichi | woensdag 22 juni 2011 @ 10:19 |
De hele vrijheid van het fietsen zit hem voor mij in het feit dat ik er zo op kan springen en weg ben. Als ik eerst een hesje aan moet doen, en straks ook nog een helm op, kan ik ook een auto pakken; kost me minder tijd om weg te rijden... | |
Lavenderr | woensdag 22 juni 2011 @ 10:19 |
Maar waren die 'op fietsen'? ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 22 juni 2011 @ 10:23 |
Belachelijk. Zoiets heet eigen verantwoordelijkheid. Europa ![]() | |
Dementor | woensdag 22 juni 2011 @ 10:26 |
Meer controle wat betreft het goed functioneren van fietsverlichting zet meer zoden aan de dijk. | |
Ferdo | woensdag 22 juni 2011 @ 10:28 |
Deze wel: En die worden dus wel op de bon geslingerd. Ik zie tenminste geen hesjes daar. ![]() | |
fruityloop | woensdag 22 juni 2011 @ 10:29 |
In jouw perfecte wereld hebben alle fietsers het licht aan als het nodig is? | |
Dementor | woensdag 22 juni 2011 @ 10:30 |
Net alsof ze allemaal een hesje aan zouden trekken? | |
niels0 | woensdag 22 juni 2011 @ 10:31 |
De politie moest toch van Europa in fluoriserend geel lopen? Straks zie je door de bomen het bos niet meer. Dat is nu al. Men is doorgeslagen met fluoriserende kleding naar mijn idee. | |
Ferdo | woensdag 22 juni 2011 @ 10:36 |
Anders gewoon allemaal een andere kleur: Politie: geel Fietsers: groen Werklui: oranje Mensen die een taakstraf vervullen: roze | |
Frutsel | woensdag 22 juni 2011 @ 10:36 |
Alle voetgangers, vooral die in de Botlektunnel, moeten verplicht een hesje aan! | |
Frutsel | woensdag 22 juni 2011 @ 10:37 |
Alle auto's moeten dan ook dezelfde kleur vind ik ![]() | |
Kingstown | woensdag 22 juni 2011 @ 10:37 |
![]() Fel roze aub! | |
Ferdo | woensdag 22 juni 2011 @ 10:42 |
Wat! Hetzelfde merk. Trabant lijkt me wel wat. ![]() | |
Weltschmerz | woensdag 22 juni 2011 @ 10:47 |
Vast een idee van mensen die 20% korting krijgen op een nieuwe auto omdat ze voor de EU werken. Behalve dat het subsidiariteitsbeginsel weer met voeten wordt getreden, is dit ook weer een duidelijk voorbeeld van ziekelijke regelzucht en een overheid die zijn veiligheidsdrang volledig de vrije loop laat. Stel je voor dat er iets gebeurt. Mensen die dit soort dingen verzinnen moeten zich eens afvragen wat ze er zelf van hadden gevonden als ze twintig waren.We zien dat overal bij overheden. Mensen die hun persoonlijke 'ontwikkeling' tot bangige risicomijdende sufkut tot maatschappelijke ontwikkeling willen verheffen. | |
badisbad | woensdag 22 juni 2011 @ 10:48 |
ja, vooral aan die landen overlaten ![]() ik zeg niet dat hesjes de oplossing zijn, er kan wel een puntje worden gezogen aan Nederlandse wetgeving. ik zie andere landen die alleen maar invoeren wanneer het ze vanuit de EU oid wordt verteld. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 10:49 |
Overdreven. Gewoon zorgen dat fietsers hun fietsverlichting voor elkaar hebben en daar flink op bekeuren. Eén lampje kapot? Vooruit, dat kan nog pech zijn: hooguit 20 euro boete. Totaal geen fietsverlichting? Nalatigheid en risicovol gedrag: 500 euro boete. Moet je eens opletten hoe snel fietsers zorgen dat hun verlichting op orde is. Overigens lult die Van Dalen uit z'n nek. Fietsers zijn een zeer kwetsbare groep in het verkeer; in die categorie vallen veel doden. Ook zijn er heel wat fietsers die hun zaakjes niet voor elkaar hebben, die zich niks van de verkeersregels aantrekken en op de fiets druk bezig zijn met bellen, sms'en, enzovoort. Als ik als autorijder alle keren dat ik voor fietsers moest afremmen (omdat ze zich niet aan regels houden) gewoon was doorgereden, had ik nu een heel lijstje doden en gewonden achter mijn naam staan. | |
Ringo | woensdag 22 juni 2011 @ 10:50 |
Fietsers die met verlichting rondrijden. Ben je bejaard ofzo. ![]() | |
Ringo | woensdag 22 juni 2011 @ 10:53 |
Doe anders ook een helm op, of plak een vlaggetje aan je bagagedrager. ![]() | |
DaMart | woensdag 22 juni 2011 @ 10:53 |
Wat een achterlijk idee ![]() ![]() | |
Ferdo | woensdag 22 juni 2011 @ 10:53 |
En dus moeten we hier maar opgezadeld worden met betuttelende wetjes omdat ze in f*ckin'g Roemenië als debielen fietsen? | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 10:54 |
Nee, ik ben een goed ziende, allesbehalve bejaarde automobilist die veel te vaak signaleert dat fietsers zonder licht rijden, wat tot gevaarlijke situaties leidt. Ruim een jaar geleden had ik er op een rotonde bijna eentje onder de auto liggen. Kwam met een noodgang aangeredenm, zonder verlichting. Gelukkig had ik een bijrijder die het zag. Had ik daar alleen gereden, dan was die fietser gewond in een ziekenhuis beland. | |
Ferdo | woensdag 22 juni 2011 @ 10:55 |
Je vergeet de zijwieltjes nog. ![]() | |
Ringo | woensdag 22 juni 2011 @ 10:55 |
Voortaan beter uitkijken bij het autorijden. | |
Cherna | woensdag 22 juni 2011 @ 10:55 |
Dit. Je zou die antiglobalisten nog gaan geloven ook als dit zo doorgaat. Een ondemocratisch gedrocht in Brussel waarbij de soevereiniteit van de lidstaten niets voorstelt. En inderdaad buiten dat heb je straks meer verplichtingen die je belemmeren in je denken en vrijheden. De maatschappij wordt inderdaad tot een risicomijdende meute omgevormd vol gestopt met regels en andere onzin. | |
P8 | woensdag 22 juni 2011 @ 10:56 |
Want jij houdt je altijd aan de regels ![]() En als je dat wel echt doet, dan ben je een autist en dat maakt deze discussie verder ook zinloos. | |
Dlocks | woensdag 22 juni 2011 @ 10:58 |
Waarom niet een mooi hesje in onze nationale kleur! ![]() ![]() | |
Ringo | woensdag 22 juni 2011 @ 11:00 |
Met een mooie PVV-meeuw derop. Allochtone fietsers dragen groene hesjes, uiteraard. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 11:01 |
Ik kijk altijd zo goed mogelijk uit bij het autorijden. Mijn verlichting doet het, ik heb mijn gordel om, enzovoort. En ik mag van mede-weggebruikers verwachten dat ze zich ook veilig gedragen in het verkeer. Ook voor fietsers gelden regels; en die zijn er niet voor niets. | |
Ingenieur-Kippezak | woensdag 22 juni 2011 @ 11:03 |
Ze kunnen beter wat aan de fietsers zelf doen... Oftewel fietsers niet altijd gelijk geven als ze worden aangereden.. Want 9 van de 10 keer is het gewoon de schuld van de fietser... En ook fietsers moeten gewoon voorrang geven.. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 11:05 |
Ik rijd ook wel eens wat te snel en ontvang soms ook wel eens een bekeuring. Je snapt het kennelijk niet, of wilt het niet snappen. Het gaat niet om regels, het gaat om rekening houden met andere mensen en om je eigen veiligheid. Een fietser moet verlichting voeren voor zijn eigen veiligheid; zodat hij fatsoenlijk zichtbaar is in het verkeer. Veel fietsers trekken zich in het verkeer geen bal aan van andere weggebruikers. Schieten overal voorlangs, vliegen de weg op, geven geen richting aan, zijn druk bezig met andere zaken zoals bellen en sms'en. Ik heb nog nooit een fietser aangereden, maar ik heb al tientallen keren op de rem moeten trappen vanwege asociaal weggedrag van fietsers. Geen enkele groep verkeersdeelnemers gedraagt zich asocialer. | |
Ringo | woensdag 22 juni 2011 @ 11:05 |
![]() | |
Cherna | woensdag 22 juni 2011 @ 11:06 |
![]() Aan de heren van Brussel. Mag ik ook met een punkpruik de fiets op? Dit is toch ook herkenbaar. Misschien moet ik me weer gaan gedragen als in de eind jaren 70/80 en weer de punkscene oppak. | |
Ferdo | woensdag 22 juni 2011 @ 11:06 |
De EU kennende zullen er ook wel eisen worden gesteld met betrekking tot de precieze kleur geel. Dus dat je dan van je fiets af word getaserd omdat je een banaangeel hesje draagt. ![]() | |
Basp1 | woensdag 22 juni 2011 @ 11:07 |
Ik denk dat we dan beter verplicht in de autos een fietsradar moeten inbouwen waarbij de auto zich vanzelf aanpast aan de fietsers ![]() En het gezeur over fietsers die zich niet aan de regels houden, ik zie genoeg gemotoriseerd verkeer als fietser die zich ook totaal niet aan de regels houden. Waarbij het ook nog eens zo is dat fietsers zichzelf in gevaar brengen als ze zich niet aan de rgels houden dit in tegenstelling tot de asomobilist die vaak andere met het overtreden van regels in gevaar brengt. | |
Ingenieur-Kippezak | woensdag 22 juni 2011 @ 11:07 |
Helemaal mee eens! | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 11:08 |
Honderd procent mee eens. Het zal me een rotzorg zijn met welk stripfiguur je mij vergelijkt. Ik spreek vanuit de praktijk en wat ik vrijwel dagelijks in het verkeer waarneem. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als jij als autorijder een roekeloze, niet uitkijkende of niet verlichte fietser schept en jij de schuld krijgt. Eens kijken of je dan nog zo piept. | |
Kingstown | woensdag 22 juni 2011 @ 11:10 |
Ah leuk....een fietsers vs. automobilisten topic...en allemaal naar de groep wijzen waar we niet toe behoren die het slechtste is....hoe verrassend! | |
Gia | woensdag 22 juni 2011 @ 11:11 |
Ik vind onder de 18 of zo, iets fluoriserend aan een fietser geen overbodige luxe. Voor mijn part een streep in de jas. Zie je ook al veel. Of een bandje om de linkerarm. Er is niets zo vreselijk als een drietal scholieren dat zonder licht, met donkere jassen aan, naast elkaar fietst. Je ziet ze niet. | |
Piles | woensdag 22 juni 2011 @ 11:13 |
Ik zie een makkelijkere oplossing dan een verplicht hesje. Sterker nog, die regelgeving is er al: licht aan op de fiets... Alsof kinderen die weigeren het licht aan te doen wel met zo'n band om gaan fietsen ![]() | |
Cherna | woensdag 22 juni 2011 @ 11:13 |
Dat is ook een kwestie van opvoeding en voorlichting. Nee je moet niets gaan verplichten vanuit die dwaze EU. Ik heb het onderhand wel gehad met al die regeltjes voor je zogenaamde bescherming. | |
Ringo | woensdag 22 juni 2011 @ 11:14 |
Ik let gewoon goed op tijdens het autorijden. Bovendien druk ik foute fietsers in de berm nog voordat ze onder mijn wielen zijn gekomen. Ik ben een koning in het verkeer. Wie doet mij wat? | |
Weltschmerz | woensdag 22 juni 2011 @ 11:15 |
De soevereiniteit is een paar jaar geleden op illegale wijze afgeschaft. Ik ken het uit mijn omgeving wel. Naast dus een autonome drang uit ambtelijke organisaties om dingen te regelen zonder zich af te vragen of het wel geregeld moet worden, zie je dus oprechte fatsoenlijke en intelligentie mensen hun persoonlijke ontwikkeling verwarren met een maatschappelijke ontwikkeling. Mensen die tijdens hun studententijd konden drinken zonder hun peuk uit hun mondhoek te halen die nu kindertjes hebben en constateren dat roken helemaal marginaal is geworden. Die kun je echt verrassen met de vraag hoe ze daar over gedacht hadden als ze even terugdenken aan hoe ze zelf op hun 20e waren, zo denken ze helemaal niet. Het idee dat mensen zich ontwikkelen van jonge honden tot ouwe lullen met bijbehorende wensen leeft totaal niet. | |
badisbad | woensdag 22 juni 2011 @ 11:16 |
lees ff de hele post, ik zeg daar al dat de Nederlandse wetgeving/uitvoering m.b.t. fietsers en fietsveiligheid in orde is. buiten het (sporadisch) asociaal gedrag is er weinig mis met de dingen die je hier als fietser kan. in andere E.U. landen zijn ze nog niet zo ver wat de wetgeving/uitvoering betreft en daar zullen ze ook niet aan werken tenzij er van buiten af stimulans word gegeven. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 11:17 |
Onzin. Ik neem ook als fietser aan het verkeer deel. En ik ben de eerste om te onderkennen dat er ook genoeg asociale automobilisten zijn. Waar het om gaat, is asociaal gedrag in het verkeer. En het niet-rekening-houden met andere verkeersdeelnemers. En als je daar op let, dan zijn fietsers daar bovengemiddeld goed in. Ik weet niet of je in een stad of dorp woont, maar in mijn woonplaats (een middelgrote stad) stikt het van de fietsers die hun zaakjes niet op orde hebben, nergens oog voor hebben, regels overtreden, geen hand uitsteken, druk zijn met bellen of sms'en, met z'n drieën naast elkaar fietsen, totaal niet opletten, enzovoort. Ze zijn overal mee bezig, behalve met deelnemen aan het verkeer. En nogmaals: ja, er zijn ook asociale, niet-oplettende automobilisten. Maar qua percentage valt dat aantal in het niet, vergeleken met de grote groep fietsers die aan de bovenstaande omschrijving voldoet. | |
Gia | woensdag 22 juni 2011 @ 11:17 |
Misschien niet, maar als er één van de drie toevallig een fluoriserende streep op zijn jas heeft en ze besluiten om die dan aan de buitenkant te laten fietsen, dan scheelt dat toch al iets. | |
Ferdo | woensdag 22 juni 2011 @ 11:17 |
Maar dan hoeft de EU zich in elk geval niet te bemoeien met de Nederlandse situatie. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 11:19 |
De wet. Die staat niet aan jouw zijde. Wacht maar tot een fietser eens op jouw auto knalt en jij met schade zit die je niet op de fietser kunt verhalen. Of misschien wel erger: letsel bij de fietser waarvoor jij moet opdraaien. | |
Gia | woensdag 22 juni 2011 @ 11:19 |
Dát doe ik dan nog niet, maar ik stop wel zodanig voor een stoplicht dat er rechts naast me geen plaats is voor drie fietsers naast elkaar om te passeren. Eén voor één kunnen ze er dan langs. | |
Ringo | woensdag 22 juni 2011 @ 11:21 |
De wet is voor pussy's. | |
sinterklaaskapoentje | woensdag 22 juni 2011 @ 11:22 |
je bent het eens met iedereen | |
Gia | woensdag 22 juni 2011 @ 11:22 |
En dat is vooral bij fietsers van 13 jaar of jonger het ergst. Daarboven wordt nog wel enigszins naar de schuldvraag gekeken, maar meer dan 50/50 haal je daar nooit uit. Zelfs niet als de schuld duidelijk helemaal bij de fietser ligt. | |
Ferdo | woensdag 22 juni 2011 @ 11:23 |
De machthebbers in Brussel uitgezonderd. | |
Basp1 | woensdag 22 juni 2011 @ 11:24 |
Je moet eens wat vaker op de fiets zitten dan zie je juist de grote groep asomobilisten meer, als je in de auto zit zie je juist bijna geen andere asomobilisten maar juist wel weer fiesters. ![]() | |
kingmob | woensdag 22 juni 2011 @ 11:27 |
Tja, door ons stemgedrag selecteren we die soort ook wel een beetje he. Er mag geen enkel smetje op het blazoen zijn, dan krijg je dat soort figuren ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 11:31 |
Er zijn bepaalde trajecten die ik zowel in de auto als per fiets afleg. Zelfs op die korte stukken heb ik als automobilist vaker last van asociale fietsers dan omgekeerd. Je hoeft trouwens ook niet op de fiets te zitten om asociale automobilisten te herkennen. Dat lukt vanuit de auto ook prima. En nogmaals: ik verdedig ze niet. Evenmin hoef je in de auto of op de fiets te zitten om asociale fietsers te herkennen. Ik woon vlak aan een rotonde en kan gewoon uit het raam kijken. Serieus: ik zou eens een uur lang een videocamera op zo'n rotonde moeten zetten. Als ik dan het beeldmateriaal terugkijk, zie ik zeker weten met auto's die nodeloos staan te wachten op fietsers die geen hand uitsteken dan fietsers die voor afslaande auto's op de rem moeten. En dat is één van de grootste misstanden in onze wetgeving. | |
kingmob | woensdag 22 juni 2011 @ 11:31 |
Immers, als licht aan al niet stoer is, dan zal een knalgeel fluoriserend hesje vast wel gedragen worden door die groep. | |
Gia | woensdag 22 juni 2011 @ 11:32 |
Vind niet dat we mee moeten doen met deze onzin van de EU. Maar we kunnen wel, middels een campagne, jaarlijks blijven hameren op 'zorg de je gezien wordt'. Gebeurt al wel, maar daar dan ook voorlichting bij over een lichtgevende band om de arm, het dragen van lichte kleding enz.... Er wordt nog teveel de nadruk gelegd op alleen die fietsverlichting. Die kan ook kapot. En dan is het dragen van lichte, of reflecterende kleding (niet die domme hesjes) zeker nuttig. En dit dan vooral gericht op de jeugd. | |
Weltschmerz | woensdag 22 juni 2011 @ 11:34 |
Ook dat ja. Maar het zijn vooral dertigers, veertigers en vijftigers die de beslissingen nemen en met dit soort ideeen komen, en hun indruk van de samenleving wordt gevormd door andere veertigers en vijftigers. Ik ben zelf ook geen twintiger meer, en ik vind mezelf ook wijzer geworden, maar dat wil niet zeggen dat de volgende generatie niet zelf wijs zou mogen worden en dat 'mijn generatie' hun die wijsheid moet opdringen. Als je die mensen nu in de juiste omstandigheden vraagt naar hun studententijd dan buitelen ze ook over elkaar heen om te vertellen hoe wild ze wel niet waren. Maar dat misgunnen ze dan de huidige jongeren. | |
Gia | woensdag 22 juni 2011 @ 11:35 |
Hier is een rotonde waar afslaande auto's gewoon voorrang hebben. Moet je eens zien hoeveel fietsers door willen rijden, omdat ze denken dat ze voorrang hebben, want rechtdoorgaand verkeer, blablabla. Er staan haaientanden voor elke oversteek voor fietsers. Auto's die de rotonde op of af willen hebben in elk geval altijd voorrang op fietsers. Maar dat snappen ze niet, schijnbaar. | |
VakantieNancy | woensdag 22 juni 2011 @ 11:37 |
Dit is weer een voorbeeld van goedbedoelde regels en overheids ideeen die totaal wat anders tot gevolg hadden dan waar het voor bedacht was. Verkeersdrempels, bedoeld om het tempo uit het verkeer te halen en het voor voetgangers veiliger te maken is er ook zo eentje, mensen gaan massaal SUV rijden om er overheen te kunnen, en die zijn zeer onveilig voor voetgangers bij een aanrijding. Deze maatregel zal er toe leiden dat mensen sneller de fiets laten staan voor een boodschap maar de auto pakken. | |
Buitendam | woensdag 22 juni 2011 @ 11:37 |
Als het aan het Europees Parlement ligt, ja. Maar hoe willen ze dat in vredesnaam door de Kamer krijgen? ![]() Ideetjes van de EU, immer kostelijk. | |
Viajero | woensdag 22 juni 2011 @ 11:37 |
Nederlandse cultuur aan andere landen opleggen is net zo fout als andere landen die hun cultuur aan Nederland opleggen. Laat landen aub binnen hun eigen cultuur zelf hun eigen regels maken. Dit soort regels helpt echt helemaal niemand, behalve de teveel betaalde nietsnutten in Brussel en Straatsburg die zonder hun luizenbaantje als obsessieve regeltjesbedenker bij de EU waarschijnlijk werkeloos zouden zijn. | |
FkTwkGs2012 | woensdag 22 juni 2011 @ 11:38 |
Heel de economie ligt op ploffen en de eu houdt zich bezig met het verbieden van gloeilampen en het verplichtstellen van gele hejes op de fiets. Punt 1 haat ik verboden en geboden, punt 2 zitten die politici daar op ons geld, en punt 3 moeten ze eens normaal doen en een echte baan zoeken als ze niets beters kunnen verzinnen dan wat ze nu doen. Eu ![]() | |
Hephaistos. | woensdag 22 juni 2011 @ 11:39 |
Die verplichting van hesjes is nog niet eens de debielste maatregel ![]() Alle inzittenden van auto's verplicht een veiligheidsvest om ![]() | |
galatea | woensdag 22 juni 2011 @ 11:39 |
kijk fietsers moeten met andere weggebruikers rekening houden maar als je kijkt naar het milieu zijn fietsen minder schadelijk dan auto's voor hun medeweggebruikers. een geel hesje is een beetje overbodig, inderdaad een beetje betutteling. | |
Kingstown | woensdag 22 juni 2011 @ 11:40 |
Onze cultuur is superieur, dus logisch dat wij niet-blanke asielzoekers verplichten met een fluoriscerend hesje aan te fietsen, maar belachelijk natuurlijk dat anderen ons iets op willen leggen...waar halen ze het lef vandaan. | |
FkTwkGs2012 | woensdag 22 juni 2011 @ 11:40 |
De lobby-isten hebben goed gescored in de eu zo te lezen. Back to normal please! ![]() | |
sinterklaaskapoentje | woensdag 22 juni 2011 @ 11:40 |
ik zit ook te denken, als ik met mijn vrienden na een paar biertjes rond middernacht naar de stad gaan gaan we echt niet allemaal ons hesje aandoen. Of ff langs huis het hesje halen. ![]() | |
Hephaistos. | woensdag 22 juni 2011 @ 11:42 |
Ja, de neef van de Commissaris heeft een bedrijf in vesten en hesjes... ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 11:42 |
Fietsers snappen zo veel niet... - En laten we wel zijn: je mag altijd op een fiets aan het verkeer deelnemen. Niemand die daar eisen aan stelt. Je hoeft geen fietsbewijs te hebben, ook geen bewijs of diploma waaruit blijkt dat je de verkeersregels kent, laat staan dat je je vaardigheden in de praktijk hebt bewezen. Iedere onverlaat mag op een fiets de weg op... | |
Kingstown | woensdag 22 juni 2011 @ 11:42 |
Dat denk je nu....totdat je elke keer een boete krijgt, omdat je hem niet aan hebt. | |
Cherna | woensdag 22 juni 2011 @ 11:43 |
Breek me de bek niet open. Compleet doorgedraaid. We zitten in een economische crisis en de heren blijven maar regels verzinnen om je straks monddood te maken en je in een korset te stoppen. Zelf nadenken ,beslissingen nemen en fouten maken in je leven mag niet meer. Als sociaal liberaal erger ik me dood aan die nonsens. | |
Kingstown | woensdag 22 juni 2011 @ 11:44 |
Iedereen mag ook zo maar voetgangertje spelen, zonder bewijs of diploma en laat dat net de enige groep zijn waar het aantal dodelijke slachtoffers is toegenomen in 2010.
| |
niels0 | woensdag 22 juni 2011 @ 11:47 |
Ik: Wit met rode bolletjes ![]() | |
Miezziej | woensdag 22 juni 2011 @ 11:50 |
Pff, ik fiets al met fietsverlichting, waarom nog zo'n stom jasje ![]() Ik hou me meestal ook wel aan de regels, alleen me hand uitsteken doe ik niet vaak ![]() ![]() Verder mag er ook wat worden gedaan aan asociaal gedrag van voetgangers. Ik fietste op een druk fietspad, vlakbij de stad. Komt er een voetganger aangelopen vanachter een geparkeerd busje, die kon ik dus niet zien en ik kon dus niet op tijd remmen, dus ik ga gewoon een beetje aan de linkerkant rijden zodat diegene geen hinder van mij heeft. Alsnog vond diegene het nodig om mij half van mijn fiets af te slaan. Levenslang voor die vent! Welke echte kerel gaat nou een meisje bijna van haar fiets af slaan? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 11:51 |
Vervelend en zorgwekkend, maar je kunt mensen moeilijk verbieden om te lopen. Het bewijst alleen dat voetgangers als verkeersdeelnemers ook op hun hoede moeten zijn. Verder is het aantal doden onder voetgangers nog niet half zo hoog als het aantal doden onder fietsers. Onderschat en onderbelicht is trouwens het aantal gewonden. Mensen die gewond raken, komen vaak in een lang en kostbaar revalidatietraject terecht. Het SWOV schat de maatschappelijke schade van verkeersongevallen op 12 miljard euro per jaar. | |
P8 | woensdag 22 juni 2011 @ 11:53 |
Nee, dan denk je: kanker-EU met je kankerregels en kankerpolitie. Dit soort maatregelen zijn doelloos en wekken niets anders dan irritatie op. En de irritatie jegens betuttelende regels groeit al jaren. | |
PhirePhoenix4 | woensdag 22 juni 2011 @ 11:54 |
En alle oto's een 5 gigawatt microsol op het dak jwt. Kanker EU. Neuk dan liever minderjarige hoertjes van dat geld dat anderen voor jullie opbrengen. | |
FkTwkGs2012 | woensdag 22 juni 2011 @ 11:54 |
Dat doen ze al. | |
P8 | woensdag 22 juni 2011 @ 11:55 |
Die grote boze buitenwereld is eng he ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 11:58 |
Valt best mee, maar overal komen risico's om de hoek kijken. Je kunt je als fietser bijvoorbeeld keurig gedragen, netjes je verlichting op orde hebben, etc. Maar stel dat er dan een dronken automobilist langsscheurt die jou even meeschept... Uiteindelijk gaat alles om onveilig, risicovol gedrag. Dat moet worden ingeperkt, want dat voorkomt ongelukken en schade. | |
badisbad | woensdag 22 juni 2011 @ 11:59 |
gast, de enige link met cultuur is dat nederland veel beter na heeft gedacht over fiets verkeer. de concepten hadden echter net zo goed in frankrijk, duitsland, engeland, italie, etc. gevormd kunnen worden. en het gaat mij ook niet alleen om de regels, maar bijvoorbeeld ook om het aanlegen/aanpassen van fiets paden, het aanbrengen van verlichting in bepaalde straten/wijken, het aanpassen van stoplichten (procedures) op het fiets verkeer, etc. | |
Kingstown | woensdag 22 juni 2011 @ 11:59 |
Fietsers en voetgangers zijn de meest kwetsbare groepen in het verkeer en helemaal als het kinderen of bejaarden zijn. Prima dat de zwaksten het beste beschermd worden in de wet. Dat is heel veel geld ja....en logisch dat men dat naar beneden probeert te krijgen, maar goed....we leven met 16 miljoen mensen op een heel klein stukje grond en bijna iedereen neemt op 1 of andere manier deel aan het verkeer, dus ongelukken en daaruit voortvloeiende kosten zijn onvermijdelijk. Terug naar paard en wagen wil ook bijna niemand. | |
DDDDDaaf | woensdag 22 juni 2011 @ 11:59 |
Hoe diep zitten ze in Brussel in vredesnaam met hun neus in het Colombiaanse waspoeder?!?! | |
Hephaistos. | woensdag 22 juni 2011 @ 11:59 |
Wat is je punt nou eigenlijk? | |
FkTwkGs2012 | woensdag 22 juni 2011 @ 12:00 |
Doodgaan is een feit. Het gaat om het evenwicht, kosten, baten. Beter besteden ze hun tijd aan zinvollere dingen of stoppen ze er helemaal mee. | |
Boze_Appel | woensdag 22 juni 2011 @ 12:01 |
Ik sta ook heel regelmatig met mijn auto te wachten op andere auto's die de moeite niet nemen om hun knipperlichten te gebruiken. | |
Ringo | woensdag 22 juni 2011 @ 12:02 |
Pas op voor risico's. Ze bederven uw leven en kosten ons geld. | |
Kingstown | woensdag 22 juni 2011 @ 12:03 |
Enig idee waarom het daar niet (of anders) wordt gedaan? Als iets niet zit opgesloten in je eigen cultuur, dan ga je er heel anders mee om en hier worden we zo ongeveer op een fiets geboren, terwijl dat in de meeste landen niet zo is, dus heeft het geen of weinig prioriteit, net zoals schaatsen in onze cultuur heel groot is en daar goede voorzieningen voor zijn, terwijl dat in pakweg Frankrijk, Italië of België dus niet het geval is. | |
P8 | woensdag 22 juni 2011 @ 12:06 |
Dit dus. Deelnemen aan het verkeer brengt risico's met zich mee. Dat heb je en dat houd je, ongeacht hoeveel regels je er tegenaan gooit. Daarnaast brengt deelname aan het verkeer (zeker als automobilist) zeker ergernis met zich mee. Zit een uur in de auto (of op de fiets ftm) en je hebt minimaal een handvol keren iets gezien 'dat jij nooit zou doen'. Je kan daar twee dingen mee doen: je daadwerkelijk ergeren (wat best leuk kan zijn op zn tijd), of het naast je neerleggen en accepteren dat niet iedereen zo goed is als jijzelf. Vaak is het zo dat mensen die zich altijd ergeren in het verkeer, voorstander zijn van alle regeltjes die passen binnen hun egocentrische wereldje. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 12:07 |
Risicovol, asociaal gedrag beperken. Verder verwijs ik naar mijn eerste post in dit topic. Maatregelen die het aantal doden terugdringen, lijken mij vrij zinvol. Het zijn alleen nogal absurde maatregelen die de EU nu oppert; maatregelen waarvan de effectiviteit op z'n zachtst gezegd omstreden is. Maar mensenlevens sparen is op zich geen slecht doel... | |
FkTwkGs2012 | woensdag 22 juni 2011 @ 12:09 |
Niet perse zinvol. Kosten, baten wil ik horen en cijfers wil ik zien. Onderzoek. Al dat suffe geblaat. Nederland is al veilig mbt verkeer. De situatie van frankrijk mag je niet zomaar op de nederlandse situatie projecteren. | |
pfefferkatze | woensdag 22 juni 2011 @ 12:11 |
In landen als Frankrijk waar er amper fietspaden zijn, of waar de mensen fietsen op een weg waar auto's 130km/u rijden kan ik het nog wel begrijpen, maar in Nederland is dit totaal niet nodig. | |
Kingstown | woensdag 22 juni 2011 @ 12:12 |
Ajb: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2011/2011-029-pb.htm | |
FkTwkGs2012 | woensdag 22 juni 2011 @ 12:14 |
Ja. Veilig dus. Vergelijk het maar met andere landen. Los daarvan. Op basis van jouw linkje valt er niets te zeggen over het effect van hestjes. Ook ben ik niet overtuigd dat hestjes de beste investering zijn. Zie zoveel ledlampjes die nauwelijks te zien zijn, haal daar eerst je winst zou ik denken. | |
AgentMoloch21 | woensdag 22 juni 2011 @ 12:21 |
Goed initiatief, ik roep al jaren dat de veiligheid van fietsers een stuk beter kan. Soms rijd je met je auto en zie je er weer een vanuit het niets voor je auto langs schieten, deze maatregel kan een heleboel gevaarlijke situaties voorkomen. | |
bijdehand | woensdag 22 juni 2011 @ 12:24 |
Hesje op de fiets... dan ga ik m'n motorrijbewijs halen ![]() | |
Basp1 | woensdag 22 juni 2011 @ 12:25 |
Dus een snelheids begrenzer op elke auto maximaal 130 zou een fantistisch eu plan zijn. Geen doden meer door te hard rijden en minder vervuiling waardoor ook het dodental door vervuilde lucht af neemt. ![]() | |
kingtoppie | woensdag 22 juni 2011 @ 12:25 |
Dit | |
badisbad | woensdag 22 juni 2011 @ 12:26 |
ik snap nog steeds niet waarom je vind dat onze mentaliteit/regelgeving niet door te voeren is andere landen? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 12:32 |
Ik geloof niet zo in allerlei technische oplossingen. Met een beetje goede wil en kennis van zaken kun je techniek altijd weer omzeilen. Verder kan het soms omwille van de veiligheid juist even nodig zijn om snel een stoot gas te geven. Dat mensen hun verstand gebruiken, is veel belangrijker. Neem zo'n alcoholslot op auto's. Technisch gezien misschien best effectief, maar mensen zouden toch ook zo'n slot wel moeten snappen dat je niet met drank op achter het stuur moet gaan zitten? Het meeste effect wat betreft verkeersveiligheid wordt trouwens bereikt met een combinatie van voorlichting (educatie) en handhaving. Uiteraard ook infrastructurele ingrepen, maar daar is de rek zo onderhand wel uit. | |
Kingstown | woensdag 22 juni 2011 @ 12:35 |
Kwestie van mentaliteit. Iets vrijwillig overnemen, omdat je er iets positiefs in ziet is een heel ander verhaal als het van buitenaf opgelegd krijgen....dat roept altijd heel veel weerstand op. Precies de reden waarom een fietshelm hier niet of nauwelijks gedragen wordt (is onze cultuur), terwijl het in de landen om ons heen veel gebruikelijker is....in DL zelfs verplicht tot een bepaalde leeftijd....zij zullen dat een heel goed idee vinden, maar wat denk je wat er zou gebeuren als ze zouden zeggen dat wij dat hier door moeten voeren? | |
niels0 | woensdag 22 juni 2011 @ 12:38 |
Sjonge, fietsers wel een hesje maar aanpassingen aan auto's gaat er niet in bij je. | |
CasB | woensdag 22 juni 2011 @ 12:39 |
Leuk die regels, maar het is ook verplicht om in het donker je licht aan te hebben, en de helft van de fietsers doet dat ook al niet. ![]() | |
P8 | woensdag 22 juni 2011 @ 12:48 |
Je spreekt jezelf tegen. Technische oplossingen zijn aanpassingen, net als een vestje. Het gaat om verstand gebruiken, niet om regels opvolgen. Hypocriet. | |
Augustus_Thijs | woensdag 22 juni 2011 @ 12:53 |
Slechte zet van de EU, dit is in ieder land anders.. Hangt alleen al af van hoe veilig het fietsverkeer is in dat land. Zulke zaken moet je niet op algemeen niveau proberen te regelen. | |
Mylene | woensdag 22 juni 2011 @ 13:05 |
Goede zet. Ik ben ook een voorstander voor valhelmen. | |
DustPuppy | woensdag 22 juni 2011 @ 13:08 |
Dat! | |
Cherna | woensdag 22 juni 2011 @ 13:10 |
Nog een partij kniebeschermers erbij? Wat kunnen we nog meer verzinnen. | |
JackHerrer | woensdag 22 juni 2011 @ 13:11 |
Invoeren, een jaar later trots laten zien dat het aantal ongelukken gedaald is, om dan erachter te komen dat het komt omdat mensen niet meer de fiets pakken met zo'n verplicht hesje. | |
Ferdo | woensdag 22 juni 2011 @ 13:11 |
Een motorpak aan! Scheelt schaafwonden bij het vallen. | |
Piles | woensdag 22 juni 2011 @ 13:16 |
Dan zet je die lekker op, niemand die het verbiedt hoor. Maar ik doe het niet. | |
SicSicSics | woensdag 22 juni 2011 @ 13:18 |
Dat ze dit willen in landen waar geen fatsoenlijke fietspaden zijn a-la. Maar hier is de infrastructuur dusdanig aangepast dat het mij redelijk overbodig lijkt. Lekker zelf laten beslissen door landen dus. | |
Enneacanthus_Obesus | woensdag 22 juni 2011 @ 13:24 |
Maar in Frankrijk fietsen veel minder mensen en het land is ook veel minder dichtbevolkt... Waarom moeten we hier regels uit dat land toepassen? Ze hebben in Brussel toch geen flauw benul van de Nederlandse situatie? Dat is ook precies de reden waarom ik tegen verenigd europa ben. Verder dan economische samenwerking moet de bemoeienis niet gaan. We kunnen heel goed zelf uitmaken of onze fietsers hesjes aanmoeten of wat dan ook. | |
Lavenderr | woensdag 22 juni 2011 @ 13:27 |
Zwaailicht en drietonige hoorn erop.![]() | |
Perrin | woensdag 22 juni 2011 @ 13:29 |
Toestemming vragen aan een nieuw op te richten EU-verkeersleiding zodra je met de fiets op pad wil. | |
Ferdo | woensdag 22 juni 2011 @ 13:30 |
En een begrenzer. 15 km/h is snel genoeg voor iedereen! | |
Lavenderr | woensdag 22 juni 2011 @ 13:33 |
En natuurlijk een nieuwe fietsbelasting erbij . Alles wat je boven de door de EU vastgestelde norm fietst: extra betalen ![]() | |
Perrin | woensdag 22 juni 2011 @ 13:34 |
Verplichte jaarlijkse APK-test voor fietsen, een fiets-rijbewijs en een jaarlijkse fietspadenbelasting. | |
Lavenderr | woensdag 22 juni 2011 @ 13:35 |
Gewoon tolpoortjes plaatsen ![]() | |
Bundesrepublik | woensdag 22 juni 2011 @ 13:38 |
Tolpoortjes. ![]() Een kilometerheffing. | |
Perrin | woensdag 22 juni 2011 @ 13:38 |
Hopen dat er geen EU-ambtenaren meelezen ![]() | |
Glazenmaker | woensdag 22 juni 2011 @ 13:40 |
Jiha lekker fietsen met hesje, helm, vlaggetje en zijwieltjes want die vette Europarlementariërs kunnen tenslotte ook niet zonder extra wieltjes dus waarom jij wel? | |
Lavenderr | woensdag 22 juni 2011 @ 13:40 |
O god ja, stom ![]() | |
badisbad | woensdag 22 juni 2011 @ 13:40 |
heeft de regering een keuze als ze opgelegd word om betere fietspaden aan te leggen? dat is waar ik het een beetje over heb hier. dat niemand er als een rand debiel bij wil fietsen met een helm snap ik ook wel. misschien leg ik het ook helemaal verkeerd uit... waar het mij om gaat zijn de voorzieningen die van geen kant deugen en daar heb je eerst "de Nederlandse" mentaliteit/ingeving voor nodig (m.i.) om daar wat mee te gaan doen. maargoed het is maar een idee en er zal is over nagedacht worden ( ![]() en hey, als iemand mij een manier geeft om iets beter/sneller/mooier te doen ben ik zeker niet te beroerd om het te proberen ![]() | |
Mercer | woensdag 22 juni 2011 @ 13:45 |
Banken Landen staan op omvallen. Nederland trekt zich geen flikker aan van Europa als het zo uitkomt(HRA, woningbouw, wegenbelasting, bpm etc...) Die problemen blijven liggen. Maar waar de EU zich wél druk om maakt, zijn gele hesjes voor fietsers! ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Mercer op 22-06-2011 13:51:59 ] | |
AgentMoloch21 | woensdag 22 juni 2011 @ 13:45 |
Ik snap niet waarom iedereen zo aan het huilen is hier.. Hoe vaak per jaar worden kinderen niet geschept omdat auto's ze niet goed zien? Op deze manier kan je zelfs zonder verlichting een fietser nog goed zien, dit kan alleen maar positief uitpakken. | |
Perrin | woensdag 22 juni 2011 @ 13:47 |
Omdat de EU eens moet kappen met moet-regeltjes te bedenken op gebieden waar afzonderlijke landen het prima zelf kunnen regelen. | |
Glazenmaker | woensdag 22 juni 2011 @ 13:48 |
De woordjes ''verplicht'' en ''iedereen''. Het eigen huis is gevaarlijker voor kinderen dan fietsen. Moet de overheid nu huizen van binnen gaan bekijken en overal enge doodshoofdstickers plakken om de kinderen weg te houden van gevaarlijke plekken. Zoals trappen, keukens, garages, enzovoorts. | |
AgentMoloch21 | woensdag 22 juni 2011 @ 13:49 |
Tja we willen allemaal strengere regels en een veiligere leefomgeving, de EU is een perfect stuk gereedschap om dat te realiseren. | |
Perrin | woensdag 22 juni 2011 @ 13:50 |
Spreek voor jezelf. | |
AgentMoloch21 | woensdag 22 juni 2011 @ 13:51 |
Een beetje meer zicht op het gemiddelde huishouden zou inderdaad geen verkeerde zijn. Tegenwoordig worden baby's aan de lopende band door hun labiele moeders verstikt en zijn de gevallen van huishoudelijk geweld per week niet meer op een hand te tellen. Hier is zeker nog ruimte voor verbetering. | |
mvdejong | woensdag 22 juni 2011 @ 13:51 |
Nee, sommigen in Nederland willen die regeltjes, en de EU is een perfecte stuk gereedschap om dat door te drukken door het te laten accorderen door landen die geen last van de regeltjes hebben, waarna Nederland weer wat regeltjes helpt doordrukken die de meesten in die landen liever niet willen hebben. De EU is een heerlijk speeltje voor politici die zich niet door politieke regeltjes willen laten beperken in hun machtspositie. | |
Glazenmaker | woensdag 22 juni 2011 @ 13:52 |
Als ik veiliger zou willen zijn dan had ik nu al zo'n kutvestje uit mezelf gehaald. Oh wacht dat is zelf een keuze maken. IES ENG DO NOT COMPUTE! | |
Leandra | woensdag 22 juni 2011 @ 13:53 |
Nee, een Volkswagen ![]() Verder is het natuurlijk absurd dat men op basis van de landen waar de regels en omstandigheden voor fietsers dusdanig zijn dat ze ook gevaar lopen als ze wel (verplicht) verlichting zouden gebruiken, de regels in de hele EU willen aanpassen. Laat ze eerst maar eens zorgen dat het aantal verkeersdoden in de andere landen net zo laag is als hier, en dan met dit soort debiele regeltjes komen, maar dan zijn ze niet nodig. | |
Lavenderr | woensdag 22 juni 2011 @ 13:53 |
Vooral dat. | |
Perrin | woensdag 22 juni 2011 @ 13:53 |
Precies! En als een land erg onveilig is voor fietsers, dan kan dat land zelf nog altijd besluiten zo'n regel door te voeren. Zoiets EU-breed doen is echt klinkklare, betuttelende onzin. | |
AgentMoloch21 | woensdag 22 juni 2011 @ 13:54 |
Doe even lekker je aluminium hoedje op en donder snel terug de kelder in. | |
AgentMoloch21 | woensdag 22 juni 2011 @ 13:55 |
Jij hebt misschien zo'n marginaal leven dat je weinig meer geeft om je eigen veiligheid, dat geld niet voor iedereen. | |
Lavenderr | woensdag 22 juni 2011 @ 13:55 |
Doe normaal. | |
Glazenmaker | woensdag 22 juni 2011 @ 13:56 |
Je hebt helemaal gelijk. Voor mij op de straat liggen talloze baby lijkjes van al die vervelende moeders waar je het over hebt. U is een trol, of u is psychotisch bang voor de wereld. | |
Perrin | woensdag 22 juni 2011 @ 13:56 |
Lekker bezig iedereen persoonlijk aan te vallen, AgentMoloch21.. Zijn je argumenten misschien op? | |
Glazenmaker | woensdag 22 juni 2011 @ 14:00 |
Al mijn fietsen hebben licht, ik heb nooit oortjes in mijn oren tijdens het fietsen en als ik gebeld wordt dan zet ik mijn fiets aan de kant en neem dan pas op. Heb ik geen overheid en zeker geen raar figuur als jou voor nodig. Mijn leven is zo marginaal dat ik af en toe zelfs durf te leven zonder bang te zijn voor de gevolgen. | |
bijdehand | woensdag 22 juni 2011 @ 14:03 |
Mensen die zo erg gehecht zijn aan veel meer veiligheid kopen zelf maar zo'n vestje, dat hoeft niet Europees regeld te worden ![]() | |
meth1745 | woensdag 22 juni 2011 @ 14:03 |
Heeft men weer nood aan EU-bashing?http://translate.google.com/#en|nl|encouraged | |
meth1745 | woensdag 22 juni 2011 @ 14:07 |
En de heer van Dalen, die zijn onstemming uit, heeft zelf ook opvallende ideeën:
| |
FkTwkGs2012 | woensdag 22 juni 2011 @ 14:08 |
Onzin om daar belastinggeld naar toe te gooien. Net als die matrixborden boven de weg met 2 uur rijden 15 minuten rust. Zal ook wel een veel te dure campagne zijn van ons belastingcenten. | |
Leandra | woensdag 22 juni 2011 @ 14:16 |
Zo opvallend is dat niet, in NL is daar zelfs sprake van (geweest), dus dat de CU dat voor heel Europa wil invoeren/doorvoeren is niet zo vreemd. | |
meth1745 | woensdag 22 juni 2011 @ 14:21 |
Hier het volledige persbericht:http://www.europarl.europ(...)and-injuries-by-2020 We zullen maar aannemen dat de heer van Dalen het engels niet goed beheerst? En nog een oud bericht: http://www.nu.nl/verkiezi(...)keren-in-europa.html | |
Glazenmaker | woensdag 22 juni 2011 @ 14:29 |
Wat zal de toekomst brengen? Alleen al in Nederland zal een miljoenen kostende campagne opgezet worden om de compleet onbekende vestjes aan de man te brengen. Vervolgens komen we er achter dat iedereen die reclames alleen maar gezeik vindt en dan komt het politieke proces aan de gang. In Den Haag roepen ze dat de Europese richtlijnen niet gehaald gaan worden en er ingegrepen moet worden, in Europa zal men het daar helemaal mee eens zijn en foei roepen tegen het stomme Nederland. We hebben tenslotte niet genoeg gedaan om al die dode kindertjes te redden en ze verzinnen ook nog wat met terroristen want dat maakt de bevolking bang. | |
okiokinl | woensdag 22 juni 2011 @ 14:31 |
eerst die moffen onze fietsen jatten, nou dit weer. | |
Hephaistos. | woensdag 22 juni 2011 @ 14:32 |
Het doet niets af aan de klacht, dat Europa zich bemoeit met dingen waar het zich niet mee moet bemoeien. De veiligheid op ons wegennet is geen thema waar we het europees parlement voor nodig hebben. | |
PhirePhoenix4 | woensdag 22 juni 2011 @ 14:34 |
Bij nader inzien vind ik het wel een vrolijk gezicht. Graag fluoriscerende wasknijpers bij verplicht stellen! | |
Lavenderr | woensdag 22 juni 2011 @ 14:37 |
Waar wil je die aan vastknijpen dan? ![]() O wacht, aan de spaken, net als vroeger toen we nog kind waren , ja, leuk idee! Hoop dat het mag van Europa ![]() | |
PhirePhoenix4 | woensdag 22 juni 2011 @ 14:39 |
Nee aan je broekspijpen toch... | |
meth77 | woensdag 22 juni 2011 @ 14:44 |
wat moesten we toch zonder het europees parlement | |
okiokinl | woensdag 22 juni 2011 @ 14:44 |
als we nou allemal zon hoed opzetten, is nog leuker. ![]() | |
Bolkesteijn | woensdag 22 juni 2011 @ 15:37 |
Zomaar hesjes? Dat kan toch niet. Ik vind dat de EU minstens de tint geel, het type garen waarmee de naden gestikt moeten worden en de oppervlakte van de reflectiebanen moet specificeren. | |
FkTwkGs2012 | woensdag 22 juni 2011 @ 15:39 |
en dan een vrolijk logo van de eu erop. gewoon, omdat het kan. | |
Bolkesteijn | woensdag 22 juni 2011 @ 15:40 |
'Should be encouraged' is jargon voor met zachte hand voorwaarden om het niet te doen zo ongunstig maken dat mensen toch overstag gaan. Overigens kan ik wel belangrijkere zaken bedenken waar de EU zich op dit moment mee bezig kan houden. | |
Bolkesteijn | woensdag 22 juni 2011 @ 15:40 |
Heel goed idee. ![]() | |
nuget | woensdag 22 juni 2011 @ 15:41 |
Krijg maar lekker de pleuris, ik ga dus echt nooit met een hesje aan fietsen. Dan liever een bekeuring ![]() | |
FkTwkGs2012 | woensdag 22 juni 2011 @ 15:42 |
de eu politie komt je halen. strafkampen enzo. | |
Kingstown | woensdag 22 juni 2011 @ 15:45 |
Door de knieschijven schieten. Past beter bij onze cultuur. | |
meth77 | woensdag 22 juni 2011 @ 15:47 |
Ach gun het EU parlement nu een wetje, ze hadden het met de maximale kromte van de komkommer ook mooi geregeld | |
pinine | woensdag 22 juni 2011 @ 15:56 |
in Nederland zijn de meeste fietspaden van Europa met alles erop en eraan en ook de grootste fietscultuur en nu zou Europa ons wel even zeggen hoe het moet ![]() | |
Ciske- | woensdag 22 juni 2011 @ 16:21 |
Wat een ontzettend zwakzinnig idee weer ![]() Wat ze in Frankrijk doen moeten zij weten, en daar is het op veel plekken vast meer van toepassing omdat niet elke vierkante cm belicht is. Hebben ze bij die EU niets beters te doen ofzo? Of gaan die hesjes door Griekenland geproduceerd worden? | |
Specularium | woensdag 22 juni 2011 @ 16:47 |
Samenvatting: De EU, hahaha! | |
elleboog | woensdag 22 juni 2011 @ 16:53 |
Wat voor kleur hesjes krijgen voetgangers? En mensen op skeelers want ook die zijn levensgevaarlijk! Krijgen fietsers die al meerdere ongelukken hebben veroorzaakt een andere kleur hesje, of moeten ze gewoon het bloed op het hesje laten zitten wanneer ze een ongeluk hebben gehad? Ik vind dat mensen die stinken, en naast mij willen gaan zitten in de trein ook een hesje moeten dragen, zodat ik optijd weg kan ! | |
bijdehand | woensdag 22 juni 2011 @ 16:55 |
Ik stem trouwens voor bandjes die je rond je bovenarm kan doen, EU-blauw met de sterren erop. En als je dan een hogere burger/ambtenaar tegenkomt dan moet je je rechterarm de lucht in steken. Zal toch wel moeten ooit, kan het beter nu zijn. | |
Dlocks | woensdag 22 juni 2011 @ 17:10 |
PVV-meeuw van die landverraders? Vliegende ratten ofwel meeuwen hebben niets te maken met Nederland. Op een oranje vestje hoort natuurlijk gewoon een leeuw. Het scheelt maar één letter. Wellicht dat de PVV daar destijds een foutje mee heeft gemaakt. Dat ze eigenlijk een orjanje leeuw als symbool wilden hebben maar de ontwerper dacht dat het om een meeuw ging. Kan gebeuren... Afijn, onderstaande moet natuurtlijk op z'n vestje. En dan voor iedereen in de EU: ![]() En wat betreft die allochtonen waar jij het over hebt, iedereen weet dat allochtonen helemaal niet fietsen dus die hoeven geen hestje aan. | |
ems. | woensdag 22 juni 2011 @ 17:13 |
Oh, dus daar is het europese parlement voor. Voor gewichtige, doordachte zaken zoals dit. | |
hooibaal | woensdag 22 juni 2011 @ 17:20 |
Is er al één nederlandse politicus gesignaleerd die dit wel een goed idee vindt? Wat een onzin. | |
koffiegast | woensdag 22 juni 2011 @ 18:31 |
![]() Wanneer komen er eens competente mensen in de EU parlement, kolere zeg! | |
spookje-van-het-noorden | woensdag 22 juni 2011 @ 18:32 |
no way dat ik zo'n fugly ding ga dragen! ... ![]() | |
Dagonet | woensdag 22 juni 2011 @ 18:39 |
Australische ervaringen wijzen uit dat fietsers verplichten een helm te dragen en hesjes zorgt voor meer doden en gewonden onder fietsers. | |
Ferdo | woensdag 22 juni 2011 @ 18:51 |
Ik spreek ook wel van de EEV: de Europese Erkende Verhuizers. Doen de parlementsleden ook braaf hun hesje uit op hun maandelijkse miljoenenverslindende oversteek naar Straatsburg? ![]() Apart. Hadden ze daar ook een verklaring voor? Misschien inderdaad de overkill aan reflecterende vestjes? | |
Specularium | woensdag 22 juni 2011 @ 18:53 |
Niet zo vreemd als het een grote kermis op de weg wordt. | |
niels0 | woensdag 22 juni 2011 @ 18:58 |
Knieschijven? Ze schieten je gelijk dood man, ja ook als je verder ongewapend bent. | |
BasEnAad | woensdag 22 juni 2011 @ 18:58 |
Godallemachtig zeg, gek he dat iedereen de EU uitkotst? | |
meth1745 | woensdag 22 juni 2011 @ 19:43 |
![]() | |
Glazenmaker | woensdag 22 juni 2011 @ 19:44 |
Je kan helemaal geen wapens hebben in Nederland want dat is verboden. Oh wacht... Regels hebben zoveel nut! Iedereen luistert er naar! Een relevanter voorbeeld bij dit onderwerp is het betuttelende rookverbod. Heb nog nooit een rookvrij café gezien. | |
bijdehand | woensdag 22 juni 2011 @ 19:48 |
Je mag wel wapens hebben hoor ![]() ![]() | |
Glazenmaker | woensdag 22 juni 2011 @ 19:55 |
Vette shit! Ga als middeleeuwse ridder zwaaiend met mijn plastic zwaard over straat en wacht dan af hoe het publiek reageert! http://www.powned.tv/nieu(...)r_schokt_ermelo.html Het is alweer een tijdje geleden dat ik het café dicht heb zien gaan maar het personeel rookt vaak zelf heb ik gezien dus ik weet niet of je laatste statement klopt. | |
Weltschmerz | woensdag 22 juni 2011 @ 19:59 |
Nee, dat is een logische reflex wanneer je iets smerigs door de strot geduwd krijgt. | |
bijdehand | woensdag 22 juni 2011 @ 20:12 |
Je mag gewoon vuurwapens hebben. Ja, je mag niet met wapens over straat, maar dat is denk ik wel goed. Hesjes daarentegen... ![]() | |
ultra_ivo | woensdag 22 juni 2011 @ 20:14 |
Maar de helft van de Franse wet wordt dus gepropageerd. De andere helft is dat automobilisten verplicht zijn minimaal 1,5 meter (in de bebouwde kom 1meter) afstand van een fietser houden als ze inhalen. Het niet houden aan deze regel is dan geen verkeersovertreding maar het poging tot toebrengen van zwaar lichamelijk letsel (=gevangenisstraf). De veiligheid van Nederlandse fietspaden wordt trouwens weer fors overdreven hier. Zowat de helft ervan maakt het fietsen onveiliger in plaats van veiliger. | |
bijdehand | woensdag 22 juni 2011 @ 20:17 |
Bron? | |
Glazenmaker | woensdag 22 juni 2011 @ 20:19 |
Ik ben banger voor al die mongolen scooters dan voor auto's. Je kan zelf voorkomen dat je door een auto geschept wordt door een beetje op te letten maar die scooter eikels maken er een sport van om zo hard en dicht mogelijk langs je te rijden. Nog een nadeel van zo'n vestje. Al die scooter mongolen spotten je sneller. | |
ultra_ivo | woensdag 22 juni 2011 @ 22:29 |
eigen ervaring. Iets van 10-12.000km per jaar op de fiets, inmiddels al iets van 20 jaar op dat gemiddelde (inclusief stadskilometers). | |
bijdehand | woensdag 22 juni 2011 @ 23:13 |
Ligt denk ik vooral aan woonplaats. Ik fiets liever op fietspad dan op weg (boeit me sowieso weinig waar ik fiets). | |
ultra_ivo | donderdag 23 juni 2011 @ 00:22 |
Mijn gebruikelijke fietsgebied is alles beneden de grote rivieren, België, Noord Frankrijk, Luxemburg en een deel van Duitsland. Ik zet ook fietsroutes uit. In België en Frankrijk kan ik met gemak 150km per dag uitzetten, maakt niet uit of het donker is of licht. In Nederland kom ik niet boven de 100km uit. Voor niet lokale rijders zijn de fietspaden vaak ondoorgrondelijk in Nederland. Je bent dan veel te veel aandacht kwijt met het kijken waar ze je nu weer naar toe brengen en hoe je dan weer daar naartoe komt waar je heen wilt. En het continu kijken naar allerhande valkuilen en verkeerd geplaatst straatmeubilair. In mijn eigen stad kan ik ongeveer de helft van de uitvalswegen niet opnemen in m'n routes omdat de fietspaden daar voor niet lokale rijders te gevaarlijk zijn. Om 1 gevaarlijke fietspad kom ik niet heen. Dat is iedere keer weer afwachten of er daar geen ongelukken gebeuren. Erger dan het Nederlandse gemiddelde kan natuurlijk ook. Een aantal Duitse steden zitten naar mijn inschatting op meer dan 75% gevaarlijke fietspaden. Duinkerken is ook rampzalig. Verder de gehele provincie Vlaams-Brabant. | |
AgentMoloch21 | donderdag 23 juni 2011 @ 00:44 |
-edit- Je hebt grapjes en je hebt bagger die ik gewoon niet kan laten staan, dus echt niet grappig is. Laatste dus [ Bericht 92% gewijzigd door paddy op 23-06-2011 19:54:15 ] | |
Cherna | donderdag 23 juni 2011 @ 01:52 |
Als ik alles lees zit het wel snor met de EU. Je zal een uitstekend lid zijn. Uitspraken als knuppelen en heel veel regels om je het leven onmogelijk te maken doen het goed. Je moet er dan nog alleen voor zorgen dat je mensen niet te slim maakt want dan zou je aan die regels niets hebben omdat er anders nagedacht word in handelen en je eigen verantwoording nemen. Dat moet je nog ff bedenken hoe je dit moet gaan aanpakken. | |
ultra_ivo | donderdag 23 juni 2011 @ 08:55 |
50km/u? Dat haal ik alleen in een goede afdaling. En dan zeker niet op een fietspad. Sorry voor jouw vooroordelen maar daaran voldoe ik niet. | |
raptorix | donderdag 23 juni 2011 @ 09:11 |
Tjah in Frankrijk mag je met je fiets op de vluchtstrook, dan kan ik me wel voorstellen dat ze dat daar verplichten. | |
Lavenderr | donderdag 23 juni 2011 @ 09:55 |
Waarom nu weer zo'n over the top onbehoorlijke reactie? | |
bijdehand | donderdag 23 juni 2011 @ 10:39 |
O je bent wielrenner, dan vind ik het niet gek dat je alles gevaarlijk vindt. Als je kijkt hoe een gemiddelde wielrenner fietst, dan is heel Nederland beter af zonder ze. | |
Sjeen | donderdag 23 juni 2011 @ 10:48 |
Ja, want dat zie je er ineens een vanuit het niets fluoriserend voor je auto langsschieten, dat gaat helpen ![]() | |
Glazenmaker | donderdag 23 juni 2011 @ 11:47 |
Dit dus. Mening van het gepeupel doet er niet toe bij hem. Hij heeft tenslotte zijn eigen grote gelijk. Ik weet niet hoe jij fietst maar voor de normale fietser zijn fietspaden echt niet gevaarlijk hoor. Dat ze niet op wielrenners gebouwd zijn doet niks af aan hun veiligheid voor de normale fietser, waar dit EU geblaat over gaat. [ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 23-06-2011 19:55:06 ] | |
-Strawberry- | donderdag 23 juni 2011 @ 11:49 |
![]() ![]() | |
-Strawberry- | donderdag 23 juni 2011 @ 11:49 |
Maar wat een fucking onzin. Laat ze dan de lichten op de fiets groter/feller maken. | |
Enneacanthus_Obesus | donderdag 23 juni 2011 @ 12:03 |
Oh je rijdt auto? Als iedereen zou fietsen, zou het veel veiliger zijn op straat ![]() | |
okiokinl | donderdag 23 juni 2011 @ 13:55 |
autos moeten gewoon goed op fietsers letten. anders ga je maar op de snelweg rijden. | |
Dagonet | donderdag 23 juni 2011 @ 17:51 |
http://www.scientificamer(...)act-cars-to-cyclists http://www.newscientist.c(...)-harm-than-good.html En dan op een andere site: http://www.cycle-helmets.com/results.html http://www.cycle-helmets.com/hpja_2005_1_robinson.pdf http://www.cycle-helmets.com/promoting_cycling.pdf | |
AgentMoloch21 | donderdag 23 juni 2011 @ 17:54 |
Je ziet ze dan natuurlijk al vanaf een afstandje oplichten, dat is het mooie aan dat systeem. Hoe zou jij het vinden als je in je auto een vrouw met een baby op de fiets keihard aanrijd met de wetenschap dat je haar misschien eerder had kunnen zien als ze zo'n hesje had gedragen? Natuurlijk is het niet altijd even gemakkelijk maar ik denk toch dat die levens die we op die manier sparen zwaarder wegen dan jouw ongemak. | |
ultra_ivo | donderdag 23 juni 2011 @ 19:06 |
Zijn postbodes die fietspaden gevaarlijk vinden ook alg een normale fietsers meer? Als je alleen maar fietst op fietspaden waar je blind de slechte plekken kent snap ik je mening. Als je ook buiten je eigen regio fietst en dus niet van buiten alle valkuilen kent is het wel gevaarlijk. Ik noem maar een dwarsstraat, fietspaden aan de linkerkant van de weg, 10-20cm onder het wegdek. Rij je er in het donker wordt je continu verblind door de autolampen (autolampen schijnen naar rechts). Dat is een ontwerpfout, een ingebouwde onveiligheid. Een ander punt waar we in Limburg last van hebben. Fietspaden die naar de normen van vlak land gebouwd worden maar dan op hellingen. Bij hogere snelheid heb je een andere bochtenradius nodig. Dat is een puur natuurkundig gegeven. Of fietspaden met onzichtbare (dunne draad) struikeldraden tussen weg en fietspad. Komt er een kind het fietspad oprennen kun je geen kant meer op. Hetzelfde met verweerde betonranden tussen fietspad en weg. Springt er iemand van de stoep in een keer het fietspad op (gebeurt vaak door bijv. toeristen) kun je geen kant meer op. Dan een ander probleem, veroorzaakt door 'gewone' fietsers. Fietsers die met de MP3 speler op de oren tegen de richting in fietsen. En dan maar raden naar welke kant ze op welk moment gaan uitwijken. Vooral bejaarden en studenten doen dat. Een andere mooie is het achter een heg doorvoeren van een vrijligend fietspad. Vooral vlak voor een zijstraat/kruising/rotonde. Dan kunnen automobilisten en fietsers elkaar onmogelijk zien en onmogelijk anticiperen op elkaar. Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan | |
MakkieR | donderdag 23 juni 2011 @ 19:11 |
Andere landen zouden fietsles moeten nemen in Nederland, fietsen hier is als ademen, geen enkel ander land kent de fiets zoals wij die kennen en nergens gebeurd minder ongelukken, terwijl wij als land per oppervlakte de meeste fietsers hebben, zonder helm. | |
marcb1974 | donderdag 23 juni 2011 @ 19:14 |
Ik snap wel dat er extra geld nodig is voor de EU, als ze zich met zulk soort dingen bezig houden moeten ze zich wel ongelofelijk vervelen. Nederland zal dit, als braafste kindje in de klas, natuurlijk meteen invoeren. | |
Specularium | donderdag 23 juni 2011 @ 19:19 |
Zeker, over het algemeen leren we dat eerder dan zwemmen. | |
MakkieR | donderdag 23 juni 2011 @ 19:19 |
Trouwens in New york kreeg een nederlands meisje een boete omdat ze te veel opviel op de fiets, ze had een kort rokje aan haha "moeten ze ook invoeren in Europa" | |
MakkieR | donderdag 23 juni 2011 @ 19:41 |
Kom op zeg dit is te erg voor woorden. om te beginnen waar zit je verstand. Kinderen hebben nu eenmaal geen rijbewijs en dokken niet 2000 euro voor autorijlessen + examen, dus daar zit het eerste verschil. Ten tweede overdrijf je, ondanks dat we volgestampt zitten met auto's. Een gezin heeft tegenwoordig gemiddeld 2 auto's "een zakenauto, een boodschappen auto en een auto voor het weekend" is het veel drukker geworden op de weg. Ook vergeet je dat auto's tegenwoordig veel stiller zijn, ik weet namelijk dat 20 jaar geleden je een auto al van 200meter kon horen en nu schrik je het apezuur omdat je ze niet meer hoort van 10 meter van achteren. Kinderen blijven kinderen en op je praktijklessen zul je ooit wel eens hebben meegekregen dat fietsers nu eenmaal een kwetsbare groep is. Niet alleen omdat ze niet altijd uitkijken, maar ook omdat je als fietser met andere factoren te maken hebt. ( ik denk aan rukwinden, onoplettendheid met regen in je ogen, het vele lawaai in je omgeving, onverwachte bewegingen door fietspech) Daarbij is een fietser kwetsbaar, omdat hij of zij niet in een metalen constructie zit, veilig in de gordels. En dan heb je nog te maken met vervelende omstandigheden, zoals kleddernat zijn, vermoeidheid, of afwezigheid door slaap. Let wel als automobilist heb je een keuze, fietsers hebben die niet. Je kunt namelijk als automobilist de fiets pakken, maar fietsers kunnen de auto niet pakken. Dus heb een beetje respect voor fietsers, zij zitten niet in de luxe positie, waar de automobilist wel in zit. | |
Enneacanthus_Obesus | donderdag 23 juni 2011 @ 20:28 |
Waarom moeten de grootste landen idd. de norm bepalen? ipv. Het land met de meeste fietsers en de meeste ervaring op dat gebied.. Laat ze in Frankrijk maar fietsles geven op school ipv dat ze hier die vestjes gaan invoeren omdat ze dáár bv. op de vluchtstrook mogen rijden. Maar beter nog: laat ze het ondemocratische gedrocht dat de EU wordt genoemd opdoeken..dat bespaart om te beginnen heel veel geld en dan heeft ieder land zijn eigen munt en eigen soevereinitei terug en met dat uitgangspunt economische samenwerking nastreven.. Dat zou europa veel sterker maken tov landen als de VS, al was het alleen al omdat iedereen dan met zijn eigen munt het plaatselijke economische klimaat kan regelen.. Door de rentestand te laten varieren of de eigen munt te laten devalueren om de export te bevorderen, bv.. | |
Glazenmaker | donderdag 23 juni 2011 @ 20:34 |
Als je door een stad rijdt als een dwaze mongool om een minuutje eerder op je plek aan te komen dan verdien je de schuld. In een stad leven namelijk mensen. Hard rijden doe je maar op de snelweg waar over het algemeen geen kinderen rondlopen. Vlak bij mijn huis is een rotonde met voorrang voor fietsers. Moet je al die boze automobilisten gezichtjes eens zien als je remt voor al die dwazen die pas op het laatste moment willen remmen. Moeten ze 5 seconden wachten tot je voorbij bent!!!! | |
Enneacanthus_Obesus | donderdag 23 juni 2011 @ 21:38 |
Klopt helemaal, wel met dien verstande dat fietsers soms ook te debiel om te poepen lijken te zijn.. Laatst zwalkte er één van de ene kant van de weg naar de andere zonder wat voor aandacht voor de omgeving dan ook.. Pas na de tweede keer claxoneren reageerde het pas. Een domme doos die met haar ipod zat te spelen.. Tja, te weinig kunnen horen en uitkijken was er ook al niet bij.. Wat mij betreft mag dat gedrag flink bekeurd worden.. | |
Glazenmaker | donderdag 23 juni 2011 @ 21:46 |
Aan de verkeerde kant van de weg fietsen is gewoon gevaarlijk en dat geld mijn verhaaltje natuurlijk niet. Wat je wel moet doen als automobilist is rekening houden met het feit dat niet iedere fietser de voorrangsregeltjes kent en dat ze in een stad uit ieder zijstraatje kunnen schieten. Het is zo nutteloos om in de laatste 200 meter van je bestemming perse net iets over de snelheidslimiet te willen gaan. Tegen dit probleem gaan gele vestjes trouwens niet helpen. | |
WSquater | donderdag 23 juni 2011 @ 22:17 |
Ik fiets altijd en laat zoiezo altijd wel rechts voor tenzij ik voorrang heb (en dan kijk ik nog goed of er niet gouw voorrang wordt genomen). Maar goed, van onze cultuur (ja, want fietsen horen toch wel bij Nederland vind ik) moeten ze afblijven. Ik zou liever uit de EU stappen dan iedere fietser verplichten een geel hesje aan te doen. Het enige 'ongeluk' wat ik in de laatste jaren heb gehad, is jaren geleden toen een automobilist zijn deur open deed terwijl ik net lekker snel kwam aan fietsen. Dan gaat alles wel in slowmotion als je zo door de lucht vliegt en steeds dichter bij de grond komt. ![]() Het laatste bijna-ongeluk was wel slechts een paar weken geleden. Toen moest zo'n troela haar kinderen afdroppen bij een basisschool. Ik fietste rechts achter haar op een paar meter afstand en opeens gaat ze een stuk naar rechts en gaat ze vol op de rem. En niet omdat iemand voor haar stopt, nee, omdat haar kinderen dan konden uitstappen terwijl als ze 50 meter verder had gereden er gewoon parkeerplaatsen waren! (Maar goed, dan kon ze niet omdraaien en had ze dus twee straten om moeten rijden om terug te keren). Van die mensen word je wel ziek. Zulke dingen hoor je gewoon niet te doen. En in de auto zoiezo niet met je mobiel spelen omdat je dan gewoon niet op de omgeving kan letten. Op de fiets even je telefoon gebruiken vind ik echter geen probleem, zolang het maar een rustige straat is zeg maar (met weinig ander verkeer). En dan als er ander verkeer aan komt je gewoon even stopt met je mobiel. | |
Sjeen | vrijdag 24 juni 2011 @ 08:47 |
Je weet hoe zo'n hesje werkt? Dan weet je ook dat je het dus pas ziet oplichten als je koplamp erop schijnt. En hee, dan zit zo iemand dus al voor je auto ![]() Overigens zal je een vrouw met een baby op een fiets niet snel aanrijden, simpelweg omdat je met een baby niet op de fiets stapt. Je mag zo'n kind pas vervoeren op de fiets als het stevig kan zitten. En daarbij, die hesjes gaan hetzelfde effect geven als fietshelmen... | |
bijdehand | vrijdag 24 juni 2011 @ 08:50 |
En wat denk je van fietslicht en reflectoren? Als auto's die niet zien zien ze het hesje ook niet. | |
bijdehand | vrijdag 24 juni 2011 @ 08:58 |
Ja, zijwieltjes en dan zonder zijwieltjes en dan naar het zwembad fietsen ![]() Toen mijn zusje voor het eerst zonder zijwieltjes fietste knalde ze keihard tegen de auto van zo'n grote neger bij ons uit de straat. Dikke deuk erin enzo. Zusje kei bang (we waren bang van die vent ![]() ![]() ![]() | |
Sjeen | vrijdag 24 juni 2011 @ 08:59 |
Jij snapt me ![]() | |
bijdehand | vrijdag 24 juni 2011 @ 09:03 |
Anders geven we iedereen een glow in the dark pak en auto's een radar zodat ze fietsen kunnen zien aankomen. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 juni 2011 @ 09:10 |
Fietsers zijn vaak ontzettend asociaal in het verkeer. Zeker in het donker zie je ze amper, want ze hebben er allemaal schijt aan dat hun licht het niet doet. Ze schieten kris kras overal doorheen en negeren en masse de rode stoplichten. En als je ze dan aanrijdt, ben je als automobilist wel verantwoordelijk. Totaal van de zotte. Ik kan het idee van de EU wel begrijpen, al zou ik zelf niet graag een hesje aandoen. Een verplichting is dan ook geen goed idee; mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen gezondheid. De EU kan er beter voor zorgen dat een automobilist niet automatisch verantwoordelijk is bij een aanrijding. Verder moeten mensen gewoon gewezen worden op hun eigen verantwoordelijk met betrekking tot hun eigen veiligheid. [ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2011 09:12:44 ] | |
AgentMoloch21 | vrijdag 24 juni 2011 @ 09:10 |
Dan vrees ik toch echt dat jouw zicht het probleem is hier, ik deel die ervaring niet. Ik bedoelde ook zo'n kind in een kinderzitje, misschien had ik duidelijker moeten zijn. Alle beetjes helpen toch? Dit gaat om mensenlevens hoor. | |
Ferdo | vrijdag 24 juni 2011 @ 09:13 |
In dat geval is het misschien nog beter het fietsen te verbieden. Overdreven? Best wel. Maar waar wil je de grens trekken? | |
#ANONIEM | vrijdag 24 juni 2011 @ 09:14 |
Het leven van de fietser ja. Waarom neemt die zijn eigen verantwoordelijkheid niet gewoon? Dus zelf zorgen dat je licht het goed doet, dat je een helm opdoet (als je op een scooter zit) en zorgen dat je zichtbaar bent. Als je daar allemaal schijt aan hebt als fietser, dan ga je gewoon niet verantwoordelijk met je eigen leven en veiligheid om. Ik zie geen reden voor de politiek om die functie dan maar over te nemen. | |
AgentMoloch21 | vrijdag 24 juni 2011 @ 09:22 |
Je moet mensen niet te veel gaan beperken in hun vrijheid, de kans op een revolutie wordt dan te groot. | |
Sjeen | vrijdag 24 juni 2011 @ 09:28 |
Je kent het principe van reflectie dus niet ![]() Blijkbaar... Ik weet niet waar jij rijdt, maar bij mij schieten er over het algemeen geen fietsende moeders met kinderen op de fiets voor mijn auto langs. En als ze dat wel zouden doen, dan geeft een geel hesje weinig bescherming. Je kent het negatieve effect van fietshelmen... die beetjes helpen juist niet. | |
AgentMoloch21 | vrijdag 24 juni 2011 @ 09:35 |
Het principe ken ik heel goed, of jouw zicht of jouw auto is het probleem hier. Ik heb jaren gewerkt in een situatie waar je zo'n hesje moest dragen, tevens heb ik vaak te maken gehad met individuelen met zo'n vestje op mijn pad. Altijd heeft het nog geholpen, ik zag ze al van weet niet hoe ver. Ik spreek uit ervaring. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt maar dat is sowieso het punt niet. Misschien moet je de reacties nog eens goed doorlezen. Mijn ervaring verteld een ander verhaal. Ik heb een keer een kind met 20 km/u op zijn snavel zien gaan met zo'n helm op en hij had geen krasje. Zonder die helm had zijn schedel waarschijnlijk een flinke deuk. Ik spreek wederom uit ervaring, dit is gewoon echt nodig. | |
Ferdo | vrijdag 24 juni 2011 @ 09:37 |
Mensen verplichten iets aan te trekken zou je op kunnen vatten als een beperking van de vrijheid van mensen, denk je niet? | |
AgentMoloch21 | vrijdag 24 juni 2011 @ 09:39 |
Met het verschil dat dat noodzakelijk is om de veiligheid van onze kinderen te waarborgen. Dat is toch wel een legitiem argument om iets in te leveren. Tevens word je op deze manier niet beperkt en kun je overal nog heen, ik zie niet hoe dit een probleem zou moeten zijn. Veiligheid of gemak? De keus zou gemakkelijk moeten zijn. Helemaal als het om kinderen gaat. | |
Sjeen | vrijdag 24 juni 2011 @ 09:40 |
Knap dat jij iemand die voor je auto langsschiet (zoiets gebeurt in de regel van links naar rechts of omgekeerd) beter kunt zien als ze een fluoriserend hes dragen. Maar hee, jij hebt de ervaring en ik blijk een bril nodig te hebben. Wat fijn dat je me zo goed kent ![]() ![]() Hee, nu schort het ook al aan mijn begrijpend lezen, wat fijn dat de ervaringsdeskundige er is om me te redden ![]() Neen lieve schat, het is door wetenschappelijk onderzoek bewezen dat het verplicht stellen van fietshelmen meer doden en gewonden oplevert, Dagonet heeft de linkjes al in dit topic gezet. Jij hebt het puur over kinderen, ik heb het over fietsers... Maar goed, alwetende grootheid, ik ga mijn plekje weer opzoeken ![]() | |
bijdehand | vrijdag 24 juni 2011 @ 09:43 |
Jij bent er zeker zo eentje die ook alle speeltoestellen van metaal wil, omdat je ooit een splinter hebt gekregen van een houten balk in de speeltuin ![]() | |
PhalanX | vrijdag 24 juni 2011 @ 09:50 |
![]() worden kinderen niet altijd als reden opgevoerd als mensen iets willen verbieden dat negen van de tien keer geen zak met kinderen te maken heeft, maar juist neer komt op het falen van de ouders om hun kind goed op te voeden? Van dat soort loze petities om friet en snoep uit het dagelijks leven te weren... omdat kinderen anders friet en snoep eten, en ze dik worden en diabetes krijgen en dan doodgaan. Denk aan de kinderen! | |
MrBadGuy | vrijdag 24 juni 2011 @ 10:51 |
Wat goed toch dat we in de EU zitten, zulke dingen kunnen wij natuurlijk helemaal niet zelf regelen en verder is de EU absoluut niet bemoeizuchtig ![]() Zijn er werkelijk nog mensen die de EU nog steeds een goed project vinden? | |
#ANONIEM | vrijdag 24 juni 2011 @ 10:54 |
Het is ook geen project. En ja, in de oorsprong vind ik het een prima concept. De EU moet zich echter veel meer bezig houden met strategie in plaats van dit soort operationele geneuzel. | |
DDDDDaaf | vrijdag 24 juni 2011 @ 10:58 |
Agenttrolloch21 weet aardig wat mensen op de kast te krijgen hier... | |
MrBadGuy | vrijdag 24 juni 2011 @ 11:28 |
Het is inderdaad niet als project opgezet, maar ik hoop wel dat er een (spoedig) einde aan zit, vandaar deze benaming. Handelsafspraken (zoals het wegnemen van handelsbarrières) met andere landen maken vind ik prima, dat juich ik zelfs toe, maar daar heb je geen politieke unie voor nodig. Die operationele geneuzel, zoals jij het terecht noemt, krijg je er gratis bij als je voor een politieke unie kiest. We hebben al genoeg bemoeienis van de overheid, daarvoor is deze extra bestuurslaag niet nodig. | |
Cherna | vrijdag 24 juni 2011 @ 12:39 |
Je wilt kinderen dan ook verbieden in bomen te klimmen. Je zou er immers uit kunnen vallen. Eigenlijk moet je ze dus binnen houden onder een glazen stulp. | |
Glazenmaker | vrijdag 24 juni 2011 @ 12:42 |
Maar dat veroorzaakt al stres bij goudvissen dus ik denk niet dat dat mag. | |
AgentMoloch21 | vrijdag 24 juni 2011 @ 13:30 |
Misschien moet je begrijpend leren lezen voor je bijdehand gaat doen. Hier valt helaas nog weinig aan te redden. Totale waanzin. Mijn ervaring verteld een ander verhaal. | |
bijdehand | vrijdag 24 juni 2011 @ 13:31 |
Mijn ervaring is dat de wereld plat is, ik ben er namelijk nooit vanaf gevallen. Totale waanzin, die wetenschap die andere beweerd ![]() | |
Big-Ern | vrijdag 24 juni 2011 @ 13:31 |
Hesje? Prima, maar dan moet het verplicht licht hebben op de fiets niet meer verplicht zijn. | |
AgentMoloch21 | vrijdag 24 juni 2011 @ 13:32 |
Kinderen die het avontuur opzoeken en maniakken in snelle auto's zijn ook echt met elkaar te vergelijken. Laat jij je kinderen ook midden in de nacht over straat lopen omdat ze ook in bomen klimmen? | |
okiokinl | vrijdag 24 juni 2011 @ 13:32 |
moet je licht op je fiets hebben? | |
Cherna | vrijdag 24 juni 2011 @ 13:35 |
Ik draag mijn eigen verantwoording en heb dat mijn kinderen ook bijgebracht. Daar heb ik geen verplichte nonsens vanuit de EU voor nodig. Je snapt de onderliggende gedachte niet. Het gaat niet alleen om dat stomme hesje. | |
Ferdo | vrijdag 24 juni 2011 @ 13:37 |
Waarom ook? In Nederland is in elke uithoek van het land elk bospaadje, karrespoor en C-weggetje ook 's nachts volledig verlicht. Je hebt dan ook helemaal geen verlichting nodig om zelf iets te kunnen zien. Ik ben vóór! | |
Ferdo | vrijdag 24 juni 2011 @ 13:38 |
Als we de Wikipedia mogen geloven wel, ja: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fiets | |
Big-Ern | vrijdag 24 juni 2011 @ 13:43 |
Dan zijn we het eens? | |
Weltschmerz | vrijdag 24 juni 2011 @ 13:43 |
Dat is niet waar, ik ben laatst nog een keer in een sloot gefietst omdat die ledjes gewoon te weinig licht geven om in het echte donker te kunnen zien, bovendien was ik nog lang niet beneveld genoeg om de humor ervan in te zien. | |
Ferdo | vrijdag 24 juni 2011 @ 13:53 |
Sarcasme is je vreemd? ![]() | |
AgentMoloch21 | vrijdag 24 juni 2011 @ 13:56 |
Domme dronkaard. Je hebt geluk dat er geen agent in de buurt was, dan had je een nachtje kunnen brommen. | |
bijdehand | vrijdag 24 juni 2011 @ 13:57 |
Ledjes zijn ook kut. Die halogeenlampen zijn wel perfect! | |
bijdehand | vrijdag 24 juni 2011 @ 13:57 |
![]() ![]() ![]() | |
okiokinl | vrijdag 24 juni 2011 @ 14:31 |
volgens mij is bijna overal in de stad snachts het zicht meer dan 200 meter.. wel grappig als je deze regel onder een agent zn neus kan vrijven.. | |
Hephaistos. | vrijdag 24 juni 2011 @ 14:54 |
Het staat dan ook verkeerd op wikipedia... Lichten zijn verplicht 's nachts en overdag bij slecht zicht (minder dan 200 meter). | |
okiokinl | vrijdag 24 juni 2011 @ 15:05 |
oh... he jammer. ![]() | |
pfefferkatze | vrijdag 24 juni 2011 @ 18:24 |
"Cycling in the Netherlands is much safer than in the USA. The Netherlands has the lowest non-fatal injury rate as well as the lowest fatality rate, while the USA has the highest non-fatal injury rate as well as the highest fatality rate. Indeed, the non-fatal injury rate for the USA is about 30 times higher than for the Netherlands. Injury rate per million km cycled: USA 37.5; NL 1.4 Fatality rate per 100 million km cycled: USA 5.8; NL 1.1" From: Pucher, John and Buehler, Ralph (2008) 'Making Cycling Irresistible: Lessons from The Netherlands, Denmark and Germany'. http://policy.rutgers.edu/faculty/pucher/Irresistible.pdf | |
meth1745 | vrijdag 24 juni 2011 @ 18:45 |
het zijn slechts aanbevelingen om tegen 2030 het aantal verkeersdoden te halveren. Bovendien spreekt men nergens over verplichten Blijft de vraag waarom Peter van Dalen van de Christenunie, als vice-voorzitter van de Transportcommissie van het Europees Parlement die dit rapport geschreven heeft, dit blijkbaar moedwillig verkeerd voorstelt. | |
ultra_ivo | vrijdag 24 juni 2011 @ 18:48 |
De beste fietslampen zijn tegenwoordig LED's. Maar die kosten wat meer dan 7,95 de 2 stuks. Dan spreek je over een opbrengst van 40-75 lux. Meer dan voldoende om goed te zien. Een betere halogenelamp zit ergens op de 25 lux. Voor echt goed zicht had je in het halogeentijdperk twee koplampen nodig. En dat was dan weer verboden in Nederland (zonder EU regels). 2 Achterlampen is ook verboden volgens de wegenverkeerswet. Iemand die dus echt veilige verlichting wil hebben kan dus een prent krijgen. ![]() | |
niels0 | vrijdag 24 juni 2011 @ 18:53 |
Vanaaf met 'n slok op, zonder licht de sluiproute. Agentjes rijd ik sowieso zoek, zal niet de eerste keer zijn, ik ken het daar als m'n broekzak. 'K ben net 10 dagen weer 'ns in NL, wat een grafland. Woensdag weer pleitheimers. | |
bijdehand | vrijdag 24 juni 2011 @ 19:05 |
De politie hier gedoogt fietsen zonder licht op donder, vrijdag en zaterdagavond/nacht ![]() | |
Apenkoning1 | vrijdag 24 juni 2011 @ 19:07 |
Zijn ze nou helemaal belatafeld | |
meth1745 | vrijdag 24 juni 2011 @ 19:12 |
Kalm kalm, het is slechts een afleidingsmaneuver van Peter van Dalen. Hij hoopt misschien dat niemand over zijn voorstellen begint om meer Iraanse asielzoekers toe te laten, en om een deel van de Griekse schuld kwijt te schelden. En om de zondagsrust voor heel Europa in te voeren. | |
Life2.0 | vrijdag 24 juni 2011 @ 19:29 |
Ik wacht nog steeds op de dag dat een motoragent met -geluidssignalen -lichtsignalen -fluo gele hel -fluo geel pak -fluo gele motor EENS NIET over het hoofd wordt gezien. | |
Life2.0 | vrijdag 24 juni 2011 @ 19:47 |
Fietser tegen koekblikker: Als jij mij niet ziet moet je zien, niet kijken! | |
#ANONIEM | vrijdag 24 juni 2011 @ 20:16 |
Aha. Ik dacht al, verkeersregels zijn toch helemaal geen EU-bevoegdheid? De EU gaat over vrij verkeer. Ze kunnen dus regels maken over hoe veiligheidshesjes eruit mogen zien, wat voor verlichting op een fiets moet zitten, etc. Ze zouden misschien ook nog mogen verplichten om bij een fiets een veiligheidshesje te leveren, zodat dezelfde nieuwe fiets-in-doos overal in Europa verkocht mag worden. Maar of je het licht ook aan doet en het hesje aantrekt? Dat gaat ze niks aan. | |
du_ke | zaterdag 25 juni 2011 @ 01:31 |
Die tien jaar vorderen al aardig. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 25 juni 2011 @ 01:33 |
Als ze er een gloeilampenverbod doorkrijgen kunnen ze alles erdoor krijgen ![]() | |
Dagonet | zaterdag 25 juni 2011 @ 09:04 |
Zo, maar jij bent stoer! | |
#ANONIEM | zaterdag 25 juni 2011 @ 09:55 |
Gloeilampverbod gaat over producten en over (internationale) handel en valt dus onder EU-bevoegdheid. Dat is dus iets heel anders dan een verplichting om een hesje te dragen. |