abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98813625
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:09 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet niet wat er hier gebeurt is, maar opeens is mijn dreinende vervelende peuter verdwenen en hebben en een super gezellig lief meisje terug... Gewoon opeens... Zo is het veel leuker om een peutermama te zijn...
:Y

selene liet zich vannacht zelf terug naar haar eigen bed bonjouren toen ze al te wakker werd na het onweer ^O^
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98813651
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:09 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet niet wat er hier gebeurt is, maar opeens is mijn dreinende vervelende peuter verdwenen en hebben en een super gezellig lief meisje terug... Gewoon opeens... Zo is het veel leuker om een peutermama te zijn...
Dat is zooooo lekker :Y
Hoera! *O*
pi_98813669
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:25 schreef freecell het volgende:
Leander plast en poept dan gewoon 'ho! poept/plast! moet eiglijk oppe potje hè? 8-) '
Zucht.
Maargoed hij heeft het nog nooit op het potje gedaan, geen idee of hij het uberhaupt kan. Hij gaat er wel eens op zitten duwen en kreunen, maar dan komt er nooit iets.

Hij snapt het idee wel maar de uitvoering niet... Wat doe je daar nou mee?
deed elin eerst ook, volgens mij voornamelijk omdat wij t zo voordeden, althans, moeilijk hoofd trekken en dat verstond ze dan onder poepen :P
maar poepen stoppen we even mee, want ze vind het heel vies op de pot..meestal staat ze op terwijl ze half aan t poepen is, dus :P

plassen deed ze zomaar vanzelf
pi_98814046
Tico, wat heerlijk :)

Chris is gelijk op de wc begonnen. Die vond het potje echt niks. Volgens hem deed het pijn aan zijn billen.
Op het KDV had ik hem een luierbroekje aan. En gezegd dat hij gewoon net als thuis naar de wc kon gaan. Helemaal zelf. En dat is gelukt. De leidsters vonden dat hij de dag erna wel zonder kon komen. En ongelukjes heeft hij daar nauwelijks gehad.
Maar dat was met 3,5 pas.
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:07:01 #230
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_98815072
Zo fijn, Tico. Hehe...

Zindelijkheid: ook zoiets. M. heeft laatst zijn eerste plas op een potje gedaan, om er de volgende dag niet meer vanaf te willen, want tja, eeeeeerst een plas doen }:| . Zetten jullie je kindje(s) op vaste tijden op het potje, of laat je ze de hele dag rondlopen, of....? En wat is eigenlijk de leeftijd om ermee te starten? Ik vind het maar lastig hoor, om door te pakken, zeg maar.

Ik werk (sinds 2 weken) 3 dgn en manlief 4. Ze gaan sinds twee weken dus twee dagen naar de creche. Bevalt ons goed. Ik ga mss een extra dag werken, maar dat wordt dan zeer waarschijnlijk een oma-dag. Om de reden die Estrys al gaf, maar ook omdat ik 2 dgn creche eigenlijk wel prima vind eigenlijk.

Oh en, ik las iets over 'zonder speen slapen'. Hier gaat dat nog steeds supergoed! Ze zijn er nu ruim een week vanaf en eigenlijk hebben we gewoon helemaal geen drama's gehad! Ik had t eerlijk gezegd niet gedacht dat t zo makkelijk zou gaan..... meevaller!
pi_98817681
ze wilde de luiel niet om omdat ze ziezie wilde kijken, ze wilde een luiel omdat ze moest poepen! of ik haar voor haar slaapje ff een schone luiel aan wilde geven ;)

ik heb zelf wel de indruk dat het zo voor ons het beste werkt. mopsie heeft zelf de regie, ik merk duidelijk dat ze er echt (en goed) mee bezig is zonder dat er druk op staat :) wat dat betreft alle hulde voor de peuterspeelzaal hier, want die gaan gewoon mee in wat wij aangeven *O* ze doen bij ons niet aan volgsystematiek ofzo, maar ik merk wel goed dat dingen thuis en op school prima afstembaar zijn!
pi_98818636
Oh, simmu, we heben gister de badjastruc toegepast en toen werkte het in ieder geval!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98818932
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:26 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, simmu, we heben gister de badjastruc toegepast en toen werkte het in ieder geval!
*O*
pi_98820242
mikoxx, doorsnee zijn meisjes met 2, en jongens met 3 zindelijk. Maar dat kan ook 2j11mnd of 3j11mnd zijn. Vaak geven kinderen het zelf wel aan. Dan gaat het ook het snelst en makkelijkst. Maar sommige kindjes hebben iets meer motivatie nodig (zoals Chris). Met hem was wennen aan de wc/potje al een klusje op zich. Ik liet hem vanaf 2,5 ongeveer eens per 2 maanden een paar uur zonder luier lopen. En de laatste keer ging het direct goed, en binnen een week KDV- zindelijk ;)
pi_98820391
Mirte kan het wel ophouden, dat gaat best wel goed, maar ik heb de indruk dat ze niet weet hoe ze het moet laten gaan als ze op de wc zit.
Ze is zo een paar uur achter elkaar droog als we wel de luier uit laten. En ze wordt dus vaak 's morgens droog wakker, maar wil dan niet op de wc en als we na veel gedoe haar er wel op hebben, gaat ze zitten en doet ze niks totdat ze weer een luier(broekje) aan heeft.
Op de peuterspeelzaal gaat ze nog wel eens naar de wc en daar krijgt ze nu ook een luierbroekje aan. Maar thuis wil ze echt nog niet, niet als we het voorstellen, niet als we het als een feit brengen dat er na het eten even geplast gaat worden. Ook niet als we het helemaal aan haar overlaten.

In oktober wordt ze 4... hoop dat het voor die tijd wel gaat gebeuren.
Maar ik zie het nog wel gebeuren dat de jongste eerder zindelijk zal zijn...
Fake it till you make it...
pi_98820426
Mikoxx, wat fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat met de speentjes afleren. Hier ook veel minder (lees eigenlijk geen!) drama als verwacht!

Tico, dat klinkt goed :)!

En het zonder luier ergens naar toe gaan ging hier gewoon vanzelf in de rest van het zindelijk worden mee. Dana had toch al liever geen luier aan als wel, dus dat is nooit een punt geweest.
En tja als Selene er zelf om vraagt...mischien kun je dr eens vragen waarom ze dat graag wilt? Dan weet je in elk geval waarom. En haar dab zelf laten bepalen kan nog steeds
pi_98820649
Seb liep van de week in zijn blootje bij zijn vriendje buiten en het potje stond buiten en wie zat er een plasje te doen op het potje? Seb. Dus ik helemaal trots dat hij dat uit zichzelf deed, vervolgens een kwartier later plast hij het terras onder. Hij voelt het nog niet altijd denk ik. Maar komende maanden ga ik het toch eens proberen want hij heeft wel interesse.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_98822879
idd, juist nu ze interesse tonen er gelijk op inhaken, t kost wat moeite (nouja ik vind t vooral engig dat ze alle onder zou kunnen plassen als ze wil :P want ze loopt hier wel nakend door t huis :P
pi_98825515
Daarom durf ik niet zo goed, ik bedoel: gisteren heeft Leander op de tuintafel gepoept :')
Dat soort gedonder wil ik neit in huis eigenlijk...
pi_98825568
quote:
3s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:53 schreef freecell het volgende:
Daarom durf ik niet zo goed, ik bedoel: gisteren heeft Leander op de tuintafel gepoept :')
Dat soort gedonder wil ik neit in huis eigenlijk...
dan doe je het toch in de tuin?
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:52:06 #241
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_98836379
Nog even teruggelezen en wb werken. Mijn man werkt fulltime+ zeg maar. En ik 4 dagen met om de vijf weken crisisdienst (24/7 oproepbaar). Maar nu heb ik omwille van het gezin en mijn eigen gezondheid heb ik mijn baan opgezegd. De stress van het gezeul en het geregel werd me echt teveel.
Ik kan echt uitkijken naar meer tijd met Morris thuis, maar ik vind het ook wel heel eng allemaal. Maar da's voor een ander topic!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_98842646
Gister in de hitte heeft Ko heel lang in zijn blootje rondgelopen. Op een gegeven moment zei hij dat hij moest plassen, inclusief wiebelbeentjes en hand in het kruis.
Dus ik vroeg of hij op het potje wilde.
Erop gezet, plasgeluidjes gemaakt en daarna wilde hij toch wel erg graag een luier. :D
Nouja, we doen ook maar rustig aan.

Wat fijn Tico, dat je je gezellige meisje weer terug hebt!

Ik vind het leuk dat Ko de begrippen mooi en eng zo goed doorheeft. Als er iets gebeurd wat hij eng vind, zoals het knallen van een ballon, komt hij naar me toe en zegt dan 'eng eng!'
Net als dat gitaarmuziek mooi is.
En hij ruikt graag tegenwoordig, aan bloemen, aan het beleg en aan fruit. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_98844805
KO O+

Elin ruikt ook erg graag aan dingen en zegt ook, eng of bang als er weer een vliegje of pluisje in r zwembadje zit.

wat ik zo mooi vind is r nieuwe fase

'Ik boos heeeeeel boos eventjes hoor mama'
of

'Ik ben eventjes bezig , oke! totzo

en

Jaha weetikwel! :D
:') dan kan je me opvegen, als je die kop er dan ook bij ziet.
pi_98855191
whehe ja dat ruiken doet dana ook " mama mag ik even ruiken? Hmmm dat ruikt echt heeerlijk, ik hou daar van" :D

en bij elke bloem " dat ruikt naar lavendel zeg" :')

Weheh Elin O+
pi_98855639
Herkenbaar :D

Die van mij begint nu ook bloemen te herkennen.
Is een roos mama, of een narcis of een lavendel....
Erg grappig.
Maargoed elk beestje is nog steeds een spin of een heersbeesje :P
Laatst was hier een vriendinnetje te spelen, evenoud: oeh kijk! Een papa-merel! Mama merels hebben een andere kleur. Ze had gelijk :D

Spannend Memmel :o
pi_98856366
Hier is ook bijna alles wat klein is een vlieg.

Ze zta trouwens laatst achterin de auto en er zat een kleine sprinkhaan op dr arm. Zit ze zoooo schattig met het beestje te vertellen>
"Hoi sprinrhaan, ben jij mijn vriendje? Wil je met mij dansen? Doe maar dansen, ja goedzo. Ik vindt het wel gezellig zo sprinkhaan" *;

whehe
pi_98856556
Hier bij bloemen: ''Dat 'buikt' lekker he, mama! Buikt ekeer?
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:19:09 #248
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98879228
Maarten zegt dan altijd: kijk, bloemes!

Hij herkende vanmiddag in de supermarkt een ananas! Hij heeft er thuis nooit een gegeten, dit moet hij bij het kdv vandaan hebben...
Nu dus maar ananas gekocht, kijken of ik hem morgen kan ontleden...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_98879328
Heerlijk, die kletskindjes!

Hier morgen de laatste keer CB. Eens kijken of we het eindstempeltje krijgen ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 juni 2011 @ 20:24:24 #250
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98879455
slecht tot nauwelijks bijgelezen. Jan heeft een tweewoordzinnetje!! "Mama titte" (hoewel het meestal mij meetrekken en dan titte zeggen is). En vanmorgen op de kinderboerderij zei hij ineens uit, toen hij ergens uit wilde! Jammer dat logo pas op 5 augustug kan worden voortgezet ivm de diverse vakantie's van de logo's en het starten op een onhandige dag (voor ons that is) van de nieuwe logo :{ .. maar ... we boeken dikke vooruitgang wat mij betreft!!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')