Zoek de dichtstbijzijnde vogelopvang en laat ze daar voor het beestje zorgenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:10 schreef silliegirl het volgende:
Zucht, het zal weer niet.
Onze hond heeft, na het eerder meebrengen van verschillende eenden kuikentjes, mussen etc. nu een fazant kuikentje gevangen. Wonder boven wonder mankeert het beestje (na grondige inspectie) niets, het ziet er alert uit en het drinkt water.. Rest wel het volgende probleem: Moeder is nergens te vinden (gek ook na aanvaring met hond) en een nest of broertjes en zusje ook niet. We hebben ruim een uur gezocht, maar het kleine beestje kon niet eeuwig in m'n jaszak blijven zitten en nu zit het dus, lekker warm onder een lamp, in een zelfgefrabiceerd nestje..
Alleen; wat nu? Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om dat beestje aan z'n lot over te laten, maar ik heb geen IDEE wat ik met een fazantenkuikentje aan moet. Het begint al met eten; moet ik nu insecten gaan vangen? Kan ik ergens wat kopen waar dat beestje het misschien op doet? Ik heb de vogelopvang al gebeld, maar die willen het niet, omdat het "waarschijnlijk" toch dood gaat (dat zeiden ze over de vorige 3 eendenkuikentjes die we hadden ook, die zijn stuk voor stuk uitgevlogen, dus ik vind dat dit fazantje ook een kans verdient..) Anyway; Help..?
Dat is juist wat je wel moet doen. Maar ik zie dat het al te laat is.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:10 schreef silliegirl het volgende:
Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om dat beestje aan z'n lot over te laten,
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:18 schreef Swomp het volgende:
Kun je hiervoor de dierenambulance bellen ?![]()
Ik heb geen idee eigenlijk, insecten kun je wel kopen ja, maar of het verstandig is
Ik denk dat je daar de meeste kans maakt ja..quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:35 schreef silliegirl het volgende:
Eeeh nou, haha, die verwijzen hier door naar de vogelopvang en die willen m dus niet.. Mss kan ie bij de kippenkuikens van de buurman..
Ahquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:35 schreef silliegirl het volgende:
Eeeh nou, haha, die verwijzen hier door naar de vogelopvang en die willen m dus niet.. Mss kan ie bij de kippenkuikens van de buurman..
Ehmmm, waar woon je?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:42 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ah
Zitten de kuikens van de buurman onder een lamp? Of bij moeder? Als ze bij moeder zitten is er zomaar een ander erbij zetten niet heel verstandig vrees ik
Ik heb toevallig nu een kippenkuiken; Peuk in spagaat
Als je in de buurt woont mag het fazantje er wel bij tot hij groot genoeg is om alsnog door de vogelopvang opgenomen te worden
Ik zou bij een dierenspeciaalzaak kijken naar sierfazantenvoer en/of kuikenvoer ook
Mijn Peuk is morgen een week oud, en is mini hoor!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:52 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ehmmm, waar woon je?
Ik gok dat jouw peuk 3x zo groot is als mijn puck als ik de foto's zo zie. Voer; check, de buurman had wel wat. Puck voelt zich inmiddels erg thuis, springt en fladdert alle kanten op hier..
In Zeeland, dus dat gaat 'm ook ff niet worden. Puck is echt heeeeeel klein, ik gok dat 'ie misschien net een dag oud is, en de 10 cm hoog haalt ze (of hij) never nooit niet!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:56 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Mijn Peuk is morgen een week oud, en is mini hoor!Mijn handen zijn heel klein, daardoor lijkt hij misschien groot, maar ik denk dat ie max 10 cm hoog is als ie staat
Hoe groot is Puck?
Ik woon in Noord-Holland, en jij?
Lekkere vogelopvang...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:10 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb de vogelopvang al gebeld, maar die willen het niet, omdat het "waarschijnlijk" toch dood gaat (dat zeiden ze over de vorige 3 eendenkuikentjes die we hadden ook, die zijn stuk voor stuk uitgevlogen, dus ik vind dat dit fazantje ook een kans verdient..) Anyway; Help..?
Oh nee, dat is te verquote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:07 schreef silliegirl het volgende:
[..]
In Zeeland, dus dat gaat 'm ook ff niet worden. Puck is echt heeeeeel klein, ik gok dat 'ie misschien net een dag oud is, en de 10 cm hoog haalt ze (of hij) never nooit niet!
Nouja: Dit is Puck: [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeeland he, er zit er maar 1 in de buurt en om nou een heel eind te gaan slepen met dat gekke beest. Nouja, als ik m aan t eten krijg moet 't wel lukken om 'm zelf op te voeden..quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Lekkere vogelopvang...
Andere opvang bellen voor meer informatie?
Zeeland is gróótquote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:17 schreef silliegirl het volgende:
Zeeland he, er zit er maar 1 in de buurt en om nou een heel eind te gaan slepen met dat gekke beest. Nouja, als ik m aan t eten krijg moet 't wel lukken om 'm zelf op te voeden..
Moest 'm alleen voordoen hoe 'ie 't op moet pikken volgens de buurman.. Like..![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier nog een verhaal over fazantenkuikens op het kippenforum, wellicht zijn hier ook nog wat nuttige tips te vinden.
http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=66&t=34003
Succes!
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Mijn vrouw zou zeggen. Breng maar hierheen ik zorg er wel voor maar dat gebeurd dus niet zolang ik Baas van het huis benquote:
Ja dat zou je denken he..quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:06 schreef Greys het volgende:
Die vogelopvang moet zich toch ook de ogen uit hun kop schamen dat ze je gewoon afschepen zegHier ZIJN ze toch voor?
Je hebt dus, volgens internet, een standaard moeilijk aan het eten te krijgen kuiken.quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:24 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja dat zou je denken he..
Puck heeft overigens de eerste nacht overleefd. Hij mocht naast mijn bed slapen () en heeft het heerlijk warm gehad op een kruik. Ik had halverwege de nacht mijn wekker gezet voor een kruikwissel, maar dat was overbodig, Puck maakte me er luidkeels op attent dat het toch wel fris werd in z'n mandje...
Eten gaat maar moeizaam. Hij begrijpt er niks van dat ie het zelf moet oppikken, dus we gooien nu noodgedwongen maar met een spuitje water en wat voer naar binnen. Inmiddels ook meelwormen gehaald, die vindt ie heel interessant en die gaan er ook best goed in. Dan heeft 'ie in ieder geval wat in z'n lijfje..
Eerlijk gezegd deed ik dat liever niet, maarja, dan gaat ie straks dood, das ook niks... Voor puck hadden we overigens duckie, twarres en sammie (allemaal eenden), piet, pluk en dotje (tortelduiven) als weesvogeltjes, dus t is de zoveelste... Ik trek ze aan, ofzo :pquote:Op woensdag 22 juni 2011 20:18 schreef Cat22 het volgende:
Wat lief dat jullie voor hem zorgen.En jammer dat Puck zo ver van Peuk af woont, die twee hadden leuk vriendjes kunnen worden.
Cooolquote:Op woensdag 22 juni 2011 21:52 schreef silliegirl het volgende:
Ik ook, puck eet inmiddels de meelwormen zelfstandigz, dus we gaan vooruit... Ik zal updaten!
Ja, daar baal ik stiekem ook vanquote:Op woensdag 22 juni 2011 20:18 schreef Cat22 het volgende:
Wat lief dat jullie voor hem zorgen.En jammer dat Puck zo ver van Peuk af woont, die twee hadden leuk vriendjes kunnen worden.
quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:30 schreef silliegirl het volgende:
En ook nacht 2 heeft ons puckie goed doorstaan. Hij is vandaag super actief en ik ben tot de conclusie gekomen dat 'ie al een beetje kan vliegen ( hij zat ineens in mn theeglas... :p ) het schijnt dat fazantjes al een paar meter kunnen vliegen als ze een week oud zijn, weer wat geleerd..
In ieder geval; ik heb het voeren onder de knie. Hij zit in een groen mandje en daar was hij voortdurend jn aan het pikken, maar zn eten, dat bruin is van kleur, laat ie links liggen. Vervolgens heb ik gras geplukt, daar eten door gestrooid en hem daarin gezet. Daar was 'ie erg in zn element; hij pikte en at van alles op. De meelwormpjes gooi ik nu ook tussen t gras en daar gaat ie dan als een speer achteraan.. Zo stimuleren we meteen z'n natuurlijke voedingspatroon, hoop ik...
Dat vraagt om filmpjesquote:Op donderdag 23 juni 2011 14:30 schreef silliegirl het volgende:
En ook nacht 2 heeft ons puckie goed doorstaan. Hij is vandaag super actief en ik ben tot de conclusie gekomen dat 'ie al een beetje kan vliegen ( hij zat ineens in mn theeglas... :p ) het schijnt dat fazantjes al een paar meter kunnen vliegen als ze een week oud zijn, weer wat geleerd..
In ieder geval; ik heb het voeren onder de knie. Hij zit in een groen mandje en daar was hij voortdurend jn aan het pikken, maar zn eten, dat bruin is van kleur, laat ie links liggen. Vervolgens heb ik gras geplukt, daar eten door gestrooid en hem daarin gezet. Daar was 'ie erg in zn element; hij pikte en at van alles op. De meelwormpjes gooi ik nu ook tussen t gras en daar gaat ie dan als een speer achteraan.. Zo stimuleren we meteen z'n natuurlijke voedingspatroon, hoop ik...
Die de mensen van de vogelopvang in Zeeland gaat bijten (en op hun auto's poepenquote:Op donderdag 23 juni 2011 15:08 schreef HAL9000S het volgende:
Dit topic ga ik mooi volgen, hoop dat het kuiken uit zal groeien tot een mooie grote fazant
En dan? Noem me een pessimist, maar ik betwijfel of dat beest het langer dan een week volhoudt als je 'm uitzet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:08 schreef HAL9000S het volgende:
Dit topic ga ik mooi volgen, hoop dat het kuiken uit zal groeien tot een mooie grote fazant
Zucht. Hij hoeft niet uitgezet. We hebben hier een mega tuin (midden in de polder en weilanden) waar de 3 eenden die we eerder hebben opgevoed met veel plezier jaren hebben rondgehangen. Ze waren altijd vrij om te gaan, maar ze bleven hangen. Uiteindelijk zijn ze uitgevlogen, maar ze komen nu nog regelmatig in de tuin logeren. Voor puck geldt straks dezelfde optie.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En dan? Noem me een pessimist, maar ik betwijfel of dat beest het langer dan een week volhoudt als je 'm uitzet.
Ideale oplossingquote:Op donderdag 23 juni 2011 15:38 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Zucht. Hij hoeft niet uitgezet. We hebben hier een mega tuin (midden in de polder en weilanden) waar de 3 eenden die we eerder hebben opgevoed met veel plezier jaren hebben rondgehangen. Ze waren altijd vrij om te gaan, maar ze bleven hangen. Uiteindelijk zijn ze uitgevlogen, maar ze komen nu nog regelmatig in de tuin logeren. Voor puck geldt straks dezelfde optie.
En dan? Dan ben ik blij en vergeet ik even alle ellende in de wereld. En dan heeft hij iig een mooie en liefdevolle jeugd gehad.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En dan? Noem me een pessimist, maar ik betwijfel of dat beest het langer dan een week volhoudt als je 'm uitzet.
Beetje vreemde advertentie. Hoe komt die persoon aan kuikens van wilde fazanten en waarom wil ie ze verkopen?quote:
Ik heb geen ideequote:Op donderdag 23 juni 2011 22:22 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Beetje vreemde advertentie. Hoe komt die persoon aan kuikens van wilde fazanten en waarom wil ie ze verkopen?
Mijn zusje is al druk op zoek...quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:06 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik vind dit een lief topic![]()
Kun je niet op marktplaats ofzo een (sier)fazanten kuikentje er bij kopen als vriendje voor Puck? Dan is-ie niet zo alleen.. En meestal eten ze ook beter en meer als ze een vriendje (concurrentje) hebben
Ik heb ook echt 0,0 vertrouwen meer in die vogelopvang. Het begon al bij de eerste keer, dat was een jong eendje dat ineens vanonder het konijnenhok al kwakend achter me aan naar binnen rende, zich onder de keukentafel installeerde en vervolgens niet meer weg wilde.. Ik daarmee naar de vogelopvang, maar die vonden het maar apart dat 'ie zo op mensen reageerde "dus dan moest 'ie maar een spuitje". Dus die hebben we toen maar weer meengenomen om zelf op te voeden. De keer daarop kwamen er twee jonge eendjes uit hetzelfde nest aanwaaien (d'r was iets met een kat), waarvan er 1tje heel erg mank liep, hij gebruikte z'n zere pootje helemaal niet. Dus hup, weer naar de vogelopvang, "ja, hij is mank, dus hij moet een spuitje"...quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:31 schreef Pixie. het volgende:
Wat goed zeg dat je dit doet
en ook heb gedaan bij die andere vogeltjes
Wat een lijers zeg bij die vogelopvang wat is dat nou voor iets raars
Hoop snel op meer foto's en nog meer verhalen
Je hond trekt ze aanquote:Op woensdag 22 juni 2011 21:22 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd deed ik dat liever niet, maarja, dan gaat ie straks dood, das ook niks... Voor puck hadden we overigens duckie, twarres en sammie (allemaal eenden), piet, pluk en dotje (tortelduiven) als weesvogeltjes, dus t is de zoveelste... Ik trek ze aan, ofzo :p
Zo lief,quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:07 schreef silliegirl het volgende:
[..]
In Zeeland, dus dat gaat 'm ook ff niet worden. Puck is echt heeeeeel klein, ik gok dat 'ie misschien net een dag oud is, en de 10 cm hoog haalt ze (of hij) never nooit niet!
Nouja: Dit is Puck: [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou even een tegengeluid danquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb ook echt 0,0 vertrouwen meer in die vogelopvang. Het begon al bij de eerste keer, dat was een jong eendje dat ineens vanonder het konijnenhok al kwakend achter me aan naar binnen rende, zich onder de keukentafel installeerde en vervolgens niet meer weg wilde.. Ik daarmee naar de vogelopvang, maar die vonden het maar apart dat 'ie zo op mensen reageerde "dus dan moest 'ie maar een spuitje". Dus die hebben we toen maar weer meengenomen om zelf op te voeden. De keer daarop kwamen er twee jonge eendjes uit hetzelfde nest aanwaaien (d'r was iets met een kat), waarvan er 1tje heel erg mank liep, hij gebruikte z'n zere pootje helemaal niet. Dus hup, weer naar de vogelopvang, "ja, hij is mank, dus hij moet een spuitje".... Dus beide eendjes weer mee naar huis en in huis gehouden. Het eendje met het zere pootje wilde niet lopen, maar we hebben hem gewoon rustig de tijd gegeven en toen we zagen dat hij z'n pootje meer ging gebruiken hebben we 'm laten zwemmen in de vijver. Tegen de tijd dat 'ie groot was was de poot volledig functioneel.
De 3 duiven waren "vindsels" van m'n zusje, maar die hebben we mara gewoon meteen thuis gehouden, want we hadden het wel gezien met de vogelopvang.
En dus nou die fazant weer.. dies te klein dus die willen ze niet (of hij mag een spuitje)....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |